- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (35 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Orlen wyczarterował supertankowiec od firmy rodziny Onassis
Orlen Trading Switzerland, spółka tradingowa Orlen, wyczarterował supertankowiec Olympic Trophy klasy VLCC (Very Large Crude Carrier) na potrzeby odbioru wenezuelskiej ropy naftowej. Ładunek nie trafi jednak do polskich rafinerii. Ropa ma zostać sprzedana kilku odbiorcom. Nieoficjalnie mówi się, że trafi do Chin.
- Orlen Trading Switzerland, spółka tradingowa Orlen, wyczarterował tankowiec na potrzeby odbioru wenezuelskiej ropy naftowej, który planowany jest w grudniu 2023 r. Zgodnie z umową czarteru ładunek może być dostarczony do wielu lokalizacji. Spółka nie przewiduje jego dostawy do żadnej rafinerii należącej do Grupy Orlen - ani w Polsce, ani za granicą - czytamy w informacji przekazanej przez Orlen portalowi Trojmiasto.pl.
Orlen kupuje wenezuelską ropę naftową
Jak twierdzą przedstawiciele Orlenu, prowadzi on działalność tradingową i, podobnie jak czołowe światowe spółki tradingowe oraz wiodące firmy naftowe, handluje surowcem z wielu kierunków, m.in. z Zatoki Perskiej, Morza Północnego, Stanów Zjednoczonych czy - ostatnio - z Wenezueli.
Przebudowa Olympic Trophy,
- Działania koncernu zawsze prowadzone są w zgodzie z międzynarodowymi regulacjami i uwzględniają obowiązujące sankcje, również te dotyczące dostaw surowców - czytamy w informacji przekazanej przez Orlen.
Supertankowiec wyczarterowany od firmy rodziny Onassis
Statek Olympic Trophy został zbudowany w 2010 r. w stoczni Hyundai Heavy Industries Co Ltd jako rudowiec. W 2014 r. został przebudowany na olbrzymi zbiornikowiec klasy VLCC. Statek ma 340 m długości i 60 m szerokości. Supertankowce VLCC to statki o wyporności od 200 tys. DWT do 320 tys. DWT. Niektóre z nich są w stanie tylko pod bez ładunku przepłynąć Kanał Sueski.
Jak informuje Portal Morski, armatorem zarządzającym i operatorem VLCC Olympic Trophy jest Olympic Shipping & Management, spółka zależna armatora statku - Onassis Group - kontrolowanej przez rodzinę Onassis - spadkobierców fortuny magnata transportu morskiego Arystotelesa Onassisa.
Opinie (146) ponad 20 zablokowanych
-
2023-11-26 09:52
A my za to placimy (1)
Tak samo jak za gazowce wyczarterowane (to nie są nasze statki)- zainteresujcie się jaka jest stawka dzienna za czarter.Mielismy kiedyś duże tankowce ale po 89 komuś to przeszkadzało.
- 8 4
-
2023-11-27 07:21
blad!,masowce,drobnicowce tak,ale tnkowce?,nie przypominam sobie!,stoczniowiec z GSR.
- 0 0
-
2023-11-26 13:42
Po co nam Orlen jak jest aral
- 2 0
-
2023-11-26 16:07
czarter tego tankiera to jak rafineria Mozejki,bedziemy to splacac!.
- 0 0
-
2023-11-27 08:01
mi to wisi dogłebnie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.