• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Protest portowców tym razem przed OT Port Gdynia

VIK
28 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • NSZZ Solidarność domaga się poprawy warunków pracy w spółkach portowych zajmujących się przeładunkami.
  • Dlatego pod koniec września protest odbył się pod siedziba DCT, a tym razem pod siedzibą OT Port Gdynia.
  • Jak twierdzą związkowcy, bardzo często firmy zewnętrzne zatrudniają obcokrajowców, którzy słabo bądź wcale nie mówią po polsku.
  • NSZZ Solidarność domaga się poprawy warunków pracy w spółkach portowych zajmujących się przeładunkami.
  • Dlatego pod koniec września protest odbył się pod siedziba DCT, a tym razem pod siedzibą OT Port Gdynia.
  • Jak twierdzą związkowcy, bardzo często firmy zewnętrzne zatrudniają obcokrajowców, którzy słabo bądź wcale nie mówią po polsku.
  • NSZZ Solidarność domaga się poprawy warunków pracy w spółkach portowych zajmujących się przeładunkami.
  • Jak twierdzą związkowcy, bardzo często firmy zewnętrzne zatrudniają obcokrajowców, którzy słabo bądź wcale nie mówią po polsku.
  • NSZZ Solidarność domaga się poprawy warunków pracy w spółkach portowych zajmujących się przeładunkami.
  • Jak twierdzą związkowcy, bardzo często firmy zewnętrzne zatrudniają obcokrajowców, którzy słabo bądź wcale nie mówią po polsku.
  • NSZZ Solidarność domaga się poprawy warunków pracy w spółkach portowych zajmujących się przeładunkami.

Najpierw pod terminalem DCT w Gdańsku, dziś pod siedzibą OT Port Gdynia. To już kolejny protest pracowników spółek portowych dotyczący warunków pracy i zatrudniania firm zewnętrznych.



NSZZ Solidarność domaga się poprawy warunków pracy w spółkach portowych zajmujących się przeładunkami. Osią związkowego sporu jest głównie zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych, czyli tzw. kupowanie usług od agencji pracy tymczasowej i firm zewnętrznych. Jak twierdzą związkowcy, bardzo często są to obcokrajowcy, którzy słabo bądź wcale nie mówią po polsku. To według związków zagraża bezpieczeństwu pracy w portach, zwłaszcza gdy w grę wchodzi obsługa ciężkiego sprzętu. Związkowcy podnoszą kwestie koniecznego rygorystycznego przestrzegania zasad BHP i specjalistycznego przeszkolenia pracowników, dopuszczanych do wykonania zadań na terenie terminalu. Chodzi też o obronę miejsc pracy, bo według protestujących następuje stopniowe przejmowanie prac przeładunkowych przez firmy zewnętrzne.

Śmiertelny wypadek na terenie GCT



Problemy te mają dotyczyć wielu terminali i spółek zarówno w Gdańsku, jak i w Gdyni. Dlatego pod koniec września protest odbył się pod siedzibą DCT, a dziś pod siedzibą OT Port Gdynia. Władze DCT po proteście usiadły do negocjacji ze związkami. W Gdyni jeszcze nie doszło do takiego spotkania, dlatego odbyły się pikiety.

Niestety gorąco jest też w innej gdyńskiej spółce portowej, czyli w terminalu kontenerowym GCT. Tam konflikt, m.in. o warunki pracy, ale przede wszystkim o płace toczy się od dawna. Obie strony deklarują wolę porozumienia, ale mimo kilkumiesięcznych mediacji między przedstawicielami załogi a zarządcami spółki próby podpisania układu zbiorowego zakończyły się fiaskiem. W najbliższych dniach związkowcy mają podjąć decyzję co do przeprowadzenia strajku.
VIK

Opinie (38) 2 zablokowane

  • Wszystkiemu winne BHP

    • 3 4

  • Ale pikieta.... Buahaha

    Pracownicy pracują. A emeryci z firm zewnętrznych pikietują. Piękny związek, piękny kraj... Ciekawe czy gwizdali po polsku.

    • 7 4

  • Sprzedac

    A to ot to czyja firma ?

    • 0 0

  • Co proste Janusze z Wejherowa pracują w tych spółkach .Sami do tego doprowadziliscie ludzi z samej Gdyni pracuje bardzo mało 80% to wsioki z Pucka ,Rumi Redy , Wejherowa .Psują pracę wszystkim d*polizy i łapówkarze bo tak jest w BCT i GCT po trupach robią aby na januszowoz zarobić.Kto pracuje w BCT to wie jak jest i kto jaką pracę dostaje.

    • 0 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane