- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (25 opinii)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (160 opinii)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (90 opinii)
- 4 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 5 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (153 opinie)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
Nowy statek Polskich Linii Oceanicznych. POL Stella we flocie PLO
Nowym statkiem we flocie Polskich Linii Oceanicznych będzie POL Stella. Jednostka typu ro-ro będzie obsługiwała linię żeglugową Rotterdam - Killingholme. To kolejny we flocie PLO statek po nabytym w 2020 r. POL Maris.
Statek wybudowany w Odense w 2010 r. zastąpił wysłużony M/V Żerań, sprzedany przez PLO w lipcu 2020 r. Obecnie Polskie Linie Oceaniczne mają trzy statki, a dodatkowo zarządzają jednym należącym do innego armatora.
PLO na rynku przewozów morskich
Największym akcjonariuszem PLO jest Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych Spółek ARP, którego pełnomocnikiem jest IDA Management (44,85 proc.). Drugim co do wielkości akcjonariuszem jest Agencja Rozwoju Przemysłu posiadająca 38,53 proc. Pozostali akcjonariusze instytucjonalni to TUiR Warta (12,22 proc.) oraz Stocznia Gdynia (w upadłości) mająca tylko 1,88 proc. akcji. Akcjonariuszami Polskich Linii Oceanicznych są również pracownicy i ich spadkobiercy, którzy posiadają łącznie 2,52 proc. akcji spółki.
Arciszewska-Mielewczyk została prezesem Polskich Linii Oceanicznych
Obecnie PLO prowadzą działalność żeglugowo-operacyjną, działalność shipchandlerską POL-Supply oraz świadczą usługi przewozowe z własnym konosamentem z portów Chin i Dalekiego Wschodu przy współpracy z innymi armatorami w ramach serwisu NVOCC. PLO prowadzą również działalność crewingową oraz poprzez spółkę zależną POL-Levant działalność hotelowo-gastronomiczną w Hotelu Dom Marynarza.
Historia Polskich Linii Oceanicznych
Polskie Linie Oceaniczne jako przedsiębiorstwo żeglugowe powstało 2 stycznia 1951 r. PLO w momencie powołania posiadały 43 statki o nośności ponad 200 tys. DWT i eksploatowały 13 linii żeglugowych. W zasięgu armatora znajdowały się porty: na Bałtyku, Morzu Śródziemnym, Bliskim i Dalekim Wschodzie, a także na wschodnim wybrzeżu Ameryki Płd. Zatrudnienie w firmie wynosiło 3 tys. osób (w tym 70 proc. marynarzy).
PLO chce modernizować flotę, ale w tajemnicy
Pod koniec lat 80. XX w. flota PLO składała się z 97 statków o nośności 914 tys. DWT i choć flota w tym czasie wyraźnie się skurczyła, do roku 1991, od którego rozpoczął się okres restrukturyzacji, PLO były znane w świecie jako armator prowadzący żeglugę liniową w skali światowej. Jednak brak konkretnych decyzji doprowadził i do skurczenia się floty PLO, i znacznego ograniczenia rejonów żeglugi. Od marca 1996 r. po utworzeniu sześciu spółek armatorskich działalność PLO jako armatora została praktycznie zakończona. 29 czerwca 1999 r. przedsiębiorstwo państwowe PLO zostało przekształcone w spółkę akcyjną.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-07-29 14:14
Ostatnio ogłoszono że będziemy budowali jeden okręt 4 lata (14)
Szkoda że nikt nie pamieta jakie i ile statków budowały nasze stocznie w Gdyni,Gdansku i Szczecinie. Budowaliśmy naprawdę nowoczesne statki i wszystko to zostało zniszcone .
- 79 12
-
2023-07-23 11:11
Ann
Wysprzedane, ale przez kogo? Przez platforme, bo tak sobie Niemcy życzyli tumanie. Co, skleroza?
- 0 0
-
2021-07-30 08:06
Dla kogo budowaly? I za jaka walute? Dla zsrr i za ruble transferowe. Gdzie ty zyles ? W kosmosie?
Wszyscy to wiedza
- 5 0
-
2021-07-30 00:43
Budowaliśmy prymitywnie i kiepskiej jakości statki. (2)
Budowałem 10 lat statki w Stoczni Północnej. Potem pływałem przez prawie 30 lat.
Widziałem różnice. Polskie konstrukcje przekombinowane , szybko korodujące , łamiące sie kable . Można długo wymieniać. Koreański statek po 20 latach mial zbiorniki jak nowe , w polskim wszystko juz gniło na potęgę, Silniki elektryczne tragedia itd. Mity powtarzane przez propagande.
Polskie stocznie ,to był bałagan , chamstwo przełożonych i niekompetencja.- 9 7
-
2021-07-30 13:50
Tak było ! Takaprawda!
Też budowałem statki , ale w Gdyni ! Stocznia w Gdyni, w roku 1970 to był syf, bałagan, ludzie pracowali w brudnych i obdartych kombinezonach, brak narzędzi, 1/2 ludzi na zwolnieniach ! Od 1971roku już na zachodzie mogłem porównać stocznie w Korei, w Niemczech, w Chinach ! Polskie stocznie to 0,1 tego co w tym czasie było na zachodzie i praktycznie tak jest do dzisiaj !
Ciemnota rządzi, a cwaniacy kradną !- 7 0
-
2021-07-30 09:50
Wszystko głównie zależy od załogi jak dba o statek
Skoro pływałeś powinieneś wiedzieć. Spójrz na większość niemieckich statków. Załoga wogole o nie noe dba. Syf. I nie pisz głupot że są słabej jakości,bo to nie prawda
- 3 4
-
2021-07-29 16:22
fake news widzę leci znowu
3 w 4 lata z opcją na kilka następnych
- 4 0
-
2021-07-29 16:09
(1)
Przez zdrajcę Tuska i jego bandycką ferajnę...
- 15 14
-
2021-07-30 13:33
Oj, wcześniej
- 2 0
-
2021-07-29 15:42
Dawno i nieprawda. (5)
...jakie i ile statków budowały nasze stocznie...były tak samo nowoczesne jak polski fiat 125p. Lata 90 to budowa najprostszych kontenerowców i sprzedaż poniżej kosztów. Stocznia Lenina była trwale deficytowa z wszechwładnymi roszczeniowymi związkowcami. Jedyne co potrafili; to dzwonili do polityków i domagali się dopłat do pensji. To należało dawno zaorać i przestawić się na produkcję remontową. Na produkcję specjalistyczną nie było już odpowiedniej kadry menadżerskiej i trzeźwych spawaczy.
- 12 7
-
2021-07-29 19:37
Skąd te dane
Człowieku ty chyba jesteś jakim volksdeutschem...
- 6 5
-
2021-07-29 19:08
Ilu to polskich robotników stoczniowych i inzynierów pracuje za granicą w branży stoczniowej? (2)
Są to wysoko oceniani fachowcy. Tylko u nas gazetki za judaszowe pieniążki wyzywała tych ludzi albo od pijaków, albo nierobów albo niedaczników z przestarzałymi informacjami.
Tusk - który zlikwidował stocznie i przemysł dla nich pracujący, oraz Balcerowicz który załatwił szkolnictwo zawodowe odpowiadają za zniszczenie polskiego przemysłu. Nie tylko stoczniowego zresztą.- 11 14
-
2021-07-30 08:08
Kolejny mitoman z wiedza z gazety polskiej - sakiewicza
- 4 5
-
2021-07-29 23:33
jak niby Balcerowicz załatwił szkolnictwo skoro nigdy nie był ministrem edukacji?
a polscy inżynierowie to w większości pracują w Polsce, owszem w większości w zagranicznych firmach związanych z branżą morską, ro-ro czy offshorem, ale jest też sporo polskich firm.
- 2 8
-
2021-07-29 17:58
Budowano tez Chemikaliowce... a te proste nie sa
- 8 0
-
2021-07-30 22:57
firma z prezes od wypasania gęsi.... (3)
słuchałem debat z udziałem jej i ludzi , którzy są w branży bardzo długo. Tylko przytakiwała i używała frazesów, żeby cokolwiek szczebiotać . Przykro było tego słuchać.
- 22 4
-
2021-08-01 14:51
Pióro i puch ...
Tfuj ! Ale prezes z nadania PiS ! Kombinować, skasować SKOK i myk na Cypr z forsą ! W jednym roku podatkowym ma milionowe długi i parę tysięcy oszczędności, a w następnym już milionowe długi znikają, a partyjny koleś z Ciemnogrodzkiej - "deweloper" chce budować 2 wieże "J i L" za pieniądze od jakiejś spółeczki z Cypru ... Historie jak z Sycylii !
- 0 1
-
2021-08-01 07:37
ta kobieta się na niczym nie zna (1)
została prezesem tylko dlatego, że była córką. Niektórzy twierdzą, że wilka morskiego. Ja do nich nie należę. Facet przy zanurzonym na 5 metrów dziobie wzywał asystę holownika, a nie ratunek. Z odznaczeniem dla niego i kilku innych to w ogóle skandal, no ale cóż ledwo żeśmy wtedy wyszli z komuny więc takie prymitywne akcje były na porządku dziennym. Facet zabił ludzi. Tyle
- 3 0
-
2021-08-01 14:54
Zna się, zna ! Na kombinowaniu ! Zawsze stała w reportażach przy przy kurduplu z Ciemnogrodzkiej!
- 0 0
-
2021-07-29 15:01
Jaki to nowy (5)
Jaki to nowy statek jak ta kupa złomu z dziurami w kadłubie stała z rok jak nie dłużej w stoczni remontowej. Tylko Polacy kupują stare zajechane statki.
- 33 14
-
2021-07-29 23:30
sam jesteś kupa złomu
to nie samochód że się go użytkuje niewiele ponad 10 lat
- 5 2
-
2021-07-29 16:01
Donald przypłynie złotym statkiem....kosmicznym (2)
- 4 11
-
2021-07-29 17:22
Przedzej on anizeli twoj prezes... ta oferma nawet prawa jazdy nie ma (1)
- 13 7
-
2021-07-29 18:17
Ba
On nawet butów nie rozróżnia
- 11 5
-
2021-07-29 15:36
Jaka nacja takie statki
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.