- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (44 opinie)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (172 opinie)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (112 opinii)
- 4 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 5 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (161 opinii)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
Ostatnie wodowanie przy ul. Waszyngtona
Częściowo wyposażony statek rybacki Mikkel Louize był ostatnią jednostką, jaką zwodowano w zakładzie przy ul. Waszyngtona w Gdyni. Stocznia Nauta ostatecznie opuszcza ten teren, który kupił Port Gdynia.
Spółka Nauta-Hull należąca do Grupy Nauta zbudowała Mikkel Louize na zamówienie duńskiego klienta - stoczni Vestvaerftet z siedzibą w Hvide Sande. Statek o długości 28 m i szerokości 8,7 m został zwodowany przy pomocy żurawia pływającego Maja. Zakres prac przy budowie jednostki obejmował: wykonanie kadłuba i aluminiowej sterówki oraz pokryw i włazów, wykonanie i montaż urządzenia sterowego, montaż linii walów, wind, wykonanie prac rurarskich, piaskowanie i malowanie cynkowanie kadłuba, wykonanie izolacji ładowni ryb oraz pomieszczeń mieszkalnych.
Port Gdynia walczy o przestrzeń do rozwoju
Mikkel Louize to 65 jednostka wybudowana przez spółkę Nauta Hull i ostatnia, która powstała przy ul. Waszyngtona w Gdyni. Spółka należy do Stoczni Remontowej Nauta, która ostatecznie opuszcza dawny teren zakładu. Pierwszy kadłub zwodowano tam 93 lata temu. Teraz Nauta będzie operować tylko na terenach przy ul. Czechosłowackiej, czyli w oparciu o infrastrukturę po Stoczni Gdynia.
Port kupił tereny po Naucie
Przypomnijmy, że zakup tego terenu przez Port Gdynia sfinalizowano w lipcu ub. roku. Chodzi o działkę z infrastrukturą o powierzchni 61,9 tys. m kw. W marcu 2018 r. Port Gdynia jako jedyny złożył ofertę w przetargu na zakup tych gruntów. Teren wystawiono z ceną wywoławczą 90 mln zł. Zarząd stoczni postanowił przyjąć ofertę, ale szczegóły dotyczące kwoty transakcji nie zostały ujawnione.
Stocznia Nauta w Gdańsku tylko do lipca
To nie jedyne zmiany jakie czekają Nautę. Przypomnijmy, że Stocznia opuszcza też tzw. Zakład Nowych Budów w Gdańsku.
- Stopniowe wygaszanie Zakładu Nowych Budów w Gdańsku związane jest ze zmianą strategii rozwoju SR Nauta. Zgodnie z ubiegłoroczną decyzją Zarządu, spółka będzie koncentrowała się na remontach, naprawach i konwersjach cywilnych oraz - w bliskiej współpracy z PGZ Stocznią Wojenną - na remontach oraz budowach na potrzeby Marynarki Wojennej RP. Dotychczas zawarte kontrakty mają zostać dokończone, a nowe nie są zawierane. Zakończenie ostatniego projektu w obszarze nowych budów przewidywane jest na lipiec br. - tłumaczyło klika miesięcy temu biuro prasowe fundusz Mars FIZ.
Miejsca
Opinie (57) 2 zablokowane
-
2019-06-30 08:55
Opinia wyróżniona
A co dalej z Nautą przy Czechosłowackiej?
Słyszałem, że jest mocno zadłużona? Czy rzeczywiście da radę wyjść z dołka samymi remontami i przebudowywaniem jednostek?
- 8 2
-
2019-06-30 01:10
Opinia wyróżniona
Czym my się chwalimy ? .... (1)
4 sierpnia 1991 roku , w rok po położeniu stępki ( ! ) , zwodowano w Stoczni Gdynia S.A. masowiec " Pierre LD " serii B-562 ( pierwszy z czterech ) o nośności 165 000 DWT. Statek przekazano francuskiemu armatorowi w 1992 r. Głównym projektantem tej 283 metrowej jednostki był mgr inż. Piotr Filipp a głównym
4 sierpnia 1991 roku , w rok po położeniu stępki ( ! ) , zwodowano w Stoczni Gdynia S.A. masowiec " Pierre LD " serii B-562 ( pierwszy z czterech ) o nośności 165 000 DWT. Statek przekazano francuskiemu armatorowi w 1992 r. Głównym projektantem tej 283 metrowej jednostki był mgr inż. Piotr Filipp a głównym konstruktorem mgr inż . Jerzy Straszyński. Były to wówczas największe jednostki tego typu zbudowane w basenie Morza Bałtyckiego. To jest , a raczej był , powód do dumy.
- 48 4
-
2019-06-30 12:43
i co z tej socjalistycznej gigantomanii...
Ale zapomniałeś napisać że pracowali przy tych statkach biali murzyni za 50 dolarów na miesiąc, nikt nie liczył czy budowa tych statków przynosi jakieś zyski. Ekonomia socjalistyczna jak każda rzecz z przymiotnikiem socjalistyczna to była anyekonomia. Jak wam się podoba socjalizm to Korea Północna zaprasza....
- 4 7
Wszystkie opinie
-
2019-06-29 10:11
Zmiana strategii rozwoju
pięknie brzmią słowa bez znaczenia..
udało się.. udało sie w krótkim okresie pokonać wszelkie przeszkody..
Teraz czas się rozliczyć.- 19 3
-
2019-06-29 10:28
Rozwój Port Gdynia czy deweloperka? (2)
Port Gdynia kupił tereny Nauty bo nie ma innej opcji rozwoju jak Port Zewnętrzny. Lepsze to niż zabudowa apartamentowcami jak obecnie np Yacht Park gdzie dostęp już jest niemożliwy dla zwykłego gdynianina. Furtka z kodem i analogicznie do tarasu na Sea Towers brak wstępu teren prywatny, który notabene miał być ogólnodostępny...
- 74 6
-
2019-06-29 12:33
Jak skończą budowę to tam wszystko będzie otwarte. W parterach nowo budowanych budynków będą usługi ogólnodostępne.
- 5 11
-
2019-06-29 17:14
Wszędzie będzie zakaz wstępu. Druty kolczaste będą wszędzie.
- 9 2
-
2019-06-29 10:48
(1)
przy ul waszyngtona w gdyni, a mapa pokazuje że w gdańsku, ciekawe, że gdynia i gdańsk to ta sama miejscowośc?
- 6 7
-
2019-06-30 12:26
A ty umiesz mapy czytać czy ślepy jesteś
- 0 0
-
2019-06-29 11:24
Deweloperska zabudowa wypiera produkcję statków:( (1)
Powstaną biurowce i może jakiś hotel. Kiedyś lider na morzu bałtyckim dzisiaj Gdynia to cień samej siebie. Władze miasta i portu to akceptują.
- 57 9
-
2019-06-29 17:16
Koniec stoczni i portu.
- 8 3
-
2019-06-29 11:48
kuter rybacki a na baltyku nie ma ryb podobno. (1)
- 22 5
-
2019-06-29 12:38
Biale Piaski
Hvide Sande / Biale Piaski/ to nie Baltyk.To zachodnia strona Jutlandia po stronie DK.
- 12 1
-
2019-06-29 13:04
Tytul opini (3)
Dla kogo oni buduja tyle biur I domow skoro przyrost Naturalny jest ujemny
- 28 6
-
2019-06-29 17:15
Mnie też to ciekawi (2)
od dawna i sensownej odpowiedzi nie uzyskałem.
- 3 1
-
2019-06-29 17:20
Nie kumacie ze każdy teraz chce być na swoim? (1)
Kiedyś miało się po 30 lat i nadal siedziało ze starymi póki się ślubu nie wzięło a teraz każdy chce się usamodzielnić
- 1 7
-
2019-06-29 17:40
Na pewno usamodzielnisz sie kupujac na swoje apartament przy linii brzegowej...
- 5 0
-
2019-06-29 13:12
Gdynia upada na naszych oczach. (2)
- 36 12
-
2019-06-29 17:44
(1)
że co ?
- 3 6
-
2019-07-01 10:30
Że to. Kwiatkowski marzył o Gdyni morskiej. Teraz tam będą ,, apartamenty" dla złodziei, prostytutek i niemiaszków.
- 3 0
-
2019-06-29 14:30
Gdynia (3)
Traci to z czego praktycznie żyła. Czasy się zmieniają, ale czy to dobry ruch? Chyba nie.
- 31 10
-
2019-06-29 14:37
Czasy się zmieniają
A transport morski ma jeszcze większe znaczenie niż kiedyś :) Ale my chcemy być krajem na wynajem, dla korporacji, które wynajmują tu pracowników biurowych i zwiną się w miesiąc, gdy tylko przestaniemy zarabiać poniżej przyzwoitych stawek europejskich.
- 15 3
-
2019-06-29 17:46
(1)
ale co traci? stocznie przecież dalej pracuje tylko w innym miejscu
- 1 8
-
2019-06-30 00:58
która? ta, co ją zwolnili proponując strzyżenie psow?
- 5 0
-
2019-06-29 14:51
Duma
Możemy być dumni TYLKO z czego? Że kończy się na prawdę przemysł w Trójmiescie? Dziwię się braku jakiejkolwiek reakcji czy to miasta czy tzw. "naukowców" związanych z morzem szerokorozumianym ? Przypominam że i Politechnika i AM czy AMW jest niby z morzem związana.
Dziwię się też braku reakcji "rozkrzyczanych" ekonomistów produkujących się w mediach - że brak stoczni=brak kooperantów w tym hut.
No cóż pomorze przemysłowe jest agonii od lat a to już naprawdę koniec. R.I.P.- 48 6
-
2019-06-29 15:30
Stocznia (1)
Gdynia to perełka w której fundamentami były port i stocznia. Totalnie błędna polityka doprowadziła do rujny gdyńskie stocznie
- 48 5
-
2019-06-30 00:59
oni tego nie rozumia, tylko 500+ i developerka na wynajem B2b fuj$kij
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.