- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (128 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (96 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (65 opinii)
- 4 Młodzi zarabiają na Jarmarku (69 opinii)
- 5 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (173 opinie)
- 6 Kontrola L4. Zakwestionowano 1,1 tys. zwolnień na 1,5 mln zł (97 opinii)
Prom Electra znów nagrodzony w międzynarodowym konkursie
Stocznia Crist znów została doceniona na arenie międzynarodowej za wykonanie w pełni wyposażonego promu pasażersko-samochodowego z napędem elektrycznym "Electra". Nagroda CEMT 2018 za wybitny wkład na rzecz sukcesu europejskich przemysłów morskich przypadła gdyńskiej stoczni oraz gdańskiej firmie projektowej StoGda Ship Design & Engineering. W kwietniu tego roku ta innowacyjna jednostka z Gdyni zdobyła tytuł w kategorii "Statek roku" w konkursie Marine Propulsion Awards.
Nagroda CEMT 2018 została przyznana wspólnie dla trzech firm: StoGda Ship Design & Engineering projektanta promu, Crist, czyli stoczni budującej prom, oraz Finferries - operatora promu. Na Forum Wizja Rozwoju, które odbyło się w Gdyni, wręczył ją Trevor Blakeley, przewodniczący Rady CEMT.
- Jesteśmy zrzeszeniem europejskich stowarzyszeń naukowo-technicznych z 10 krajów. Nagroda może być przyznana osobie indywidualnej, organizacji, stowarzyszeniu, na wniosek członka CEMT - organizacji reprezentującej dany kraj. W tym przypadku wniosek złożyło Towarzystwo Okrętowców Polskich Korab przy Zarządzie Głównym Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Polskich SIMP - powiedział Trevor Blakeley, przewodniczący Rady CEMT.
Wyróżnienie przyznano za opracowanie projektu i wykonanie pierwszego w Unii Europejskiej w pełni wyposażonego promu pasażersko-samochodowego z napędem elektrycznym o nazwie "Elektra".
- Ta nagroda oznacza potwierdzenie naszych kompetencji i to, że jesteśmy zdecydowanym liderem na rynku budowy statków innowacyjnych, prototypowych, unikatowych. Dzięki partnerstwu, które powstało podczas tego projektu, zarówno z biurem konstrukcyjnym StoGda, jak i z naszym finalnym klientem Finferries, osiągnęliśmy zdecydowanie sukces - mówi Bartłomiej Kopczewski, dyrektor zarządzający Crist.
Przypomnijmy, że w tym roku "Elektra" zdobyła już tytuł w kategorii "Statek roku" w konkursie Marine Propulsion Awards. O nominacji zdecydowało fachowe jury, ale o tym, kto wygrał, decydowali internauci, biorąc udział głosowaniu na stronie konferencji Sulphur Cap 2020.
Konkurs Marine Propulsion Awards prowadzony jest przez wydawcę czasopisma i serwisu "Marine Propulsion & Auxiliary Machinery". W rywalizacji o nagrodę "Elektra" walczyła z naprawdę ciekawymi jednostkami, czyli z "Cardissą" - największym na świecie morskim statkiem bunkrowym LNG należącym do Shella - i z pierwszym na świecie lodołamaczem LNG "Christophe de Margerie" armatora Sovcomflot. Jednak to właśnie statek zbudowany w Gdyni zdobył najwięcej głosów.
P310 "Elektra" to hybrydowy prom typu "double-ended ferry" (diesel-elektryczny), który powstał na zlecenie fińskiego armatora Finferries. Został zaprojektowany przez przez polskie biuro projektowe StoGda. Stocznia Crist przekazała jednostkę zleceniodawcy w ub. roku. Prom pływa pomiędzy Nauvo a Parainen i służy do transportu 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób. Jednostka o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości jest obsługiwana przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi. Statek został wyposażony w zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Ładowanie akumulatorów odbywa się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wynosi zaledwie siedem minut.
Miejsca
Opinie (16)
-
2019-06-27 08:22
Gratki.
- 14 2
-
2019-06-27 09:07
Gratuluję
Aż miło było to przeczytać
- 26 1
-
2019-06-27 09:16
A jak tam państwowe moloszki?
Dalej dotowane?
- 26 10
-
2019-06-27 09:41
Niech płacą to ci obiecali
Miało być 50 a wyszło 12 i Kaszuby narzekają.
2w zł na DG to kpina- 0 10
-
2019-06-27 10:24
A panstwowe stocznie nie potrafia dwoch blach pospawac
- 15 5
-
2019-06-27 10:51
Dla mnie sie nie podoba (2)
Widzialem ladniejsze, ten jakis taki biedny
- 0 20
-
2019-06-27 19:17
Ale ty jesteś patol.
Nie pisze się głębie - dla mnie się nie podoba lecz - mi się nie podoba,lub nie podoba mi się.Jak
- 3 0
-
2019-06-28 10:59
PATOL - hle hle
- 1 0
-
2019-06-27 11:13
To prototyp
A kiedy będzie budowany następny bo prototyp to kolosalne wydatki ?.
- 1 7
-
2019-06-27 12:08
Diesel elektryczny ha ha ha
No to sie nazywa w pelni elektryczny i ekologiczny srodek transportu ktory i tak zatruwa srodowisko przynajmniej tak samo jak nie bardziej niz te dotychczasowe. Powinni go panelami slonecznymi i wiatrakami obudowac to moze mialoby to jakis sens jest tez opcja rozczepiania wody ale to inna bajka zamiatana pod dywan takze pseudo ekologia ma sie dobrze
- 6 8
-
2019-06-27 13:58
Ciekawe...
kto nagrodzi pracowników. Bo napewno nie crist. Tam dobrze zarabia kadra dyrektorów, kierowników i ich znajomych powciskanych na lepsze stanowiska.
- 6 11
-
2019-06-27 13:59
answer (1)
a ten co stoi hybrydowy nie kupiony bo armator go nie chce za takie pieniadze?
to co?- 3 10
-
2019-06-27 16:41
Hmmm
W Crist,cie żaden nie stoi, może ci się z rsb pomyliło ?
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.