- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Przekroczysz limit, zapłacisz o 56 proc. więcej za prąd
Prezes Urzędu Regulacji Energetyki zatwierdził taryfy na sprzedaż energii pięciu tzw. sprzedawcom z urzędu oraz pięciu największym spółkom dystrybucyjnym. W 2023 r. ceny energii dla odbiorców w gospodarstwach domowych do określonych limitów zużycia (2 tys. kWh / 2,6 tys. kWh / 3 tys. kWh) zostały zamrożone na poziomie taryf dla spółek obrotu ze stycznia 2022 r. Po przekroczeniu limitów ceny dla klientów Energi wzrosną średnio o 56,7 proc., czyli zapłacimy ok. 88 zł miesięcznie więcej.
Prąd, gaz i paliwo będą droższe. Koniec z niższym podatkiem VAT
Regulator zatwierdził również taryfy pięciu największym dystrybutorom energii: PGE, Tauron, Enea, Energa i Stoen Operator. Taryfy dystrybucyjne zatwierdzane są dla odbiorców wszystkich grup taryfowych (również dla biznesu i przemysłu).
Zmiany średnich cen i stawek opłat za energię elektryczną w zatwierdzonych na 2023 r. dla operatorów systemów dystrybucyjnych wynoszą od 40 do 48 proc.
URE zatwierdzi podwyżki cen prądu. Nowe, wyższe taryfy
Limity na prąd dla gospodarstw domowych
W nadchodzącym roku ceny energii dla odbiorców w gospodarstwach domowych do określonych limitów zużycia (2 tys. kWh / 2,6 tys. kWh / 3 tys. kWh) zostały zamrożone na poziomie taryf dla spółek obrotu ze stycznia 2022 r. Co więcej, za zużycie energii ponad te wielkości sprzedawca energii nie będzie mógł pobrać ceny wyższej niż 0,693 zł/kWh. Stawki opłat dystrybucyjnych dla odbiorców w gospodarstwach domowych również zostały zamrożone do wymienionych limitów zużycia.
Jeżeli natomiast odbiorca w gospodarstwie domowym zużyje w ciągu roku więcej energii niż wskazane limity zużycia, za każdą kilowatogodzinę dostarczoną ponad limit będą obowiązywały stawki opłat dystrybucyjnych zgodne z zatwierdzonymi przez prezesa URE taryfami operatorów na 2023 r.
Dodatek elektryczny 2022/2023. Jak otrzymać dodatek do prądu?
Przedsiębiorstwom obrotu energią elektryczną będą przysługiwały rekompensaty za straty powstałe wskutek zamrożenia cen.
Warto też przypomnieć, że z początkiem 2023 r. wraca też dawna, wyższa stawka podatku VAT na prąd. Wzrośnie on z obecnych 5 proc. do 23 proc.
Miejsca
Opinie (412) ponad 50 zablokowanych
-
2022-12-17 18:38
Opinia wyróżniona
(24)
Mnie najbardziej nie martwi prad w mieszkaniu, można jakoś ogarnąć. Ale firmy, małe srednie. Mniejsze zapotrzebowanie na wszystko to zwolnienia. Masakra sie szykuje. Najgorsze jest to że nawet nie obiecują ze wróci do normy - mamy się z tym pogodzić kosztem swojego zycia rodziny. Dziwnie to wygląda
- 244 14
-
2023-01-01 16:35
Nie
Nie można. Ten limit poza tym jest śmieszny bo jako jedyne urządzenie pracujące w mieszkaniu przez 24h zakłada lodówkę, reszta to tylko okazjonalnie jak np piekarnik, pralka, żarówki (tylko ledy) etc. Nawet jak masz telewizor włączony przez nie dłużej niż 6 h na dobę to już ledwo się mieścisz.
A wiadomo że współcześnie prądożernych - nie ze względu na beznadziejny design -urządzeń zasilanych energią w domu przez dłuższy czas jest dużo więcej. Po prostu masz płacić i zapłacisz.- 1 0
-
2022-12-19 06:25
a mnie firmy nie interesują
ja w mieszkaniu nie mam czego ogarniać bo nie mam gazu ani ogrzewania. Wszystko włącznie z ciepłą wodą i ogrzewaniem mam na prąd. Limit przekroczę już w 3 miesiącu a bulę po 1000 zł miesięcznie już teraz i to przy oszczędzaniu i niedogrzaniu mieszkania. Dobrze żę komina nie zlikwidowałam. Kupię piec i będę paliła czym popadnie.
- 1 1
-
2022-12-18 11:58
Niestety ale utrzymanie imigrantów ekonomicznych dużo kosztuje tak samo jak rozdawiennictwo także przygotujmy się na jeszcze większe podwyżki a jeśli wzrosną płace to zaczną się zwolnienia. Proste jak budowa cepa.
- 4 5
-
2022-12-18 07:39
Firmy
mają cene prądu zamrożoną na poziomie poniżej 0.8zl/kWh, więc niewiele wyżej niż gospodarstwa domowe (0.69zl/kWh).
- 5 0
-
2022-12-18 06:24
(1)
Każdy członek PiS powinien pójść siedzieć. A Sasin dostać dożywocie.
- 9 5
-
2022-12-18 10:42
Farmakologia ci nie pomoże.Jedyna nadzieja to lewatywa.
- 5 1
-
2022-12-18 05:49
A ja w domu mam spawarke
I szlifierkę kątowa. Używam ich srednio 3x w tygodniu plus telewizor i lodowka. Prąd ciągnę od ciebie na lewo. Rachunki rzędu 35zl są do zniesienia
- 2 2
-
2022-12-18 05:30
Twój biznes twoja sprawa.
- 2 2
-
2022-12-17 22:28
zwolnienia? chyba podwyżki pensji obowiązkowe dla pracowników, bo gospodarka ma się świetnie
- 4 13
-
2022-12-17 22:14
trzeba dalej krzyczeć slawa ukrainie! rozwalili w miarę spokojne życie w Europie i dążą do III wś co może im się udać (2)
- 26 26
-
2022-12-18 11:54
To biegaj po świecie i krzycz Ave Putin (1)
Może zostaniesz kapo w Gułagu
- 10 6
-
2022-12-20 14:49
właśnie tacy jak ty stanowią największe niebezpieczeństwo politycznie nad wyraz uświadomieni
- 0 0
-
2022-12-17 21:43
Jest wszystko z prądem OK. (1)
PO w europarlamencie już zadbało o opłaty ekologiczne i środowiskowe dla Polski. Nawet się nie zająknęli podczas głosowania. Niech żyje ekologia i zielony ład! ;)
- 22 24
-
2022-12-22 07:34
A PiS podpisywał wszytko jak leci
Brawo POPiS- 0 0
-
2022-12-17 19:14
Wystarczą firmy państwowe (9)
Prywatne nie są potrzebne
- 13 21
-
2022-12-18 07:23
Podziękujcie pani Kopacz bo to jej sprawka.
- 5 9
-
2022-12-17 22:14
Nie ma już firm państwowych (2)
- 4 6
-
2022-12-18 06:25
A Energa to firma z Marsa? I Obajtek to Marsjanin?
- 4 3
-
2022-12-18 06:11
Ale bendom
Repolonizacja! Nacjonalizacja!
- 2 8
-
2022-12-17 21:21
Reszta dostanie dochód gwarantowany (4)
Tak wygląda nowoczesne państwo. Nieliczni pracują a reszta ma wakacje i jeszcze wczasy raz do roku w ośrodku państwowym. Mieliśmy już taki ustrój, w sklepach co prawda nic nie było ale to ludzie byli szczęśliwsi - tak mówił mój ojciec. Mawiał też stocznia matka każdego wyżywi, zresztą dzięki niej dom wybudował za komuny a to nie byle wyczyn.
- 25 7
-
2022-12-18 12:11
roznica jest taka, ze teraz jest prywatny kapital i jak bedziesz zdychac z glodu na ulicy to nikt Ci nie pomoze
- 6 1
-
2022-12-17 22:07
Żaden wyczyn. (2)
Jak ktos kradł to miał tak jak dzisiaj ma PiS.
- 32 9
-
2022-12-19 06:45
raczej jak PO
- 2 3
-
2022-12-18 05:32
Mieliśmy kupować od Niemców po 350
Brawo Rząd
- 4 1
-
2022-12-17 18:25
Opinia wyróżniona
Proste pytanie (10)
Piszą, że będę płacił mniej lub więcej. Chcę poznać mechanizm naliczania opłat. Rozliczam sie miesięcznie (tzw. rozliczenia rzeczywiste) i pytam, czy dowalą mi pod koniec roku za np. ostatnie 2 miesiące, czy będą "przewidywać" ile zużyję. Współczuję tym co maja faktury proforma i tzw. przewidywane zużycia na pół roku. Ciekawe co będzie z kilkunastoma innymi składnikami opłat
- 114 3
-
2022-12-19 14:32
Myślenie nie szkodzi, a czasem pomaga.
Ale z czym koleżko masz problem było chyba to już wyjaśniane. Prowadź sobie Excela lub zeszyt i notuj zużycie co miesiąc i jak z sumy wyniknie przekroczenie 2 tyś kWh np. w październiku to płacisz więcej.
- 1 1
-
2022-12-18 09:22
Zaczną ci naliczac dopiero po faktycznym przekroczeniu limitu
- 3 0
-
2022-12-17 23:26
Przez pierwszych parę miesięcy będziesz płacić wg starej taryfy
a po przekroczeniu limitu, wg nowej
- 7 0
-
2022-12-17 22:16
Ceny prądu nie wzrosną.
Ale np wzrośnie cena za przesył i konserwację. Tzn. Że np za prąd miesięcznie zapłacisz 100zl. A za przesył i konserwację kolejne 200zl. Ale rząd bedzie się chwalił ze ceny prądu są zamrożone
- 27 1
-
2022-12-17 21:29
Lud zadecydował (ten sam który myśli że rząd ma swoje pieniądze)
Wykańczanie przedsiębiorców tak się niestety kończy. Firmy uciekają za granicę więc nie płacą podatków i rząd ma mniej pieniędzy. Nie ma co się dziwić że mamy dużą inflacje i złotówka jest słaba a to się przekłada na ceny wszystkiego w tym prądu. Dobija też wszystkich niestety orlen, który funduje nam obecnie jedne z największych cen paliw w całej europie podczas gdy paliwo na giełdzie jest tańsze niż było rok temu.
- 29 3
-
2022-12-17 21:21
będziesz płącił więcej o wartśc 23% vatu (1)
o ile się zmieścisz w limicie. jak nie to jeszcze dwa razy tyle
- 15 2
-
2022-12-18 05:36
Bzdura
- 1 3
-
2022-12-17 21:14
Co będzie? (2)
O'bajtek sobie kupi czterdzieste mieszkanie, albo kolejny dworek który mu Orlen wyremontuje.
- 42 5
-
2022-12-18 08:51
Rudy nigdy nie pracował a ma majątek 10 milionów złotych (1)
- 5 10
-
2022-12-18 12:54
a emerytura 35 tys. miesiecznie
i to jest wspaniałe
- 3 5
-
2022-12-17 20:33
Opinia wyróżniona
jakie macie rachunki za prąd? lub ile kWh zużywacie miesięcznie (97)
MIeszkam sam, mieszkanie 47m2, pół miesiąca nie ma mnie w domu, ze sprzętów to działa nowa lodówka i ruter wifi na okrągło. Pralka i zmywarka 3-4 razy w miesiącu. Tv prawie wcale, oświetlenie ledowe prawie wcale. A zużycie ok 160-180kWh na 2 mce i zawsze ponad 200zł za 2 miesiące. Czy to normalne czy mam podłączonego sąsiada i co można z tym zrobić?
- 82 8
-
2023-01-27 00:02
Odp.
Mnie wyszło 3290kwh za poprzedni rok. Mieszkamy w 2 na 68m^2. Ogrzewanie z gazu, cwu tez z gazu. Oswietlenie w ledach tyle ile trzeba. Poza tym TV, komputer... jedyny luksus to suszenie w automacie, bo nie moglismy znieść smrodu w domu od detergentow (w szczególności zimą). Podejrzewam, że bez suszarki ale za to z bojlerem jak mieliśmy 2 lata temu
Mnie wyszło 3290kwh za poprzedni rok. Mieszkamy w 2 na 68m^2. Ogrzewanie z gazu, cwu tez z gazu. Oswietlenie w ledach tyle ile trzeba. Poza tym TV, komputer... jedyny luksus to suszenie w automacie, bo nie moglismy znieść smrodu w domu od detergentow (w szczególności zimą). Podejrzewam, że bez suszarki ale za to z bojlerem jak mieliśmy 2 lata temu zuzycie by bylo jeszcze gorsze. Te 2000kwh limitu to jak siedzisz po 12h w robocie albo w delegacji pracujesz, ewentualnie jak jestes mocherem ktory siedzi po ciemku i tylko radio maryja i teleshit express. Normalny czlowiek ma zapiep#@ać.
- 0 0
-
2023-01-01 16:43
Policz sam. Wydaje mi się że nie, po prostu nowoczesność wymaga energii elektrycznej. Ten limit jest śmieszny ale ty się w nim zmieścisz.
- 0 0
-
2022-12-20 06:31
Inne składniki poszły
Podwyżka innych składników za prąd poszła to przyczyna
- 0 0
-
2022-12-19 11:18
Też mieszkam sam, mieszkanie 38 m^2, komputer 16-18 godzin na dobę, pranie ze 2 razy na tydzień, lodówka niezbyt nowa, ale też nie jakiś stary rzęch, klika razy w tygodniu myję naczynia w zmywarce, wszystkie żarówki powymieniane na lampki LEDowe lub inne energooszczędne, a jak gotuję wodę w czajniku elektrycznym, to zawsze nalewam tylko tyle, ile faktycznie potrzebuję - miesięcznie wychodzi mi ok. 100 kWh, czyli około 100 zł.
- 0 0
-
2022-12-18 15:04
Mieszkanie 48m2, 3osoby, rachunek 450-550zł /2 miesiące. Żyjemy, używamy prądu, nie sikamy po ciemku itp
- 2 1
-
2022-12-18 08:12
Najwięcej prądu pochłaniają urządzenia które wytwarzają ciepło
Jak gotujesz na indukcji , używasz czajnika elektrycznego to nie dziwota. Nn o i lodówka pochłania dużo
- 0 0
-
2022-12-18 08:05
Najprawdopodobniej lodówka ci tyle żre (1)
Miesięczny koszt lodówki to około 50 zł, a zużycie możesz sobie policzyć bardzo prosto, kup sobie watomierz i sprawdź który sprzęt ile ci żre przez godzinę
- 0 1
-
2022-12-19 07:56
"Miesięczny koszt lodówki to około 50 zł"
Chyba na cały blok. Kuśwa, łbie.... ty pojęcie w ogóle masz co piszesz?
- 0 0
-
2022-12-18 07:59
To u ciebie ładny smrodek być musi; 1xtydz. Zmywarka i pralka!? No chyba, że żyjesz sam!
- 1 2
-
2022-12-18 07:43
ja mam nieco większe rachunki ale: zmywarka prawie co dzień, pralka ok 3 razy na tydzień, ruter normalnie a i tv kilka godz dziennie, piekarnik min. raz w tygodniu, fakt że sprzęty mają ok półtora do dwóch lat ale wg. mnie masz za wysokie rachunki, ostatni rachunek ok 205 PLN ( 2 m-ce ) a dodatkowo grzyby suszyłem
- 1 0
-
2022-12-18 06:18
Załóż sobie podlicznik, nawet zamel mew-01
Będziesz widzieć ile i kiedy
- 0 0
-
2022-12-18 06:17
Zmywarka 3 razy w miesiącu? (1)
Toż z niej śmierdzi jak z Szadółek?
Pralka 3 razy w miesiącu?
A pościel i ręczniki zmieniasz co pół roku?- 1 2
-
2022-12-18 07:12
Nie śmierdzi jakoś. Tak jak mowilem ze przez długi czas nie ma mnie w domu wiec nie widzę powodu żeby prac pościel i ręczniki kilka razy w miesiacu
- 1 0
-
2022-12-18 06:16
Mieszkanie 70m2
TV, pralka, suszarka, piekarnik, płyta, zmywarka niestety wszystko chodzi dzień w dzień przy małych dzieciach.
Rachunki co 2 miesiące 360-380 zł- 2 0
-
2022-12-18 05:37
Wykerc 100 W żarówki które kupujesz po 2 złote... G zjad, ie
- 1 1
-
2022-12-18 01:06
a dlaczego router na okrągło? (1)
Nie wiem ile pobiera prądu, ale po co ma chodzić skoro ciebie nie ma w domu? Albo gdy śpisz...
- 1 1
-
2022-12-18 12:25
może ma alarm wpięty w niego i monitoring czy inne cuda "inteligentnego" domu
- 0 0
-
2022-12-18 04:20
za duzo
mieszkam sam 45 m2 place 120-150 pln na 2 miesiace
- 1 0
-
2022-12-18 03:46
Dużo trochę. My w 3 z małym dzieckiem nie oszczędzamy na niczym i maks 250 zł m-c
- 0 1
-
2022-12-18 01:02
Mieszkanie 36 m
Mieszkam sam, normalne domowe sprzęty, z tym że prawie nowe i energooszczędne, rachunki do tej pory nie przekraczały 70 zł.
- 1 3
-
2022-12-18 00:58
ja mam 6000kwh rok, ale ja to mam klime
- 1 0
-
2022-12-17 23:50
Taryfa
Witam , proponuję sprawdzić jaka masz stawkę za kwh jeśli na tą chwilę większą niż 0.4081 i masz opłatę handlowa to nie posiadasz tafyry urzędowej i dlatego te rachunki są większe. Jeśli chodzi co może zjadać tyle prądu to pozostaje kupić gniazdkowy licznik poboru prądu albo gniazdka smart z opcją licznika prądu - jeśli chodzi o płytę indukcyjna poczytaj instrukcje dużo z nich ma opcje wyświetlania pobranej energi
- 1 0
-
2022-12-17 23:47
Mniejsza o opłaty bo są w sumie niewielkie. (7)
Mieszkam z dziewczyną i pralkę używamy średnio raz dziennie dlatego intryguje mnie ta twoja pralka używana 3 razy na pół miesiąca, czyli co 5-ty dzień, gdybyś mieszkał non stop. Może to jest klucz do tego, że mieszkasz sam no i współczuję twoim współpracownikom.
- 2 6
-
2022-12-18 00:14
wybacz ale pieprzysz z tym średnio raz dziennie pranie (6)
chyba że do bębna wrzucasz wszystko pojedynczo - pojemność średnia to 3-5kg radzę sprawdzić w instrukcji
- 3 2
-
2022-12-18 00:53
Z jaką częstotliwością pierzesz ciuchy, ręczniki i całą resztę? (4)
Wycierasz się dwa dni tym samym ręcznikiem i chodzisz w ciuchach czy bieliźnie parę dni? Bo raz na tydzień to my pierzemy pościel pościel a resztę codziennie czasami jak trzeba na szybkim praniu.
- 1 14
-
2022-12-18 07:54
(1)
niektórzy mają kilkanaście ręczników, kilka komplety pościeli i nieco ubrań a wsad do pralki też kilka kg a nie pojedyncze ciuchy, no ale każdy żyje jak chce
- 0 0
-
2022-12-18 10:34
ja mam kilkanaście ręczników i ponad 10 kompletów poscieli i co z tego?
dlatego mam zmieniać je co godzinę, bo mam?
Ludzie o czym wy piszecie?
Ubrania zmienia się w miarę potrzeby, a nie bo jest jakiś ustalony harmonogram. Nigdy w normalnych warunkach nie wrzucałem koszuli do prania po jednym dniu, bo nic innego bym nie robił tylko prał i prasował. Oczywiście można to zlecić służbie, jak siędlatego mam zmieniać je co godzinę, bo mam?
Ludzie o czym wy piszecie?
Ubrania zmienia się w miarę potrzeby, a nie bo jest jakiś ustalony harmonogram. Nigdy w normalnych warunkach nie wrzucałem koszuli do prania po jednym dniu, bo nic innego bym nie robił tylko prał i prasował. Oczywiście można to zlecić służbie, jak się ma takową...
Chyba - uwaga chyba - że mieszkałem w Kairze i z nieba lał się żar ponad 40 stopni.
Wtedy potrafiłem zmieniać koszulki (raczej nie nosiłem koszul) 2 czy nawet 3 razy dziennie, bo takie było zapotrzebowanie. Brałem też prysznic 2/3 razy dziennie.
Ale w Europie, jeśli ktoś nie pracuje jako fizyczny, to samych koszul (nie mówię o skarpetkach) raczej nie wyrzuca do prania każdego dnia, bo to jakiś absurd.
Ja odkurzam gdy jest potrzeba, moja sąsiadka z góry codziennie - ale pewnie się nudzi. Z drugiej strony ja nie łażę po mieszkaniu w butach i nie żrę chipsów w ogóle, a na pewno nie tak ze mi wszystko z gęby leci na podłogę.- 2 1
-
2022-12-18 01:00
radzę przenieść się do hotelu skoro królewicz wyciera się tylko jeden dzień tym samym ręcznikiem (1)
trzeba mieć nieźle nasr*ne we łbie by coś takiego napisać, serio
- 23 0
-
2022-12-18 06:27
Ręcznikiem podciera pionowy uśmiech.
- 5 1
-
2022-12-18 00:39
Nie powinno się przepełniać pralki.
Średnio 3,4 razy na tydzień się piętrze, nie w miesiącu. Dodatkowo kolory i białe oddzielnie. Oddzielnie delikatne i syntetyki. Czasem buty. Jak ktoś twierdzi że pierze 3 razy na miesiąc to znaczy że pierze mu mamusia lub żona, a on sam nic nie wie.
- 7 4
-
2022-12-17 23:35
nasuwa sie pytanie (6)
Po co ci router jak nie masz komutera?
- 6 2
-
2022-12-18 08:27
Zawsze się znajdzie jakiś psi detektyw. Po co ci router jak nie masz komputera
Po to, żeby chociazby obsługiwać kamerkę, liczniki zasilania i kontrolery w domu.
- 0 1
-
2022-12-18 07:10
(1)
Kiedys nie mieszkałem sam i był potrzebny do kompa, teraz do telefonu i Ew tv jest uzywany
- 0 0
-
2022-12-18 12:11
to chyba dekoder nie router
- 0 0
-
2022-12-18 00:41
Laptop (2)
Rozsądnie jest podłączyć komputer stałym kablem ale aby laptop działał niezawodnie potrzebny jest router
- 0 2
-
2022-12-18 00:47
Nie potrzeba do laptopa routera, gdy masz stałe łącze. (1)
- 0 1
-
2022-12-18 08:25
Ty tak serio?
- 0 0
-
2022-12-17 22:55
to stanowczo za dużo, za bardzo dużo
Mieszkanie 100m2, pralka, lodówka, zmywarka, płyta indukcyjna, praca z domu, laptop + 2 monitory ( pracuję w Intelu) 2 dorosłych + dziecko, w domu 3 laptopy. Za dwa miesiące zużycie 200kWh. Oszczędzamy, tzn. niepotrzebne światło jest gaszone, zmywarka dwa razy na tydzień, czasami częściej,wszędzie lampki ledowe.
Z ciekawości podłączyłemMieszkanie 100m2, pralka, lodówka, zmywarka, płyta indukcyjna, praca z domu, laptop + 2 monitory ( pracuję w Intelu) 2 dorosłych + dziecko, w domu 3 laptopy. Za dwa miesiące zużycie 200kWh. Oszczędzamy, tzn. niepotrzebne światło jest gaszone, zmywarka dwa razy na tydzień, czasami częściej,wszędzie lampki ledowe.
Z ciekawości podłączyłem laptopa i monitory do licznika energii, wyszło ok 0,6kWh za dzień pracy.
Sprawdziłem ile zużywałem mieszkając sam, 20 lat temu na innym mieszkaniu( śmieszne, ale mam zeskanowane faktury za media) , lodówka była z 1998r, raczej nie energooszczędna, bez internetu, TV kineskopowy, ledow nie było. wtedy zużywałem 70kWh miesięcznie.
To co piszesz to co najmniej dwa razy za dużo. Tak jak tu piszą odłączył bym wszystko, sprawdził czy licznik stoi.
Jakie masz ogrzewanie, może na prąd ??
A może masz wiatrak w wentylacji podłączony do mieszkania, chodzący cały czas ?- 1 1
-
2022-12-17 22:50
to za dużó
To za dużo , metraż podobny, 3 osoby pralka 3-4 razy w tygodniu, lodówka , ruter,2 komputery stacjonarne 3 telewizory(mały w kuchni) mikrofala,2 dekodery,ładowanie 3 telefony,odkurzanie3 razy w tygodniu ja rencistka cały dzień w domu ,mam taki sam rachunek jak Pan.TO za dużo!
- 4 0
-
2022-12-17 22:44
lodówka
Jaką masz lodówkę? Ja miałam starą, ponad 20 letnią, wysoką i wymieniłam na nową, ale małą. Rachunki o 100 zł mniejsze co dwa miesiące. Serio.
- 6 0
-
2022-12-17 22:31
(2)
generalnie istnieje obawa, że sąsiad za pomocą sygnału z Twojego routera zaciąga prąd który takowy on pobiera, i przesyła do siebie, ale to tylko moje insynuacje
- 5 7
-
2022-12-18 08:05
Też miałem o tym pisać (1)
To powszechne zjawisko, ale niewiele osób o tym wie. To taka sztuczka nieuczciwych informatyków! Mojej znajomej oprócz prądu kradli tak ciepło z mieszkania!
- 2 0
-
2022-12-18 10:23
:O)
ciepło to kradną ponoć ci co nie mają 30 stopni u siebie...
- 1 0
-
2022-12-17 22:21
Ja
Puknij sie w głowę
- 0 5
-
2022-12-17 22:08
U mnie 180 zł miesiecznie
- 5 0
-
2022-12-17 21:59
To proste, sprawdź na liczniku jaki masz
Chwilowy pobór prądu. Przełącza się to przyciskiem na liczniku.
Porównaj czy gdy chodzi np lodówka to pokazuje tyle ile ona ma mocy.- 0 0
-
2022-12-17 21:49
Tylko sprawdź rachunek bo twoje zużycie samego prądu to tylko 80 zł reszta to ukradzione pieniądze przez rząd i unię europejską
- 9 2
-
2022-12-17 21:47
Spróbuję łatwo wytłumaczyć jak to ogarnąć.
Każde z urządzeń ma określony w kW pobór mocy. Jeśli urządzenie ma pobór mocy rzędu 1 kW, to jeśli pracuje bez przerwy przez godzinę to nabija Ci 1kWh. Jeśli ma 5kW i pracuje przez pół godziny to nabija Ci 2,5 kWh.
Sprawdź urządzenia, które wyliczyłeś w swoim komentarzu i policz ile powinno Ci wychodzić.
PS. Siostra może mieć inną umowę, więc złotówki inaczej będą wyglądały ;)- 7 0
-
2022-12-17 21:53
Mieszkanie 88m, (1)
5 osób, w tym 3 dzieci. Płyta i piekarnik na prąd, zmywarka i pralka min raz dziennie, 3 komputery, 1tv. Ok 700 zł co 2 miesiące.
- 14 2
-
2022-12-17 22:43
o rany to ja nie będę narzekał xD
- 6 0
-
2022-12-17 21:35
Pralka (2)
Wiem, ze zabrzmi śmiesznie, ale u mnie prąd zżerała plazma i... pralka! Rachunek spadł o 50% przy wymianie tych 2 urządzeń.
- 9 0
-
2022-12-18 08:00
Tyle, że tej pralki za darmo nie dostałeś
Jaki jest sens wywalania 1500 zł na nową pralkę, skoro stara dobrze działa? Zaoszczędzisz ledwo 50 zł na prądzie. No chyba, że pralka umarła, to nie ma dyskusji :)
- 4 1
-
2022-12-18 07:49
to nie śmieszne plazmy na ogół dużo bierą
- 4 0
-
2022-12-17 21:25
Sprawdz zuzycie na stronie energi
Maja fajny system który pokazuje zuzycie z dokładnością do godziny.
- 8 0
-
2022-12-17 21:21
(7)
U mnie mieszkanie 67m, rodzina 2+1, codziennie zmywarka, praca zdalna z domu (laptop+2 monitory). TV, ekspres do kawy, oświetlenie itd. Miesięczne zużycie około 100kWh. Oczywiście rozliczenie rzeczywiste aktywowane bo nie ufam tym patałachom z Energii.
- 14 5
-
2022-12-18 07:50
"Miesięczne zużycie około 100kWh" (2)
Kłamiesz bezczelnie. Po co? Albo nie wiesz ile zużywasz, albo chcesz innych wkurzyć
- 4 4
-
2022-12-18 09:28
(1)
Ty akurat najlepiej wiesz ile zużywam... Już tłumaczyłem, rozliczenia rzeczywiste to podstawa. Druga sprawa - nie uruchamiam bezsensownie sprzętu, który nie jest mi w danej chwili potrzeby (czyt. TV, radio, etc.). Kuchenka indukcyjna, nie żaden gaz jak ktoś zarzucił.
Wystarczy z głową podchodzić do własnych wydatków i edukować dzieciaki żeby nie zużywać bezsensownie prądu.
Jeśli ktoś ma z tym problem to tylko jego wina :) Plaćcie sobie dalej po 200-300 zł za miesiąc :)- 3 1
-
2022-12-18 10:22
co się przejmujesz trollami, ja ma jeszcze mniejsze zużycie od ciebie,
i tak mnie bardzo dziwią te wpisy z tego wątku czy ogólnie pod tym artykułem (rozsądne), bo jeszcze 2 miesiące temu latały tu wyzwiska, jak ktoś śmiał płacić mniej niż 200PLN miesięcznie
:O)- 3 0
-
2022-12-18 00:15
Z tego wynika, że pierzesz w balii na tarze. (1)
Oczywiście podgrzewając wodę na gazie. My w nieco większym mieszkaniu, rodzina 2 osoby, praca on line, oświetlenie ledowe, czajnik na gazie, ciepła woda Junkers, piekarnik elektryczny ale żadnych elektrycznych docieplaczy + cała elektronika jak w każdym domu zużywamy około 240 kWh każdego miesiąca. Może jak się mocno postaramy to zejdziemy na 200 kWh ale niżej?
- 7 3
-
2022-12-18 12:09
czyli zużywasz dużo, by nie napisać bardzo dużo, może przez pracę online albo codzienne wypieki
- 2 1
-
2022-12-17 21:27
(1)
Jakim cudem? Nigdy tak mało nie mieliśmy
- 13 3
-
2022-12-17 22:38
bo, gotuje na gazie a nie na indukcji hehe
- 9 2
-
2022-12-17 21:12
Sprawdź sobie urządzenia bo to nie jest możliwe (14)
Tyle zużywa się przy pralce chodzącej codziennie plus zmywarka i piekarnik co 2-3dzien.....
Może podgrzewasz wodę prądem? Bojler? albo ogrzewanie? Inaczej nie ma szans na takie rachunki- 21 8
-
2022-12-17 21:22
(13)
ale jak sprawdzić? nie mam ogrzewania na prąd, ani bojlera, piekarnika, płyty nie używam praktycznie bo albo mnie nie ma w domu albo wracam późno już po obiedzie itd, często wieczorem gdzieś wychodzę. Kiedyś, jak jeszcze nie mieszkałem sam to były kilka razy takie momenty że działała zmywarka, piekarnik i płyta indukcyjna i wywalało korki, więc chyba jest jakiś problem w elektryce, czy mi się wydaje? Wcześniej myślałem że to normalne...
- 6 1
-
2022-12-20 18:55
a Mi się wydaję że powodem twoich dużych rachunków jest to że jesteś sam i że właśnie często nie ma cię w domu
w blokach , kamienicach istnieją w wspólnoty i uwierz w to że ludzie polują na takich co nie ma ich w domu i pracują na wyjazdach bo wiedzą że taki jak ty nie ponosi kosztów związanych z posiadaniem rodziny i z zazdrości że możesz miec wiecej dla siebie dogadują sie z tymi z elektryki lub spóldzielni albo jadą na twoje konto wiem to bo tez jestem sam i często nie ma mnie w domu a rachunki mam takie jak moi najemcy na innych nieruchomościach mieszakający w 2 i 3 czasami
- 0 0
-
2022-12-18 21:29
"Kiedyś, jak jeszcze nie mieszkałem sam"
to już masz rozwiązanie, kto zużywa energię elektryczną :-)
- 1 0
-
2022-12-17 21:32
za 20zł kup miernik energii elektrycznej,, jak nie pomoże (10)
odłącz wszystko od sieci i sprawdź czyli licznik nabija. jak dalej nabija odłącz "bezpieczniki" jak dalej nabija to ktoś ci kradnie prąd.....jak nie
podłączaj tylko to co ci potrzebne notuj sobie każdego dnia stan licznika i dojdziesz w końcu co ci tyle zużywa.
wymaga to trochę cierpliwości i dyscypliny ale maks. kilka dni i sprawę rozwiążesz.- 32 0
-
2022-12-17 21:38
(9)
Dzięki, chyba tak zrobię. Ale to nowy blok więc jak ktoś może kraść prąd, chyba że coś jest źle popodłączane. Albo licznik jakiś trefny. To jest niemożliwe przy moim korzystaniu z mieszkania i urządzeń żeby było takie zużycie
- 7 0
-
2022-12-17 22:05
Sprawdz tez jaka masz taryfe. Jesli sam odbierales nowe mieszkanie (w sensie nie kupiles od kogos) sprawdz czy masz liczniki na normalnych taryfach czy tych dla firm. Ja tak mialam przez ok 2 miesiace. Nie wiedzialam by to sprawdzic. Energa sama do mnie zadzwonila ze mam ustawiona taryfe dla odbiorcow firmowych. Ponoc tak bywa jak developerzy juz zglaszaja wydzielenie licznikow po odbiorach mieszkan.
- 4 0
-
2022-12-17 22:04
A oświetlenie ? (5)
Zasilacz do mojego malego podwieszanego sufitu na 15metrów ledów to 100W a pali sie cały czas i u mnie to jest gwóźdź w rachunku bo od 16 to jest glowne zrodlo oswietlenia . Oczywiscie mały bobas i pralka non stop + czajnik elektryczny. Rachunek na 42m2 dla 3 os rodzinkii płaciłem dzis 320 złotych . Operator energa
- 2 4
-
2022-12-18 07:47
Człowieku, co ty bredzisz... poczytaj sobie o zasilaczach impulsowych...
- 0 0
-
2022-12-17 23:14
zasilacz 100w nie znaczy że pobiera prądu 100W. Pobiera tyle ile ledy podłączone + troszkę na własne potrzeby.
zakładając, że faktycznie masz w ledach 100W to odpowiada ok 450W w żarówkach, 6500 lumenów, na mój gust trochę dużo jak na mały sufit- 11 0
-
2022-12-17 22:36
(2)
ha! widzisz, ja też mam ledy w salonie. bo niby bardziej ekologiczne co wiadomo gwno prawda. Pasek ledów ma chyba łącznie z 20metrów czy coś, jak to ustrojstwo wyłączyłem to licznik Energi słychać było jak zwolnił obroty.
- 2 7
-
2022-12-18 12:21
LED w formie "żarówek" są bardzo ekologiczne bo przy 15W dają bardzo dużo światła
co innego te w formie taśm.... tych nie polecam ( także tych w plafonach) bo są znacznie mniej efektywne.
- 1 0
-
2022-12-18 00:08
to nie chodzi o to że masz LEDy ale ile one zużywają prądu
to nie jest bzdura, chyba że jesteś foliarzem to dla ciebie nie jest różnicą czy coś zużywa 100W czy 11W dając tyle samo światła
- 3 0
-
2022-12-17 22:04
(1)
zdarza się że liczniki nie do tych mieszkań są podłączone co powinny. płacisz za sąsiada, a sąsiad za ciebie.
- 13 0
-
2022-12-20 18:58
albo jakiś cwaniak ma układy z tymi od elektryki i dogadał się żeby liczniki przełączać
- 0 0
-
2022-12-17 21:10
jesli faktycznie jest tak jak napisales, co mi sie nie wydaje, (2)
to wychodzi, ze jesli nie ma ci w domu 2 tygodnie na miesiac, czyli liczac na 2 miesiace miesiac nie ma cie w domu, czyli teoretycznie placisz tylko za miesiac - to za duzo
- 26 6
-
2022-12-17 22:01
(1)
Wg mnie tez bardzo duzo. Mam mieszkanie 32m. Wszystko na prad. Na 2 miesiace wychodzi ok 80-90 zeta. Srednio bywaja dwie osoby czasem 3. Stale zamieszkane. Jedyne co to nie ma routera. Ale to jak wczesniej ktos wspomnial - groszowe zuzycie.
- 11 3
-
2022-12-18 18:58
Pokaż mi te rachunki
Ty premier chyba jesteś co?
- 5 0
-
2022-12-17 21:12
Norma .
- 3 2
-
2022-12-17 20:37
(10)
komputer na pewno masz, ładowanie telefonu itd. To tu masz koszty, a nie w zmywarce 3x na miesiąc
- 11 20
-
2022-12-19 11:21
Ładowanie telefonu to może z 10 zł rocznie.
- 2 0
-
2022-12-18 05:39
TVN 24 h na dobę...
- 11 11
-
2022-12-18 03:06
(2)
W dużym uproszczeniu (bez strat itd.) załóżmy dużą baterię 5000 mAh, ładowanie 5V, mamy więc 25 Wh na naładowanie. Przy ładowaniu raz dziennie mamy miesiecznie 0,75 kWh. Przy obecnych kosztach nawet nie złotówka miesięcznie.
Przy laptopie z baterią ~50 Wh i nawet ładowaniu 2 razy dziennie to 3 kWh miesięcznie. Koszt pomijalny przy reszcie sprzętu.
Zmywarka 4 razy w miesiącu zużyje podobnie.- 7 0
-
2022-12-18 21:27
Zmywarka co nagrzewa wodę grzałką 1kW i chodzi od 30 - 2,5h zużywa tyle co telefon/laptop?
Jedno zmywanie do 0,5kWh w górę. Resztę już łatwo policzyć
- 0 0
-
2022-12-18 12:07
czy obliczaleś dla ceny energii czy tego co płacimy w fakturze?
bo to jakieś 2x więcej
- 1 1
-
2022-12-17 22:58
laptop + ładowarka to nie są duże koszty, chyba że komp stacjonarny wypasiona grafika, no i granie non stop to wtedy prądu pociągnie. A może koleś ma kopalnie bitcoinów, albo mu się ktoś włamał na kompa i kopie bitcoiny,
- 13 3
-
2022-12-17 20:42
zwłaszcza zmywarka 3 razy w miesiącu :O) (1)
kazdy zużywa tak jak chce - ja zużywam bardzo mało, nie napiszę, bo od razu ktoś odpowie że kłamie
ale ja, niezależnie od obecnego kryzysu, mam takie podejście, że nie lubię marnować energii, wody, itd.
wyrobiłem sobie sam nawyki, które sumując się dają efekt- 20 4
-
2022-12-18 05:40
Nie będzie Niemiec...
- 3 1
-
2022-12-17 20:41
(1)
komputera brak, ładowanie tel owszem
kuzynka w 3 os w 200metrowym domu płaci tyle co ja- 20 7
-
2022-12-18 21:25
Kup sobie miernik zużycia energii elektrycznej (około 60zł) i wszystko będzie jasne.
Alternatywnie spisuj licznik 2x dziennie, notuj i wyjdzie Ci co zużywa energię.
Ale liczby, które podajesz mają sens.- 3 0
-
2022-12-17 20:35
(4)
normalne niestety i 200 zł na 2 miesiące to w sumie bardzo niewiele
- 48 13
-
2022-12-18 04:47
Nie do końca (3)
Ja mam mieszkanie 48m, lodówka energooszczędna ale z 2016/17, pralka, zmywarka 2-3 x w tygodniu, łapek, światło, bez tv, czasami prostownica, suszarka, dwie osoby rachunek miesięcznie 50-80
- 8 8
-
2023-01-27 00:06
Odp.
Czyli nie mieszkasz normalnie tylko przychodzisz spać tak naprawdę. U nas we 2 zmywarka jest pelna codziennie. 50-80zl to na garazach sa rachunki jak sie z kumplami chodzi na piwko.
- 1 0
-
2022-12-18 05:38
I spawarka i zamrażarka z kg mięsa... (1)
Lutownica, i warsztat w domu...
- 8 3
-
2022-12-18 18:52
Pokaż ten rachunek
Pierniczysz baaaardzo
- 4 3
Wszystkie opinie
-
2022-12-17 12:10
Vv (1)
Klient zapłaci nigdy dostawca ani żaden sklep wszystko wliczone w towar.
- 48 2
-
2022-12-22 07:36
A ty chciałbyś dopłacać do interesu?
- 0 0
-
2022-12-17 12:11
Mam wrażenie, że żyję w kraju okupowanym przez zorganizowaną grupę przestepczą... (13)
... która wysysa zwykłych ludzi do ostatniej kropli krwii. Nie ma żadnego uzasadnienia dla tych podwyżek. Żadnego.
Tylko nabijanie marż spółek energetycznych, co przeklada się wprost na większe premie i wynagrodzenia dla kadry kierowniczej z nadania partyjnego.- 169 9
-
2022-12-17 12:17
To nie wrażenie tylko fakt. (1)
- 45 3
-
2022-12-17 17:07
święte słowa na niedzielę
- 14 3
-
2022-12-17 12:23
Tak, to PiS. I o co ten krzyk? (2)
Głosujecie na nich to tak macie
- 42 3
-
2022-12-17 15:57
żeby nie było ja nigdy nie głosowałem
ale beton nadal wspiera ich w 30%
- 25 4
-
2022-12-22 07:37
POPIS od 30 lat
- 1 0
-
2022-12-17 12:50
Energa miała 514 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2022 r - Zysku netto za 3 miesiace tylko. (2)
- 21 2
-
2022-12-17 17:11
(1)
Za 9 miesięcy. Czytaj ze zrozumieniem. Niech pokazują ile mieli zysku w % na czystej działalności operacyjnej . Dane rok do roku. Wtedy wyjdzie na ile okradają
- 9 5
-
2022-12-17 20:13
jaka Energa to jest Orlen
- 11 0
-
2022-12-17 15:16
to nie jest wrażenie, to czysta prawda
- 12 2
-
2022-12-17 21:00
Zaraz ci jeszcze wyskoczą narodowcy że masz umierać za ojczyznę na wojnie (1)
Bo to twój obowiązek
- 11 5
-
2022-12-22 07:38
Nigdy nie słyszałem narodowca który tak mówił, wręcz są za oszczędnością i pieniędzami w kieszeni Polaków
Wyłącz tv kolego- 0 0
-
2022-12-18 07:31
Jak to jest, że mamy najtańszą energię w całej UE?
Nie wierzysz to sprawdż.
- 0 2
-
2022-12-18 12:18
bo PISowców trzeba pogonić
a zasadniczo powsadzać do więzienia
- 1 0
-
2022-12-17 12:15
Niech już te asy wprowadzą kartki na prąd i paliwo.
Wyborcy muszą być bardzo stęsknieni za realiami komuny skoro sobie ich wybrali.
- 79 11
-
2022-12-17 12:21
Czy zapłaci więcej tylko za tę nadwyżkę, czy za całość?
Poza tym ta stawka 69 groszy to i tak o 40% więcej, niż mam do tej pory. Super interes.
- 83 6
-
2022-12-17 12:24
Precz z unią europejską (10)
- 61 101
-
2022-12-17 13:09
(5)
Witamy przedstawiciela rosji
- 34 19
-
2022-12-17 15:29
To przedstawicieli PiSu (1)
- 24 11
-
2022-12-18 04:20
to
to samo
- 5 2
-
2022-12-17 20:40
Przecież eurokolchoz to ruscy. (2)
Trzeba opuścić tą KOrupcyjną mafię. Rosja wydała 300 mln dolarów na przekupienie polityków głównie z europejskiej partii ludowej donalda.
- 4 15
-
2022-12-17 22:56
po co piszesz głupoty? w Europie obecnie stany kręcą aby ją podporządkować sobie i udało im się
- 2 4
-
2022-12-18 23:24
pelikan
ales tyy głupi niee to wallstreet dlatego włodek ich pogonił bo na łep mu wchdzili.
- 0 1
-
2022-12-17 14:47
Dokładnie Ameryka Azja i chiny się z nas śmieją....
- 11 6
-
2022-12-17 16:13
I Tuskiem
- 4 11
-
2022-12-18 23:22
taaa
noo właśnie na to czekają , to jak z owieczkami wilki zawsze wybiorą tą co się odłączy od stada masz uk .
- 0 1
-
2022-12-22 07:40
Czytam komentarze i panuje tu jakieś masowe ogłupienie.
Przecież to PiS zgodził się na ograniczanie węgla a unia Europejska to realizuje.
Od lat jesteśmy rąbyani przez Unię a wy dalej temu przyklaskujecie?- 0 0
-
2022-12-17 12:25
Tauron podniósł opłatę handlową z 29 na 155 zł (5)
I to jest problem rosnących rachunków, bo prądu zużywamy coraz mniej, a rachunki cały czas w górę.
- 86 3
-
2022-12-17 12:51
Ciesze sie, ze ktos zaczyna to widziec jak jestesmy oszukiwani. (4)
Energa miała 514 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2022 r - Zysku netto za 3 miesiace tylko.
- 20 3
-
2022-12-17 13:09
Napisz to jeszcze z 5 razy w różnych miejscach
- 5 13
-
2022-12-17 14:20
Jak tam prezes zmienia się jak w PKO BP co kilka miesięcy (2)
I każdemu trzeba kilka milionów odprawy dać to co się dziwisz.
- 15 3
-
2022-12-17 15:14
to jest obecnie firma Orlenu (1)
- 7 1
-
2022-12-17 15:26
Obajtek w Enerdze był w ostatnich miesiącach aż 3 razy prezesem
I 3 razy rezygnował
- 10 3
-
2022-12-17 12:48
Polacy są między młotem a kowadłem (2)
Z jednej strony komuniści i z drugiej strony komuniści tylko się innaczej nazywają.
- 64 5
-
2022-12-17 13:12
Polacy są między młotem a zerem
- 10 3
-
2022-12-18 09:17
..... pis/po/ko/lewica/2050/psl to wszystko komuniści - podnoszą podatki gdzie się tylko da ....
.....i jeszcze zieloni khmerzy - ekoterroryści,
w najbliższych wyborach głosuję na partię która zlikwiduje podatek dochodowy i zmniejszy zus/nfz - zabójcy miejsc pracy w PL- 2 0
-
2022-12-17 13:02
W TVP powiedzieli że nawet jeżeli są podwyżki to i tak warto żeby tylko dowalić Rosji (4)
Więc nie narzekać tylko już mi płacić.
Żądamy aby zyski Energii i podobnych zostały wytrasferowane na Ukrainę!- 29 46
-
2022-12-17 21:02
Nie aby dowalić Rosji ale aby nachapać kasy dla kolesi
- 8 3
-
2022-12-17 21:11
Meduzo umysłowa w tvn pokolityk mówił ze warto do Polski sprowadzac emigrantów z afryki nawet gdyby w zamachach bombowych (1)
ginęło 100 Polaków miesięcznie
- 3 8
-
2022-12-18 00:46
Koleś pisał z przekąsem, ale taka meduza umysłowa jak ty tego nie zrozumiała i jeszcze innych obraża. Jesteś w tym momencie na dnie hierarchii.
- 3 1
-
2022-12-18 17:13
Nie ogladaj TVP. Bedzie ci lepiej...
- 0 0
-
2022-12-17 13:03
"Klienci skarżą się na umowy z Energą Obrót. Spółka zapowiada audyt"
To artykuł z tego portalu. Warto przypomnieć, bo mnie też tak zrobili, a było to już z pół roku po jego publikacji.
- 32 0
-
2022-12-17 13:09
Opinia wyróżniona
I skąd taka podwyżka? (13)
Bo ceny surowców spadły do poziomu sprzed lutego 2022.
Ktoś nas tutaj robi w konia. Bo przecież to my, zwykli ludzie, za to wszystko płacimy. Nie rząd, nie koncerny... My.- 208 5
-
2022-12-17 13:52
Oczywiście, że jest to przekręt, jak cała wojna na UA i Covid19
- 33 13
-
2022-12-17 14:35
Bo tak działa socjalizm (2)
Wszystkiego brakuje, więc ceny rosną - za jakiś czas będą tak wysokie, że ludzie będą kupować generatory i robić prąd w szarej strefie :)
W Szwajcarii już szykują specjalne prawo, między innymi zakaz ładowania aut elektrycznych :)- 15 8
-
2022-12-17 15:22
Ale prądu nie brakuje (1)
A ceny węgla, gazu i ropy poleciały na giełdach ostro w dół
- 23 2
-
2022-12-17 20:51
Podziękuj Unii
- 5 4
-
2022-12-17 15:16
To jest ewidentny wałek na wymuszenie na ludziach oszczędzania energii (4)
.... w imię ekologii. Szwindel w białych rękawiczkach. Przy okazji ściągną z rynku do rządów i korporacji miliardy dolarów jakie państwa wydrukowały w ramach "walki z covidem".
- 22 3
-
2022-12-17 15:22
Ludzie oszczędzają ale rachunki rosną (3)
- 25 2
-
2022-12-17 15:53
Opinia wyróżniona
(2)
Na fakturze za prąd, pozycja za prąd to najmniejsze miki. Robotę robią opłaty kongregacyjne, koegzystencjalne i jeszcze inne bardzie spektakularne.
- 40 2
-
2022-12-17 17:08
:O) ... te koegzystencjalne mi się podobają
- 3 1
-
2022-12-17 20:59
Zawsze możesz zerwać umowę i generować własny prąd
Na rowerku np
- 1 2
-
2022-12-17 15:53
kasta wolski PIS musi mieć na rozdawnictwo, 500+ i inne
- 17 4
-
2022-12-17 18:58
w konia ja bym to nazwal w ..... (2)
Firmy mają wyższe koszty bo podwyżki dla pracowników, węgiel też pewnie trochę droższy ale do k.... nędzy podwyżka o 60%? To jest czysta spekulacja i powinna być ścigana. Ile u nas Energi produkujemy z gazu? To jest po prostu dymanie konsumentów i przemyslu
- 13 0
-
2022-12-17 19:13
I co zrobisz jak nic nie zrobisz (1)
- 4 2
-
2022-12-17 20:52
Można zostać patusem
Wtedy wszystko masz za darmo
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.