- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 2 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (147 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Państwowa instytucja chce kupić terminal zbożowy w Porcie Gdynia
Państwowy Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa planuje zakupić do końca tego roku dwa terminale zbożowe, jeden w Porcie Gdynia, zaś drugi w Świnoujściu. Które? Na razie nie ujawnia. Po co? Aby poprawić warunki eksportu polskiego zboża.
Ostatnio na profilu w mediach społecznościowych Portu Gdynia pojawiła się informacja, że "Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa planuje zakupić do końca tego roku dwa terminale zbożowe, jeden w Porcie Gdynia, zaś drugi w Świnoujściu. Terminale mają poprawić warunki eksportu polskiego zboża". Skąd ten pomysł? Po szczegóły udaliśmy się do centrali KOWR.
- Terminal przeładunkowy specjalizujący się w przeładunkach zbóż i nasion roślin oleistych jest niezbędny polskiemu rolnictwu, które stanowi jeden z filarów gospodarczych kraju. Państwo w celu realizacji strategicznych założeń rozwojowych powinno dysponować niezależnym od operatorów ogólnodostępnym terminalem przeładunkowym - poinformował nas Mariusz Rytel z biura prasowego KOWR.
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa to instytucja państwowa, która powstała w 2017 r. Do zadań KOWR należy gospodarowanie nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa (sprzedaż i dzierżawa), nieodpłatne przekazywanie gruntów i bezzwrotna pomoc finansowa, nadzór nad spółkami o szczególnym znaczeniu dla gospodarki narodowej, wydawanie decyzji dotyczących zgody na prywatny obrót ziemią, promocja polskich produktów rolno-spożywczych w kraju i za granicą, opracowywanie oraz upowszechnianie informacji związanych z realizacją mechanizmów aktywnej polityki rolnej na rynkach produktów rolnych i żywnościowych.
Obecnie przeładunkiem produktów rolnych w Porcie Gdynia zajmują się operatorzy prywatni - polska firma OT Port Gdynia, holenderska HES Gdynia Bulk Terminal, Bałtycki Terminal Zbożowy należący do dwóch firm: holenderskiej i amerykańskiej oraz polska spółka Speed.
- W Porcie Gdynia funkcjonują terminale zbożowe, które mają doskonałe warunki do świadczenia usług realizowanych w standardach HACCP and GMP+B3 w odniesieniu do jakości i bezpieczeństwa obrotu ładunków. Dysponują one powierzchnią magazynową o pojemności co najmniej 71 tys. ton, w skład której wchodzą magazyny płaskie, silosy oraz elewatory zbożowe. Rosnący wolumen przeładunków sprawia, że konieczna jest budowa zaplecza logistycznego, które usprawni transport z i do portów morskich. Dynamika wzrostu przeładunków zboża za pierwsze trzy kwartały 2020 r. wyniosła 76,5 proc. - poinformował ostatnio Port Gdynia na swoim profilu.
Komisja zbada przyczyny pożaru magazynu w porcie w Gdyni
Czy KOWR zamierza wykupić któregoś z operatorów, czy prowadzić konkurencyjną działalność w oparciu o nowy podmiot? Nie wiadomo.
- Spodziewamy się, że do końca bieżącego roku zostanie sfinalizowana transakcja zakupu dwóch terminali zbożowych w Gdyni i Świnoujściu. Do czasu zakończenia procesu nabycia, tj. do momentu tzw. zamknięcia transakcji, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa jest zobligowany do zachowania poufności szczegółów transakcji - odpowiedział Mariusz Rytel.
Miejsca
Opinie (40)
-
2020-10-29 15:23
A kiedy państwowa spółka zakupi terminale do przeładunku chińskiego węgla?
- 7 0
-
2020-10-29 17:15
Najgorsze co może być (1)
jak państwo zaczyna zajmować się biznesem zamiast tworzyć warunki dla niego
- 13 3
-
2020-10-29 18:11
a jaki interes tworzyć komuś warunki
kto i tak cię orżnie na podatkach a majątek wyprowadzi?
- 1 3
-
2020-10-29 17:28
po 1 kasa, po 2 kasa a po 3 długo to nie pociągnie
PRL jak nic
- 8 2
-
2020-10-29 18:07
To już po tym teminalu
- 8 2
-
2020-10-29 18:10
Super czyli bankrut za 1- 2 lata???? Prezesi odprawy a pracownicy na bruk. brawo piSS
Ile jest państwowych firm które przynoszą większy zysk za czasów "dobrej zmiany" niż za czasów Merkelowej okupacji??? Większy zysk ZERO; taki sam zysk ZERO; malutki zysk aby starczało prezesom PARĘ; przynoszą regularne straty więc do których utrzymania dopłacają wszyscy inni ciężko pracujący w Polsce - mnóstwo !!!!
- 9 4
-
2020-10-29 19:19
No to po terminalu....
Ale.kolesie będą zadowolone....
- 7 3
-
2020-10-29 19:39
Kacza myśl
Następuje nacjonalizacja Polski. Komuna wraca.
- 8 4
-
2020-10-29 19:44
Zniszczą kolejną instytucję aby koleś miał zatrudnienie
- 8 4
-
2020-10-29 19:48
Centralizacja komuna wraca
- 5 4
-
2020-10-29 19:55
oczywiście (1)
że takie rzeczy powinny zostać w polskich rękach, jest budowana trasa via Carpatia, czyli szlak północ - południe i głupotą by było sprzedawanie tego w obce ręce, to państwo polskie ma zarabiać na swoim położeniu geograficznym a nie jakieś obce biznesy
- 7 5
-
2020-10-29 23:20
Na via Carpati to zarobią
litwini, lotysze, Estonczycy, Finowie ale nie Polacy. mogliśmy z bialorusinami interesy robić. to nie. a port w Klajpedzie kasę trzepie na interesach z Białorusią. DLA Polski via Carpati jest bez sensowna damy tylko Litwie dobra drogę by Słowacy czy Węgrzy przez Klajpede towary wysyłali a nie przez Polskie porty w Gdyni i Gdańsku. sami sobie strzelamy w kolano.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.