• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polski Lotos liczy głosy, potrzebuje ich 100 tysięcy

Wioletta Kakowska-Mehring
26 lipca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ostatnio komitet pozyskał samochód „propagandowy” - Nysa rocznik 1986. Ostatnio komitet pozyskał samochód „propagandowy” - Nysa rocznik 1986.

To już ostatnie dni na zbieranie podpisów pod obywatelskim projektem ustawy o zachowaniu przez państwo polskie większościowego pakietu akcji Grupy Lotos SA. Inicjatorzy muszą zebrać 100 tys., wówczas projekt ustawy trafi do Sejmu.



Komitet Inicjatywy Ustawodawczej Polski Lotos, pomysłodawca akcji, zbiera podpisy od początku maja. - Jest ich już blisko 100 tys., ale robimy wszystko, aby było ich dużo więcej - mówi Krzysztof Steckiewicz, pełnomocnik komitetu. - Chcemy mieć margines bezpieczeństwa. Deklaracje składają często ludzie starsi, którym mogą zdarzyć się niezamierzone pomyłki lub złożenie nieczytelnego podpisu. A to może powodować odrzucenie deklaracji.

Deklaracje komitet ma złożyć 3 sierpnia w Kancelarii Sejmu. - Jeśli ktoś chce wysłać ją pocztą to musi to zrobić do 29 lipca. Jeśli osobiście, to podpisy będziemy zbierać do samego końca, czyli do 2 sierpnia - wyjaśnia Steckiewicz.

Podpisy zbierane są dzięki specjalnej stronie internetowej (www.polskilotos.pl), a także na ulicach miast i na imprezach masowych. Ostatnio komitet pozyskał samochód "propagandowy". - Nysa rocznik 1986 !!! Dlaczego nysa? Bo to jeden z symboli upadku polskiego przemysłu motoryzacyjnego. Bezmyślna prywatyzacja spowodowała iż nie mamy już żadnej polskiej marki samochodowej - twierdzą organizatorzy.

Autorzy projektu podkreślają, że strategiczne przedsiębiorstwo przynoszące ogromne zyski do budżetu nie powinno trafić w obce ręce. " Obecny rząd postanowił sprzedać wszystkie akcje należące do Skarbu Państwa, co przyniesie co prawda jednorazowy dochód dla budżetu, jednak pozbawi corocznego dochodu z tytułu dywidendy, a co najgorsze Polska straci strategiczny zakład, najprawdopodobniej na rzecz mało przychylnego nam kraju, od którego to i tak już w dużej mierze uzależnieni jesteśmy energetycznie." - czytamy w apelu Komitetu. - "Polski Lotos to jednocześnie gwarancja stabilności i niezależności energetycznej Polski, to wreszcie jedna z niewielu polskich marek mająca szanse zaistnieć na rynkach światowych". 

Według inicjatorów akcji koniec Polskiego Lotosu to najprawdopodobniej także koniec sponsorowanych przez niego klubów i związków sportowych, a także utrata miejsc pracy.

Co ma znaleźć się w proponowanej ustawie? "Państwo polskie jest zobowiązane do zachowania większościowego pakietu akcji Grupy Lotos są. Poprzez zachowanie przez państwo polskie większościowego pakietu akcji - rozumie się zachowanie w posiadaniu przez Skarb Państwa akcji o wartości odpowiadającej powyżej 50 proc. wartości całkowitej wszystkich akcji spółki akcyjnej Grupa Lotos SA zapewniających decydujący głos na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy".

Resort skarbu ma zamiar sprzedać cały posiadany pakiet akcji Lotosu, czyli ok. 53 proc. Inwestor ma zagwarantować w umowie, że będzie realizował plan inwestycyjny zapisany w strategii rozwoju Lotosu. W głównej mierze chodzi o zapewnienie dostępu do złóż ropy naftowej.

Resort wybrał czterech inwestorów, z którymi będzie rozmawiał w sprawie prywatyzacji. Niestety, nie podano nazw koncernów i krajów pochodzenia. Termin złożenia ofert wiążących ustalono na 16 listopada 2011 roku, czyli już po wyborach. Decyzja o wyborze inwestora ma zostać podjęta na przełomie 2011 i 2012 r. Będzie więc leżała w gestii kolejnego rządu.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (67) 3 zablokowane

  • Odebrać partiom dotacje państwowe, to nie trzeba będzie sprzedawać Lotosu! (4)

    A taki PIS z SLD marnują państwową kasę na jakieś bzdurne billboardy z "premierem" Kaczyńskim

    • 10 9

    • co ma piernik do wiatraka? (3)

      sympatyku "pożalsieboże" peło? Platformusy wyprzedają wszysko jak leci byle tylko dotrwać do wyborów bez żadnych reform a ty o jakichś bilboardach.Tak, masz rację, partia rządząca nie potrzebuje dotacji, bo żywi swoich członków obsadzając nimi rozmaite urzędy. A jak urzedów braknie to tworzą nowe stanowiska dla urządasów, stąd rozrost administracji za peło.

      • 8 3

      • (2)

        spytaj Pisowca która godzina, powie, że nie wie i że to platformy wina! :DJeszcze dopisz: Miro, Zdzichu i Rychu, Słońce Peru i obezwładnienie na 15 metrach :D

        • 1 3

        • Widzisz nic nie rozumisz (1)

          nie mam nic wspólnego z pisem i tu jest Twój problem. Peło rozpiernicza gospodarkę a Ty rzucasz jakimiś glodnymi kawałkami podrzucanymi przez jedynie słuszną partię, żeby wykręcić kota ogonem.Czuć na kilometr, że nie myślisz samodzielnie tylko masz wyprane szare komórki.

          • 2 1

          • uuuu, kolejny, który się prezesa zapiera! niedobrze, niedobrze.

            • 1 1

  • chore

    Chory kraj , cały sejm trzebaby wyplenić . Pijawki którym wiecznie mało. Sprzedać pozamykać. Nachapać się i do domku ciepłego.. a Ludzi na bruk.. I to jeszcze wszystko w ręce Rosjii najprawdopodbniej..Co za kraj.. brak sił i słów...Czas chyba przejść się na wybory

    • 10 0

  • (1)

    Jakby zlikwidować KRUS i przywileje emerytalne to skarb partii nie musiałby sprzedawać spółek żeby mieć na to kasę. Wystarczy tylko tyle i aż tyle.

    • 10 1

    • zgadza się.

      • 2 0

  • gdyby nie zgoda uwczesnych wladz rosji to ta rafineria nigdy by tu nie powstala :) wiec nie pier ... mi tu o polskosci lotosu... . nowy inwestor rowna sie nowe mozliwosci rozwoju.. nawet ten rosyjski kupiec ...

    • 5 8

  • pytanie (1)

    czy ktoś wie kto finansuje tą kampanię Polski Lotos? Te zbieranie podpisów? Tą nysę ze zdjęcia?Pytanie jest z ciekawości i nie podchwytliwe?

    • 4 3

    • jak to kto? PiS z dotacji budżetu państwa dla partii, czyli my wszyscy!

      • 1 1

  • zróbcie obniżki na stacjach, a nie zawracacie pupe

    • 3 2

  • Noo patrzcie, patrzcie sami patryioci :) (2)

    Ciekawe ... gdyby tak rozdać akcje lotosu każdemu Polakowi - patryjocie ilu z was by ta akcje zatrzymało a ilu sprzedało Ruskowi żeby tylko się problemu pozbyć i kasę dostać ?? 90%?? 95%?? Jesteście bohaterscy ale jak czyjąś pierś trzeba nadstawiać

    • 4 7

    • rozumiem, że ten pogląd to doświadczenia rodzinne (1)

      • 3 1

      • włąasnie widać, że nie rozumiesz.

        • 0 0

  • Jak się głosowało? (1)

    Jak się głosowało na złodziei to się nie dziwić,że chcą resztę ukraść i wiać.Jeżeli chodzi o rafinerię to zawsze była (od początku) wrzodem na "d" ruskom.jestświetnie położona geograficznie,może nas w każdej chwili uniezależnić od dostaw tylko z jednej strony i to ich najbardziej boli.Mamy najwięcej bogactw mineralnych w Europie ,ale POwoli się wszystkiego wyrzekamy,jakby ktoś zrobił remanent ile zostało sprzedane,zniszczone z naszego dobra narodowego POdczas tej kadencji to by dopiero rybę zrobił!Tak to jest jak się złodziejom daje zielone światło.Ale to wszystko można jeszcze z powrotem znacjonalizować jak się udowodni ,że było to niezgodne z prawem.

    • 8 4

    • buahahaha! nacjonalizuj i udowadniaj więc :D

      • 1 0

  • łapy precz od Lotosu!!!

    • 7 1

  • (1)

    ujada najwiecej ci co nie pracuja tam albo pracuja w biurowcu ..... no coz skonczy sie marnowanie czasu na pier....y jak przyjdzie nowy wlasciciel firmy polowe was z biurowca wypie.... na zbity pysk darmozjady co nic nie robia...

    • 2 15

    • racja, ile % załogi Lotosu to ludzie pracujący, a ile to gryzipiórki trwoniące wypracowany zysk? będzie jak z EC Wybrzeże, gdzie po 10 latach Francuzi zaczęli robić czystki, bo na 1500 osób załogi zakładu produkcyjnego 700 stanowili biurowcy, którzy zatrudniali własne rodziny dookoła i trwonili wypracowane zyski na eventy typu "dzień energetyka", na którym bawił się kto? biurowcy, a nie ludzie na co dzień pracujący na zakładzie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane