- 1 Ogromne samochodowce pracujące dla wojska w Gdyni (122 opinie)
- 2 Rusza porównywarka cen energii (82 opinie)
- 3 Rosyjski statek stoi w Porcie Gdynia (278 opinii)
- 4 Rozwiązania AI już zagościły w Trójmieście (65 opinii)
- 5 Markowe hotele: u nas drożej niż w Europie (269 opinii)
- 6 Trójmiejskie stocznie budują konsorcjum (123 opinie)
Nowy terminal zbożowy w gdańskim porcie
Nowy terminal do przeładunku zboża może jeszcze w tym roku powstać na terenach należących do gdańskich Fosforów. Krajowa Federacja Producentów Zbóż ma zamiar wydzierżawić od Fosforów nabrzeża w gdańskim porcie.
Nowy terminal zbożowy ma powstać na Nabrzeżu Chemików , usytuowanym przy wejściu do Kanału Kaszubskiego. Długość nabrzeża po rozbudowie wynosi 390 metrów. Przy nabrzeżu możliwe jest jednoczesne cumowanie i przeładunek kilku statków. Nabrzeże Chemików jest wyposażone w urządzenia do wyładunku i załadunku towarów masowych sypkich i płynnych.
- To całkowita infrastruktura, przygotowana do przeładunków - mówi Rafał Mładanowicz, prezes Krajowej Federacji Producentów Zbóż. - Odchodzą nam więc najdroższe inwestycje. Fosfory będą także operatorem tego terminalu. Spółka jest przygotowana do organizacji przeładunków i spedycji morskiej.
Fosfory są w stanie przeładowywać do 6 tys. ton na dobę ładunków sypkich luzem. Nabrzeże wyposażone jest także w bocznicę kolejową. - Nasza organizacja zajmie się natomiast organizacją firm chętnych do korzystania z usług nowego terminala zbożowego - twierdzi Mładanowicz. - Zapewniam, że jest bardzo wielu chętnych.
Pod koniec lipca w Gdańsku odbędzie się spotkanie przedstawicieli branży zbożowej z całej Polski, pod nazwą Gdańska Giełda Zboża. Jak twierdzi Mładanowicz, na tej właśnie imprezie mają zapaść decyzje, dotyczące nowego terminala zbożowego.
Zboże z Gdańska ma płynąć statkami do krajów afrykańskich oraz krajów Unii Europejskiej, takich jak Francja czy Portugalia.
Miejsca
Opinie (12) 2 zablokowane
-
2010-07-19 13:05
:)
nawoz gratis :)
pozdrawiam- 4 4
-
2010-07-19 13:46
A Europort...
... nadal będzie czekał nie wiadomo na co
- 11 5
-
2010-07-19 17:22
czy was pokreciło (3)
opamietajcie się. Byli tacy menagery - onagery co grube miliony wpakowali w Europort pod haslem pomocy głodującej Rosji, Ukrainie i Białorusi. Ba juz nawet szerokie tory na długosci kilku kilometrów połozono. I co sie z tym stało? ruiny tylko nie wiadomo kto za nich piosprzata. Tych panów Maniusiów Ś Stasiów C itp itd
- 5 4
-
2010-07-19 21:41
Prawda o Europorcie (2)
Jak nie wiesz o co chodziło z Europortem to nie pisz bzdur.Problem Euoportu polegał na 2 sprawach.1), Wycofanie się w 1999 roku głównego udziałowca (firmy zbożowej z Kanady)2) wrogiel polityki kolejnych zarządów Portu poczynając od konca 2002 roku.Po roku 2002 gdy już sytuacja udziałowców w Europorcie się ustabilizowała, Port nie chciał juz dokończenia tej inwestycji. Dlaczego? A co robią ludzie z Portu w Gdyni pracujący w Porcie Gdanskim? Sam odpowiedz na to pytanie.Kelejne próby dokończenia (gdy juz było zapewnione finansowanie i przeładunki) kończyło się na niczym bo Zarząd Portu informował , że Europortu już nie ma lub , że umowa dzierżawy się skończyła. Albo na przykład za plecami Europortu starała się sprzedać budynki wybudowane i należące do Europortu poprzez przetagi publiczne (publikowane w Dzienniku Bałtyckim).Obecnie Port przejął nakłady inwestycyjne i jest ich właścielem. Sprawa rozliczenia z Europortem nie stoi więc na przeszkodzie aby ten terminal dokończyć. Zalety portu głebokowodnego nad portem wewnętrznym są bezsporne (zanurzenie , wielkość statków, szybkość przeładunków, itd).JEst na rynku kilka firm zbożowych (zrówno plski i zagranicznych), które nie mają gdzie przeładowywać swoich towarów,bo GDynia i Świnoujcię należą do konkurencji. Trzeba tylko zacząć działać w interesie firmy, którą się zarządza.
- 2 3
-
2010-07-20 07:38
tere fere (1)
wiedzacy lepiej to nie znaczy że lepiej wiesz tylko tak ci się wydaje. Osąd tej sprawy oparłeś o element osobowy - personalny i coś cie gryzie. natomiast ekonomicznie i w aspekcie mikro (samego portu) jak i w aspekcie makro (sytuacji na rynku zbożowym) umknął twojej ocenie. A tak ogólnie to uderz sam się w swoją własną pierś i zastanów coś zrobił komu wyrządziłeś zło
- 0 0
-
2010-07-21 08:31
a może jednak fere
wiedzący ma rację - jak nie wierzysz to wyślij pytanie do portu - ciekawe że tyle lat minęło a żaden z tzw. dziennikarzy śledczych nie zajął się dogłębnie tematem i społeczeństwo nie zna prawdy, całej prawdy i tylko prawdy
- 0 0
-
2010-07-19 20:55
normalnie powrót do przeszłości (1)
czyż nie przez Gdańsk słano na Zachód nasze zboże?
- 3 6
-
2010-07-20 10:34
i najlepiej na tym wyszliśmy
- 0 0
-
2010-07-20 02:41
tjaaa , zborze a zaraz obok przeładunek kwasów ,piachu i innego syfu
tjaaa , zborze a zaraz obok przeładunek kwasów ,piachu i innego syfu . Juz to widze
- 8 6
-
2010-07-20 19:48
Import zboza, nie eksport
Ten terminal ma za zadanie przede wszystkim import taniego zboza z Argentyny czy Kanady do Polski, a nie jego export.
Post-kolonizacja Dzikiego Wschodu Europy trwa- 0 1
-
2010-07-20 20:27
dziwne
Długość nabrzeża po rozbudowie wynosi 390 metrów. Przy nabrzeżu możliwe jest jednoczesne cumowanie i przeładunek kilku statków.Tzn jakich kilku statków chyba kajakow przy takiej dł nabrz..
- 2 0
-
2010-07-22 15:51
czemu nikt nie zwróci uwagi na fakt
że Mładanowicz pracuje także w Agrochem sp. z o.o., spółki w 100% należącej do GZNF Fosfory???.......
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.