- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (78 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Nowy zarząd Polskiego Rejestru Statków
Ustąpił zarząd Polskiego Rejestru Statków. Po 16 latach pełnienia obowiązków w kierownictwie PRS, ze stanowisk ustąpili: Jan Jankowski - ze stanowiska prezesa zarządu oraz Jerzy Wyrzykowski - ze stanowiska członka zarządu. Nowym prezesem spółki wybrany został Dariusz Rudziński, a członkiem zarządu - Grzegorz Pettke.
Jerzy Wyrzykowski do zespołu PRS dołączył w 1983 r. Przez krótki okres pracował jako inspektor terenowy w stoczniach w Gdańsku, a następnie przeszedł do Inspektoratu Kadłubowego w Centrali PRS. Od lipca 2001 r. pełnił funkcję członka zarządu PRS.
Po ustąpieniu ze stanowiska prezesa spółki Jankowski będzie kontynuować pracę naukową w PRS. Będzie koncentrować się na opracowaniu kryteriów bezpieczeństwa dla małych statków morskich i dużych masowców. Jerzy Wyrzykowski nadal będzie prowadzić sprawy związane z członkostwem PRS w IACS.
Nowy prezes PRS, Dariusz Rudziński, to absolwent Akademii Morskiej w Gdyni. Zanim przyszedł do PRS w 1996 r., służył na statkach jako II oficer, następnie był oficerem portu w Kapitanacie Portu w Gdańsku. W PRS początkowo pracował jako inspektor terenowy, wkrótce awansował na stanowisko kierownika placówek PRS w Gdańsku i w Pireusie, a następnie objął stanowisko dyrektora handlowego PRS. Nowy członek zarządu spółki, Grzegorz Pettke, pracuje w PRS od 16 lat. Jako absolwent Akademii Morskiej w Gdyni podjął pracę w Morskiej Służbie Poszukiwania i Ratownictwa i zdobywał doświadczenie zawodowe elektryka na statkach morskich pływających pod różnymi banderami. W PRS był inspektorem Centrali, a następnie objął stanowisko kierownika Inspektoratu Elektrycznego.
- Trzeba uważnie słuchać armatorów i zapewniać rozwiązania problemów, zanim się pojawią - mówi Dariusz Rudziński, prezes PRS. - Mając dobre przygotowanie PRS do rozwoju, jeśli chodzi o jakość i uznanie w sektorze gospodarki morskiej, zarząd PRS skoncentruje się na rozwijaniu bliższych relacji z armatorami, by lepiej sprostać ich potrzebom i ułatwić bezpieczną eksploatację jednostek.
Nowy zarząd PRS chce postawić na rozwój techniki, natychmiastowy przepływ informacji między statkiem, operatorem a wsparciem technicznym klasyfikatora i wyższą jakości usług - Inspektorzy PRS, mający wysokie kompetencje techniczne, zdają sobie sprawę z ciężaru odpowiedzialności za swoje decyzje - twierdzi Grzegorz Pettke. - Koncentracja na formalnej zgodności z przepisami zamiast na intencji stanowiącej ich podstawę jest może mniej stresująca dla inspektora, ale traci znaczenie dla armatora.
Miejsca
Opinie (17)
-
2013-07-02 11:21
Co robi ta instytucja? (11)
Co jest w tym rejestrze?
Przecież Polska ma pięć statków i wszystkie zarejestrowane gdzieś na Bahamach.
No chyba że rejestrowi podlegają też tramwaje wodne i inne cuda żeglugi śródlądowej.
Wtedy zrozumiałe jest istnienie takiej instytucji.- 12 26
-
2013-07-02 11:32
Polsteam (5)
Tu Cię zaskoczę. Sam PŻM ma ponad 70 statków przez co jest jednym z większych armatorów w europie. Nadzoruje je PRS
- 10 0
-
2013-07-02 12:19
Nie tylko PRS (4)
Większość ma tzw. dual-class.
- 5 0
-
2013-07-02 12:27
PRS (3)
Kolego z PRS ujawnij się
- 3 0
-
2013-07-02 13:56
Pomyłka:) (2)
Pracuję w Stoczni, która ma ciągły kontakt z PRS i klasyfikowanymi przez nich statkami. Fakt, że teraz już dawno nic do nas nie przyszło pod ich nadzorem, ostatnio był jakiś holownik czy dźwig pływający:)
- 4 1
-
2013-07-03 09:48
strasne mądrale (1)
straśne mądrale na tym portalu... a jak sie wszyscy na shippingu znają...no no...pozazdrościć... lepiej jeden z drugim buzkę w pojemnik na odpadki schowaj, jak nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia. To jedyna firma w gdansku mająca szanse powodzenia. obok remontówki.
- 1 4
-
2013-07-03 10:00
Ohra czy raczej obora
Nie bądź chamski, mądralo. A co ty (z małej litery z racji na brak szacunku) masz mądrego do powiedzenia o PRS czy generalnie w temacie artykułu poza obrażaniem innych?
- 3 0
-
2013-07-02 14:05
Jak to co? zajmuja sie wydawaniem certyfikatów zarządzania jakością ISO ;) zapłacisz i masz ;)
- 5 0
-
2013-07-02 14:33
Polska ma całkiem sporo okrętów, ponad setkę. (1)
Ale fakt, większość pod Cypryjską banderą.
- 2 1
-
2013-07-02 21:28
"Okręt" to w marynarce wojennej.
W "handlówce" używa się określenia "statek".
- 4 0
-
2014-02-06 14:28
PRS 2mln GT
Rejestr to prowadzą Izby Morskie, PRS klasyfikuje statki. Po wejściu do IACS na podstawie takich samych przepisów jak LR DNV-Gl NKK i inni w Iacs. Jak coś Polakom wyjdzie to trzeba to ośmieszyć i wyszydzić, bo inni mają większą siłę przebicia. Tacy sami ludzie pracują w LR i u innych. Jeśli nie znam się na robocie to się do niej nie zabieram i nie krytykuję wykonujących ją.
- 2 0
-
2014-09-19 12:01
Należy się douczyć i odróżnić rejestr okrętowy od rejestru klasy
- 0 0
-
2013-07-02 11:31
Zmiany po wejściu do IACS
A mnie bardziej interesuje zmienił powrót PRS do IACS? Czy nastąpił jakiś znaczący wzrost przyjęć statków do klasy (jasne, że nie będzie to lawinowe, ale czy jednak można mówić o takim trendzie)? Czy nastąpiła poprawa warunków finansowych pracowników PRS? Zmiany w Zarządzie faktycznie bardzo duże, rzekłbym pokoleniowe, i to przede wszystkim jeśli chodzi o myślenie rynkowe.
- 15 1
-
2013-07-02 11:36
rozwiązać ten kolejny urząd skarbowy!
- 9 13
-
2013-07-02 19:30
A ileż tych statków nam pozostało po tych "rządach" pomatołów???!!! (1)
Rozłożyli WSZYSTKO dokładnie, więc ten "rejestr" też zbędny!!!
- 7 6
-
2013-07-03 09:27
była z plo, skoro byłaś blisko, gdy rozkradali plo, dlaczego nic nie zrobiłaś? Dostałaś małą premię od szefa i trzeba było siedzieć cicho co?
Oczywiście, że powinni się zabrać za większość prywatyzowanych w tamtych latach zakładach, gdzie ci kierownicy co byliu najbliżej brali co chcieli, bo nikt nie wiedział do końca o co chodzi.- 0 0
-
2013-07-03 21:05
mlodziezowka po
ostatnie podrygi kolesi z PO trzeba sie jeszcze zahaczyc
- 2 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.