• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

O4 Flow dla biznesu. Tu kobieta jest na pierwszym planie

Wioletta Kakowska-Mehring
31 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • W debacie otwierającej O4 Flow udział wzięły m.in. Natalia Hatalska, Olga Kozierowska oraz Marta Moksa. Spotkanie poprowadziła Dominika Rossa.
  • Twórcy O4 Flow chcą wykorzystać naturalną chęć współpracy, która jest w kobietach.
  • O4 Flow to przestrzeń dla przedsiębiorczyń, freelancerek, dla właścicielek biznesów czy pań pracujących w korporacji.
  • Przestrzeń O4 Flow to ponad 500 m kw. powierzchni biurowej w budynku Olivia Gate A, na pierwszym piętrze.
  • O4 Flow ma być miejscem, gdzie obok infrastruktury niezbędnej w prowadzeniu działalności kobiety przede wszystkim znajdą pomoc mentorek, ekspertek, a także innych kobiet, które po prostu prowadzą firmy.
  • W O4 Flow będą dyżurować prawnik i księgowa. Zagwarantowany zostanie rezydentom dostęp do platformy z wiedzą biznesową oraz marketingową.
  • Twórcy O4 Flow chcą wykorzystać naturalną chęć współpracy, która jest w kobietach.

Czego potrzebują kobiety, aby wystartować w biznesie? Pieniędzy? Doświadczenia? Pewnie też, ale przede wszystkim potrzebują... wsparcia innych kobiet. O tym, że przyda się pomoc w drodze do sukcesu, przekonane są też firmy i środowiska skupione w Olivia Business Centre oraz O4. Dlatego najpierw powstał unikalny w skali kraju projekt Strefa Kobiet, a teraz pierwsza w Polsce przestrzeń coworkingowa, dedykowana właśnie paniom.



Zapytaliśmy kiedyś naszych czytelników, czy kobietom w biznesie jest trudniej? Aż 41 proc. odpowiedziało - "tak", tylko 15 proc. stwierdziło, że "nie". Z kolei 44 proc. uznało, że "w biznesie nie ma znaczenia płeć, tylko umiejętności". Jeśli do tego dołożymy twarde dane, które mówią o tym, że tylko co trzecia firma w Polsce prowadzona jest przez kobiety, to wyłania się obraz, który na pewno jest jeszcze daleki od ideału. Jak to zmienić? Działać wspólnie.

- Badania pokazują, że kobiety mają wyższe ogólne poczucie dobrostanu, jeżeli spotykają się ze swoimi przyjaciółkami często i regularnie. Najlepiej dwa razy w tygodniu. Ta regularna rozmowa na różne tematy sprawia, że lepiej się czujemy. Niestety kobiety mają tendencję do umniejszania swoich umiejętności. Okazuje się, że tylko 7 proc. kobiet z MBA zgłosiło się po podwyżkę po uzyskaniu certyfikatu. W przypadku mężczyzn o wyższe zarobki występuje aż 60 proc. Różnica jest więc ogromna. Dzięki wspólnemu działaniu torujemy sobie drogę, ale nie chodzi o to, żeby się zrzeszyć i być w kontrze do czegoś, chodzi o pozytywne podejście. Jeżeli będziemy patrzyły pozytywnie na siebie, na swoją pracę, na pracę innych, również mężczyzn, to nasza sytuacja się zmieni. Kobiety czasem potrzebują impulsu, potem sobie świetnie radzą - mówi Dominika Rossa, head of O4 Flow.

Pierwszy w Polsce coworking dla kobiet



Takim impulsem była pierwsza inicjatywa OBC, czyli Strefa Kobiet, której celem jest dbałość oraz pomoc w rozwoju osobistym i zawodowym. W ramach tego programu organizowane są spotkania autorskie, szkolenia i warsztaty dla pań, które chcą rozwinąć swoje zawodowe skrzydła, szukają motywacji oraz inspiracji, chciałyby wymienić się doświadczeniami, nawiązać nowe kontakty. Teraz przyszedł czas na drugi krok, czyli O4 Flow - pierwszy w Polsce, a nawet w Europie Środkowo-Wschodniej, coworking dla kobiet, który jest częścią O4 Coworking, jednego z największych i najbardziej dynamicznie rozwijających się coworkingów w Polsce.

- Jeden z pionierów na rynku kobiecych coworkingów - The Wing - krótko po otwarciu miał aż 8 tys. firm na liście oczekujących. Czy nie jest to najlepszy dowód na to, że takie miejsce jest potrzebne? W Europie Zachodniej takich coworkingów jest zaledwie kilkanaście, a badania, m.in. przeprowadzone przed uruchomieniem O4 Flow, jasno wskazują, że kobiety chcą miejsca, w którym będą mogły rozwijać biznesy "po swojemu" - mówi Dominika Rossa.
  • O4 Flow to przestrzeń dla przedsiębiorczyń, freelancerek, dla właścicielek biznesów czy pań pracujących w korporacji.
  • Dominika Rossa i Natalia Hatalska
  • Podczas debaty otwierającej panie rozmawiały m.in. o potędze wspólnotowości, konieczności odwagi w działaniu, potrzebie równości w życiu prywatnym i zawodowym, znaczeniu intuicji oraz teamworku.
  • Olga Kozierowska i Marta Moksa
  • Marta Moksa, Maciej Grabski oraz Dominika Rossa
  • Podczas debaty otwierającej panie rozmawiały m.in. o potędze wspólnotowości, konieczności odwagi w działaniu, potrzebie równości w życiu prywatnym i zawodowym, znaczeniu intuicji oraz teamworku.
  • O4 Flow ma być miejscem, gdzie obok infrastruktury niezbędnej w prowadzeniu działalności kobiety przede wszystkim znajdą pomoc mentorek, ekspertek, a także innych kobiet, które po prostu prowadzą firmy.
  • Podczas debaty otwierającej panie rozmawiały m.in. o potędze wspólnotowości, konieczności odwagi w działaniu, potrzebie równości w życiu prywatnym i zawodowym, znaczeniu intuicji oraz teamworku.


Przestrzeń O4 Flow to ponad 500 m kw. powierzchni biurowej w budynku Olivia Gate A, na pierwszym piętrze. Jest to przestrzeń do pracy, do spotkań, zapraszająca zarówno startupy, początkujących przedsiębiorców, jak i przedsiębiorców już dojrzałych lub rozwijających się. Do tego w tym wypadku kierowana jest do kobiet, choć niewykluczająca mężczyzn. To przestrzeń dla przedsiębiorczyń, freelancerek, dla właścicielek biznesów czy pań pracujących w korporacji. Czym w takim razie O4 Flow różni się od innych coworkingów?

Panie potrzebują współpracy



- Tu nie o biurka chodzi, a o współpracę i budowanie społeczności, czyli o to, czego potrzebują kobiety. Dla nas ważne jest, aby ktoś nam powiedział "dasz radę" czy "zróbmy to razem". O4 Flow ma być miejscem, gdzie obok infrastruktury niezbędnej w prowadzeniu działalności znajdziemy przede wszystkim pomoc mentorek, ekspertek, a także innych kobiet, które po prostu prowadzą firmy - wyjaśnia Dominika Rossa.
W O4 Flow będą dyżurować prawnik i księgowa. Zagwarantowany zostanie rezydentom dostęp do platformy z wiedzą biznesową oraz marketingową.

- Postawimy na spotkania networkingowe i eventy pogłębiające know-how. Zaprojektowaliśmy np. session room, przestrzeń dedykowaną indywidualnym spotkaniom z coachem, trenerem personalnym, psychologiem, mediatorem, ale też dietetykiem czy logopedą - mówi Dominika Rossa.

Okazuje się, że takie ośmielenie pań do współpracy w ramach coworkingów jest potrzebne. Według raportu O4 Coworking o polskich coworkingach, który przeprowadzono w 2018 roku, niecałe 10 proc. coworkingów zrzesza więcej niż połowę kobiet i aż 66 proc. deklaruje, że kobiet jest mniej niż 30 proc. To nie oznacza, że kobiet w biznesie jest mniej, w końcu miejsca w coworkingach dedykowanych kobietom na całym świecie zapełniają się w ekspresowym tempie. Ewidentnie kobiety w biznesie mają nieco inne potrzeby, możliwe, że kobiecy coworking szybciej pomoże im rozwinąć skrzydła.

- Trochę inaczej jest w naszym O4. U nas jest pół na pół, co bardzo nas cieszy. Zauważamy jednak, że kobiety korzystające z naszej przestrzeni do pracy bardziej nastawione są na tzw. sieciowanie, na działania wspólnotowe. Gdy ogłaszamy jakieś projekty, które mają na celu integrację środowiska, to zwykle pierwsze pojawiają się panie - mówi Marta Moksa, managing director w O4 Coworking.
Właśnie tę naturalną chęć współpracy, która jest w kobietach, chcą zagospodarować twórcy O4 Flow.

A co z panami?



- Coworking dla kobiet to nie dyskryminacja mężczyzn - jak pomyślą niektórzy. To miejsce, w którym panowie są mile widziani i potrzebni. Różnica jest taka, że tu to kobiety będą na pierwszym planie - wyjaśnia Marta Moksa.
W O4 Flow kobieta ma być w centrum zainteresowania. Pod jej potrzeby przygotowana zostanie oferta warsztatów, inspirujących spotkań i merytorycznych szkoleń.

- To absolutnie nie znaczy, że się izolujemy. To nie jest miejsce, które będzie dzielić. Mamy sygnały, że panowie to dostrzegają. Ci, którzy mają z nami kontakt, twierdzą nawet, że to świetna inicjatywa, że polecą to miejsce swoim żonom, siostrom czy córkom - dodaje Dominika Rossa.
W spotkaniu i debacie otwierającej O4 Flow udział wzięły m.in.: Olga Kozierowska, trenerka i mentorka, założycielka pierwszej w Polsce organizacji działającej na rzecz przedsiębiorczości kobiet i promocji ich sukcesów w biznesie pod nazwą Sukces Pisany Szminką, Marta Moksa, managing director w O4 Coworking oraz Natalia Hatalska, analityk trendów, założycielka Infuture Hatalska Foresight Institute. Panie rozmawiały m.in. o potędze wspólnotowości, konieczności odwagi w działaniu, potrzebie równości w życiu prywatnym i zawodowym, znaczeniu intuicji oraz teamworku.

Miejsca

Opinie (74) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (1)

    czy te nogi mogą kłamać

    • 7 7

    • Tylko po co im to?

      Czy one kuchni w domu nie mają?

      • 1 0

  • Podstawa to porządek na biurku. Potem odpowiedni odświeżacz powietrza. (3)

    Świetlówki takie aby nie raziły w oczy no i garaż kryty aby śnieg nie zniszczył lakieru. Wyważona stopka w podpisie maila a z resztą niech sobie pracownicy sami radzą w końcu mają mózgi, niech zarabiają.

    • 32 2

    • Zarabjajo

      • 3 0

    • (1)

      I kariera przez łóżko jako alternatywa. W biznesie trzeba reagować na sygnały wysyłane przez rynek.

      • 13 0

      • Mała Mi

        Coś wiesz więcej na ten temat ? Kariera przez łóżko ?

        • 1 1

  • Rola kobiet w biznesie kończy się w momencie (3)

    kiedy trzeba załadować palety do kontenera, zwalić śnieg z dachu magazynu albo zmienić oponę w ciężarówce

    • 58 19

    • To nie jest biznes

      Tylko robota dla robotnika :)

      • 11 8

    • (1)

      Nie ma sprawy, jest wózek widłowy to mogę załadować palety, jest łopata do ośnieżania to odśnieżę, jak załatwisz prawo jazdy na ciężarówkę to i oponę będę musiała się nauczyć zmienić.

      • 4 4

      • Widzisz, jak załatwisz. Na takie rzeczy jest kurs a później egzamin.

        • 4 1

  • (5)

    Typowa "byznesłoman" na zdjęciu głównym...
    Smartfonik w ręku, patrzenie co zrobiły z rana "psiapsiólki"(z podtekstem ,co ona ma czego ja nie mam.. .XD ) i liczenie "lajków na fb" a reszta się zrobi..
    W prawdziwym biznesie!, nie ma czasu, na gapienie się w telefon, nie ważne, jak jest zaawansowany.

    • 61 8

    • nie zgadzam się do końca z kolegą (3)

      jedną z podstawowych umiejętności menadżerskich jest delegowanie zadań na pracowników, a szef musi mieć czas na pracę koncepcyjną. To że prezes siedzi w gabinecie i gapi się w sufit, albo pije kasę patrząc w telefon, nie znaczy że nie pracuje. najlepsze pomysły przychodzą do głowy, kiedy się trochę nudzimy i myśli trochę błądzą.

      • 7 10

      • najfajniej się trochę nudzić i delegować

        na Seszelach ;)

        • 10 0

      • rekinie spedycji

        Rozumiem :)
        I powiem Tobie, coś w tym jest, bo na białym suficie, możesz "oczami wyobraźni"
        namalować "mapę błądzących myśli" wydumanych, w danym "dniu pracy".

        • 4 2

      • Ja tak pracuję cały dzień - siedzę i patrzę w sufit (koncepcyjnie)

        • 0 0

    • Nieważne, a nie nie ważne. Naucz się najpierw durniu pisać, a potem komentuj coś, na czym i tak się nie znasz.

      • 2 2

  • Cooworking kobiet.. (4)

    To jak panie "potrafią" wspólnie współpracować jest wręcz legendarne. Zazdrość, wbijanie szpil, kłótnie, kopanie pod kimś dołków - to tylko ułamek z całego repertuaru ich działań.

    • 66 6

    • (3)

      Bo mężczyźni są uczciwi, współpracują idealnie, nie biorą udziału w wyścigu szczurów i w ogóle są najlepsi xD

      • 9 8

      • kochaniutka - po latach oberwacji tak to właśnie wygląda (2)

        • 10 3

        • (1)

          Jakich obserwacji xD To ludzie są tacy, nie jedna płeć. Nie powiesz mi, że 3,5 miliarda ludzi tworzy "Zazdrość, wbijanie szpil, kłótnie, kopanie pod kimś dołków" a druga połowa wręcz przeciwnie. Równie dobrze ja mogę napisać, że Polacy są beznadziejnymi pracownikami, bo tacy mi się trafili. Generalizowanie jest złe.

          • 6 7

          • Wszystko polega na uogólnieniach i wyciąganiu "średniej", a taka właśnie jest prawidłowość. Przykład, że wszystkie kobiety takie są, lub wszyscy mężczyźni jest bez sensu. Jednak. pewne cechy przeważają i tutaj nie ma co się ubierać, że czarne jest białe.

            • 2 0

  • Bla, bla, bla, bla, bla....... (1)

    bla, bla, bla

    • 34 3

    • Najlepszy dzisiaj

      • 2 0

  • To w końcu po angielsku, czy po polsku?

    To taki ubogi mamy język, że trzeba jakieś obcojęzyczne wstawki stosować?

    • 27 2

  • ekstremalny seksizm

    ale cóż, na tym robi się karierę. Zwłaszcza jak ktoś nic innego nie potrafi

    • 49 2

  • eh to parcie na szkło

    to jest straszne

    • 30 1

  • Opinia wyróżniona

    Czy są jakieś artykuły dowartościowujące mężczyzn (7)

    Jakoś mało w sieci jest artykułów typu faceci spotykają się by prowadzić biznes. Takie artykuły i mówienie o biznesie wśród kobiet jest dowodem na to , że Sami szufladkujemy płeć damską jako płeć słabsza. Uważam, że najważniejsze są czynny i jest wiele kobiet, które dochodzą do sukcesu bez wspomagaczy i "dopingu" przez media

    • 58 0

    • Bo faceci po prostu prowadzą biznesy i mają spotkania biznesowe.

      Po co robić z nich aferę i pokazówkę.

      • 20 2

    • "Jakoś mało w sieci jest artykułów typu faceci spotykają się by prowadzić biznes."
      Bo stara, mądra zasada mówi: "Duże pieniądze, lubią cisze".
      A jak jest ich więcej, to najlepiej szeptem....

      • 14 1

    • (2)

      Są. Tysiące książek o tym, jak mężczyzna powinien się ubierać, wysławiać, zachowywać, działać w biznesie. Tysiące.

      • 2 9

      • (1)

        Miliony, a nawet miliardy!

        • 10 0

        • Jeśli liczyć broszury wszystkich samozwańczych kołczów etc. to kto wie?

          • 8 0

    • Nikt tu nie wspomina o płci damskiej jako słabszej.
      Panowie także mogą chwalić się i pisać o prowadzonym przez siebie biznesie.
      Sęk w tym, że Panowie raczej rywalizują między sobą, a Panie współpracują.
      Pewnie dlatego jest ich coraz więcej w biznesie, a ich firmy są stabilne i bezpieczne.

      • 1 8

    • Kobiety same odzierają się z godności zwłaszcza tymi nazwami: babski wieczór, dziewuchy w biznesie. Czy jakiś mężczyzna idzie na chłopskie pogaduchy? Faceci jak piją wódkę mówią: panowie, wypijmy. A kobiety No, laski, na zdrowie itd. Same robią krzywdę sobie tym

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane