- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (145 opinii)
- 2 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Statki czekają w kolejce do Baltic Hub
Kilka statków kontenerowych naraz na redzie czekających na wejście do Baltic Hub to ostatnio dość częsty widok. Jak się okazuje, dzieje się tak nie tylko z powodu wzrostu ładunków, ale także braków kadrowych.
Kilka dni temu Baltic Hub poinformował, że od początku powstania, czyli od 2007 roku przeładowano 20-milionowy kontener TEU (tzw. 20-stopowy). Ostatnie 5 mln TEU w zaledwie dwa lata. Ruch jest duży, a na redzie coraz częściej widać po kilka statków naraz. W środę, 4 października, kiedy dwa statki armatora Mearsk były obsługiwane w terminalu, trzy inne stały na redzie, w tym jeden statek Mearska, a także duża jednostka OOCL.
Takiego statku jeszcze u nas nie było
- Tak, jest to obraz, którego tak naprawdę nie chcemy widzieć, ponieważ oznacza on, że statki czekają na obsługę w Baltic Hub. Wzrost ładunków importowych/eksportowych wywarł dużą presję na naszą infrastrukturę i zasoby ludzkie, powodując zatłoczenie na placu w miesiącach letnich i nadal stoimy przed wyzwaniem odbudowy sytuacji. Intensywnie pracujemy, aby temu zaradzić, w tym prowadzimy intensywną rekrutację, aby sprostać zapotrzebowaniu rynku zarówno w czwartym kwartale 2023 roku, jak i w 2024 - mówi Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.
Przypomnijmy, że trwa rozbudowa Baltic Hub. Do 2025 roku ma być gotowe T3, czyli głębokowodne nabrzeże o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Projekt T3 obejmuje dodatkowo zakup 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do obsługi największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG pracujących na placu kontenerowym. Dzięki T3 zdolność przeładunkowa Baltic Hub zwiększy się o 1,5 mln do 4,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie.
Terminal został uruchomiony w 2007 r., ale wówczas nazywał się DCT (nazwę zmieniono w 2022 r.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.) oraz IFM Global Infrastructure Fund, którego doradcą jest IFM Investors (30 proc.). Zatrudnia ponad 1,1 tys. osób.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-10-05 12:02
Zarząddo wymiany (8)
Zarząd portu który dba tylko o wlasne kieszenie nadaje się do dymisji ale nie bo port sprzedanu zagranicznym spółką a reszta dla Rządu Kaczyńskiego.To skandal zniszczyć i wyprzedac prawie caly port Gdansk.Pracownik to sztuka lub nr a nie osoba.Zarządem powinna zając się prokuratura ale nie Ziobry.Po 15.10.będą jak szczury uciekac ze stanowisk z milionowymi odprawami
- 85 79
-
2023-10-06 15:57
Port (3)
Doker pisze głupoty, nikt z normalnych ciężko pracujących ludzi na Wybrzeżu nie oczekuje powrotu do władzy tuska i jego bandy złodzieji. Co nie sprzedali za 5% wartości, polikwidowali i pozamykali. A że płace są tam żenujące, to czyja wina? PiSu ? Ostatnio udało się zrepolonizować i odzyskać sprzedany przez agentów moskwy i berlina Port Północny.
- 5 14
-
2023-10-09 02:53
Bezmózg.
Czy ja poruszam sprawy polityczne.Nie piszę kto sprzedał port wieć nie zapędzaj się bo o polityce tyle wiesz ile pokażą Tobie w TVP.
- 0 1
-
2023-10-07 16:10
(1)
a ty to tak sam z siebie czy masz jakieś ciekawe materiały z wiadomej sekty> Tylu głupot w jednym wpisie to już dawno nie czytałem. Idziesz na rekord - szkoda że nie rozumu
- 7 3
-
2023-10-09 02:57
Znawca
Skoro Tobie nie pasują te głupoty to nie czytaj i nie komentuj.Ja nikogo nie obrazam a na mnie wylala się fala hejtu.Dlaczego?.Moze Twoja sekta zna odpowiedz.
- 1 0
-
2023-10-05 20:41
Idz juz zlodzieju (1)
I nieudaczniku
- 3 1
-
2023-10-09 02:49
Tuman
Rozumiesz o czym piszesz?.Raczej nie bo temat jest Tobie obcy.Ciemniak
- 1 0
-
2023-10-05 20:04
Opinia (1)
Sprzedano za Po A PiS odkupił ale ty wiesz o tym pieski trolu
.- 12 17
-
2023-10-05 21:55
W jakim celu kłamiesz?
Właścicielem DTC, od samego początku (2007 rok) był australijski fundusz Global Infrastructure Fund II.
Aktualnie, należy do:
PSA International (40 proc.),
Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.)
IFM Global Infrastructure Fund, którego doradcą jest IFM Investors (30 proc.)
Zresztą jest to napisane w powyższym artykule, którego zrozumienie przerasta twoje możliwości.- 24 0
-
2023-10-06 08:19
cykory! (6)
Niby Wam tak źle i niedobrze. To dlaczego nie odejdziecie i nie poszukacie lepszej roboty skoro to takie oczywiste, że wszędzie lepiej płacą? Droga wolna.
Po prostu nie macie jaj, żeby to zrobić, albo podświadomie wiecie, że sytuacja jest beznadziejna w całym kraju, a nie tylko w DCT.- 21 45
-
2023-10-07 00:18
cykory!
I oczywiście. Nikt nie odpowie, tylko jedyne co potraficie to minusować. hahahaha
- 2 3
-
2023-10-06 15:41
tefałenu się naoglądali
tam mówią ciągle o kryzysie i dyktaturze
- 3 8
-
2023-10-06 10:52
Cykory?
Przecież odchodzimy, gdybyśmy nie odchodzili byście nie zatrudniali takiej chmary ludzi, zatrudnieni też odejdą.
- 10 1
-
2023-10-06 10:11
nielatwo o taka prace, a narzekaja (1)
dokladnie, ja nie zmieniam, bo lubie, jakbym chcial meic wiecej to bym politechnike kończyl, a jest tak, że mam stabilną robote i sobie działam z zaangazoowaniem i jest ok, poprzewracało sie w głowach, ze niby firma ma nie zarabiać, a wszystko rozdawac pracownikom /// moze prosty ze mnie chlop, ale w moim wieku to już widze jaki jest świat
- 3 9
-
2023-10-07 15:48
"ze niby firma ma nie zarabiać, a wszystko rozdawac"
Udział płac w PKB w krajach starej Unii przekracza 70%
W Polsce z trudem sięga 50% i to od niedawna...
Widzisz różnicę?- 1 2
-
2023-10-06 08:31
nie interesuj sie
- 5 3
-
2023-10-05 19:04
A mówią ze zapaść Polski (8)
Po kilku latach pustej redy można w końcu zobaczyć ze Polska sie rozwija.Tyle statków można było widzieć za komuny ale wtedy porty były niewydolne .Cieszmy sie tym widokiem i nie miejmy w końcu kompleksów ze to zaścianek Europy
- 102 33
-
2023-10-07 19:55
Kongestia w porcie to nie dowód na rozwój kraju.
Za Gierka też była kongestia 20-30 statków czekało w kolejce. Każdy armator chciał umieścić statek w kolejce, gdyż na karach płaconych przez port lepiej się zarabiało niż na wożeniu towarów. Zobaczymy więcej statków ma redzie. Niech żyją towarzysze Dojnej Zmiany zarządzający portem. Komuna wróciła.
- 6 6
-
2023-10-07 19:17
A to polski port? W artykule wymienili wiele obcojęzycznych podmiotów. Może inne państwa się rozwijają na naszej ziemi? To chyba kolonizacją się nazywa.
- 5 2
-
2023-10-07 16:07
a umiesz czytać ze zrozumieniem? Stoją na redzie bo w porcie nie ma kto pracować. No sukces niewyobrażalny, naprawdę
- 10 2
-
2023-10-06 17:33
gdybys plywal po swiecie to wiedzialbys, ze kongestia na redzie to choroba krajow niedorozwinietych
w dobrych portach nie ma statkow na redzie, wiec nie rozumiem z czego sie cieszysz
- 8 11
-
2023-10-05 19:50
Komuna wróciła (1)
Tyle statków można było widzieć za komuny ale wtedy porty były niewydolne
- 10 11
-
2023-10-07 20:37
komuna wroci jak po wygra. w Hamburgu bedzie sie przeladowywac tylko
- 4 4
-
2023-10-05 19:55
Cieszmy się widokiem statków, których nie potrafimy przeładować na czas....
- 16 9
-
2023-10-05 19:53
Teraz też są.
Komuna wróciła.
- 8 13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.