- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (41 opinii)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (172 opinie)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (112 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (161 opinii)
- 5 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
Trałowiec ORP Necko znów jest gotowy do służby po remoncie, który przeszedł w PGZ Stoczni Wojennej. Całość prac zakończono miesiąc przed ustalonym terminem. Miały one na celu nie tylko konserwację okrętu, ale także jego modernizację.
Naprawy główne i dokowe na jednostce zostały przeprowadzone zgodnie z kontraktem zawartym przez Konsorcjum Polskiej Grupy Zbrojeniowej - PGZ Stoczni Wojennej oraz Stoczni Remontowej Nauta - w czerwcu 2022 r. W ramach umowy remont przechodzą trzy okręty, czyli ORP Necko, ORP Nakło, a wcześniej ORP Mamry.
ORP Orzeł znów trafi do stoczni
Remont okrętów trójmiejskim stoczniom zleciła Komenda Portu Wojennego Świnoujście. Jednostki przeszły gruntowne prace remontowe, które objęły m.in. modernizację siłowni okrętów w zakresie wymiany dotychczas użytkowanych silników na nowoczesne rozwiązania produkcji zachodniej. W ramach prac zmodernizowano także centrum sterowania siłownią, wymieniono agregaty prądotwórcze, systemy nawigacyjne oraz przeprowadzono konserwację kadłuba i nadbudówki.
Okręty projektu 207 (ORP Necko, ORP Nakło, ORP Mamry) to jednostki o ograniczonym polu magnetycznym, przeznaczone do realizacji zadań z zakresu wykrywania i neutralizacji zagrożenia minowego. Niską magnetyczność okrętów uzyskano w znaczącym stopniu dzięki zastosowaniu w konstrukcji kadłuba i pokładówki laminatu poliestrowo-szklanego (LPS). Jednostki powstały w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni, której kontynuatorem jest PGZ Stocznia Wojenna.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-01-08 13:11
Podstawowe pytanie: Po co jest ten remont / modernizacja ? (6)
ORP Necko ma niecałe 34 lat. MW posiada 17 takich okrętów do zwalczania min. Przydatność w/w okrętów jest zerowa.
- 14 18
-
2024-01-09 08:00
Proszę się dokształcić, do czego jeszcze służą te okręty, a potem pisać głupoty
A remont był po to, ażeby nie sponsorować sowietów (całe wyposażenie było sowieckie, więc serwis również), czy teraz zrozumiałeś?
- 3 0
-
2024-01-09 07:35
A ile min rocznie takie okręty rozbrajają? (2)
A ich ilość może wzrosnąć - ruskie mogą zaminować porty w PL w każdej chwili choćby za pomocą okretów podwodnych....
- 0 2
-
2024-01-09 08:44
Nie tylko do min jest ten okręt, wystarczy trochę poczytać
Ale lepiej z palca coś wyssać i to napisać, może znajdzie się taki sam jak ty i da łapkę w górę
- 3 0
-
2024-01-09 07:42
Za płytko
- 0 0
-
2024-01-09 05:42
Po co to piszesz pisze takie głupoty ?
- 1 1
-
2024-01-08 13:19
By ludzie prac mieli ;)
- 9 0
-
2024-02-10 13:08
Necko
Remont okrętu,wyposażenie mebli zbyt długi montaż mebli kary umowne położy drew naute która robiła meble. Tak kończą firmy które nie są zarządzane normalnie i nie ma nadzoru nad pracownikami. Pracuje w stoczni wojennej i widziałem jak pracownicy tej firmy udawali że pracują
- 0 0
-
2024-01-09 16:25
Okręty
Okręty zabytki w tym kraju są po to,aby były etaty.Nie ma okrętu nie ma etatów.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.