• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy żuraw spółki Port Gdański Eksploatacja

VIK
22 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
W marcu tego roku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk rozpoczął poszukiwania inwestora dla spółki PGE. W marcu tego roku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk rozpoczął poszukiwania inwestora dla spółki PGE.

Spółka Port Gdański Eksploatacja wzbogaciła się o nowy żuraw. Zakup Liebherr LHM 550 został sfinansowany przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Urządzenie już niebawem pojawi się na nabrzeżach Basenu Górniczego Portu Gdańsk. Nowe urządzenie wzmocni możliwości przeładunkowe spółki, która właśnie szuka inwestora.



Nowoczesny żuraw zakupiony przez Port Gdański Eksploatację jest przystosowany do obsługi zarówno kontenerów, jak i ładunków masowych. Nowa maszyna ma maksimum udźwigu do 125 ton i maksymalny wysięg 48 m. Rozstaw podpór wynosi 13,5 m. PGE obsługuje przeładunki głównie: węgla i koksu, drobnicy i drewna, wyrobów stalowych, złomu, konstrukcji, maszyn, pojazdów i samochodów oraz nawozów. W 2019 r. spółka obsłużyła 559 statków i przeładowała łącznie 3,2 mln ton ładunków. W 2020 r. zanotowała 20-procentowy wzrost przeładunków r/r, przeładowując łącznie 3,75 mln ton. Plany na rok bieżący ma równie ambitne.

Gospodarka morska w Trójmieście



Kolejnym krokiem do budowy konkurencyjności PGE są inwestycje w suprastrukturę. Spółka ostatnio zakupiła m.in. dwie ładowarki Volvo L260H, koparkę długoramieniową placową Liebherr LH40m, Loco-traktor 9C 160 Orion do poprawy bezpieczeństwa w zakresie manewrów i szybkiego przemieszczania się pomiędzy nabrzeżami. Spółka zmodernizowała też kolejne place przeładunkowe w ramach terenu obejmującego cały Basen GórniczyMapka. I tam właśnie trafi żuraw Liebherr LHM550. Urządzenie będzie pracować na nabrzeżu Rudowym oraz nabrzeżu Dworzec Drzewny. Dzięki temu zwiększą się możliwości przeładunkowe. Wzrost rat przeładunkowych pozwoli zwolnić nabrzeże na kilkanaście dni w miesiącu, a co za tym idzie, będzie możliwe zakontraktowanie dodatkowych jednostek.

Radosław Stojek, prezes spółki Port Gdański Eksploatacja. Radosław Stojek, prezes spółki Port Gdański Eksploatacja.

- Działania te stanowią odpowiedz na potrzeby klientów w zakresie jakości i szybkości obsługi jednostek na nabrzeżach, co z kolei wpływa na wyższą zdolność operacyjną. Ważne jest, aby obecny trend inwestycyjny i operacyjny wykorzystać do realizacji zadań, które stoją przed nami w najbliższym okresie, co zamierzamy uczynić - zapewnia Radosław Stojek, prezes PGE.

PGE jest spółką Zarządu Portu Morskiego Gdańsk. Spółka prowadzi działalność na ponad 89 ha, realizuje przeładunki na nabrzeżach zlokalizowanych wzdłuż Martwej Wisły, po obu jej stronach - nabrzeżu WiślanymMapka (12,1 ha), nabrzeżu SzczecińskimMapka (8,2 ha), nabrzeżach Basenu GórniczegoMapka (68,9 ha). Poza tym w ramach działalności operatorskiej spółka funkcjonuje także na nabrzeżach WOC I i WOC IIMapka (14,2 ha) oraz nabrzeżu OliwskimMapka (5,9 ha).

W marcu tego roku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk rozpoczął poszukiwania inwestora dla spółki PGE. Procedura ruszyła z chwilą ogłoszenia zaproszenia do negocjacji w sprawie zbycia pełnego pakietu akcji przedsiębiorstwa. Potencjalni inwestorzy zainteresowani udziałem w negocjacjach na złożenie odpowiedzi mają czas do 4 maja 2021 r.
VIK

Opinie (46) 4 zablokowane

  • Ja... osiołek dam radę

    • 2 2

  • kupic nowy zuraw...

    A tych stojacych przy Marynarki (sic) Polskiej nie mozna wziac?

    • 5 1

  • Obserwator sztauer

    Cała ta firma to stwór postkomunistyczny !!!
    Zaczynając od prezesów idąc dalej po kierowników, dysponentów,gospodarzy jak i brygadzistów !!!! Pracy mało ale kasy jak najwięcej !!!! Wiecęj udających że myślą jak pracujących !!!!
    S Z O K :( !!!!

    • 10 3

  • Nowy inwestor (1)

    PGE miał inwestora, były wynegocjowane warunki pracy i polityki społecznej. Po przyjściu PiS do spółki zerwano umowę. Bo państwowe lepsze. Przyszła armia działaczy PiS wymyślono nowe stanowiska pracy. Doktorzy bo to modne do firmy gdzie węgiel przeładowuje się chwytakami. Po 6 latach okazało się że trzeba sprywatyzować. Panie widzisz i nie grzmisz.️

    • 7 4

    • W Porcie Północnym też były wynegocjowane świetne warunki a jak jest . Pakiet socjalny to nie podstawa egzystencji . Na to trzeba zapracować.Kasa nie bierze się z zapisów na papierze. Ekonomia misiu.

      • 4 0

  • Kto w PGE pracuje,

    ten się w cyrku nie śmieje...

    • 9 2

  • Zastanawiam się, czy nie lepiej by było wstawić ten dźwig na Nab. Szczecińskie. (8)

    W trójmiejskich terminalach tylko BCT ma 2 ciężkie dźwigi i trzepią na tym niezłą kasę. Na szczecińskim stoi już niebieski Liebherr klasy 100 T. Razem z tym nowym PGE mogłoby przeładowywać ciężkie sztuki na Nab. Szczecińskim bez Maji i Conrad Consul-a. Na dodatek linia torów jest stosunkowo blisko keji, więc możnaby pomyśleć o obsłudze transformatorów - jak na OT Port Gdynia (na Nab. USA jest system Jack&Slide od Port Consultants, ale nie ma ciężkich dźwigów).

    Co o tym myślicie ? Ktoś to liczył / sprawdzał ?

    • 7 2

    • (7)

      Tego typu żurawie były przewidziane na nowo budowane nabrzeże Dworzec Drzewny z równolegle biegnącym torem i drogą komunikacyjną . Tam takie żurawie mogą być wykorzystane w pełni. N. Szczecińskie jest za małe a przed wszystkim nawet LHM 400 ( ten niebieski ) ma tam ograniczenia. Poza tym teren Basenu Górniczego ma doskonałe połączenia drogowe i kolejowe . Tak było to dokładnie analizowane i Dworzec Drzewny konstrukcyjnie był projektowany właśnie pod LHM 550.

      • 4 3

      • (3)

        a na jakiej podstawie negujesz?

        • 0 3

        • Racjonalność (2)

          Na podstawie oględzin i obliczeń. Widać gołym okiem, że Nabrzeże Szczecińskie jest zbyt zawalone sprzętem nabrzeżnym.
          Poza tym zostało napisane iż owy LHM550 jest do przeładunków masowych, czyli 4-linowy do pracy na chwytakach.
          Linia brzegowa Dworca Drzewnego dziwnym zbiegiem okoliczności ma idealny promień na manewrowanie jednostkami 13,5m. To takie trudne?

          • 4 3

          • (1)

            "Linia brzegowa Dworca Drzewnego dziwnym zbiegiem okoliczności ma idealny promień na manewrowanie jednostkami 13,5m. To takie trudne?"

            Proszę powiedzieć coś więcej o powyższym stwierdzeniu gdyż jest interesujący w kontekście problemów jakie wystąpiły podczas realizacji projektu.

            • 2 3

            • Problemy są po to by je rozwiązywać.

              • 5 1

      • kotek (2)

        Bartek czy to TY ?

        • 2 6

        • Raczej nie (1)

          Bartek ma większą wiedzę na temat tego projektu.

          • 7 2

          • To ni miejsce na dokładne opisanie genezy tego projektu.

            • 2 0

  • port

    ciagle ta sama klika

    • 2 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane