- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Nowy terminal w gdańskim porcie. Anwil pracuje nad koncepcją
Należąca do Grupy Orlen włocławska spółka Anwil ponownie szuka wykonawcy koncepcji terminalu morskiego w Porcie Gdańskim. Terminal ma być przystosowany do przeładunku nawozów. Oferty można składać do 20 marca 2020 roku.
Na nabrzeżu Bytomskim , w gdańskim porcie, powstać ma nowy terminal przeładunkowy spółki Anwil, należącej do Grupy Orlen. Terminal ma służyć do przeładunków z transportu kolejowego na transport morski - opcjonalnie samochodowy - produktów, w szczególności nawozów luzem (saletrzaku) oraz ich magazynowania.
Anwil zbuduje terminal morski w Gdańsku
To już kolejne postępowanie dotyczące wyłonienia wykonawcy koncepcji terminalu. Pierwszy raz spółka opublikowała ogłoszenia w tej sprawie w lipcu 2019 roku. Oferty w postępowaniu przetargowym na opracowanie koncepcji terminalu można było składać do 22 lipca 2019 roku.
Teren do zagospodarowania pod inwestycję Anwilu w Gdańsku to ok. 3 ha. Koncepcja budowy terminalu powinna zawierać rozwiązania dotyczące branży drogowej i kolejowej, a także urządzeń i budowli ładunkowych oraz magazynowych. Zakłada się budowę układu torowego o długości min. 650 m dróg i placów manewrowych, urządzeń i budowli ładunkowych oraz magazynowych.
Terminal morski ma być przystosowany m.in. do rozładunku nawozów luzem oraz w big bagach z transportu kolejowego i samochodowego do magazynów, a z magazynu na statki. Wydajność rozładunku nawozów luzem z transportu kolejowego na magazyn powinna wynosić minimum 2 tys. ton na osiem godzin.
Czołowy producent nawozów w kraju
Anwil należy do grona największych przedsiębiorstw chemicznych w Polsce. Odgrywamy istotną w rolę w Wielkiej Syntezie Chemicznej. Od 2012 roku 100 proc. akcji Anwilu pozostaje własnością PKN Orlen.
Anwil opiera swoją działalność biznesową na dwóch filarach - produkcji PCW oraz nawozów azotowych, których - pod względem mocy wytwórczych - jest drugim producentem w kraju i 13. w Europie. Włocławska spółka z Grupy Orlen rozpoczęła produkcję nawozów 48 lat temu, a pierwszą tonę saletry amonowej wytworzyła już 17 grudnia 1971 roku. Od lat 90. XX w. instalacja produkcji saletry była systematycznie modernizowana, natomiast w 2000 roku uruchomiono instalację do wytwarzania saletrzaku, dzięki czemu moce wytwórcze spółki w obszarze nawozów wzrosły do niemal 1 mln ton rocznie.
Miejsca
Opinie (34) 2 zablokowane
-
2020-03-09 20:11
Fosfory
Obok jest terminal Fosforów Gdańsk. Tam można przeładowywać sypkie nawozy.
- 10 0
-
2020-03-10 12:39
Opinia wyróżniona
Do normalnych
Każda inwestycja cieszy ale po co ją upolityczniać .Na zdjęciu widać też rozbudowane dużo wcześniej bo w latach 2010- 2012 nabrzeże Bytomskie.
- 3 1
-
2020-03-10 14:39
Wiele hałasu o nic
Pomysł by przeładowywać nawozy aż na 3 ha terenu i przy dość płytkim nabrzeżu jest archaiczny. Poza tym to na razie konkurs na koncepcję. Do budowy terminala i do jego eksploatacji daleka droga .. nie ma się co podniecać obrazkami ..
- 3 0
-
2020-03-11 05:49
Drynky
ja wam powiem tak: olywka, citrynka i tomato i tyle w temacie Byznesu :)
pozdrawiam milionerów :)- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.