- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (125 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (96 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (65 opinii)
- 4 Młodzi zarabiają na Jarmarku (69 opinii)
- 5 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (173 opinie)
- 6 Kontrola L4. Zakwestionowano 1,1 tys. zwolnień na 1,5 mln zł (97 opinii)
Palowanie w Porcie Gdynia. Rozpoczęła się wielka przebudowa
Przebudowę "helskiego" wykona Korporacja Budowlana Doraco, która specjalizuje się w realizacji projektów hydrotechnicznych.
Remont nabrzeża Helskiego w Porcie Gdynia właśnie się rozpoczął. Wartość robót wyniesie prawie 300 mln zł, a prace potrwają ponad 2 lata. Jednak zakres prac jest bardzo szeroki, bo odnowione zostanie ok. 800 m nabrzeża wraz przylegającym terenem.
W kwietniu rozpoczęto wyburzanie infrastruktury po starym terminalu promowym, a pod koniec września odbyła się operacja przenoszenia potężnych suwnic z terminalu BCT. Dwa potężne dźwigi trafiły na nabrzeże Bułgarskie. Wszystko w ramach przygotowań do przebudowy nabrzeża Helskiego w Porcie Gdynia, która właśnie się rozpoczęła.
Przebudowa nabrzeża Helskiego w Porcie Gdynia
Zadanie to na zlecenie Portu Gdynia wykona Korporacja Budowlana Doraco z Gdańska, która specjalizuje się w realizacji projektów hydrotechnicznych.
- Oferta od samego początku została przez nas przygotowana rzetelnie zarówno pod względem wykonawczym, jak i kosztorysowym. Bazując na olbrzymim doświadczeniu, mogliśmy zapewnić również najkorzystniejsze warunki cenowe. Z pewnością będzie to wymagający od strony inżynierskiej projekt - podkreślił Radosław Jarosiewicz, wiceprezes KB Doraco.
Postęp prac będzie można na bieżąco podziwiać, przejeżdżając przez estakadę Kwiatkowskiego.
Palowanie w Porcie Gdynia: co zostanie wykonane?
Zostaną rozebrane istniejące elementy nabrzeża Helskiego I i zachodniego odcinka nabrzeża Oksywskiego wraz z nawierzchniami, sieciami i urządzeniami infrastruktury podziemnej i nadziemnej.
Prace obejmą także budowę nowej konstrukcji tych nabrzeży wraz z wyposażeniem, wykonaniem po stronie tzw. odwodnej istniejącej żelbetowej skrzyni oraz ścianki z pali. Wybudowana ma być także dodatkowa szyna poddźwigowa na Nabrzeżu Helskim I, powstaną nowe instalacje sanitarne, elektro-energetyczne i teletechniczne oraz nowa nawierzchnia betonowa wraz z odwodnieniem. Trzeba także wykonać rozbiórkę umocnienia dna oraz roboty czerpalne w pasie liczącym 50 m wzdłuż nabrzeża Helskiego I.
- Całość prac będzie wymagała doskonałej organizacji, ponieważ odcinek, na którym będą realizowane roboty budowlane, zostanie wprawdzie wyłączony z użytkowania, ale pozostała część nabrzeża oraz tereny terminala kontenerowego BCT będą jednak funkcjonowały w pełnym zakresie - powiedział Radosław Jarosiewicz.
- Port Gdynia planuje i prowadzi kolejne ważne inwestycje w taki sposób, aby nie zakłócać ciągłości przeładunków, pamiętając, że ma to olbrzymi wpływ na rozwój współpracy gospodarczej oraz bezpieczeństwo Polski i regionu Europy Środkowej - dodał Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-11-29 09:50
Wspaniale, że miasto, które powstało dla portu będzie miało rozbuudowany port. (2)
Jednak to miasto powinno mieć równolegle trwające inwestycje w transport kolejowy i drogowy z i do tego portu. Droga Czerwona to przespany temat.
- 48 3
-
2023-11-29 10:35
(1)
Wspaniale by było, gdyby miasto Gdynia miało jeszcze jakiś wpływ na port.
- 5 3
-
2023-11-29 12:03
miało wpływ i to bardzo duży, mogło być udziałowcem
Ale szansę wykorzystało w bardzo nielojalny sposób:
"Co więcej, są przykłady, że gmina nie dość, że nie wniosła swoich terenów aportem do spółki, to poczyniła zakusy na tereny portu. W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.:Ale szansę wykorzystało w bardzo nielojalny sposób:
"Co więcej, są przykłady, że gmina nie dość, że nie wniosła swoich terenów aportem do spółki, to poczyniła zakusy na tereny portu. W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju."
Więc nie wydaje mi się, aby było dobrym pomysłem dopuszczanie tej chciwej zgrai do majątku.
Całe szczęście, że wiele z tych knowań udało się zablokować, ale szkód odwrócić się nie da.
Wspomniany wiceminister (PSL) podpisał kwity w ostatnim dniu urzędowania. Nadal w Gdyni funkcjonuje.- 5 1
-
2023-11-29 11:26
Jacek S-Szkodnik (2)
... dodał Jacek Szkodnik,Port Gdynia, którym nieudolnie zarządzam, chowając się za spódnicami sekretarek planuje nabić Mi kieszenie 42tys, tak aby nie zakłucić ciągłości przeładunków. Będziemy remontować 50m ulicy przy logistycznej po wymyciu przez Chylonke przez zaledwie 3 lata, bo pamiętamy, że ma to olbrzymi wpływ na rozwój.
- 10 15
-
2023-12-04 21:15
zakłócić - analfabeto!
- 0 0
-
2023-11-29 16:01
Ku-Ku-Kucyk raczej
Mieszkaniec to powinien raczej doskonale wiedzieć kto odpowiadał za ten remont.
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.