- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 2 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (147 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Nowy terminal produktów rolno-spożywczych w Gdańsku
Rząd przyjął uchwałę w sprawie budowy terminala produktów rolno-spożywczych w gdańskim porcie. Najprawdopodobniej powstanie on w Porcie Północnym. W 2021 r. przeładunki ziarna w gdańskim porcie sięgnęły blisko 1,6 mln ton.
Bałtycki Terminal Zbożowy do likwidacji. Pracownicy protestują
Podano też, że lokalizacja terminala produktów rolno-spożywczych w Porcie Gdańsk realizuje założenia "Strategii Bezpieczeństwa Narodowego Rzeczypospolitej Polskiej" i będzie działać w celu zapewnienia bezpieczeństwa żywnościowego.
Zboże będzie drogie. Ceny pieczywa też pójdą w górę
Polska pomaga w tranzycie ukraińskiego zboża
Ukraińskie porty eksportowały miesięcznie ok. 5 mln ton zboża. Obecnie eksport jest utrudniony i pomóc w tym ma m.in tranzyt przez Polskę. Jak zapowiedział minister rolnictwa i rozwoju wsi Henryk Kowalczyk, porty, przez które odbywać się będzie reeksport ukraińskich zbóż, to przede wszystkim Gdańsk i Gdynia.
Lotos Kolej przewiezie ukraińskie towary. Paliwo i zboże tranzytem przez Polskę
Jak twierdzi były wiceminister transportu, prof. dr hab. Mirosław Chaberek z Katedry Logistyki i Systemów Transportowych (Wydział Zarządzania i Nauk o Jakości) Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, Polska może odgrywać ważną rolę w imporcie i eksporcie ładunków na Ukrainę, stając się hubem logistycznym dla tego kraju. Niemniej jednak występuje szereg barier administracyjnych, organizacyjnych, infrastrukturalnych i finansowych, które sprawiają, że realizacja tej wizji będzie niezmiernie trudna.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-07-20 13:47
Dla dotychczas realizowanych przeładunków zbóż infrastruktura portowa wystarczała. Rząd zakłada, że wojna na Ukrainie potrwa (5)
jeszcze wiele lat? Czy że zarżnie też rolnictwo?
- 23 8
-
2022-07-21 14:43
Wojna to tylko fragment problemu
Przy zmianach klimatu ceny żywności poszybują niezależnie od tego czy na Ukrainie będzie trwał konflikt czy nie.
- 2 1
-
2022-07-20 19:05
pis zarżnie wszystko
- 6 8
-
2022-07-20 14:35
Infrastruktura (2)
Nie wystarcza. Wystarczy zobaczyć co się dzieje na Marynarki Polskiej.
- 8 0
-
2022-07-22 17:51
A co się dzieje na osiedlowej Wyzwolenia?
- 0 0
-
2022-07-20 15:33
Niech jeżdżą Snieżną i Handlową.
- 1 0
-
2022-07-20 09:13
Ma powstać kosztem rezygnacji z przeładunku innych towarów (12)
Warto być rzetelnym.
- 36 24
-
2022-07-20 19:08
i to dobry kierunek , wole zeby byly tam plody rolne , drzewo, elementy farm wiatrowych przeladowywane a nie siarka (2)
i inne szkodliwe dla zdrowia mieszkancow i srodowiska towary, ktore sa jak w afryce przeladowywane byle tanio bez uwagi na nic
- 5 1
-
2022-07-20 20:21
siarkopol ktorego przejol pern truje i nieszczy srodowisko naturalne zatruwa mieszkancow nowego portu i satoke gdanska (1)
- 3 0
-
2022-07-21 07:34
satoke?
- 1 0
-
2022-07-20 12:23
(4)
napisz cos wiecej o tym. Jak wiemy silosy w DCT juz stoja, te same gdzie inwestycje mialy byc prowadzone od 2016 roku ale inwestor sie wycofal
- 4 1
-
2022-07-20 12:34
(2)
te silosy przejął DCT i ma wszystko splantować.
- 3 0
-
2022-07-20 13:14
Skąd te wiadomości
W obecnej chwili DCT będzie budowało
T3 w obszarze morskim na wschód ( tam gdzie pracują pogłębiarki) a co do pirsu rudowego to przymierzali się do dzierżawy gruntu ale ponoć nic z tego nie wypaliło- 2 1
-
2022-07-20 13:22
DCT przejął działkę od nowej chłodni pago do obecnego placu składowania (prawie 7 hektarów)
reszta rozbudowy ma być w morze i w kierunku wschodnim, dlatego też rozbudowywali falochrony przez ostatnie lata.
Działka pod terminal Agro jest przewidziana pomiędzy przyszłym placem składowania DCT a obecnym placem składowania / terminalem węglowym / rudowym - w sumie ma ponad 27 hektarów. Agroport ma korzystać z rozbudowanego pirsu rudowego. Obecne silosy i reszta infrastruktury miały nie dawno przeprowadzoną kontrole i mają być rozbudowane i uzupełnione o resztę gratów.- 11 3
-
2022-07-20 12:30
nie będzie ograniczeń
Ma być przebudowany pirs rudowy i na nim ma być tak jak kiedyś urządzenie do przeładunku zboża + odrębne osłonięte taśmociągi prowadzące do przebudowanych silosów i magazynu który jest od zabudowany.
- 2 1
-
2022-07-20 11:28
napisz jakich i gdzie (3)
- 13 3
-
2022-07-20 12:24
(2)
Jeśli to ma być Port Północny to:
jedyne miejsce to pętla tramwajowa.
- Port zrezygnował z budowy portu centralnego na wysokości Westerplatte.
- część pirsu rudowego przejął DCT wszystko ma być splantowane.
- teren obok DCT (na płd-wsch) wzdłuż plaży będzie budował DCT + port instalacyjny
Więc jeśli nie inny terminal to pętla tramwajowa.- 4 0
-
2022-07-20 13:38
Jest jeszcze nabrzeże węglowe ale tak jak mówisz najpewniej w pobliżu DCT
- 3 1
-
2022-07-20 13:12
Takie pytanie. Jak sytuacja na ukrainie sie wyklaruje to te silosy wiecej nie beda potrzebne?
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.