- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (44 opinie)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (172 opinie)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 4 Państwowe firmy wymieniają zarządy (112 opinii)
- 5 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (161 opinii)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
Portowy kolos na pokładzie silnego Fairmastera
Suwnica wykonana przez firmę Fugo na pokładzie Fairmastera.
Fairmaster, jeden z najsilniejszych statków na świecie znów odwiedził gdyński port. Przypłynął po suwnicę wykonaną przez firmę Fugo dla hiszpańskiej spółki. Statek jest w drodze do portu w Algierii.
Statek Fairmaster, który przypłynął po suwnicę, ma 152,6 m długości, 27 m szerokości, 8,5 m zanurzenia oraz 18 099 GT. Jednostka należy do holenderskiego armatora Jumbo Maritime. Statek jest wyposażony w dwa dźwigi mogące podnieść razem ładunek o masie 3 tys. ton. Uważany jest za jedną z najsilniejszych jednostek na świecie.
Ładunek, po który przypłynął do Portu Gdynia to też kolos. Jest to suwnica, która ma prawie 60 m wysokości, waży około 1400 t. Suwnica powstała na zamówienie hiszpańskiej spółki Duro Felguera Mining & Handling z Gijon. Będzie służyła w porcie Dien Dien w Algierii do rozładunku statków z surowcami i materiałami sypkimi, np. z węglem lub z rudą.
Jest to już druga suwnica w ramach tego samego zlecenia. Pierwsza została wysłana do Algierii w listopadzie ub. roku. Początkowo suwnice miała wykonać Grupa Vistal, jednak z powodu kłopotów finansowych spółki prace zostały przerwane. Na mocy porozumienia w 2016 roku zamówienie przejęła firma Fugo z Konina. Wartość całego kontraktu to 50,9 mln zł.
Montaż suwnic odbywał się na Nabrzeżu Węgierskim . Aby rozpocząć operację, konińska spółka musiała je wzmocnić i wyrównać teren, tak by można było ustawić tam żurawie do montażu głównych elementów o masie powyżej 460 t każdy.
Miejsca
Opinie (34)
-
2019-02-08 19:00
Szkoda Vistalu
- 1 1
-
2019-02-08 19:27
no i fajnie
co na to czech ktory polozyl vistal??!!!
- 0 0
-
2019-02-08 21:09
W końcu koniec ery Vistalu i tej pracowniczej patologi
- 1 0
-
2019-02-08 21:12
Błąd suwnica od pylonu do samego dołu ma 93 metry wysokości
- 1 0
-
2019-02-08 21:25
jedno jest pewne.na takim hewilifcie raczej nie buja...
- 1 0
-
2019-02-08 21:30
Nadzór nad montażem konstrukcji na statku prowadził doświadczony inspektor Towarzystwa Klasyfikacyjnego RINA inż. Piotr Tusiński.
Oczywiście gratulacje dla FUGO
Adam- 2 2
-
2019-02-09 14:36
Taaa. bursztynowy ekran.
- 0 0
-
2019-02-09 21:15
Miałem przyjemność moi drodzy i kochani robić drobne naprawy na tej jednistce
To było w Roterdamie jak stal na przegladzie. Oj co sie czlek napatrzyl jak to tal jest polapane to jego moi drodzy
- 0 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.