- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 2 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (147 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Gdański port zajął 9. miejsce w rankingu największych portów europejskich i 7. wśród portów państw Unii Europejskiej. Co ciekawe, tylko 2 porty z pierwszej dziesiątki odnotowały wzrosty. Jednym z nich jest Port Gdańsk.
- Pod koniec 2023 r. wskoczyliśmy na 9. miejsce rankingu. Wśród portów Unii Europejskiej jesteśmy o 2 oczka wyżej - na 7. pozycji. Wyprzedziliśmy takie portowe tuzy, jak: Marsylia, Walencja, a nawet Amsterdam. Na wyciągnięcie ręki mamy francuską Haropę. O ile podium od lat jest bez zmian, tak w pierwszej dziesiątce sporo roszad. Co ważne, wszystkie porty z pierwszej dziesiątki zanotowały spadki przeładunków, poza Portem Gdańsk i Noworosyjsk nad Morzem Czarnym - poinformowały władze Portu Gdańsk.
Pierwsza trójka w Europie to: Rotterdam (438,8 mln ton), Antwerpia-Burgia (269,7 mln ton) i Noworosyjsk (161,4 mln ton).
Ubiegły rok był bardzo udany dla gdańskiego portu. Przeładowano blisko 81 mln ton ładunków, co dało wzrost o ponad 12,7 mln ton w porównaniu do 2022 r. Najwyższe wzrosty były na towarach agro i paliwach.
Rekordowe przeładunki oznaczają też rekordowe wyniki finansowe. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk za 2023 r. zanotował zysk netto na poziomie 224,4 mln zł. Dla porównania w 2021 r. zysk był ponad trzykrotnie niższy (wynosił 65 mln zł).
Miejsca
Opinie (80) 6 zablokowanych
-
2024-04-04 09:24
Cóż. Troche potencjalu jeszcze zostalo. (2)
Ale też należy mieć z tyłu głowy że są granice wzrostu, a pomysł budowy drugiego wielkiego portu w Świnoujściu praktycznie wyczerpał by ten potencjał. Jednak Gdańsk może konkurować tylko w 2 kierunkach, na południe i na zachód, Świnoujście zamknęło by zachodni kierunek. Wschód -to praktycznie niewielkie gospodarki Polski wschodniej, Litwy, Łotwy i Estonii, a Białoruś i Rosja odpadają. Ukraina przez jakis czas po wojnie, byłaby dla nas z niezłym potencjałem. Ale później odbudują swoje porty, a są o wiele bliżej Chin niż My.
- 3 10
-
2024-04-04 09:35
Rozbudowa baltic hub, budowa drugiej nitki ropociągu na południe. Może być tylko lepiej o ile władze tego nie spartaczą.
- 9 1
-
2024-04-05 15:14
Port nie jest z gumy.
Wszystko pięknie,wzrost przeładunków,tylko że to ze szkodą dla powietrza i mieszkańców NP i Nowej Letnicy.Czarny pył węglowy dociera wszędzie.A podobno węgla mieliśmy na Sląsku na 200 lat.
- 0 0
-
2024-04-04 09:32
Dlaczego doliczacie Noworosyjsk? (3)
- 4 10
-
2024-04-04 09:43
Bo artykuł jest o portach europejskich (1)
- 7 3
-
2024-04-04 14:18
No i sprawdziłem
Noworosyjsk "łapie się" jako Europa tylko na mapach w byłym CCCP i demoludach. Reszta świata uważa to za Azję, razem z Turcją. Więc pytanie zasadne. A Kralovec jest Czeski:)
- 3 0
-
2024-04-05 23:48
jak ci Noworosyjsk nie pasuje
Porównaj się z Ust Uługa.
Znacznie bliżej i dużo więcej...
A w rankingu pominięta.- 0 0
-
2024-04-04 09:33
Donald przy władzy. (11)
Obawiam się że to ostatni taki dobry rok dla gdańskiego portu. W Hamburgu zacierają ręce.
- 85 110
-
2024-04-04 09:48
Takie głupoty piszesz (6)
Co ma piernik do wiatraka? Operatorzy terminali w Gdańsku chcą jak najwięcej przeładować, aby więcej zarobić. Politycy nie mieszają się do biznesu. Uwarunkowania gospodarcze wpływają na ilość towarów w portach polskich.
- 26 23
-
2024-04-04 09:50
Politycy nie mieszają się do biznesu? Dobry żart :D
- 25 1
-
2024-04-04 10:45
Wykazałeś się dużą naiwnością:)
- 9 6
-
2024-04-04 12:26
Sadzisz kocopoły. (2)
Chociażby znaczna poprawa infrastruktury kolejowo-drogowej w ostatnich latach to już jest "mieszanie" w sprawach portowego biznesu. Jeżeli inwestycje państwowe staną to na dalszy rozwój portów nie ma szans. To samo z drugim ropociągiem i terminalem gazowym.
- 9 5
-
2024-04-05 01:54
Ty lepiej zerknij kiedy się inwestycje portowe zaczęły (1)
Inwestycje portowe trwają już od 2010, bo pierwsze inwestycje drogowe rozpoczęły się w związku z Euro. Nie powiesz, że wybodowanie Tunelu pod martwą wisłą to efekt ostatnich lat. Trasa Sucharskiego i obwodnica południowa i proszę pokaż jakieś inwestycje na podobnym poziomie w ostatnich latach.
- 3 1
-
2024-04-05 19:02
te inwestycje nie mialy na uwadze (tylko) portu
A rozbudowe dzialalnosci gospodarczej na prawym brzegu Wisly. Moze zastanowi cie fakt, jakim cudem na srodku wyspy portowej pojawily sie grunty gminy?
W pllanach bylo opuszczenie przez Port lewego brzegu. I "dziedzictwo" bedzie kontynuowane.- 0 0
-
2024-04-04 19:01
To sprawka PiS
Operatorzy zamówili za dużo miału węglowego,co teraz leży na hałdach i pyli na Gdańsk?
- 5 2
-
2024-04-04 19:35
Brak ci wiedzy, dlatego się obawiasz.
- 9 2
-
2024-04-05 04:08
(1)
To jest aż nie do pomyślenia jak PiS wyprał niektórym ludziom mózgi , Tusk, Niemcy , LGBT. Masakra jakaś.
- 10 5
-
2024-04-05 14:10
Największe nieszczęście Polski to pułkownik Sienkiewicz i Niemiecki namiestnik
- 1 2
-
2024-04-05 14:09
Dlatego trzeba natychmiast zdelgalizowac Peło jak PZPR groźną organizację
- 1 1
-
2024-04-04 09:48
Tak polską infrastrukturą rządził niedobry pis (2)
teraz nastąpił desant z po ko i będzie już tylko gorzej. Wspomnicie moje słowa.
- 31 12
-
2024-04-05 15:20
Koalicja 13 Grudnia demoluje państwo Polskie
Czas powstrzymać Ryżego szaleńca
- 0 1
-
2024-04-05 20:46
Jeszcze niepalny miał węglowy płynie?
- 0 0
-
2024-04-04 09:51
Cieszę się, że do władzy doszli lewicowi liberałowie zwolennicy prywatyzacji (5)
Sprzedać to i niech porty konkurują uczciwie z portami zlokalizowanymi w Niemczech. Jak upadną to trudno. Takie są prawa rynku.
- 1 25
-
2024-04-04 09:59
Tok myślenia
Takim tokiem myślenia sprzedamy porty germanom, to ich rząd będzie na przeładunkach zarabiać.
- 7 1
-
2024-04-04 10:36
A Ty myślisz, że porty w Niemczech są prywatne?
- 12 0
-
2024-04-04 22:10
Liberal nie może być ani lewicowy, ani prawicowy - to jest dokładnie środek sceny politycznej nieuku :) (1)
- 2 2
-
2024-04-05 19:47
mylisz sie
Najzwyczajniej...
Wolnosc to roznie sie definiuje, szczegolnie w Polsce.
Polski liberal widzi tylko swoja wolnosc i swoja demokracje.- 2 0
-
2024-04-04 22:25
Dobrze że piskomuna upadła
"Za ustawą o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego PKP przyjętą 8 września 2000 r. głosował Jarosław Kaczyński z całym swoim klubem ROP-PC. Ciekawostka: SLD i PSL głosowały przeciw. Ustawę poparł też ówczesny rząd w którym ministrem sprawiedliwości był Lech Kaczyński"
- 1 3
-
2024-04-04 09:54
Port to tylko hałas, bałagan, pyły, ślad węglowy. Przecież wszystkie operacje portowe możemy zrobić u naszych zachodnich braci (3)
po co nam port skoro jest w Hamburgu?
- 13 19
-
2024-04-04 12:43
Już się uaktywnił troll-d**il.
- 0 2
-
2024-04-04 16:36
Donald to ty?
- 1 0
-
2024-04-04 19:29
Za to baranów mamy pod dostatkiem w kraju
- 1 0
-
2024-04-04 10:00
Zysk portu to strata dla mieszkańców. (7)
Więcej przeładunków to więcej syfu.
- 2 25
-
2024-04-04 12:54
(6)
Dzban.
- 5 2
-
2024-04-04 13:51
Pył i powietrze czarne zabrudzone miałem węglopodobnym. (5)
Nie.a co Gdańsk z tego ma?
- 2 5
-
2024-04-04 17:18
(4)
Wyższe przychody generują wyższy podatek od przedsiębiorstw, którego część trafia do budżetu miasta.
- 2 2
-
2024-04-04 19:03
(3)
Tak,Warszawa.
- 3 2
-
2024-04-05 11:39
(2)
6,71% dostaje miasto. Gdańsk jako powiat dostaje też część powiatową (+1,40%).
- 1 0
-
2024-04-05 15:17
(1)
Czyli zyskuje stolica,a u nas ochłapy i syf węglowy.
- 0 1
-
2024-04-05 18:51
pretensje do Adamowicza...
Mial wprowadzic miasto na udzialowca portu, to wolal sie zajmowac portu terenami.
Nalezy jednak pamietac, ze wlasnosc to nie tylko prawa i zyski, ale rowniez obowiazki i koszty...
Ale spoko, przeciez liberalowie teierdza, ze trzeba sprzedawac nawet za zlotowke. Byle ludzie pensje mieli...- 1 1
-
2024-04-04 10:23
Trójmiasto (Gdynia i Gdańsk) przegoniło Hamburg (6)
Ciekawe Czy Donald na to pozwoli?
- 21 9
-
2024-04-04 10:42
To pytanie retoryczne? (3)
Przecież już załatwił, że wielkie kontenerowce nie będą zawijały do Gdańska. Ich trasa będzie kończyła się w Hamburgu.
- 9 5
-
2024-04-04 12:45
Coś tam przeczytałeś w nagłówku i dalej nie, bo po co i kolportujesz półprawdy.
- 4 3
-
2024-04-04 22:16
Tak piskołku Donald ma wpływ na armatorów (1)
Kontenery nadal przypłyną ale na mniejszych jednostkach.
Co pisruska propaganda wam z łbami zrobiła- 2 5
-
2024-04-05 00:20
ale śmietanka zostaje w Hamburgu
Bo tam są strefy celne.
- 5 0
-
2024-04-04 12:44
(1)
Nie, nie , nie. Nie Gdańsk i Gdynia, tylko sam Gdańsk.
- 1 7
-
2024-04-06 19:15
pies ogrodnika
jakie to "gdańskie"...
- 0 0
-
2024-04-04 11:49
Tradycyjnie szambo PIS wybija jak każdego dnia (2)
- 7 14
-
2024-04-04 12:39
Tylko tyle im zostało że szambo mogą wylewać śmiało
W niedzielę, siódmego kwietnia ich koniec. Może uchowa się bastion na Podkarpaciu
- 2 4
-
2024-04-05 15:21
Twój stara wybija że coś takiego wyhodowała
- 0 0
-
2024-04-04 12:53
Jeszcze tylko żeby tych ruskich nie było i już wyglądało by pięknie. A tak szpecą trochę.
- 24 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.