- 1 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (93 opinie)
- 2 Ursa już pod polską banderą (49 opinii)
- 3 Czy trudne studia gwarantują najwyższe zarobki? (77 opinii)
- 4 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (56 opinii)
- 5 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (182 opinie)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (199 opinii)
Nowy statek Urzędu Morskiego w Gdyni jest już ochrzczony i otrzymał banderę. Ursa, bo takie imię będzie nosić specjalistyczna jednostka do pogłębiania drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, będzie pracowała pod polską banderą.
Statek został zbudowany przez fińską stocznię Tyovene Oy, która przy tym projekcie współpracowała z firmami z Holandii. Jednostka jest tzw. pogłębiarką, ma prawie 63 m długości i 12 m szerokości. Jest przygotowana dla ośmiu członków załogi. Wartość kontraktu wynosiła 116,5 mln zł i obejmowała zaprojektowanie, budowę, wyposażenie i dostawę jednostki.
Pogłębiarka dedykowana jest nowej, ponad dwudziestokilometrowej drodze wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, czyli tzw. przekopowi Mierzei Wiślanej. Wykorzystywana będzie również do obsługi i utrzymania torów podejściowych do portów morskich do 18 m.
Nowa pogłębiarka na stałe stacjonować będzie w Porcie Nowy Świat, ale uroczystość chrztu i podniesienia bandery odbyła się w Gdańsku w Bazie Oznakowania Nawigacyjnego. Jednostka otrzyma imię Ursa, czyli niedźwiedzica.
- Pogłębiarka będzie pracowała na tzw. dwie zmiany. Dwa tygodnie po 12 godzin jedna załoga, dwa tygodnie po 12 godzin druga załoga. Obie będą miały po 16 osób - powiedziała Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
Jednostka posiada własny system pogłębiarski oraz ładownię, która w trakcie pracy wypełniana jest urobkiem, pobieranym ze spłyconych miejsc np. na torze podejściowym, i z której następnie za pomocą systemu pomp i rurociągów ten urobek wypompowuje się na miejsce odkładu.
Miejsca
Opinie wybrane
-
3 godz.
(19)
Tylko po to aby zaspokoić manię wielkości pewnego starszawego z Żoliborza wybudowano przekop, tylko dlaczego jeszcze śluza ??? przecież kilka kilometrów dalej ten akwen ma otwarte połączenie z Zatoką !
- 4 23
-
1 godz.
Złe inwestycje bo PiS ? (2)
To samo CPK i Atom ,czytać tych durnot już niemożna,przekop to świetna inwestycja tylko twoje władze w Elblągu blokują 2 etap.
- 3 1
-
49 min
Świetna dla?
- 0 0
-
51 min
Pisdzielski rząd nie pogłębił kanału
- 0 2
-
1 godz.
Chamstwo znak rozpoznawczy po ko (1)
- 4 2
-
1 godz.
Pis to nie ludzie, to ideologia
Złodziejstwa, kłamstwa i chamstwa
- 1 3
-
1 godz.
jak rusek wejdzie to chociaz mierzeja wyplyna na baltyk (1)
- 2 3
-
1 godz.
Kajakami z ołtarzami polowmi Płaszczaka
- 1 2
-
2 godz.
Trzeba myśleć. (1)
A po to śluzy, aby wody się nie mieszały i podczas pływu, nie stanowiły zagrożeń dla jednostek. A co do otwartego połączenia, to na mapie wydawać się może, że to kilka km, tylko mapa jest w pewnej skali. I jeszcze jeden punkt, to ujście to należy do Rosjan i każda pływająca jednostka musiała dostać zgodę na jej pokonanie. Sądzę, że dziś do Elbląga nic by nie wpłynęło i wypłynęło, a przekop z miesiąca na miesiąc ma większą ilość obsługiwanych jednostek.
- 4 1
-
7 min
No właśnie odpowiedziałeś na moje zastrzeżenia co do śluzy (kilka kilometrów dalej wodą sie miesza z ruską wodą i niesie nam zaraze taką jak TY do Elbląga !
- 0 0
-
2 godz.
Inżyniery po KUL (4)
- 1 4
-
55 min
(3)
Nie lecz się bo po KUL mamy pełno lekarzy.
- 1 1
-
52 min
To wiele tłumaczy (2)
Zalecają spacery i modlitwę
- 1 1
-
38 min
(1)
KUL to Wydziału Nauk Przyrodniczych i Technicznych, Wydział Medyczny. Moskiewski uniwersytet uczy lepiej i pewniej? Jako absolwent sowieckiej nauki wiesz lepiej.
- 0 0
-
29 min
Piskacapie, twój idol ruską wiedzą nie gardził
W aktach IPN, w teczce Chemex" czytamy, że Antoni Macierewicz w latach 80. działał pod ochroną szefa wywiadu PRL Zdzisława Sarewicza i esbeckiego płk Stefana Mikołajskiego, naczelnika w Biurze Studiów SB (elitarna jednostka bezpieki, blisko współpracująca z KGB, lansująca pseudoopozycyjnych liderów).
- 1 0
-
2 godz.
Tabletki na głowę się...skończyły ? (1)
- 4 0
-
53 min
To idz se kup
- 0 0
-
2 godz.
A żeglarze znowu pływaja Szkarpawą bo im myto za Rów podnieśli (2)
nawet pontony już w nim nie pływają
a wycieczkom nawet toi-toja nie postawili więc chodzą w krzaki- 3 4
-
58 min
(1)
Masz rację. Po co przekop w Polsce skoro u szwabów mają ich kilka?
- 1 0
-
48 min
Mają też fabryki samochodów
A elektryk Pinokio gdzie?
- 1 1
-
32 min
Pisowska myśl techniczna nie dała rady
Statek został zbudowany przez fińską stocznię Tyovene Oy, która przy tym projekcie współpracowała z firmami z Holandii.
- 1 3
-
41 min
Szok co ta szajka wyprawiała
Strata netto Stoczni Szczecińskiej "Wulkan" w ostatnim roku rządów PiS to ponad 152 mln zł. Z przeprowadzonego audytu wynika, że nie tylko stępka, ale i budowa doku dla stoczni Gryfia oraz kilka innych przedsięwzięć prowadzonych było w sposób oznaczający marnowanie milionów złotych.
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.