- 1 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (226 opinii)
- 2 Ursa już pod polską banderą (102 opinie)
- 3 Czy trudne studia gwarantują najwyższe zarobki? (120 opinii)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (233 opinie)
- 5 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (73 opinie)
- 6 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (194 opinie)
Podatek handlowy podniesie ceny paliw. Drożej na stacjach
O wyłączenie sprzedaży detalicznej paliw spod opodatkowania podatkiem od sprzedaży detalicznej apelują przedsiębiorcy z Konfederacji Lewiatan. Twierdzą, że brak takiego wyłączenia spowoduje wzrost cen paliw dla konsumentów, który częściowo może przełożyć się na koszty transportu, a w konsekwencji także na wzrost cen w całej gospodarce. Od początku 2021 r. sklepy o największych obrotach płacą nowy podatek od sprzedaży detalicznej. Handlowcy już zapowiadają wzrost cen detalicznych oraz ograniczenie dostępności do znaczącej części asortymentu dla klientów.
Od 1 stycznia 2021 r. wszedł w życie podatek od sprzedaży detalicznej. Zgodnie z komunikatami Ministerstwa Finansów oraz uzasadnieniem do ustawy celem wprowadzenia nowej daniny było wyrównanie konkurencji pomiędzy firmami działającymi w branży handlu detalicznego, niwelując korzyści skali osiągane przez większe przedsiębiorstwa.
Sprzedawcą detalicznym są wszystkie osoby fizyczne, prawne, spółki cywilne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej dokonujące sprzedaży detalicznej. Nie chodzi więc jedynie o wielkie sieci handlowe.
Wyższe ceny paliw na stacjach
- Uwzględniając powyższe, katalog podmiotów objętych nowym podatkiem jest dużo szerszy niż planowane i deklarowane objęcie nim sieci handlowych. Obowiązek ten dotyczy m.in. przedsiębiorców prowadzących sprzedaż detaliczną paliw silnikowych. Podstawę opodatkowania podatkiem od sprzedaży detalicznej stanowi przychód zaewidencjonowany na kasie rejestrującej, bez kwoty podatku VAT, co oznacza, że firmy działające na rynku sprzedaży detalicznej paliwa zobowiązane będą do zapłaty tego podatku w znacznej części od sprzedaży, której wartość stanowią już obecnie pobierane podatki i opłaty. Ponad 50 proc. ceny benzyny i oleju napędowego płaconej przez nabywcę na stacji benzynowej stanowią opłata paliwowa, opłata emisyjna, podatek akcyzowy i podatek VAT - tłumaczy Maciej Witucki, prezydent Konfederacji Lewiatan.
Aktualne ceny paliw w Trójmieście
Jak twierdzą eksperci - uwzględniając niskie i niestabilne marże ze sprzedaży detalicznej paliw, nowy podatek w krótkiej lub dłuższej perspektywie czasowej będzie musiał być przełożony na kolejną podwyżkę cen paliw na stacjach benzynowych.
- Biorąc powyższe pod uwagę, apelujemy o wyłączenie sprzedaży detalicznej paliw spod opodatkowania podatkiem od sprzedaży detalicznej. Brak takiego wyłączenia spowoduje wzrost cen paliw dla konsumentów, który częściowo może przełożyć się na koszty transportu, a w konsekwencji także na wzrost cen w całej gospodarce - dodaje Witucki.
Nowy podatek od sprzedaży detalicznej
Nowy podatek zapłacą sklepy z chwilą osiągnięcia w danym miesiącu przychodu przekraczającego 17 mln zł i będzie dotyczył przychodu powyżej tej kwoty, osiągniętego od tej chwili do końca miesiąca.
Stawki podatku wyniosą:
- 0,8 proc. podstawy opodatkowania - do kwoty 170 mln zł,
- 1,4 proc. nadwyżki podstawy opodatkowania ponad kwotę 170 mln zł,
- sprzedawcy detaliczni, których miesięczny przychód ze sprzedaży detalicznej nie przekroczy kwoty 17 mln zł, nie będą musieli składać deklaracji podatkowej o wysokości podatku.
Opinie (167) ponad 10 zablokowanych
-
2021-01-23 08:32
Opinia wyróżniona
(19)
Serio , wam sie wydaje ze gdzies w zaistnialej sytuacji trawa jest bardziej zielona . Jak tacy jestescie nie zadowoleni to zawsze mozecie wyjechac - francja - tam was beda palami lac jak na ulicy wyjdziecie , niemcy - tam was obmyja woda na ulicy :D serio a to 500 bedzie duzo wieksze bo jest wszedzie :D wiec i tak bedziecie nie zadowoleni :D bo nie macie rodzin :D albo twardy lockdown wam sie trafi , albo potezne kary i nie takie niskie jak w polsce ...serio wam sie cos wydaje :)
- 6 30
-
2021-01-31 05:01
Serio?
Tak Ci dobrze pisuarze!
- 0 0
-
2021-01-26 23:56
Cv
Walnij się pała w pusty łeb
- 1 0
-
2021-01-23 08:37
Taaaaak (16)
Zachod zazdrosci Polsce dobrobytu... jak i przystojnego slonca narodu.
Korea Polnocna tez tak ma... Tam cala Azja im zazdrosci- 7 2
-
2021-01-23 08:43
(15)
Byles gdzies indziej niz korea ? Bo ja pisze o UNII , mozna tez napisac o wielkiej brytani mimo ze sie wypisala :) ty serio myslisz ze gdzies jest duzo bardziej super :) wszedzie daja na dzieci i maja plus minus kryzys :) wiem bo mam rozrzucona rodzine i znajonych po swiecie :) tylko tu daja najmniej i polacy sie podniecaja ze w ogole :) a kryzys jest i bedzie ale wszedzie
- 3 9
-
2021-01-23 08:55
"bo mam rozrzucona rodzine i znajonych po swiecie" (14)
Ze co? Nie wracaja do Polski z kolan wstanietej? Czyzby byli zdrajcami narodu?
Przeciez dzieki parti Polacy mieli masowo wracac do kraju!
Jak moga wogole zyc w jakis lewackich krajach...na dodatek pewnie nie katolickich.- 9 2
-
2021-01-23 09:01
(13)
Ojeju ale z ciebie rasita :D dlaczego uwazasz ze polak nie moze mieszkac na stale za granica :D ? Wyjechali za Po kiedy nie mieli tu pracy bylo to sporo lat temu i sie urzadzili tam :) a reszta sie buja po swiecie , zwiedza ,poznaje ;) ludzie sa rozni nie oceniaj :) piszemy w ogole , jedni wierzacy inni nie co to zmienia czemu tak segregujesz ludzi ;)?
- 0 9
-
2021-01-23 10:26
Jak nie wierzacy to nie Polacy... i tyle. Tu partia nie pozostawia pola manewru. (6)
I buja sie? Nie wspiera parti w dazeniu do realizacju programu?
- 4 1
-
2021-01-23 10:35
(5)
Zartujesz ? Powiedz kim jestes ze jestes tak trujacy i nie lubiacy ludzi roznych ? Jedni wierza inni nie i to jest ich sprawa nie uwazasz ? ;)
- 0 4
-
2021-01-23 11:12
Nie... tu partia nie pozostawia watpliwosci
Nie katolik nie Polak... Niszcza kraj, partie i dobre checi.
To wrogowie narodu i wartosci narodowych, jak pedofilia, przemoc w rodzinie i innych- 4 1
-
2021-01-23 10:52
(3)
Znam osobiscie ludzi nie wierzacych glosujacych na pis - glosowanie jest jak malzenstwo - potrzeba kompromisu - zgadzam sie , nie zgadzam sie ale w drodze kompromisu ... a ty czlowieku sie lecz na te swoje uprzedzenia . Milega dnia ! I mniej jadu ;)
- 1 3
-
2021-01-24 20:37
(1)
Widzisz, dostajesz same minusy, nikt Ciebie w tym kraju nie rozumie a najstraszniejsze jest to, że czytając Ciebie czuję się jakbym to ja pisał. :)
- 1 0
-
2021-01-25 12:41
Jaki kraj takie zrozumienie...
- 0 0
-
2021-01-23 11:14
Sarkazm jest jednak dla ludzi inteligetnych.
Wyciagnij kij z tylka i nabierz troszke dystansu do siebie :D Milej soboty :D
- 4 0
-
2021-01-23 09:32
Dokładnie tak. (5)
za PO nie było pracy.Była za to straszliwa bieda i z tego powodu z zielonej wyspy uciekło w krótkim czasie ok.2 mln. Polaków.Gdyby nie ich pieniądze zarobione za granica np. w UK to rodziny tych emigrantów które pozostały w kraju zdechłaby z głodu tak samo jak Korei północnej.Taka jest prawda o rządach PO.
- 2 9
-
2021-01-31 05:03
Jesteś klasycznym pisowskim porąbem, ot co!
- 0 0
-
2021-01-23 10:24
To niech teraz do miodu wracaja!!!! (2)
Teraz przeciez u lewakow gorzej!
Zachod zazdrosci Polsce dobrobytu!- 5 3
-
2021-01-23 10:29
(1)
Czytasz ze zrozumniem ? Skoncz segregowac ludzi , lewak , prawak taki siaki . Skoncz segregacje bo sa to ludzie . a kazdy ma prawo mieszkac tam gdzie chce , jezdzic tam gdzie chce , a ty pewnie z tych co w d byli i g widzieli . Serio
- 1 3
-
2021-01-23 11:00
No co ty... ty tak na powaznie?
Partia ma inne zdanie. I nie wiem czy ludzie... moze ideologia... czy cos...
I nie trzeba podrozowac aby wszystko wiedziec...
Nadprezes wzorem dla wszystkich Polakow i w tej kwestii!
Objekt westchnien kobiet... i zazdrosci mezczyzn.
A jak cos ewentualnie nie wiesz to TVPiSS wszystko wyjasni...- 3 2
-
2021-01-23 10:08
Ale to juz nawet nie o to chodzi , tamto pokolenie chcace zmian nie balo sie ich podjac , czy to byl wyjazd czy zmiana pracy i dzialali . Czy ktos wtedy wyszedl na ulice bojkotowac hasla "wez kredyt " lub " wyjedz za granice " i ok , ludzie zawsze sie dziela na zaradnych , mniej lub wcale i tych ktorzy bardzo duzo mowia o miejscach w ktorych albo
Ale to juz nawet nie o to chodzi , tamto pokolenie chcace zmian nie balo sie ich podjac , czy to byl wyjazd czy zmiana pracy i dzialali . Czy ktos wtedy wyszedl na ulice bojkotowac hasla "wez kredyt " lub " wyjedz za granice " i ok , ludzie zawsze sie dziela na zaradnych , mniej lub wcale i tych ktorzy bardzo duzo mowia o miejscach w ktorych albo nie byli albo z ktorych nikogo nie znaja . Ogladasz tv czy masz info z neta ? Ja znam ludzi osobiscie , to moja rodzina i z dokladnoscia wiem jak jest , a nie puste hasla zaslyszane w internecie i mityczne rodziny z 10 dzieci bo to sie oplaca , zejdzcie na ziemie bo juz dosc wysoko odlecieliscie .
- 2 2
-
2021-01-23 20:17
Opinia wyróżniona
Przecież obiecano nam ze
Będziemy żyli najlepiej w UE najlepiej przemysł się rozwija a dobrobyt jest widoczni na każdym miejscu a tymczasem w stosunku do średnich zarobków prąd najdroższy gaz najdroższy śmieci najdroższe woda najdroższa nie mowiac ceny w sklepach porównywalnych towarów. Skoro tak dobrze funkcjonujemy to znaczy ze ktoś nam zabiera nasze dobra
- 20 2
Wszystkie opinie
-
2021-01-22 12:48
pis na księzyc (8)
- 154 14
-
2021-01-22 13:25
za bogato! pis do ziemi!
- 20 3
-
2021-01-22 13:28
(1)
Do dołu z wapnem, zanim zrujnują Polskę do końca.
- 25 4
-
2021-01-23 10:09
Stop hejt i mowie nienawiści!
- 0 1
-
2021-01-22 15:49
(2)
Proponuję ciemną stronę księżyca
- 7 2
-
2021-01-22 16:58
(1)
Nie ma czegoś takiego.
- 3 2
-
2021-01-22 20:00
Specjalnie dla PIS można olać fizykę
- 4 1
-
2021-01-23 10:22
Wegetacja
Czy u nas kiedykolwiek się polepszy ,odpowiedż jest prosta nigdy.Caly czas nasz kraj się cofa a nie idzie do przodu,widać to golym okiem,szczególnie jeśli chodzi o koszty życia jest coraz gorzej.Ludzie już tylko tyrają żeby przeżyć ,a jedyna rozrywka na jaką ich stać to na niezdrowe żarcie z marketow i oglądanie internetu i telewizji.
- 0 0
-
2021-01-24 00:07
zgoda, ale co zamiast nich - po, sld, psl?
to towarzystwo już pokazało co "potrafi" - zostaje tylko Konfederacja - ale zgaduję że lewackie Trójmiasto woli kisić się w swoim wygodnym postępowym bagienku z zakompleksionymi "elitami" naszej polityki, bezkrytycznie zapatrzonymi w Zachód, uzależnionymi od dotacji, posłusznie czekającymi na dyrektywy z centrali - podczas gdy Zachód ma ich gdzieś i rozgrywa nimi swoje interesy... Historia się nie powtarza - ale się rymuje.
- 0 0
-
2021-01-22 12:48
A dojdzie jeszcze podatek ekologiczny. (10)
50 eurocentów do litra diesla i 19 eurocentów do litra benzyny i LPG
- 67 5
-
2021-01-22 13:22
(6)
Ej toć to dojdzie ponad 3 pln. Podatki będą droższe od paliwa?
- 15 2
-
2021-01-22 13:23
a będzie jeszcze więcej ;)
- 11 2
-
2021-01-22 13:27
Hahahaha.....
już dawno są
- 23 1
-
2021-01-22 14:14
(1)
nie podatki. oplaty
- 7 2
-
2021-01-22 15:51
Tak to teraz się nazywa? A myślałem że danina
- 12 1
-
2021-01-22 19:04
(1)
od dawna w paliwie więcej podatków niż cena paliwa, np jak baryłka kosztowała 150$ to ropa była ok 6zł, dziś 55$ i prawie 5zł :)
- 16 0
-
2021-01-23 15:04
Na zachodzie cena to 25 proc .
koszt paliwa , reszta to podatki. W Polsce chyba podobnie.
- 1 1
-
2021-01-22 19:05
(2)
fajnie jakby doszło do 10zł to może by tyle wiary nie jeździło bez potrzeby
- 7 18
-
2021-01-22 21:35
Naprawdę sądzisz że inni jeżdżą "bez potrzeby"?
Bo ty oczywiście musisz, wiadomo.
- 8 3
-
2021-01-23 10:19
Wracaj do swojego Pleszewa i się tu nie wymądrzaj.
- 2 0
-
2021-01-22 13:14
No kto by się spodziewał? (4)
Żenująco słaba złotówka przy minimalnych stopach procentowych też ma w tym swój udział. Winowajców daleko szukać nie trzeba, codziennie można wysłuchać peany na ich cześć w publicznej telewizji. Normalnie czempioni na trudne czasy!
- 109 8
-
2021-01-22 14:28
Dolar to jest akurat tani po 3,7 (3)
a to chyba nim się płaci za ropę. Euro jest drogie bo rząd otrzymuje w tej walucie kasę z UE. Więc to chyba oczywiste, że wolą mieć więcej złotówek. Bo kto i po co ma kupować dzisiaj euro? Wszyscy siedzą na tyłkch bo ruch turystyczny zamarł. Frank Szwajcarii natomiast będzie stał dobrze puki kredyty są w tej walucie.
- 7 1
-
2021-01-23 03:26
tani to był
gdy z 2,7 skoczyl na 3,3 i wszyscy jeczeli jak drogo...ponad 10 lat temu..
- 5 0
-
2021-01-23 19:25
(1)
Dolar po 3,70 to tani? W 2014 roku był po 3,10 to wtedy był tani. Euro ostatnimi czasy poniżej 4,40 nie schodzi, teraz już poniżej 4,50 praktycznie nie spada. Sukces rządu!
- 3 0
-
2021-01-24 10:14
Sugestywna opinia
Rocznik '88 a pamiętam kurs wymiany ~2pln a nawet mniej i to w mojej pamięci siedzi jako "tani dolar"; pomijajac czy byl to jeszcze sztywny kurs..
... to kurs złotówki jest utrzymywany na niskim poziomie a i w relacji z dolarem występują czynniki wpływające na każdą z tych walut, a wpływu na nie realnie żadnego...- 1 0
-
2021-01-22 13:14
(7)
znowu drozej? no kto by się spodziewał....
Nie podniesiemy zadnych podatków mówili - wprowadzili nowe XD- 112 7
-
2021-01-22 13:19
(2)
Tylko pamiętajcie o tym przy urnach, a nie pamięc jak u złotej rybki. Można na was pluc, udajecie, że deszcz pada
- 94 8
-
2021-01-22 19:50
Pamiętam jak kaczyński szedł po władzę i pokazywał słynny kanister z opisem ile tam jest podatków oraz twierdzeniem że je obniży
Ciekawe co teraz zrobi
- 12 1
-
2021-01-23 10:21
Dadzą hołocie 200zł na buty i wybory wygrane.
- 6 0
-
2021-01-22 13:27
Lubicie niskie podatki?
To super, Morawiecki ma dla nas kilka nowych, niskich podatków!- 21 1
-
2021-01-22 21:22
Tusk po wyborach wygranych: (2)
"teraz to paliwo może być nawet po 7zł" koniec cytatu , dla tych z amnezją :D
- 7 9
-
2021-01-23 03:27
ale nie bylo...
- 6 2
-
2021-01-23 10:02
Tuskiem sobie mordy nie wycieraj...
Nie ma go już tyle lat, i nie będzie.
Poza tym... Obiecywaliscie że nie będziecie tacy sami. Będziecie lepsi. No i się udało. Szacun. Rasa panów. Jak w Niemczech w latach 30.- 5 1
-
2021-01-22 13:26
Raraz się odezwą geniusze ekonomii (8)
.. . że trzeba podnieść 500+ na 600+, skoro wszystko drożeje.
Połowa ludzi w tym kraju nie powinna mieć praw wyborczych...- 130 10
-
2021-01-22 20:40
Szczególnie ta połowa która jest potomkiem chłopów pańszczyźnianych i nic nie kuma - czyli wiocha :)
- 1 8
-
2021-01-22 20:59
bombelkom (2)
chcesz od ust odjąć? xd
- 8 2
-
2021-01-22 23:40
(1)
Zglos to gdzies do unii , zglos tez rumunie , czechy , litwe , estonie , belgie ,bulgarie , finlandie , grecje ,hiszpanie,irlandie , lotwe,malte ,niemcy , portugalie ,slowacje , szwecje ,francje , wegry , cypr , czechy ,wlochy i dodaj jeszcze wszystko to co nie wymienione bo to nie koniec , tam wszedzie pieniadze na dzieci sa , byly juz od dawna lub wprowadzili po nas a polacy sie podniecaja jakby odkryli nowa planete a moze i nawet bardziej
- 2 8
-
2021-01-23 10:25
a w Korei jedzą psy
też będziesz jadł?
- 8 0
-
2021-01-22 21:37
Połowa i tak nie chodzi na wybory.
Ciekawe jak duży jest wspólny zbiór z tych "połów" :D
- 1 1
-
2021-01-22 21:40
I ty będziesz decydował, kto nie powinien ich mieć?
Prawda?- 1 1
-
2021-01-23 10:12
A zaraz za nimi przedsiębiorcy, którzy chcą pomocy, dotacji itd.
- 1 2
-
2021-01-24 00:17
zgadzam się - nikt z budżetówki nie powinien mieć prawa głosować
bo w ich interesie są wysokie podatki - w końcu z nich żyją
- 1 0
-
2021-01-22 13:32
rządy pisiorów, rozdawnictwo, kupczenie, złodziejstwo, niegospodarność i coraz to nowe podatki (3)
- 112 15
-
2021-01-22 13:35
(1)
Banda miernot wybrana nam przez życiowych nieudaczników..
- 18 2
-
2021-01-23 10:13
Powiedział zakompleksiony, tolerancyjny gdańszczanin europejczyk, który dzieli ludzi na lepszych i gorszych ....
- 1 1
-
2021-01-22 14:15
nie tylko pisiorow. wszystkie partie socjalistyczne na to glosuja. pis, po, razzem, wiosna, sld
- 10 1
-
2021-01-22 13:38
PiSowska ekonomia (4)
PiS tak zamotał się w tej swojej durnej ekonomii że nie wie co robi. Dziadkom daje kolejne extra emerytury, klerowi schodzi z drogi a tym co na to wszystko dymają podwyzsza podatki. Przy okazji wzrasta inflacja a stopy maleją. Kto zna się na ekonomii wie że to droga do nikąd. To tak jakby pijakowi dac wodke i dziecko pod opiekę i wierzyć że dobrze to zrobi! Świry.
- 105 10
-
2021-01-22 20:37
PiSuar wie co robi - napychają swoje kabzy - czyli kradną ile wlezie :)
- 7 3
-
2021-01-22 21:22
W punkt
- 3 2
-
2021-01-23 19:25
(1)
Zapomniales o 500+, bo sam je bierzesz, ty tez z tych ktorym sie nalezy? dziadkom wyliczasz a sobie nie! odczep sie od dziadkow bo to rowniez z ich podatkow dostajesz 500+, a na swoje 13 czy 14 zapracowali a poza tym pobieraja im rowniez podatki gdybys nie wiedzial i to chociazby z tych podatkow dostaja dodatkowe pieniadze. Jak to mowia "swego nie widzisz pod nosem ale cudze widziasz pod miedza"
- 0 4
-
2021-01-24 00:21
ahaaa, czyli emeryci płacą podatki, żeby potem dostać 13tki i 14tki?
i te pieniądze przechodząc przez budżet w magiczny sposób się rozmnażają? no chyba nie, bo przy okazji pasą się na nich całe zastępy hojnych "rozdzielaczy"
- 3 0
-
2021-01-22 13:54
(2)
***** *** . Dziwie sie że ludzie jeszcze na ulice nie wyszli. Od początku roku 20 nowych podatków. Na psychiatrię dziecięcą nie chcą dać pieniędzy, za to Rydzykowi następne miliony dają.Skandal!
- 120 10
-
2021-01-22 13:57
dc na spacer kto ci broni
- 3 15
-
2021-01-22 17:34
ale te podatki są niskie, więc luzik.
- 6 2
-
2021-01-22 14:13
Nie straszcie! (16)
Obecnie ceny paliw niższe niż za PO. A co będzie zobaczymy. Fakty się liczą.
- 26 102
-
2021-01-22 14:20
Dokładnie o 10groszy będą aferę kręcić. (2)
- 8 24
-
2021-01-23 03:00
Jest o co kręcić aferę (1)
Na spokojnie policz, te dziesięć groszy do każdego produktu. Niezłe pieniążki wyjdą, których ty nie przeznaczysz już choćby na wakacje.
- 7 2
-
2021-01-23 10:15
Kto Ci każe kupować w Biedronce? Idź do małego sklepu i daj zarobić małemu przedsiębiorcy, bo teraz ceny na pewno tam będą niższe....
- 0 5
-
2021-01-22 14:50
a pozostałe ceny wyraźnie wyższe
- 18 5
-
2021-01-22 19:06
Z kurnika nie wyszedłeś (6)
To co o giełdzie masz wiedzieć? Pewnie złoto tez o polowe tańsze. Ha ha ha ha
- 11 4
-
2021-01-22 20:17
Ludzie (5)
przestańcie komentować wpisy pisorów, to tępe i mało inteligentne stworzenia, szkoda czasu i słów - za mały poziom inteligencji, aby to zrozumieli.
- 22 5
-
2021-01-22 21:25
(2)
stopniuj przymiotniki :D tępe zawiera mało inteligentne :) jakie masz IQ?
- 2 8
-
2021-01-22 22:52
Tępy charakter nie ma nic do inteligencji (1)
Tępe chje bez szkoły. To bardziej jest przymiotnikowe ?
- 3 1
-
2021-01-22 23:43
To akurat swiadczy o piszacym
- 2 2
-
2021-01-23 10:15
Stop hejt i mowie nienawiści i dzielenia ludzi!
- 1 0
-
2021-01-31 05:10
Racja. Choćby musieli z pod siebie zjeść, to i tak powiedzą, że im dobrze..... d**ile!
- 0 0
-
2021-01-22 23:07
Niższe!? Chyba k w twoim chorym umyśle (2)
Zobacz cenę ropy na świecie teraz i za po. Nie pier że jest taniej! Teraz mamy inflację A za po deflację. Kilka osób kradło to fakt, ale PiS teraz rujnuje to co Polacy wypracowali przez ostatnie 40 lat.
- 15 6
-
2021-01-22 23:44
(1)
A co wypracowali , serio .. druga irlandia czy jak nie masz to wez kredyt lub wyjedz za granice ?
- 4 8
-
2021-01-23 08:01
Zobacz co duda wczoraj wygadywał !!ten to pieprzył jak potłuczony !!!
- 10 3
-
2021-01-23 07:57
Ty jesteś durny,czy prowokator!!!!???
- 1 0
-
2021-01-25 12:15
za czasów PO baryłka ropy na rynku wynosiła 100 dolarów (to taka waluta w USA ) , cena za litr na stacjach była podobna. Teraz mamy baryłkę ropy za 30 dolarów i cenę około 5zł/l . Niech geniusze w Paskach na GKA zaczną myśleć
- 0 0
-
2021-01-22 14:15
Czyli średnio 2%, to dużo? (3)
10groszy na litrze to chyba nie majątek. Bądźmy szczerzy paliwo powinno cały czas kosztować minimum 5 zł. Akcyza powinna prowadzić do amortyzacji jego ceny. Bo obserwuję dziwną prawidłowość jak paliwo drożeje to i żywność a jak tanieje do 3zł to żywność stoi w miejscu.
- 4 48
-
2021-01-22 14:52
(2)
co to jest amortyzacja ceny !!! Jakiś nowy filozof ekonomii nam się objawił. Brać go do PiS.
- 14 3
-
2021-01-22 16:00
Wysokość akcyzy powinna być uzależniona (1)
od jej ceny hurtowej żeby w granicach 5 zł wychodził detal. Trudne to nie jest bo hurtowy dostawca to spółka skarbu państwa. Nie udawaj, że w tej branży jest wolny rynek. Energetyka to samo.
- 0 7
-
2021-01-23 08:05
Kiedy był wolny rynek
czyli niekontrolowany przemyt zlikwidowany właśnie przez PIS - też jakby nie taniało...
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.