• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pękł milion w terminalu DCT

VIK
18 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
- DCT Gdańsk wypełniło pewną lukę i odpowiedziało na zapotrzebowanie rynku przyciągając na Bałtyk bezpośrednie połączenia oceaniczne z Dalekiego Wschodu - mówi Maciej Kwiatkowski, prezes DCT. - DCT Gdańsk wypełniło pewną lukę i odpowiedziało na zapotrzebowanie rynku przyciągając na Bałtyk bezpośrednie połączenia oceaniczne z Dalekiego Wschodu - mówi Maciej Kwiatkowski, prezes DCT.

W całym ubiegłym roku było prawie 900 tys. kontenerów 20-stopowych, w tym roku już w połowie listopada jest milion. W terminalu DCT padł rekord. A plany też są imponujące. Nowa inwestycja ma zwiększyć możliwości przeładunkowe DCT do 4 mln TEU (jednostka oznaczająca równowartość objętości kontenera o długości 20 stóp) rocznie.



- Polski przemysł kontenerowy jest młody i wciąż poszukuje swojej tożsamości na rynku międzynarodowym - mówi Maciej Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk. - Przez długi czas Polska postrzegana była jako marginalny gracz w światowych przewozach towarowych i zarówno klienci terminali, jak i sami operatorzy terminalowi nie wierzyli, by można było zmienić tę pozycję. DCT Gdańsk wypełniło pewną lukę i odpowiedziało na zapotrzebowanie rynku, przyciągając na Bałtyk bezpośrednie połączenia oceaniczne z Dalekiego Wschodu oraz przyjmując rolę lidera zmian wzorców handlowych w regionie Morza Bałtyckiego. Gdańsk stał się tym samym niezwykle ważnym ogniwem łączącym rynki Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji z rynkami azjatyckimi.

Milionowy kontener (w 2013 roku) przypłynął na pokładzie statku Mærsk Mc-Kinney Møller 15 listopada br. Jak twierdzą władze terminalu, po zaledwie 6 latach od powstania DCT Gdańsk stał się hub portem dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji, bramą prowadzącą do Polski i pozostałych krajów nadbałtyckich.

- Kluczowym zadaniem, jakie stoi teraz przed regionem, jest utrwalenie modelu transportu kontenerowego z jednym głównym hubem portowym w Gdańsku oraz wydajnymi i nowoczesnymi terminalami w pozostałych kluczowych portach Bałtyku, obsługującymi lokalne połączenia - dodaje prezes Kwiatkowski. - DCT Gdańsk skutecznie sprawdza się w roli bramy, mając do tego naturalne uwarunkowania geograficzne, takie jak głębokość wody przy nabrzeżu, dogodne podejście do portu, czy możliwość swobodnej rozbudowy, dlatego pozostałe porty, w tym w szczególności porty polskie, powinny położyć nacisk na wyspecjalizowanie się w działalności wspierającej rozwój tego modelu, co pozwoli z czasem na rozdzielenie rynku Azja - Europa na rynki Daleki Wschód - Europa Zachodnia i Daleki Wschód - Bałtyk i doprowadzi do poważnego wzrostu znaczenia naszego regionu w przewozach towarowych na świecie.

W marcu tego roku podpisano umowę dotyczącą budowy drugiego terminalu kontenerowego w Gdańsku. Dzięki temu do 2016 roku powstanie terminal DCT 2, który zwiększy zdolności przeładunkowe gdańskiego DCT do 4 mln TEU rocznie. Nowy terminal będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym, a istniejącym już terminalem zobacz na mapie Gdańska. Port Gdański wydzierżawi na ten cel ok. 27 hektarów. Inwestorem jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Inwestycja warta jest ponad 250 mln euro.
VIK

Miejsca

Opinie (53) 1 zablokowana

  • a ten gośc z fotki gdzie zgubił harmoszkę ?

    • 4 3

  • Poprawna, czysta polszczyzna zanika.

    Dlaczego stało się modne używanie zagranicznych, często mało zrozumiałych nazw ? Słowo 'hub' można zastąpić bardziej polskimi - "centrum" czy "ośrodkiem".
    Ostatnimi czasy modą jest wprowadzanie coraz większej ilości słów ze słownika angielskiego. Czy to jest słuszne ? Oczywiście - nasz język przez stulecia kształtował się przyjmując niektóre elementy od sąsiadów. Nie wiem dlaczego ostatnimi laty zaczęło się to pogłębiać w sposób niekontrolowany.

    Szanujmy nasz język, jest elementem naszej tożsamości narodowej.

    • 16 2

  • pracownicy pracuja a zyski liczy zarząd

    A co z tego rekordu będą mieli pracownicy?? Dokerzy w podobnych portach w Estonii zarabiają ok 1000 euro, w Rosji - 2000 a w DCT ok 700 euro.

    • 13 3

  • Ten pan ze zdjecia (1)

    moglby juz sobie podarowac grabienie wyplat i premii i dalby miejsce pracy dla kogos z nowszego pokolenia.

    • 2 6

    • Premie?

      HMMM ...jakie premie? pracownicy z placu, to po 50 zł dostają a ich dyrektor co miesiąc gruuuuuuubą premię zgarnia do własnej kieszeni. Nic dziwnego, że się nie chce dzielić skoro wie, że pracownicy się nie rusza po swoje!!!

      • 0 0

  • Apartheid (1)

    To ta firma, która wprowadziła w zakładowej stołówce podział na czystych i brudnych, na "białasów" i "brudasów"? Wspaniały przykład do naśladowania :-(

    • 14 5

    • Re: Apartheid

      dokładnie-czyści to pracownicy DCT brudasy to KADRY CARGO

      • 0 0

  • dlatego na jednym poniewaz jak inni sie pytali to port nie byl w stanie wiecej

    jak od merska obsługiwać proszę czytać artykuły i się wypowiadać

    • 1 0

  • Ja pitole...

    ...co za malkontenci.

    • 1 0

  • Nic tylko isc na kierowce

    I kontenerki wozić

    • 0 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich Związków Kredytowych; od 1992 do 2012 roku prezes Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej. Od 2001 członek, od 2005 sekretarz Rady Dyrektorów World Council of Credit Union w Madison, USA. Honorowy obywatel kilku miast amerykańskich, laureat nagród ekonomicznych w Polsce i USA; wyróżniony m.in odznaką Zasłużony Działacz Kultury (2001) i Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski...

Najczęściej czytane