• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polski Rejestr Statków członkiem IACS

erka
6 czerwca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy prezes Polskiego Rejestru Statków

Polski Rejestr Statków został przyjęty do Międzynarodowego Stowarzyszenia Towarzystw Klasyfikacyjnych IACS. Proces weryfikacji PRS obejmował dogłębne badanie działalności spółki, posiadanych umiejętności, struktury organizacyjnej oraz systemu zarządzania jakością.



Towarzystwa klasyfikacyjne zrzeszone w IACS zatrudniają ekspertów technicznych w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa na morzu i od dziesiątków lat nadzorują olbrzymią flotę. Wspólne przedsięwzięcia i osiągnięcia towarzystw zrzeszonych w IACS mają wpływ na poziom tego bezpieczeństwa. Dlatego członkostwo w IACS ma tak istotne znaczenie dla towarzystw klasyfikacyjnych.

Polski Rejestr Statków to spółka założona w 1936 roku. Początkowo działała jako Polski Rejestr Żeglugi Śródlądowej, z siedzibą w Warszawie. W 1946 roku nazwa została zmieniona na obecną, a siedziba przeniesiona do Gdańska. W roku 2001 Polski Rejestr Statków - przedsiębiorstwo państwowe - zostało przekształcone w spółkę akcyjną o charakterze wyższej użyteczności.

W ostatnich latach spółka poddana została reorganizacji. Położono nacisk na wysoką jakość usług. Rozwój przepisów w oparciu o prowadzone badania naukowe, jak również wsparcie udzielone przez armatorów, także przyczyniły się do rozwoju PRS.

Ponowne przystąpienie PRS do IACS zbiegło się z opracowaniem w IMO nowego systemu standardów bezpieczeństwa, co wyznacza nową rolę towarzystwom klasyfikacyjnym. Przepisy towarzystw klasyfikacyjnych mają stanowić przeniesienie na statki IMO-wskich standardów, określających wymagany poziom bezpieczeństwa na morzu.

Przy opracowywaniu przepisów przyjęte zostanie nowe podejście, oparte na ocenie ryzyka. Przed towarzystwami klasyfikacyjnymi staje zatem wyzwanie. IACS jako forum współpracy towarzystw klasyfikacyjnych może liczyć na PRS jako partnera gotowego do pracy i współdziałania w tym ważnym dla zapewnienia bezpieczeństwa na morzu okresie.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (41) 2 zablokowane

  • PRS-IACS

    Gratulacje,tak trzymać.Nie przejmujcie się opiniami niedouczonych.

    • 8 3

  • zarobicie na pensje ?...

    • 1 0

  • ...

    kiedyś w PLO prawie 200 statków, PŻM, PŻB, Dalmor ,Transocean- było z czym i przy czym się uwijać ! , a dziś ? 16 kajaków na stojaku na plaży w Brzeżnie ot, i cała polska flota narodowa !!!...

    • 1 0

  • Przynajmniej normalni tam pracują ...

    ...a nie naburmuszone pawiany i panienki co zaraz po wioo zostały "inspektorami"

    • 3 0

  • po co nam PRS (1)

    jesli nie mamy statkow. te resztki plywaja pod obca bandera

    • 0 7

    • bandera

      obca bandera PRS-owi nie przeszkadza tak samo jak GL, DNV, LR itp.

      • 6 0

  • A w "Lotos Petrobaltic" będą zwolnienia grupowe marynarzy z "Bazalta" i "Granita"!.

    Uciekają pod tanią banderę Hula Gula.Macie swój patriotyzm!.

    • 1 0

  • Zenu

    Mam nadzieję,że tym razem wstydu nie będzie...będę mógł Was porównywać do GL,NKK czy DNV....będę mógł patrzeć obojętnie gdzie w świecie na burtę statku z napisem PRS.. na Plimsollu...

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA jako dyrektor handlowy. Aktualnie odpowiedzialny za rozwój sprzedaży usług oraz poszerzanie oferty usługowej jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu.Doktor Nauk Ekonomicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Magister Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.Od 2000 roku związany z branżą usługową, głównie z usługami technicznymi, inżynierskimi oraz Facility Management. Od 2004 roku...

Najczęściej czytane