- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (25 opinii)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (160 opinii)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (90 opinii)
- 4 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 5 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (153 opinie)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
Orzeł i Kruk z Remontowa Shipbuilding
W Remontowa Shipbuilding odbył się nietypowy, bo podwójny chrzest. Imiona nadano dwóm promom pasażersko-samochodowym. W trójmiejskich stoczniach jak widać praca wre.
Promy zbudowano dla największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej - BC Ferries. Kontrakt, który obejmował budowę i wyposażenie w sumie trzech promów, podpisano w 2014 roku.
- Nasze niekwestionowane doświadczenie w budowie promów z napędem gazowym oraz dobra reputacja, jaką cieszymy się wśród armatorów na całym świecie pozwoliły pokonać konkurencyjne stocznie z Norwegii, Niemiec, Kanady i Turcji - powiedział Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding.
Budowane przez gdańską stocznię promy zastąpią wycofywane z użytku blisko 50-letnie jednostki. Co więcej, będą to pierwsze statki we flocie armatora wykorzystujące silniki Dual Fuel, które umożliwiają pracę zarówno w trybie Diesel, jak i LNG. Promy będą zabierać na pokład 150 samochodów osobowych oraz 600 pasażerów. Statki budowane były według projektu biura Remontowa Marine Design&Consulting należącego do Holdingu Remontowa.
Chrzest oraz nadanie imienia stanowią kulminacyjny moment w procesie budowy statków. Matkami chrzestnymi promów zostały długoletnie pracownice BC Ferries. Jeden z promów otrzymał imię "Salish Eagle", drugi "Salish Raven". Nazwy obu promów, czyli Orzeł i Kruk, poprzedzone są słowem Salish nawiązującym do rejonu eksploatacji promów - morza Salish.
Miejsca
Opinie (20)
-
2016-06-02 14:52
ho ho ho
- 4 4
-
2016-06-02 15:05
Przecież polski przemysł stoczniowy jest w ruinie. (4)
Polska też przecież w ruinie. Jak to?
- 29 14
-
2016-06-02 17:45
hmm (2)
Zależy jak to rozumiesz. NIe jest tak źle jak mówią jedni ani tak dobrze jak mówią inni. Z jednej strony sukcesy a z drugiej ludzie którzy na to pracują są na śmieciówkach, działalności itp. bez żadnych przywilejów. Do tego dochodzi coraz więcej Ukraińców (tych akurat w Polsce trzeba obecnie kochać bez względu na opcję ale nie wiem czemu).
- 10 2
-
2016-06-03 06:35
(1)
jakich przywilejów oczekujesz? koniec z tym.
- 0 1
-
2016-06-03 10:18
Np.
Urlopy wypoczynkowe
- 1 0
-
2016-06-03 07:18
taka prawda
polski przemysł stoczniowy PRYWATNY działa, państwowy nie...
... czyli norma, jak wszystko- 4 0
-
2016-06-02 15:07
Super więcej roboty dla ua
- 3 7
-
2016-06-02 17:24
(1)
Czy to jest nb 616?
- 1 10
-
2016-06-03 09:03
615, 616 to toll i piret
- 0 0
-
2016-06-02 18:34
A to dobre.
Praca wre, ale nie w Remontowej. Wszedzie po halach hula wiatr. Brak kontraktow.
- 16 12
-
2016-06-02 19:39
Epoka pary (1)
Jestem ciekawy wyników ewntualnej kontroli PIP pod kątem form zatrudnienia ludzi budujących ten sukces.
- 11 15
-
2016-06-02 21:19
odpowiedz dla slonia
Lepiej napisz na jakiej umowie Ty jestes zatrudniony. A po drugie zaloz firme i zatrudnij 800 osob na umowe o prace i wtedy sie madroj. z tego co wiem to w tej stoczni jest jeszcze najlepiej pod wzgledem zatrudnienia i pracy porownujac do innych stoczni czy spolek.
- 8 6
-
2016-06-02 21:44
kręci się (1)
Remontówce to Natua pozabierała trochę roboty bo tam jest sporo statków.
a v w Crist S.A dominują Ukraińcy i Koreańcy - normalnie dzicz trzeci świat i cyrk. Robią po 12 -14 godzin i nawet w Niedzielę i święta kościelne. Gdzie jest Straż Graniczna i PIP?- 18 5
-
2016-06-02 22:16
podobno i w naucie chrzest ma być
- 1 0
-
2016-06-02 23:13
Szykują się zwolnienia w rsb.
Rsb niema nowych kontraktów niedługo pracę straci około 160 osób. Smutne.
pracę ma tylko wyposażeniówka kadłubownia leży i kwiczy.- 11 2
-
2016-06-03 12:42
Biurowy (2)
Stoczni Remontowej Shipbuilding grozi krach. Rokowania są złe, brak dalszych kontraktów może doprowadzić do braku płynności. Miesięczne utrzymanie stoczni jest gigantyczne. Wielki bum skończy się wielkim upadkiem. Szkoda
- 4 4
-
2016-06-06 15:45
(1)
Dadzą radę jak zwykle.
Remontowa już nie raz była w tarapatach i zawsze wychodziła z kłopotów.
Jak się prowadzi tak duży i skomplikowany biznes to porażki są wliczone.
Prawdziwa sztuka to poradzić sobie w ciężkich czasach bez brania kasy od podatnika jak niektórzy robią to ciągle i mówią że to sukces.
W Remontowej w najgorszym razie właściciel dołoży lub poręczy i pójdą do przodu.- 3 1
-
2016-07-05 19:44
Do przodu.
Do przodu towarzysze na plecach spółek hurrrraaaaa !!!!!!
- 0 0
-
2016-06-25 14:38
krach
a tak bylo dobrze dopuki ja pracowałem coscie zrobili z tą stocznia smutne
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.