• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontenerowy kolos w Porcie Gdynia

Wioletta Kakowska-Mehring
29 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

MSC Cape Akritas wchodzi do Portu Gdynia, do terminalu BCT.


Dziś do Portu Gdynia wpłynął kontenerowiec MSC Cape Akritas, który ustanowił rekord pod względem pojemności i ładowności wśród statków zawijających do Gdyni. Jego pojemność to 11 037 TEU.



Operacja wejścia kolosa nie była łatwa. Początkowo statek był spodziewany we wtorek, 28 grudnia, ale z powodu mało korzystnych warunków pogodowych wejście przesunięto na dziś rano. Operacja wprowadzenia statku, obrócenia wewnątrz portu i przybicia do nabrzeża BCT przebiegła bez komplikacji. Jednostka należy do Mediterranean Shipping Company. MSC Cape Akritas ma 330 m długości i 48 m szerokości.

Przypomnijmy, że poprzedni rekord pod względem pojemności należał do statku Cap San Juan operatora Hamburg Sud. Jego pojemność to 10 600 TEU. Jednostka gościła w gdyńskim porcie w marcu 2019 roku.

Rekord pojemności od dziś należy do MSC Cape Akritas, ale nie wielkości. Najdłuższą jednostką jest kontenerowiec Charlotte Maersk, który był w gdyńskim porcie w lutym 2019 roku. Ma on 347 m długości. Operacja była wymagająca, bo warunki manewrowe w Porcie Gdynia nie są łatwe dla takich kolosów. Jednostka weszła do portu i precyzyjnie zacumowała głównie dzięki systemowi pilotowemu OneBoxRTK, który wykorzystuje najnowocześniejszą technologię pozycjonowania i naprowadzania statków.

Charlotte Maersk w Porcie Gdynia.

Miejsca

Opinie (116) 3 zablokowane

  • Co raz więcej (1)

    d**ili tu się wypowiada.
    Proponuję zamknąć możliwość komentowania pod artykułami.

    • 6 5

    • dlaczego Tu dotarłeś i judzisz ?

      • 2 1

  • A kiedy do Elbląga przez Kanał Kaczyńskiego? (4)

    I tor wodny przez Zalew?
    Jakie tam "kolosy" się zmieszczą?

    • 20 10

    • (3)

      Takie z piecioma kontenerami na pokladzie. Kanal ma znaczenie startegiczne (jak pokazlo studium MW), a nie komercyjne.

      • 3 3

      • (2)

        Ale on woli prosić Rusków o przepłynięcie na około.

        • 3 3

        • Niech kaczynski i macierowicz prosze prez swoje dojscia w GRU. Nie trzeba budowac kanalu. % konenerow mozna super droga wybudowana przez Tuska puscic. Szybciej i duuuzo taniej.

          • 2 3

        • A po co z paroma kontenerami naokoło?

          Tir z kontenerem jedzie z Gdańska do Elbląga godzinkę.

          • 2 0

  • a nie do Elbląga? (3)

    przez kanał sueski pis imienia Lecha? Tam ma przecież powstać konkurencyjny port centralny kontenerowy i jeszcze stocznia dla łodzi podwodnych.

    • 17 9

    • W Baranowie to owieczki partyjne będą pływały (2)

      • 1 3

      • (1)

        Na co takiej córce leśnika port centralny jak ma w Berlinie i Moskwie.

        • 2 4

        • po co tu piszesz z czarnej szkoły wyższej?

          • 2 2

  • Noż w kieszeni się otwiera (5)

    Żaden box nie zastąpi doświadczenia kapitana i pilota, współpracy pilota z holownikami, współpracy załogi maszynowej i pokładowej, jest to jedynie system wspomagający. Operacja cumowania takiego kolosa do zaangażowanie okolo 30 osób jak nie wiecej. Bo jeżeli jestem w błędzie i tak jak pani Wioletta Kakowska twierdzi ze bylo głownie dzieki temu systemowi. To proponuje wogle pozwalniać załogi i po zatrudniać piekarzy fryzjerów i taxówkarzy niech wprowadzą taki statek do portu. Ta pani widziała tylko morze na bulwarze w Gdynii i nie ma pojęcia o czym piszę

    • 16 4

    • o maj got

      sorry man

      • 2 1

    • Ale się sztauer nakręcił

      • 0 2

    • Przerost formy nad treścią.

      8 cumowników zgodnie z przepisami, a 6 zgodnie z normą firmą firmy, która cumuje (Fairplay). Przestań chłopie przeżywać.

      • 2 2

    • Bez nowych technologii nie udałoby się. Pogódź się z tym Mario. To jest trudny port nawigacyjne. Nie czepiaj się skoro się nie znasz. Nowe technologie i tak powstały dzięki mądrym ludziom i ich wiedzy.

      • 2 1

    • A nie widzisz że świat do tego dąży? A po co dziś wydaje się miliardy dolarów na badania statków autonomicznych? Ale tak na marginesie, to masz rację. Box wykonuje tylko dokładne pomiary i informuje pilota o dokładnym kursie, pozycji ale przede wszystkim wykonuje obliczenia predykcji dla ruchu, który jest już niedostrzegalny dla oka ww. W czasie obrotu takiego kolosa zapas przed dziobem i za rufą to zaledwie 50 m.

      • 0 0

  • z czego sie cieszyć,jak by z gdyni taki wypływał z towarem to by było coś. (2)

    opce kraje trzepia biznes a polacy sie jak zwykle mają cieszyć. kiedy ta głupia naiwność minie i zaczniecie powaznie mysleć.

    • 12 3

    • "Opce"? (1)

      Co to znaczy?

      • 3 2

      • Łowce może

        • 0 0

  • Raz w tygodniu (3)

    Od paru miesięcy, średnio raz w tygodniu wpływa do Gdyni kontenerowiec tej wielkości. Nie ma to jak się obudzić i robić sensację z tego, co jest od dłuższego czasu normą.

    • 37 9

    • Sensacją to Pegasus ,który wpłynął bez obsługi ,bynajmniej tak Żur YN zapewnia itp adolfy z Wasikiem . (2)

      • 7 5

      • Niepokalany Kuń Wszechpolski podglądany przez jeźdźców kunia skrzydlatego. (1)

        Dramat to niesłychany. Polska w żałobie.

        • 3 4

        • A kogo mają podglądać ?

          Zmoczonego,z łupieżem na kołnierzyku,z dwoma lewymi butami na nogach , z zegarkiem odwrotnie założonym zasypiającego karła?

          • 10 3

  • W Hamburgu to standard a w Polsce zdjęcia robią aż się nie chce wierzyć że to Polacy,może ukraińcy. (2)

    Ludzie przestańcie się wydurniać bo się europa ze śmiechu wykończy.

    • 2 11

    • (1)

      Racja, stocznie zamknęliśmy Bo są w Berlinie, to teraz czas na porty. Słuszny program ma nasza partia CDU - fur deutschland.

      • 3 3

      • Sa juz stocznie w Radomu i prom zbudowany w Szczecinie(na razie stepka, ale jakby calosc). Nie zucaj klod pod nogi. Jest dobrze zdrajco.

        • 2 4

  • no ale o co chodzi.

    • 1 2

  • Bardzo dziwna sprawa. (10)

    Nie mogę zrozumieć dlaczego usługi holowniczo-cumownicze wykonuje zagraniczna firma Fairplay Towage. Wiele lat zajmowało się tym przedsiębiorstwo WUŻ, które było jedną z niewielu spółek portowych przynoszących zyski. Odkąd robi to Fairplay Towage, jakość usług spadła a ceny bardzo mocno wzrosły. Chodzą słuchy po porcie, że w firmie uprawiany jest mobbing a ludzie są bardzo źle traktowani przez przełożonych z biura. Dlaczego Gdyński Port współpracuje z takimi firmami?

    • 85 6

    • Kapitał mieszany z przewagą ? Żyd sr*kosz finansuje wiele sfer produkcji i usług w polin . (4)

      • 14 10

      • lepiej żyd niż tępy narodowiec (3)

        wolę żyda niż narodowca

        • 28 20

        • Lubisz ale cztery litery

          Także nie rozglaszaj swoich perwersji.

          • 6 9

        • Boś miał prababkę Rywkę i pradziadka Szmula, którzy w II RP zmienili imiona i nazwiska.

          • 4 10

        • Dokładnie, każdy narodowiec to jest dobry materiał na nawóz...

          • 9 7

    • Prosze to zglosci do odpowiedniej komorki partyjnej. W tym przypadku posla Horaly, albo tej innej szuji zapomnialem nazwiska. taki N S.

      • 10 2

    • za rządu PO-PSL sprywatyzowano WUŻ, sprzedano właśnie Fairplay'owi. (3)

      za rządu PO-PSL sprywatyzowano WUŻ, sprzedano właśnie Fairplay'owi.
      obecnie w polskim oddziale Fairplay pływa jeszcze kilka holowników z WUŻu.

      • 8 4

      • A za rządu PiS nic z tym nie zrobiono.

        Widać tak jest dobrze.

        • 9 0

      • (1)

        Dawno mnie nie było na Pilotowym. 12 lat temu odbywałem praktyki w WUŻu.

        Już pod kapitanatem nie ma Hektora, Mocarza, Heraklesa, Herosa, Kronosa, Odyseusza, Odysa, Marsa?

        • 2 1

        • Wszystko sprzedane

          Teraz nawet ciężko doprosić się o ubranie robocze. Gdy coś chcesz to jesteś na czarnej liście do zwolnienia. Ponoć w przyszłym roku całą sprawą ma się zająć telewizja. Kręcą reportaż o złym traktowaniu ludzi.

          • 1 2

  • (1)

    Też mi sensacja ,że statek wpłyną do portu ,jakby w rz.Kaczą wpłyną to by dopiero był news.

    • 5 3

    • Kaczą nie,ale Chylonką do CPK już jeden popłynął.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane