- 1 Czołgi, haubice i wyrzutnie w Porcie Gdynia (60 opinii)
- 2 Płaca minimalna w 2025 r. wyniesie 4666 zł (191 opinii)
- 3 Kiedy możemy wyjść wcześniej z pracy? (29 opinii)
- 4 Amerykański krążownik w Porcie Gdynia (102 opinie)
- 5 Northvolt szuka inwestora i oszczędności (210 opinii)
- 6 Alan Aleksandrowicz w zarządzie BPO (64 opinie)
Orlen kupuje bunkierkę. Będzie obsługiwała porty Trójmiasta
Terminal na Martwej Wiśle wzmocni możliwości logistyczne gdańskiej rafinerii, umożliwiając przeładunek ok. 2 mln ton produktów paliwowych rocznie. Zakończenie budowy jest zaplanowane na drugą połowę 2025 r. Inwestycja zarówno zwiększy możliwości dostaw biokomponentów, jak i usprawni logistykę transportową pomiędzy rafinerią a tankowcami. Wraz z uruchomieniem terminala koncern planuje wprowadzenie do eksploatacji bunkierki (niewielki zbiornikowiec zaopatrująca statki w paliwo) obsługującej porty Trójmiasta w zakresie dostaw paliw konwencjonalnych i biopaliw.
Unimot będzie bunkrował statki w portach Gdańsk i Gdynia
Projekt obejmuje budowę nabrzeża przeładunkowego do obsługi jednostek morskich o długości do 130 m, głębokości zanurzenia do ok. 5,8 m i szerokości do 17,6 m. W ramach prac zaplanowano m.in. wykonanie nabrzeża wraz z dwoma stanowiskami przeładunkowymi służącymi do obsługi zbiornikowców (każdy z 4 ramionami nalewczymi) oraz niezbędnej infrastruktury tj. m.in.: budynków, rurociągów, stalowych estakad, infrastruktury podziemnej i pomocniczej łączącej terminal z rafinerią w Gdańsku. Docelowe moce przeładunkowe morskiego terminala zlokalizowanego na Martwej Wiśle w kolejnych latach mogą wynieść nawet do 2 mln t produktów rocznie.
Nowe nabrzeże przeładunkowe do obsługi jednostek morskich
Realizacja inwestycji poprawi rentowność i bezpieczeństwo dostaw biokomponentów do produkcji paliw (biobenzyny i biodiesela) oraz transportu produktów (olejów bazowych i paliw żeglugowych) powstających w rafinerii. Terminal odciąży też funkcjonującą na terenie zakładu bocznicę kolejową, bo to właśnie tą drogą odbywa się obecnie transport produktów między rafinerią a zewnętrznymi punktami przeładunkowymi.
Projekt realizuje konsorcjum, w skład którego wchodzą spółki z sopockiej Grupy NDI (lider konsorcjum) oraz Biproraf sp. z o.o., BPBM "PROJMORS" Sp. z o.o. i Dipl. Ing. SCHERZER GmbH. Generalny wykonawca działa w tzw. formule "pod klucz". Budżet projektu morskiego terminala to ponad 0,5 mld zł.
Orlen będzie bunkrował statki w trójmiejskich portach
Wprowadzone zmiany w regulacjach EU wynikające z pakietu FIT for 55 wskazują, że niezbędne będą kolejne inwestycje związane z dostępnością "zielonych" alternatyw dla konwencjonalnych paliw bunkrowych. Orlen jako pierwszy na polskim rynku wprowadził dostawy skroplonego gazu ziemnego (LNG) do napędu statków. Od ponad 20 lat Grupa Orlen dostarcza paliwa żeglugowe do wszystkich polskich portów morskich. Portfolio produktów rafineryjnych obejmuje szeroki zakres paliw gwarantujących najwyższą jakość oraz pełną zgodność z przepisami. W ofercie ORLEN już teraz znajdują się m.in. paliwa konwencjonalne MGO (DMA 0,1 proc. S) i ULSFO (RMD80 0,1 proc. S) oraz LNG, a w niedalekiej przyszłości także "zielone" paliwa alternatywne.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-06-18 12:45
(1)
Wszystko fajnie. Ale kiedy Orlen wycofa się z rynku rosyjskiego? Wstyd i hańba.
- 26 37
-
2024-06-18 15:31
spadaj kacapie
sam się wycofuj z rynku niemieckiego
- 11 2
-
2024-06-18 15:49
Brawo! W końcu Polska i Pomorze rozwijają się gospodarczo za nowych rządów! (3)
- 2 10
-
2024-06-18 16:19
Kto podjął decyzję i kto rozpoczął budowę? Doczytaj. (1)
Za nowych rządów zablokują cpk, , elektrownie atomowa, budowę terminala w Świnoujściu, wstrzymają inwestycje na Odrze..Kupią w zamian stareniemieckie wiatraki,
- 4 1
-
2024-06-19 11:30
Dlaczego tak perfidnie kłamiesz, pisbolcu?
Talie wytyczne z centrali ruska kulawego?
- 0 0
-
2024-06-18 16:15
Przecież to są inwestycje byłego rządu których nie da się zatrzymać.
Nowych na horyzoncie nie widać...prócz socjalu dla inzynierow 2500+
- 3 2
-
2024-06-18 13:31
opinie (3)
Polak musi się wypowiedzieć na tematy o których nie ma zielonego pojęcia bo on wie !! A tak przy okazji , jeżeli możesz
zatankować o 30% taniej to gdzie zatankujesz ? Tankowanie statku to kilka ton paliwa więc 30 % to duża różnica i jeszcze
jedno U.S.A najwięcej gazu i ropy kupiło w 2023 z Rosji !- 9 16
-
2024-06-20 20:19
Racja , duże tankowce ładują się w Primorsku , płyną na redę w Roterdamie , kotwica na 24 h i nowe papiery i dalej w droge prosto do USA. Kazdy marynarz z tankowców to wie, albo barki z węglem wychodzą na rosyjskim holowniku z Vyborga , na morzu przepinają holownik na estonski i prosto do Gdańska , oficjalnie z kazachtańskimi papierami, śmiechu warte te sankcje
- 2 1
-
2024-06-18 13:52
USA od paru lat nie kupują ani ropy ani gazu z Rosji, mają własne zasoby a nadwyżki sprzedają do np Polski (1)
- 13 2
-
2024-06-20 20:20
Bzdury do kwadratu
Irańskiej ropy też nie kupują ?? Dobre
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.