- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (35 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Pół miliona TEU rocznie - takie są obecnie możliwości przeładunkowe zmodernizowanego terminala kolejowego na BCT - Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni.
W ramach prowadzonego od 2012 roku największego w historii BCT programu inwestycyjnego zakończony został projekt przebudowy i modernizacji terminala kolejowego. Projekt ten zrealizowany został wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdynia odpowiedzialnym za rozbudowę i modernizację infrastruktury torowej oraz okołotorowej terminalu. Współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zakres zadań zrealizowanych przez BCT obejmował zakup dwóch nowych suwnic kolejowych (RMG) dla obsługi pełnych składów pociągów kontenerowych.
Każda z suwnic dostarczonych przez firmę Kocks Krane może pracować z wydajnością przeładunkową powyżej 30 kontenerów na godzinę. Wraz z przebudowanymi torami kolejowymi terminal obecnie jest w stanie obsługiwać 24 pełne składy pociągów kontenerowych na dobę. Dzięki temu BCT może obsłużyć rocznie 500 tys. TEU (ekwiwalent 20-stopowego kontenera) przewożonych koleją.
W dalszych planach inwestycyjnych dotyczących usprawnienia obsługi składów kolejowych na terminalu kontenerowym BCT jest doprowadzenie trakcji elektrycznej, co poprawi warunki manewrowe na terenie portu.
Miejsca
Opinie (1)
-
2015-12-09 11:06
Więcej kolei w porcie czystsze powietrze w Gdyni i niej hałasu
Działające w Porcie f. kolejowe i własne przez wiele lat dość oszczędnie inwestowały we własną infrastrukturę, a poprzez to wizerunek oraz komunikacja z otoczeniem nie były obecne w mediach. Od czasu do czasu zaznaczona, że tyle a tyle wywieziono z Gdyni kontenerów koleją, choc od dawna dobijali się ekolodzy o przysłowiowe "TiR i kontenery na tory", dopiero BCT i liberalizacja oraz szersze otwarcie rynku, prywatyzacje i upublicznienie kolejnych spółek doprowadziły do wzrostu świadomości potrzeb związanych z profesjonalną komunikacją i ogromnymi możliwościami biznesowymi w tej dziedzinie.
W Trójmieście oprócz wielkich możliwości kolejowych w dziedzinie np. potoku kontenerów czy użytku publicznego rodzi liczne zagrożenia, które przekładają się na stworzenie w obecnym czasie wąsie gardło występujące głównie pomiędzy Wrzeszczem a Gdańskiem Śródmieściem a nawet prowadzącym do Tczewa i może to wszystko nie sprostać wyzwania biznesowym.
Widać jak poprzedni rząd rozjechał się w budowaniu i realizacji strategii komunikacji transportowej, a teraz będziemy mieli kryzys, jesśli trasa Gdynia - Bydgoszcz nie zostanie odpowiednio zmodernizowana, bo tylko ona pozwoli zabezpieczyć interesy i ochronić lub odbudować możliwości wywozu tak dużej ilości nie tylko kontenerów.- 7 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.