- 1 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (134 opinie)
- 2 Ursa już pod polską banderą (58 opinii)
- 3 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (60 opinii)
- 4 Czy trudne studia gwarantują najwyższe zarobki? (95 opinii)
- 5 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (186 opinii)
- 6 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (102 opinie)
Nowy statek Urzędu Morskiego w Gdyni jest już ochrzczony i otrzymał banderę. Ursa, bo takie imię będzie nosić specjalistyczna jednostka do pogłębiania drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, będzie pracowała pod polską banderą.
Statek został zbudowany przez fińską stocznię Tyovene Oy, która przy tym projekcie współpracowała z firmami z Holandii. Jednostka jest tzw. pogłębiarką, ma prawie 63 m długości i 12 m szerokości. Jest przygotowana dla ośmiu członków załogi. Wartość kontraktu wynosiła 116,5 mln zł i obejmowała zaprojektowanie, budowę, wyposażenie i dostawę jednostki.
Pogłębiarka dedykowana jest nowej, ponad dwudziestokilometrowej drodze wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, czyli tzw. przekopowi Mierzei Wiślanej. Wykorzystywana będzie również do obsługi i utrzymania torów podejściowych do portów morskich do 18 m.
Nowa pogłębiarka na stałe stacjonować będzie w Porcie Nowy Świat, ale uroczystość chrztu i podniesienia bandery odbyła się w Gdańsku w Bazie Oznakowania Nawigacyjnego. Jednostka otrzyma imię Ursa, czyli niedźwiedzica.
- Pogłębiarka będzie pracowała na tzw. dwie zmiany. Dwa tygodnie po 12 godzin jedna załoga, dwa tygodnie po 12 godzin druga załoga. Obie będą miały po 16 osób - powiedziała Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
Jednostka posiada własny system pogłębiarski oraz ładownię, która w trakcie pracy wypełniana jest urobkiem, pobieranym ze spłyconych miejsc np. na torze podejściowym, i z której następnie za pomocą systemu pomp i rurociągów ten urobek wypompowuje się na miejsce odkładu.
Miejsca
Opinie (58) 3 zablokowane
-
4 godz.
Szok co ta szajka wyprawiała
Strata netto Stoczni Szczecińskiej "Wulkan" w ostatnim roku rządów PiS to ponad 152 mln zł. Z przeprowadzonego audytu wynika, że nie tylko stępka, ale i budowa doku dla stoczni Gryfia oraz kilka innych przedsięwzięć prowadzonych było w sposób oznaczający marnowanie milionów złotych.
- 8 9
-
4 godz.
Brawo pis! Słupy Kremla
30 listopada 2020 r., została zlikwidowana działalność Morskiej Stoczni Remontowej w Świnoujściu. Wszyscy pracownicy a było to ponad 180 osób zostali zwolnieni. Dzisiaj po dawnej stoczni nie ma już śladów.
- 1 2
-
4 godz.
Pisowska myśl techniczna nie dała rady
Statek został zbudowany przez fińską stocznię Tyovene Oy, która przy tym projekcie współpracowała z firmami z Holandii.
- 2 7
-
2 godz.
Pogłębiarka
Pogłębiarka jest "dedykowana" ? pogłębianiu ?
- 0 0
-
1 godz.
Przypomnę, że do dziś nie wykonano poglębienia toru wodnego do Krynicy Morskiej, aby mogły do tamtejszego portu (1)
wpływać przepłynąwszy przez kanał większe jachty z Danii, Niemiec, Norwegii. Takie mające 240-280 cm zanurzenia. A jest trochę takich jednostek (np. większe Bavarie). Wystarczyłoby pogłębić do 3,5 metra... Tego nie zrobili ani ludzie Kczynskiego ani Tska też! A można było to zrobić w tym roku pod koniec maja! Rok temu pod koniec maja też. I już by wpływało więcej kasy.
- 1 0
-
51 min
Tn ròw nie był do pływania tylko dla propagandy pis
- 0 1
-
49 min
8 lat pisuaru
I jedna pogłembiarka!
A ile pis już nakradł na projekcie promu pinokio?- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.