• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Ocelot" i "Tarpan" będą gotowe w tym roku

VIK
4 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
  • Lodołamacze liniowe to jednostki mniejsze, ich zadaniem jest wspieranie lodołamaczy czołowych w kruszeniu lodu.
  • Lodołamacze dla Szczecina buduje Remontowa Shipbuilding.
  • Obecnie RZGW w Szczecinie dysponuje ośmioma lodołamaczami.
  • Umowę na budowę dwóch lodołamaczy podpisano w marcu 2018 roku.
  • Lodołamacze liniowe to jednostki mniejsze, ich zadaniem jest wspieranie lodołamaczy czołowych w kruszeniu lodu.

Nowe jednostki, które już niebawem zasilą flotę Wód Polskich w Szczecinie - "Ocelot" i "Tarpan" - nabierają kształtu. Oba statki powstają w Remontowa Shipbuilding i mają być gotowe jeszcze w 2020 roku.



- Nowe lodołamacze dla Szczecina to wymiana międzypokoleniowa floty, która pamięta czasy sprzed ponad 50-60 lat. Potrzebujemy nowych jednostek, by zapewnić mieszkańcom regionu bezpieczeństwo przeciwpowodziowe w sezonie zimowym. Przypomnę, że dzięki aktywnej polsko-niemieckiej akcji lodołamania i szeroko zakrojonej aktywności RZGW w tym zakresie na Pomorzu Zachodnim nigdy nie wystąpiła powódź zatorowa - mówi Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.

Gospodarka morska w Trójmieście



Umowę na budowę dwóch lodołamaczy liniowych podpisano w marcu 2018 roku. Koszt budowy to ponad 30 mln złotych, z czego większość stanowi dofinansowanie ze środków Funduszu Spójności. Statki mają być gotowe jesienią 2020 r. W ostatnich dniach zamawiający przeprowadzili kontrole postępu prac.

Lodołamacz "Puma". Najpierw taśma klejąca, teraz układ chłodzenia



- Podczas spotkania omówiono zaawansowanie budowy jednostek oraz odbyła się wizytacja w magazynach stoczni i na placu budowy lodołamaczy. Dokonano także analizy w zakresie materiałów wykończeniowych, wyposażenia sterówki oraz siłowni statków. Na końcu omówiono kolejne etaty budowy, w tym wodowanie jednostek. 30 lipca inżynier kontraktu dokonał odbioru kadłuba dla drugiej jednostki B105/2 -"Tarpan " - relacjonuje Stefan Iwicki, pełnomocnik ds. realizacji projektu budowy lodołamaczy dla RZGW Szczecin.
"Ocelot" i "Tarpan" to dwie nowe jednostki, które zastąpią we flocie RZGW Szczecin lodołamacze biorące udział w akcji lodołamania od pół wieku.

- Lodołamacze liniowe to jednostki mniejsze, ich zadaniem jest wspieranie lodołamaczy czołowych w kruszeniu lodu. Nowe jednostki będą doskonale wyposażone i dostosowane do warunków panujących na Odrze, czyli przykładowo coraz częstszych niżówek. Jednostki będą mieć zanurzenie na poziomie 1,4 metra - mówi Marek Duklanowski.
VIK

Miejsca

Opinie (13)

  • Dobrze że nie NED i gryfia

    A jak tam lodołamacze konkurencji? Taśma klejąca z Gryfiej i trefny projekt z NED?

    • 12 3

  • Niech nie zapomną o wytrzymałych żaglach, nie wiem dokładnie kiedy rozpoczęto budowe, możliwe, znając wałki i przekręty mogę podejrzewać, że jakieś 80 lat temu;)

    • 2 16

  • Idą ostre zimy?

    Już ta poprzednia miała być zimą trzydziestolecia. I u nas nawet śnieg nie spadł ani razu.

    • 4 3

  • Podobno duże zamówienie złożyła czeska marynarka wojenna.

    • 12 0

  • (2)

    Profesjonalny ten bałagan na dziobie (widoczny na zdjęciu). Kto pozwolił na publikacje takiego zdjęcia Panowie ?!

    • 3 5

    • Oj nieładnie nieładnie

      Otwór włazu nie zabezpieczony. Brak drogi ewakuacyjnej. Czyżby nastąpiło już rozluźnienie.

      • 1 2

    • Żal

      G.... się znasz ....

      • 1 0

  • Nie wiadomo czy będą gotowe.
    W obecnej sytuacji w Europie nic nie będzie pewne.

    • 1 4

  • (1)

    Solidaruchy coś zbudują?
    Nie wierzę.

    • 2 6

    • zbudują listę zaliczek na święta

      • 1 0

  • Te lodołamacze budowane w Gdańsku będą z pewnością solidnie wykonane, a nie tak jak bubel lodołamacz Puma w stoczni szczecińskiej. Widać gdzie dba się o jakość.

    • 8 1

  • Cały PiS - zimy bez śniegu i mrozu to oni lodołamacze budują..

    Żadne holowniki z podwyższoną klasą lodową, żadne jednostki wielozadaniowe...Nie! Były lodołamacze, to i będą lodołamacze!

    • 7 0

  • no cóż NED

    Poznałem ich fachowośc przy projekcie.. katamaranu dla Uniwesytetu Gdańskiego..
    Ani to był pierwszy ani niestety ostatni..

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane