• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orlen kupuje "Dziennik Bałtycki"

VIK
7 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
"Dziennik Bałtycki" w tym roku obchodzi 75-lecie istnienia. "Dziennik Bałtycki" w tym roku obchodzi 75-lecie istnienia.

PKN Orlen poinformował, że kupuje wydawnictwo Polska Press, do którego należy 20 dzienników lokalnych, w tym Dziennik Bałtycki. To kolejny krok koncernu paliwowego w stronę rynku medialnego. Wcześniej koncern kupił agencję Sigma Bis i spółkę Ruch. Według wyjaśnień koncernu "transakcja wpisuje się w strategiczne plany PKN Orlen w zakresie wzmacniania sprzedaży detalicznej, w tym pozapaliwowej".



- Konsekwentnie poszerzamy obszary naszej działalności. Na bazie Sigma Bis zbudowaliśmy od podstaw profesjonalną agencję mediową, która sukcesywnie zdobywa nowych klientów, w tym komercyjnych. Przejęliśmy spółkę Ruch, co ułatwi nam wejście na rynek nowych punktów sprzedaży i rozwój usług e-commerce. Z kolei dostęp do 17,4 mln użytkowników portali zarządzanych przez Polska Press skutecznie wzmocni sprzedaż całej Grupy Orlen, zoptymalizuje koszty marketingowe i umożliwi dalszą rozbudowę narzędzi big data. Podejmujemy działania, które wpisują się w nową strategię PKN ORLEN do 2030 r. i będą efektywnie wspierać dynamiczny rozwój sieci detalicznej - mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.
Wydawnictwo Polska Press należało od niemieckiej Verlagsgruppe Passau Capital Group. Jak wyjaśniono, umowa kupna udziałów w spółce obejmuje biznes prasowy, internetowy i poligraficzny. Aby transakcja mogła zostać sfinalizowana, potrzebna jest jeszcze zgoda prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Ceny transakcji nie podano, jednak "Puls Biznesu", powołując się na anonimowe źródła, napisał, że Orlen zapłaci "nieco ponad 120 mln zł" za Polska Press, czyli 10 razy więcej od wyniku EBITDA tego wydawnictwa za zeszły rok. Ponadto Orlen ma wynajmować część nieruchomości od Verlagsgruppe Passau.

Jak podano w komunikacie, PKN Orlen przejmuje jednego z największych wydawców w Polsce, który w 2019 r. osiągnął przychody na poziomie ponad 398,4 mln zł. Polska Press posiada 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych. Funkcjonują w 15 z 16 województw w Polsce, a w większości z nich zajmuje pozycję lidera pod względem czytelnictwa i sprzedaży. Portfolio Grupy to także 500 witryn online. Na przestrzeni ostatnich lat liczba unikalnych użytkowników Polska Press wykazuje tendencję wzrostową, rosnąc w samym listopadzie 2020 r. 45 proc. rok do roku. Patrząc z perspektywy pojedynczych witryn, największą liczbę realnych użytkowników na poziomie 10,4 mln posiada naszemiasto.pl. 

- PKN Orlen zgodnie ze strategią do 2030 r. będzie rozwijał sprzedaż detaliczną poprzez rozwój nowoczesnych kanałów komunikacji, ekspansję sieci punktów odbioru paczek, digitalizację formatów sprzedaży oraz budowę platformy e-commerce w oparciu o sieć RUCH. Pozyskanie Polska Press wpisuje się w założenia tej strategii w szczególności w zakresie budowy zintegrowanej platformy usług cyfrowych w oparciu o bazę klientów (...). Działania te przyczynią się do wzmocnienia relacji z klientami oraz przełożą się na zwiększenie zysków osiąganych przez koncern. Według badania Mediapanel Polska za listopad 2020 r. serwisy internetowe Polska Press czyta 17,4 mln użytkowników miesięcznie. Dla PKN Orlen to solidna grupa dotarcia, która umożliwi zwiększenie bazy o nowych i lojalizację dotychczasowych klientów - czytamy w komunikacie.
VIK

Miejsca

Opinie (525) ponad 50 zablokowanych

  • Ciekawe, że Ci którzy tak tu się cieszą że DB będzie polski marzą o VW golfie....a z czytaniem tez maja problem.

    • 12 11

  • Tvp zawsze była stacją rządową, obojetnie czy była to aws, sld, piS czy PO.

    • 8 1

  • Brawo Panie Obajtek, dziękuję.

    niemieccy gonzo dziennikarze, polskiego pochodzenia nie będą mieli z czego spłacać kredytów, no i fajnie, to za lata wyparcia się polskiej husarii

    • 11 11

  • Ruch bardzo dobry, tylko spóźniony o co najmniej 6 lat. Ale, lepiej późno niż wcale.

    • 10 5

  • No to wznawiam prenumeratę

    Dotychczas DB był prawie klonem tvn

    • 10 10

  • Pora na zakup gpec i saur

    • 12 0

  • Przerażające ile tu dekli czytało te niemieckie gadzinówki (1)

    • 13 8

    • NO...

      A ile patryjotøf do Lidla, Kafland'u czy Aldi chodzi.
      Przerażające

      • 0 3

  • No to się poPiSali nie ma co. Czyli to już jest koniec nie ma już nic.

    • 5 6

  • 3...2...1... Start!

    pisowskie trolle 60gr za wpis! Chociaż przy takim kalibrze to może i z 80 płacą? Spójrzcie że od razu pod każdym wątkiem jest kontra o "Niemcach" "frau makreli" itp. Ech....

    • 13 10

  • to byłby dobry ruch 10-15 lat temu... jak gazeta lokalna i bibuła miała moc

    Po przejęciu dzienników lokalnych przez Polska Presse (potem zmienili na nazwę na mniej niemiecką Polska Press) - lokalność dzienników zatarła się, te gazety stały się nijakie. Raczej służyły globalizacji, niż utrzymaniu mocy regionów. Teraz o gazetach papierowych nikt nie pamięta. Pewnie nawet farba drukarska nie spełnia już współczesnych norm zdrowotnych (moja babcia - dawno temu - w drukarni nabawiła się raka). Jakiś dziennikarzyna z tej grupy drży, że działu sportowego może nic nie dotknie, ale działy polityczne zapewne pozmieniają obsady. Otóż w dziennikach lokalnych nie powinno być polityki, nawet lokalnej. Wszyscy od ćwierćwiecza wiedzą, że polityka to jakby zwiedzać szamba. Nikogo to już nie interesuje. Jedynie politykierzy starają się nam wmówić, że polityka to jest część życia obywateli, że ma jakieś znaczenie dla obywatela, że jak ktoś nie jest z lewicy, to jest z prawicy i nie ma innej opcji, itp. itd. To są totalne brednie. Jeżeli postawią na powrót do lokalnych wieści, bez polityki i tych wszystkich dyżurnych polit-celebrytów, to może coś z tego będzie, ale szczerze wątpie! Mnie to wygląda na bonus dla Niemców - pozbyli się w sumie problemów (z papierem i portalami sprowadzonymi do klikbajtów).

    • 2 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej, studiów MBA oraz licznych programów w Harvard Business School i London Business School. Karierę zawodową rozpoczęła w 1993 r. w AT&T Bell Labs (dziś Lucent Technologies) jako projektant systemów informatycznych. Od 1995 r. pracowała w firmie PROKOM jako koordynator projektów. Od 1.01.2014 r. do 31.10.2015 r. była Prezesem...

Najczęściej czytane