• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rafineria Gdańska będzie miała nowe logo

Robert Kiewlicz
13 września 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (191)
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.

Rafineria Gdańska szuka agencji, która zaprojektuje jej nowe logo i stworzy kompleksową identyfikację wizualną spółki. Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku. Przedsiębiorstwo rozpoczynało działalność jako Rafineria Nafty Gdańsk w Budowie, a w 1976 r. zmieniono nazwę na Gdańskie Zakłady Rafineryjne. Nazwa ta utrzymała się do września 1991 r., gdy powstała Rafineria Gdańska SA.



Postępowanie dotyczące projektu nowego logo oraz identyfikacji wizualnej ruszyło na początku września 2023 r. Prowadzone jest w formie zapytania ofertowego.



Najnowocześniejsza na świecie rafineria powstała w Gdańsku



W połowie lat 70. powstała w Gdańsku niezwykle nowoczesna rafineria, o której pisano, że jest najnowocześniejsza na świecie i z największym w Europie Blokiem Olejowym. Była to pierwsza inwestycja w PRL-u oparta na zachodnich technologiach. W latach 1998-2020 doszło do kolejnych wielkich inwestycji. W tym czasie rafineria już jako część Grupy Lotos czterokrotnie zwiększyła produkcję i z regionalnej rafinerii stała się ogólnopolskim koncernem paliwowym, który zintegrował południowe rafinerie i rozwinął działalność wydobywczą w Polsce i za granicą.

Nowe logo Rafinerii Gdańskiej. Bursztynowe rurociągi i zbiorniki Nowe logo Rafinerii Gdańskiej. Bursztynowe rurociągi i zbiorniki

  • W połowie lat 70. XX w. powstała w Gdańsku niezwykle nowoczesna rafineria, o której pisano, że jest najnowocześniejsza na świecie i z największym w Europie Blokiem Olejowym.
  • Dawne logo Rafinerii Gdańskiej.
  • W połowie lat 70. XX w. powstała w Gdańsku niezwykle nowoczesna rafineria, o której pisano, że jest najnowocześniejsza na świecie i z największym w Europie Blokiem Olejowym.

Przedsiębiorstwo rozpoczynało działalność jako Rafineria Nafty Gdańsk w Budowie, a w 1976 r. zmieniono nazwę na Gdańskie Zakłady Rafineryjne. Nazwa ta utrzymała się do września 1991 r., gdy powstała Rafineria Gdańska SA. Od czerwca 2003 r. przemianowana na Grupę Lotos SA, do której zostały przyłączone rafinerie południowe: Czechowice, Jasło i Glimar (w Gorlicach) oraz Petrobaltic - spółka zajmująca się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej. Natomiast na początku 2018 r. rozpoczął się proces fuzji Grupy Lotos z PKN Orlen.



Rafineria Gdańska zmieni logo



8 grudnia 1975 r. rafineria w Gdańsku rozpoczęła przerób ropy naftowej. Blok Olejowy ruszył w lipcu 1977 r., a w październiku zaczęła produkcja olejów silnikowych. W 1978 r. przerobiono w Gdańsku 2,5 mln ton ropy, lecz w następnych latach przerób był zwykle niższy. Awarie były wtedy codziennością. Obecnie zdarzają się bardzo rzadko.

Do 1981 r. rafineria przerabiała ropy z Bliskiego Wschodu i Libii. Potem produkcję uzupełniano tańszą rosyjską ropą rurociągową, której sprowadzenie wymagało odwrócenie kierunku w rurociągu pomorskim, transportującym ropę i paliwa do rafinerii w Płocku.

Miejsca

Opinie (191) ponad 20 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    najbardziej potrzebne dla rafinerii jest nowe logo i jak oni to nazywają identyfikację wizualną (8)

    Zwłaqszcza, żę działa na specyficznym rynku i nie obsługuje klientów detalicznych.
    Ale co tam te setki tysięcy w budżecie firmy, to jest mały pikuś.

    • 126 11

    • somy z butów pcimskiego króla pgru żadne logo nie zakryje

      • 25 9

    • Na tym polega bolszewicka mentalność!

      • 13 5

    • Niemiec jak wróci do koryta sprywatyzuje wszystko co ma wartość (2)

      on sprzedał nawet Polskie Nagrania

      • 12 15

      • (1)

        mateusz wszystko oddaje ruskim, nawet lotos. czas pogonic bolszewika mateusza

        • 13 12

        • I już kopiejka znowu wpadła. Łatwy masz zarobek, trolluniu.

          • 4 6

    • Skoro firma panstwowa to moze podadza ile set tysiecy zlotych dostanie firma projektujaca nowe logo. (1)

      A wystarczylby konkurs w ASP z nagroda 10tys zlotych, a skonczy sie jak z beznadziejnym logo 'Pomorskie !'

      • 11 4

      • No właśnie tragiczne loga spółek miejskich zaprojektował profesor z ASP...

        • 8 0

    • zaprojektowała halina obajtek

      za skromne 3000 000pln. za zwrot kosztów

      • 6 0

  • Logo na ubogo. Araby zlotem obwieszone a logo nawet bez pazlotka.

    • 6 5

  • Sprawa dla prokuratora

    Po co komu nowe logo? Ile to będzie kosztowało? Kto na tym zarobi? Zbędny wydatek!!! Tak się marnuje pieniądze.

    • 11 11

  • Agencja Reklamowa Adama Hoffmanna, związanego z PIS, tylko oni, za skromną dolę w wysokości 5 mln euro, czyli tyle ile dostali od Węgrów z MOL za ,, klimat'' wokół wyprzedaży stacji paliw Lotosu

    • 17 7

  • Logo

    Ja to jeszcze pamietam takie fajne logo CPN bardzo fajne i do tej pory używane

    • 14 0

  • (6)

    Nie wiem czy gorsze jest to ze PiS sprzedał Lotos kolegom Putina czy to ze sprzedał go za pół darmo i w równie podejrzanych okolicznościach jak przy GPEC i Saur Neptun gdzie o ile dobrze pamietam ludzie PiS zostali skazani przez sąd.

    • 25 10

    • Jeśli ci ulży to akurat oddanie lotosu kolegom putina było warunkiem nałożonym przez UE (5)

      Także możesz podziękować też Brukseli.

      • 0 8

      • Łykasz propagandę PiS jak pelikan !

        • 6 3

      • Unia kazała łączyć Lotos z Orlenem? (2)

        Czy to może pomysł małego kaczora z dużym ego i jego kolegi Daniela O? To oni sami zaproponowali sprzedaż rafinerii, a Unia po prostu robi to co należy, czyli walczy z tworzeniem monopoli.

        • 8 2

        • Jak wy nic nie ogarniacie. Lotos rósł w siłę i zagrażał Orlenowi. Orlen zdecydowano na być marką światową i nie mógł sobie zawracać głowy walka z lotosem. A że wchłonął jego część? Tak wyszło. Teraz rafineria jest słaba i oto chodziło. W czym macie problem? Lepiej by walczyły ze sobą na polskim poletku dwie firmy czy lepiej by jedna zdobywała świat?

          • 3 5

        • I tak cena paliw na stacjach Lotosu była z reguły wyższa od Orlenu i to w Trójmieście (nie można zwalić na koszty transportu). Także z tym monopolem to bym polemizował - ta "konkurencja" była pozorna. Pomysł z utworzeniem dużego koncernu multienergetycznego nie był zły w swoim założeniu. Natomiast realizacja - to już inna para kaloszy. No i ręczne sterowanie koncernem z Nowogrodzkiej (przedwyborcze ceny paliw) to kwintesencja podejścia mlaskacza do gospodarki - zgodnie z socjalistycznymi wzorcami, które przyswoił w latach swojej edukacji.

          • 0 0

      • Warunkiem czego?

        • 2 1

  • Zapytanie ofertowe. Proforma czy tylko dla picu?

    Agencja jest już wybrana

    • 8 2

  • Barbarzyńcy (1)

    likwidacja LOTOSu to zemsta Jarosława na Gdańszczanach i Gdańsku.

    • 25 7

    • Tak tak. Tak jak mówisz.

      • 6 1

  • Moje zdanie

    A ja chcę powrotu do loga Lotosu! Piękne było, a pis je zniszczył!

    • 20 7

  • Przecież już wiedzą kto im to zrobi , to zapytanie to pic na wodę. (6)

    Gdyby było uczciwie to normalna agencja wzięłaby 4-5 tysięcy
    a tak dadzą zrobić i zarobić 'swoim' i pewnie ze 30 tysia będzie.

    • 24 9

    • Kaczyński z profilu (1)

      i obajetek z morawieckim, z workiem na pieniądze

      • 5 3

      • Na wielbłądzie.

        • 2 2

    • Jak masz dobrego grafika, który poświęci z 2-3 tygodnie (jak nie dłużej) na dogłębne opracowanie takiego zlecenia w tej cenie (2)

      Co do zasady, że dostaną swoi, się zgadzam. Natomiast wycena z czapy, w tej cenie tworzy się logo/identyfikację ale dla małej/średniej wielkości firm. Tutaj masz giganta z ciekawą historią, aspektami prawnymi etc.

      • 5 3

      • To nie jest zlecenie dla freelancera. (1)

        W sypnięciu cenami trzeba dodać po zerze.

        • 4 0

        • Za dyche

          zrobie w Korelu

          • 0 1

    • 5 tys to chyba za konsultację :)

      jak architekt coś projektuje to bierze 2-3% wartości kosztorysowej inwestycji
      a ty byś chciał, żeby pełna identyfikacja miała kosztować takie grosze? :)

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto Przewodniczącym Rad Nadzorczych Abantia Polska oraz Ibereolica; jak i członkiem Rad Nadzorczych. Od czerwca 1997 prowadzi własną firmę doradczą Profit-Consult zajmującą się: doradztwem inwestycyjnym, organizacją finansowania rozwoju i inwestycji, projektami doradczymi w zakresie zarządzania inwestycjami, pośrednictwem finansowym i opiniowaniem kontraktów.

Najczęściej czytane