• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przy terminalu kontenerowym DCT powstaną nowe magazyny

Wioletta Kakowska-Mehring
19 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Pierwszy magazyn tworzący Pomorskie Centrum Logistyczne powstał w 2013 roku. Docelowo ten park logistyczny ma osiągnąć 500 tys. m kw. powierzchni magazynowej. Pierwszy magazyn tworzący Pomorskie Centrum Logistyczne powstał w 2013 roku. Docelowo ten park logistyczny ma osiągnąć 500 tys. m kw. powierzchni magazynowej.

Kolejne magazyny powstaną w sąsiedztwie gdańskiego terminalu kontenerowego DCT. Właściciel Pomorskiego Centrum Logistycznego, fundusz GLP Poland, zbuduje do końca tego roku obiekt o  powierzchni 39 tys. m kw.



Pomorskie Centrum Logistyczne oferuje obecnie ponad 150 tys. m kw. powierzchni magazynowej, produkcyjnej i biurowej tzw. klasy A przy ul. KontenerowejMapka w Gdańsku.

- Wciąż mamy tu miejsce na rozbudowę o kolejne obiekty spełniające najwyższe standardy funkcjonalne i ekologiczne. Planujemy budowę budynku nr 5 o powierzchni 39 tys. m kw., który dostępny będzie od IV kwartału 2021 r. - poinformowała Magdalena Górska-Wojtas, Business Development Manager GLP Poland.
Czytaj też:

DCT zatrudnia menedżera na rynek czeski oraz słowacki i szykuje się do budowy T3



Docelowo ten park logistyczny ma osiągnąć 500 tys. m kw. i przez władze funduszu określany jest mianem flagowej inwestycji w Polsce. W sąsiedztwie (Pomorskie Centrum Inwestycyjne) ma powstać nowa fabryka systemów magazynowania energii firmy Northvolt. Fabryka o powierzchni 50 tys. m kw. powstanie w Gdańsku w dwóch etapach. Przewidywana data rozpoczęcia produkcji to 2022 r.

Centra logistyczne i magazyny w Trójmieście



Przypomnijmy, że GLP w ub. roku kupił wszystkie aktywa Goodman Group (kapitał australijski) w Europie Środkowej i Wschodniej, na które składa się 2,4 mln m kw. obiektów logistycznych, a w tym Pomorskie Centrum Logistyczne. Wartość podpisanej umowy to 1 mld euro. W rezultacie GLP rozbudowało swój europejski portfel do 5 mln m kw. magazynów.

Czytaj też:

Wielka inwestycja Northvolt w Gdańsku. Nowa fabryka wiceprezesa Tesli



GLP jest jedną z wiodących globalnie firm zarządzających inwestycjami w dziedzinie logistyki, nieruchomości, infrastruktury, finansów i pokrewnych technologii. Fundusz z siedzibą w Singapurze działa w Brazylii, Chinach, Europie, Indiach, Japonii i Stanach Zjednoczonych i zarządza aktywami o wartości 89 mld dolarów w funduszach nieruchomości i funduszach private equity.

Przypomnijmy, że pierwsze informacje na temat powstania Pomorskiego Centrum Logistycznego pojawiły się w 2010 r. Wówczas w siedzibie Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych w Warszawie podpisano umowę na budowę największej inwestycji logistycznej w północnej Polsce. W 2013 r. powstał pierwszy magazyn, w którym 3870 m kw. zajęła firma Kuehne + Nagel, a 3970 m kw. gdyńska spółka Terramar.

Miejsca

Opinie (68) 3 zablokowane

  • Dramat w takim miejscu (2)

    • 21 39

    • Magazyn przy 3. porcie Bałtyku dramatem?

      Z choinki się urwałeś?

      • 29 5

    • Nom

      Trzeba iść bursztynu powybierać w tych rowach tam pod lasem:D

      • 2 0

  • kolejne tereny zielone do zabudowy i betonowania.... (5)

    • 21 39

    • I dobrze. (2)

      Lasów jest u nas od metra i ciut ciut, a port musi się rozwijać.

      • 18 8

      • a ludzie gdzie mają mieszkać? w lesie czy nad morzem? (1)

        • 3 6

        • W dzielnicach mieszkaniowych a nie przemysłowych geniuszu.

          • 9 1

    • Tereny zielone? (1)

      To pochwal się ile razy byłeś tam na spacerze

      • 14 2

      • Raz w tygodniu na z psem na łąkach na których 2 stawy i szlak z liczymi bunkrami

        Szkoda takiego terenu na magazyn szrotu z Chin. Dobre miejsce na osiedle.

        • 2 3

  • Nieruchomości w Trójmieście (1)

    Obecnie jest bardzo wysoka koniunktura, niska podaż i przez najbliższe lata ceny nieruchomości będą rosły bardzo mocno w stosunku do swojego ciągłego stabilnego wzrostu, z którym mieliśmy do czynienia do tej pory.

    Ludzie teraz rzucili się na nieruchomości. W Covidzie (który miał wywrócić rynek do góry nogami) mieszkania, domy i działki nadal rosły. Ludzie zrozumieli, że nic nie zabije nieruchomości (oprócz wojny albo 10% podwyżek stóp, ma się rozumieć), za trzymanie pieniędzy w bankach się sporo dopłaca, wszystko dookoła drożeje (w tym działki, ceny materiałów budowlanych i usług, pensje... itd) więc teraz przy poluzowaniu w Covidzie będzie ostra jazda w górę z nieruchomościami.

    • 8 10

    • Tak. Dlatego szkoda terenu w tak cennej lokalizacji na magazyn.

      • 1 2

  • (11)

    No i super. Są inwestycje, jest praca i rozwój regionu.

    • 76 18

    • Jaka praca??? (6)

      DCT buduje nowy terminal, który przechodzi w automat, gdzie za ludzi będą pracowały roboty, a stare terminale chcą przebudować też pod automaty. Więc ludzi pozwalniają. Gdzie Ty tu widzisz pracę dla ludzi z regionu?

      • 9 9

      • załóż ruch ludystów

        • 4 3

      • DCT jest obok (1)

        Artykuł dotyczy Pomorskiego Centrum Logistycznego gdzie jak najbardziej pracują ludzie z krwi kości.

        • 6 0

        • Pójdą śladem DTC i wywalą wszystkich zastępując ich robotami.

          • 6 4

      • A to automatów nie trzeba serwisować naprawiać i programować? (1)

        Spokojnie praca się znajdzie ale dla inżynierów. Problem w tym że oni lada moment wyjadą z kraju bo mają się dokładać do 500+. Podnoszą im podatki

        • 3 3

        • Rozumiem, że inżynierowie nie mają dzieci, i nie pobierają 500 zł. na dziecko? Przygłup z rynsztoka!

          • 2 1

      • Nie przejmuj się automacie

        Jak jesteś dobry to cie zostawia w dct a jak nie to Pa

        • 0 0

    • ...a po co ci praca... (2)

      Żyj a nie trać życia na pracę. Podróżuj, odkrywaj, poznawaj...

      • 3 1

      • (1)

        Ale żyjesz powietrzem i płacisz... biedronkami?

        • 4 1

        • Choduję kurkę i świnkę

          Jem co natura daje. Jak jadę na wycieczkę to autostopem. Wiele nie potrzeba by zwiedzić świat. No chyba że chce się jeść rybę z Trzaskowskiego szamba za 140zl/kg plus frytki z oleju używanego od miesiąca

          • 5 3

    • Taaak, najlepiej żeby takie centra logistyczne powstawały w Radomiu zamiast przy porcie :D

      • 2 2

  • To ile drzew tym razem wytną? (5)

    • 20 32

    • Posadź nowe jak ci mało. (3)

      • 11 13

      • (2)

        Jakim trzeba być dzbanem aby takie głupoty pisać. Zdajesz sobie chociaż jaka jest ich rola?

        • 5 6

        • Tak, robią z nich mebelki do twojego 30metrowego apartamentu w Borkowie. (1)

          I psy na nie sikają.

          • 6 4

          • Meble już połamałem, nowy ład zrobić chcę !

            • 0 0

    • Ile? resztę

      • 0 0

  • (2)

    Jeśli centrum logistyczne to czemu fabryka pośrodku?

    I fabryka baterii kilometr od morza, niecałe 2 metry nad poziomem morza?

    • 12 20

    • Dobre pytanie.

      • 2 2

    • A bo temu

      Że obok jest największy port na morzu bałtyckim. Idealna infrastruktura drogowa i kolejowa. Będą odbierane podzespoły i wysyłane drogą morską w cały świat. I myślę że fabryka będzie się szybko rozbudowywała.

      • 0 0

  • Gdańsk Nowy Port (5)

    A co słychać w sprawie budowy ulicy nowej Wyzwolenia,która ma wyprowadzić ciężki transport portowy z osiedla Wyzwolenia?Mieszkańcy mają hałas i smog całodobowo,smog to rak.

    • 42 19

    • Twój komentarz to też rak.

      Trzeba ci zrobię chemię.

      • 10 13

    • Dokładnie, tam ledwo autobusy mijają się z tymi ciężarówkami...

      • 12 1

    • I

      Zapachy z Siarkopol itp. Tam uderzajcie,mieszkania nic nie warte.Tylko jeleń kupi.

      • 4 1

    • gdzie ta nowa ulica ma powstać? bo za chiny ludowe nie mogę jej umiejscowić

      • 4 1

    • A co to ma wspolnego z trescią artykułu?

      • 0 0

  • A dojazd? (3)

    Komunikacja miejska czyli autobus na kontenerową, woła o pomstę do nieba. Prosimy ZTM o wiecej kursów.

    • 30 3

    • to nie tu (2)

      • 1 1

      • fakt

        ale równie źle.

        • 1 1

      • Właśnie że tu

        Do tych magazynów wysiada się na przystanku Kontenerowa - na żądanie. Faktycznie jadą tam tylko dwa autobusy 138 i 258 które mają tylko kilka kursów dziennie. Jeszcze dodatkowo to "na żądanie, gdzie prawie cały autobus pustoszeje. ZTM ogarnij się!!

        • 3 1

  • błąd

    fabryka systemów magazynowania energii firmy Northvolt nie powstanie na terenie Pomorskiego Centrum Logistycznego, tylko na na terenach Pomorskiego Centrum inwestycyjnego

    • 19 2

  • To jest jakieś ogromne nieporozumienie, że w takim miejscu nad morzem powstają tak ogromne magazyny (7)

    • 31 80

    • lepiej magazyny niż osiedla z napływowymi wiesniakami

      • 41 8

    • to jest port nie plaza

      wyjasnilo sie

      • 33 4

    • Porty z zapleczem musż być nad morzem. Masz dla nich jakąś inną propozycję?

      • 23 1

    • Rzeczywiście, mogłyby być mniej ogromne.

      ale dla mnie są małe, a nie ogromne.

      • 3 0

    • (1)

      Port jest jednym z większych jak nie największym płatnikiem podatków. Dziwi tylko fakt, że dzielnica na której terenie leży g*wno z tego ma!

      • 3 2

      • dokładnie to ma

        Bo to tereny dawnych "pól ryżowych", na których rozlewano nieczystości Gdańska.
        Taka dawna eko-oczyszczalnia ścieków.

        • 0 0

    • Masz rację

      Przecież budują podobny port w Elblągu

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane