- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Rekordowe obroty bazy paliw w Dębogórzu. Rekordowe przeładunki w Gdyni
Baza paliw PERN w Dębogórzu w styczniu 2023 r. zanotowała rekordowe obroty, rozładowując aż o dwie trzecie paliw więcej niż w styczniu 2022 r. Jednostka rozładowała prawie 350 tys. m sześc. paliw, czyli więcej niż jej obecna nominalna pojemność. Baza jest zaopatrywana w surowiec z wykorzystaniem instalacji oraz urządzeń do przeładunku paliw na Stanowisku Przeładunku Paliw Płynnych w Porcie Gdynia przyłączonych rurociągami do magazynów PERN w Dębogórzu.
Rusza rozbudowa Naftoportu. Największe zbiornikowce w Gdańsku
Rozbudowa bazy PERN i stanowiska do rozładunku w Gdyni
Do tej pory PERN wybudował już w Dębogórzu trzy nowe zbiorniki na olej napędowy o pojemności 32 tys. m sześc. każdy. Dwa podobne trafią do użytku już w 2023 r. PERN jest także w trakcie procesu budowy kolejnych trzech zbiorników - tym razem o pojemności 50 tys. m sześc. każdy.
- Budowa nowych zbiorników wynika z rosnącego zapotrzebowania klientów PERN na import oleju napędowego transportem morskim. Dlatego pojemności magazynowe w bazie w Dębogórzu sukcesywnie przekwalifikowaliśmy na usługę obrotu, ograniczając do minimum usługę magazynowania zapasów obowiązkowych. Zapotrzebowanie jest jednak coraz większe, stąd realizujemy kolejne inwestycje - mówi Paweł Stańczyk, prezes PERN.
Transport, logistyka i spedycja morska
Zwiększanie możliwości transportu koleją
W Dębogórzu PERN poza rozbudową pojemności niezbędnej do przyjęcia paliw z tankowców zwiększa też możliwości załadunkowe na transport kolejowy. W ramach dostosowania bocznicy do zwiększenia dopuszczalnego nacisku na oś wagonu do 22,5 ton trwa modernizacja toru dojazdowego, torów zdawczo-odbiorczych oraz torowisk w obrębie nalewni kolejowej. Dodatkowo firma dostosowuje infrastrukturę nalewni bramowej do realizacji załadunków składów kolejowych o zwiększonej liczbie wagonów. PERN zamierza także rozbudować nalewnię kolejową o dodatkową - czwartą kabinę załadunkową, co znacznie zwiększy możliwości ekspedycyjne i wzmocni bezpieczeństwo operacyjne, gwarantując ciągłość procesu.
Rosną koszty importu węgla, ropy i gazu. 162 mld zł w 2022 r.
Jednocześnie Zarząd Morskiego Portu w Gdyni rozpoczął projekt rozbudowy istniejącego Stanowiska SPPP w Porcie Gdynia w celu umożliwienia rozładunku do bazy w Dębogórzu zbiornikowców o nośności powyżej 100 tys. DWT.
Miejsca
Opinie (72) ponad 20 zablokowanych
-
2023-02-10 08:34
Opinia wyróżniona
Ciekawe jakie będą przeładunki jak po 2035 nie będzie już można rejestrować aut z spalinowych (3)
Unia dba o planetę
- 17 11
-
2023-08-25 15:35
Nowych aut będą mniej rejestrować(bo już są wyjątki w ustawie), ale
dotychczas zarejestrowane auta, żegluga morska, rzeczna i powietrzna, agregaty, wojskowe pojazdy oraz częściowo kolej jeszcze długo na ropie pociągną
- 0 0
-
2023-02-10 09:31
Podobne. Ropa to nie tylko paliwa. To asfalt. Plastiki. Oleje smarne. Parafina. Czysta siarka. I wiele innych.
- 15 3
-
2023-02-10 09:27
To proste. Przerzucą się na przeładunki prądu!
- 10 4
-
2023-02-11 09:38
Opinia wyróżniona
Żeby tylko poprawili wysyłkę koleją.
Ciągle są spóźnieni z nalewem i ekspedycje. I celnicy nie pracują całą dobę. Mają przerwy kilkugodzinne
- 9 1
-
2023-02-10 15:09
A tym czasem ponad 40 procent ropy jest tłoczone rurociągiem "Drużba" (2)
Do gospodarstwa wójta z Pcimia w Płcku i jeszcze Orban z tego korzysta bo Mateusz "wynegocjował" w Bruxeli.
Ile paliwa w Dębogórzu przypływa z Rosji przez Bałtyk - tego nikt nie wie.- 10 26
-
2023-02-10 15:29
Opinia wyróżniona
nie ta rura
Dębogórze nie ma połączenia z rurociągiem "Przyjazn". Tylko z portem w Gdyni. Ale kiedyś tankowce przerzucały ruską ropę z Gdańska . Taniej wodą
- 12 2
-
2023-02-10 15:30
kolejny nawiedzony widz tvnu
- 10 10
-
2023-02-10 09:10
Ile miasto Gdynia na tym zarabia? (6)
- 2 13
Wszystkie opinie
-
2023-02-10 08:07
przypomnę, że w dębogurzu dzwięk z kawern utrudniają życie mieszkańcom (3)
- 5 30
-
2023-02-10 11:27
Niech się cieszą ze tankowce tam nie wpływają.
- 3 3
-
2023-02-10 18:01
Demboguże (1)
W "dembogużó"! Naucz się pisac!
- 1 0
-
2023-02-11 09:09
Jak już to Dãbògòrzé
- 1 0
-
2023-02-10 08:09
ktoś pomyślał co byłoby gdyby to wszystko wybuchło? jak wpływ na ludzi, przyrodę i klimat? (5)
Po co nam to skoro jest taka infrastruktura w Niemczech i moglibyśmy z tego korzystać
- 10 49
-
2023-02-10 09:33
Przecież ta baza tam stoi że 40 lat. Kiedy słyszałeś o jakiejś płonącej bazie w Polsce?
- 17 2
-
2023-02-10 11:00
Albo w Radomiu (3)
- 2 5
-
2023-02-10 11:14
Niemiec przeniósł dowództwo marynarki z Gdyni do Warszawy (2)
- 7 2
-
2023-02-10 16:09
Macieruski, ten co demontował armię, marynarkę, lotnictwo
MON znalazł siedzibę dla Stoczni Marynarki Wojennej. Będzie nią Radom
- 2 3
-
2023-02-11 09:16
A nie do Berlina?
TVP
- 0 0
-
2023-02-10 08:34
Opinia wyróżniona
Ciekawe jakie będą przeładunki jak po 2035 nie będzie już można rejestrować aut z spalinowych (3)
Unia dba o planetę
- 17 11
-
2023-02-10 09:27
To proste. Przerzucą się na przeładunki prądu!
- 10 4
-
2023-02-10 09:31
Podobne. Ropa to nie tylko paliwa. To asfalt. Plastiki. Oleje smarne. Parafina. Czysta siarka. I wiele innych.
- 15 3
-
2023-08-25 15:35
Nowych aut będą mniej rejestrować(bo już są wyjątki w ustawie), ale
dotychczas zarejestrowane auta, żegluga morska, rzeczna i powietrzna, agregaty, wojskowe pojazdy oraz częściowo kolej jeszcze długo na ropie pociągną
- 0 0
-
2023-02-10 09:07
To wszystko dzieki PiS (4)
- 19 28
-
2023-02-10 13:18
Troll
- 2 5
-
2023-02-10 17:08
Przed PiS nic nie było! (2)
- 3 1
-
2023-02-10 17:24
Nie no, coś tam było np. bezrobocie. (1)
- 3 1
-
2023-02-10 18:05
A co mieli robić gdy nic nie było?
Nawet pisflacji nie było.
- 1 2
-
2023-02-10 09:10
Ile miasto Gdynia na tym zarabia? (6)
- 2 13
-
2023-02-10 09:29
A co ma Gdynia do Dębogórza?
- 13 2
-
2023-02-10 11:26
nic
władze w Gdyni zerwaly zwiazek z Portem- to upadajace miasto , pełne dziur i kwietnków-koszmarków-łódeczek
oraz pomnika w stanie wzwodu..- 10 5
-
2023-02-10 11:26
Opinia wyróżniona
Ma podatki od nieruchomości z portu (2)
A Dębogórze to jest za granicą Gdyni czyli gmina Kosakowo,ktore powinno być przyłączone do Gdyni jako jej północna dzielnica, amen.
- 7 6
-
2023-02-10 12:15
jako mieszkaniec Kosakowa nie chcę być pod szczurem
- 12 5
-
2023-02-10 14:07
Dlaczego źle życzysz mieszkańcom gminy Kosakowo?
- 5 2
-
2023-02-10 14:34
masz na myśli gdynian czy urzedników z um gdynia?
gdynianie zarabiaja na porcie niezle, a urzednicy radza sobie. na zmianach planow zagospodarowania z magazynow na mieskzaniowke. zarobi i developer i zaprzyjazniona firma morska i urzednik wysokiego szczebla.
- 4 0
-
2023-02-10 09:26
Czy ktoś wie... (2)
... którędy dokładnie biegnie ten rurociąg łączący stanowisko rozładunku w porcie z bazą w Dębogórzu?
Czy jest głęboko?- 8 21
-
2023-02-10 09:30
Jest ochrona i są fotopułapki. Nie próbuj.
- 24 2
-
2023-02-10 11:25
dokładnie pod Twoim domem :)
- 6 1
-
2023-02-10 10:04
To dobra wiadomość . (3)
Oddaliśmy już całe uzbrojenie i jedyne co jeszcze możemy dać Ukraińcom to paliwo . A jak i to się skończy .....
- 10 26
-
2023-02-10 11:17
Jeszcze pozostaje mięso armatnie .
- 6 3
-
2023-02-10 12:20
Boli ruska d...? (1)
- 8 6
-
2023-02-10 13:29
Mykoła , a ciebie nie boli ?
- 2 2
-
2023-02-10 10:59
A jak tam przeładunki w Elblągu? (6)
Ile statków skorzystało z tego strategicznego rowu?
- 24 12
-
2023-02-10 11:03
A to Polski statek na zdjęciu?
PiS miał reaktywować flotę, z kolan wstawać!
A tu 8 lat i nawet promu nie ma- 6 9
-
2023-02-10 14:07
(4)
Czy w Elblągu jest baza paliwowa?
- 7 0
-
2023-02-10 16:10
Czy w Elblągu jest Port? (3)
- 2 1
-
2023-02-11 09:21
(1)
Port morski Elbląg.
Powierzchnia portu: 470 ha
Zdolność przeładunkowa: 1 mln ton
Liczba nabrzeży: 5
Długość nabrzeży: 2,5 km
Maksymalna głębokość: 2,5 m
Dopuszczalne zanurzenie: 2 m
W porcie znajduje się 5 basenów, stocznia remontowa, suwnica o udźwigu 150 ton, obrotnica statków o długości 120 metrów, bocznica kolejowa oraz terminale przeładunkowy i pasażerski.
Największy historyczny obrót towarowy portu odnotowano w 1936 roku - pół miliona ton w wyniku poprawy koniunktury w III Rzeszy. Po drugiej wojnie światowej i po przejęciu Elbląga przez Polskę, ze względu na uwarunkowania polityczne port nie wrócił już do swej dawnej roli portu morskiego.
Na Wikipedii doczytaj - Obroty ładunkowe i ruch pasażerski w porcie Elbląg.- 1 0
-
2023-02-11 19:37
Potężny ten port i te 2m zanurzenia.
Ten kaczy rów kanał Panamski przyćmi :)
- 2 1
-
2023-02-11 15:18
jest
- 0 0
-
2023-02-10 12:07
Brawo PiS, Polska rośnie w oczach. (2)
Patrzcie i płaczcie. :)
- 16 17
-
2023-02-10 13:20
Uwaga troll
- 2 6
-
2023-02-10 16:10
Spuchły ci oczy? Wszyjodajcu
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.