- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (185 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (97 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Port Gdynia na plusie pomimo pandemii
23 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Port Gdynia zakończył ub. rok ze wzrostem przeładunków o 2,9 proc. Wynik na plusie to ważne osiągnięcie zwłaszcza w roku, w którym z powodu pandemii o dobre wyniki także w wymianie handlowej wcale nie było łatwo.
- Rok 2019 - niczym niezakłócony - był dla nas rekordowy. Rok 2020, choć nic tego nie zapowiadało, był jeszcze lepszy - podsumował Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Znacząca jest dynamika wzrostu przeładunków zboża - za 12 miesięcy wyniosła 68,6 proc. Ważny jest także wzrost przeładunków kontenerów - 0,9 proc. w skali roku, co pozycjonuje Port Gdynia na drugiej pozycji wśród największych portów kontenerowych na Morzu Bałtyckim.
- Ten wynik uwiarygadnia realizację największej inwestycji od czasów powstania portu - Portu Zewnętrznego - powiedział Adam Meller.
Cztery oferty na budowę Portu Zewnętrznego w Gdyni
Przypomnijmy, że niedawno poinformowano, że dwa konsorcja i dwie firmy zainteresowane są partnerstwem przy projekcie budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni. Według planów ta inwestycja ma prawie podwoić obszar Portu Gdynia i pozwolić na przyjmowanie kontenerowców przyszłości o pojemności 30 tys. TEU. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to już w 2026 roku do nowych nabrzeży przybiją pierwsze statki.
Dobre wyniki uplasowały Port Gdynia na świetnych pozycjach w zeszłorocznych rankingach. Okazuje się, że w zestawieniu dynamiki wzrostów przeładunków ogółem przygotowanym przez Actia Forum gdyński port jest na drugiej pozycji na Bałtyku i również na drugim miejscu pod względem dynamiki wzrostów przeładunków kontenerów.
W 2020 roku udało się też osiągnąć dobre wyniki finansowe.
- Przychody wyniosły 238 mln zł, a zysk 59 mln zł. Wyniki finansowe za rok 2020 potwierdzają doskonałą kondycję spółki - poinformował Maciej Bąk, wiceprezes ds. finansów Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Bez zakłóceń prowadzono też zaplanowane inwestycje. Do największych należą "Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia" oraz "Przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia", budowa Publicznego Terminalu Promowego oraz przebudowa infrastruktury kolejowej. Całkowita wartość inwestycji infrastrukturalnych w obrębie Portu Gdynia to ponad 4 mld zł.
W planach inwestycyjnych jest również budowa Drogi Czerwonej, która będzie głównym węzłem komunikującym Port Zewnętrzny z głównymi, krajowymi szlakami: autostradą A1, drogą ekspresową S6 i drogą ekspresową S7. W ostatnim kwartale 2020 Zarząd Portu Gdynia wraz z miastem Gdynia uzgodnił ostateczny przebieg tej strategicznej arterii. Również realizowana obecnie budowa placów składowych na zapleczu portu jest elementem strategii i będzie pełnić funkcję zaplecza logistycznego dla Portu Zewnętrznego.
VIK
Miejsca
Opinie (38) 1 zablokowana
-
2021-03-25 09:37
No a jak! Jesteśmy najlepsi! (1)
Cały świat w ciemnej d...e a Polska liderem we wszystkich dziedzinach! Gospodarka na plusie, bezrobocie najniższe od 1989r, szczepionek po kokardę, umieralność na covida najwyższa!
My po prostu jesteśmy skazani na sukces!- 2 0
-
2021-03-25 16:55
Jeszcze jakby byli managerowie abonamentowi
od Sławomira N. to w ogóle by było cho..cho..
- 0 0
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.