- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 2 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (147 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Polsko-chiński Chipolbrok powiększył flotę
Państwowe polsko-chińskie przedsiębiorstwo Chipolbrok nabyło od niemieckiego armatora Hermann Buss dwa wielozadaniowe statki przystosowane do przewozu ładunków ciężkich i wielkogabarytowych o nośności po 33 tys. ton. Są to jednostki "z drugiej ręki" wybudowane w 2010 roku.
Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa transportu. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.
Jeszcze w kwietniu tego roku media branżowe informowały, że Chipolbrok prowadzi rozmowy z chińską stocznią dotyczące ewentualnego zamówienia czterech statków wielozadaniowych o łącznej wartości około 120 mln dolarów. Ostatni raz spółka zamówiła nowe statki siedem lat temu, kiedy to zleciła stoczni Yangzijiang Shipbuilding budowę czterech statków o nośności po 37 tys. ton. Teraz poinformowano o zakupie jednostek "z drugiej ręki".
- Chipolbrok nabył od niemieckiego armatora Hermann Buss zbudowane w 2010 roku statki Rome Trader i Berlin Trader, zmieniając ich nazwy na Chipol Changan i Chipol Yongan. Od roku 2018 Chipolbrok eksploatuje jako operator jeszcze dwa statki z tej samej serii (bliźniacze) - Chipol Taian i Chipol Baoan - podał portalmorski.pl.
Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty Chipolbrok ma dysponować do końca 2021 roku flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.
Miejsca
Opinie (51) 4 zablokowane
-
2020-10-29 14:47
od drugiej reki
Niemiec płakał jak sprzedawał hehehe :D
- 1 3
-
2020-10-29 14:52
Państwowa spółka... i wszystko jasne
Nie liczy się rachunek ekonomiczny, więc hulaj dusza, nie nasze pieniądze.
- 3 7
-
2020-10-29 16:06
własność Polsko - Chińska, 50/50 w udziałach, ale nazwy statków wyłącznie Chińskie (1)
ja się nie zgadzam,
ma być Chipol Jarosław i Chipol Andrzej- 4 6
-
2020-10-29 19:42
Polskie statki mają polskie nazwy i, znane postaci kultury: malarzy, muzyków, pisarzy. W przeważającej liczbie polskie załogi z.małymi wyjatkami
- 2 0
-
2020-10-29 16:34
(2)
w chipolbroku zrozbilem jedno kółko, pierwsze i ostatnie...
- 1 4
-
2020-10-29 19:43
Hehe wiem o co chodzi, potem po CP poszedlem do normalnych firm
- 1 1
-
2020-10-29 19:43
i**otów jak ty tam nie zatrudniają
Szybko się na tobie poznali.
- 2 2
-
2020-10-29 16:39
polska nad morzem
stocznie polskie nie potrzebne porty polskie też nie bedą potrzebne a inni robią biznes gdzie tu logika ?
- 2 2
-
2020-10-29 17:38
(1)
Mało kto pływać chce, durny zawód chyba że ktoś lubi bym sam.
Nie polecam takiej pracy nikomu nawet najgorszemu wrogowi,- 6 8
-
2020-10-30 08:13
Tobie może nie odpowiada, ale to nie znaczy, że inni myślą podobnie.
- 0 1
-
2020-10-29 20:15
Ludzie morza (2)
Statek wielozadaniowy semicontainer max prędkość ~17kn może wozić kontenery(kontenerowce plywaja średnio z prędkością 24kn)ale z reguły wozi puste z racji prędkość i ilości jaka może zabrać, głównie ładunki generał cargo (większą drobnica) i ładunki masowe, statki produkcji chińskiej 3 letnie wyglądają jakby miały ponad 10lat.
- 3 1
-
2020-10-30 00:36
Jest na te statki zdaje się jescze jedna kwalifikacja ze względu na budowę i przeznaczenie Multipurpose GC Heavy Lift vessel
- 1 1
-
2020-10-30 08:11
Ale one mają dziesięć lat...
- 1 0
-
2020-10-29 23:29
.
Tradycją nazewniczą Chipolbroku jest nadawanie bliźniaczym jednostkom pływającym nazw chińskich i polskich, statki armatora pływają pod banderami cypryjską i maltańską.
- 2 0
-
2020-10-31 16:37
CP to jest prawdziwe marynarstwo nie jakieś Offshory 28/28 dni zmiany
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.