• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowe przeładunki paliw w Gdańsku. Kolejne tankowce przypłyną we wrześniu

erka
20 sierpnia 2024, godz. 08:00 
Opinie (7)
Orlen i BP podpisały kontrakt na dostawy ropy naftowej.  Pierwszy tankowiec z zakontraktowaną ropą zawinie do gdańskiego portu we wrześniu 2024 r. Orlen i BP podpisały kontrakt na dostawy ropy naftowej.  Pierwszy tankowiec z zakontraktowaną ropą zawinie do gdańskiego portu we wrześniu 2024 r.

W pierwszej połowie 2024 r. Naftoport obsłużył 253 zbiornikowce i przeładował 19,8 mln ton ropy naftowej i produktów naftowych. Kolejne tankowce z ropą naftową przypłyną do Gdańska już we wrześniu. Orlen podpisał bowiem umowę z BP na dostawy 6 mln ton ropy naftowej z norweskich złóż na Morzu Północnym. Pokryje to ok. 15 proc. rocznego zapotrzebowania całej Grupy.



W okresie od stycznia do czerwca 2024 r. w Gdańsku przeładowano o 11 proc. więcej ropy naftowej i produktów naftowych niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (w całym 2023 roku w terminalu Naftoportu przeładowano 36,6 mln ton).



Orlen i BP podpisały kolejny kontrakt na dostawy ropy naftowej. Umowa jest tak skonstruowana, aby zapewniać Grupie elastyczność dostaw, a ładunki ropy naftowej będą, w zależności od zapotrzebowania, kierowane do portu w Gdańsku lub litewskiego portu w Butyndze. Pierwszy tankowiec z zakontraktowaną ropą zawinie do gdańskiego portu we wrześniu 2024 r.

We wrześniu przypłyną tankowce z ropą z Morza Północnego



- Współpraca z BP, stabilnym i uznanym partnerem, jest ważnym elementem dywersyfikacji portfela surowców Grupy Orlen. Co istotne, ropa, którą pozyskamy w ramach tego kontraktu, jest nie tylko stabilna jakościowo i pochodzi z bliskich geograficznie złóż Morza Północnego, ale też jej właściwości pozwalają osiągać dobre uzyski i są dobrze dostosowane do technologii przerobu w naszych rafineriach. To z kolei przekłada się na ekonomikę funkcjonowania zakładów produkcyjnych. W ramach współpracy z BP będziemy uważnie przyglądać się także innym potencjalnym perspektywom dla wspólnych projektów - mówi Ireneusz Fąfara, prezes zarządu Orlen.


Nowe gatunki ropy naftowej trafią do polskich rafinerii



- Umowa na zaopatrywanie Grupy Orlen w ropę naftową ze złóż norweskich jest ważnym krokiem biznesowym dla BP w Polsce. Pozwala także zwiększyć bezpieczeństwo energetyczne Polski i całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Dzięki naszemu zespołowi handlowemu możemy dostarczać nie tylko surowiec z Morza Północnego, lecz także uzyskać dostęp do wielu innych gatunków ropy, które wykorzystuje Orlen. Liczymy także na współpracę z Orlenem nad przyszłymi projektami mającymi na celu przyspieszenie transformacji energetycznej - podkreśla Bogdan Kucharski, prezes BP Polska.
Ze złóż na Morzu Północnym Orlen odbiera gatunki ropy Forties i Brent z Wielkiej Brytanii oraz Oseberg, Johan Sverdrup, Troll, Grane, Brent i Ekofisk z Norwegii. Pozyskuje także gatunki WTI, Bakken i Mars wydobywane w Stanach Zjednoczonych. W ramach dywersyfikacji koncern przyjmuje również dostawy ropy z Zatoki Perskiej oraz ropy Forcados i Bonny Light sprowadzane z Afryki Zachodniej.
erka

Miejsca

  • Naftoport Gdańsk, kpt. Witolda Poinca 1
  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (7)

  • Ale to musi boleć ZGPiS

    Przyjaciele Rosjanie

    • 2 6

  • spokojnie już się nowa władza zajmuje

    zeby było mniej o 100, rozumiecie. 100 usmiechów na 100 dni . na 100% nie bedzie niczego . Donald, Panna, Unijka.

    • 2 5

  • Czyli to samo robią co ostatnia władza. Psy szczekają a karawan jedzie dalej.

    • 2 0

  • Uśmiechamy się.

    Port w Elblągu miał przeładowywać tę ropę i te ładunki.
    Taka prosta sprawa zabrać innym i chwalić się nieswoim.
    Brakowało tylko w Elblągu portu, wykwalifikowanych pracowników, lini kolejowych, statków i ładunków.
    Przekop jest już i funkcjonuje .

    • 1 1

  • (1)

    A tym czasem rząd Tuska wstrzymał budowę drugiej nitki ropociągu Gdańsk-Płock, bo za drogo (wersja dla plebsu). Taką śmieszną władzę mamy u koryta.

    • 2 3

    • Po co wydawać miliardy na dodatkową rurę jak można wozić ropę tirami i koleją. Autostrada ma jeszcze spore rezerwy i kolej chyba też. Są ważniejsze wydatki.

      • 0 0

  • usunęli obsr*jtka i od razu lepiej

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Generalnego PPUP Poczta Polska, a w latach 2003-2006 był Dyrektorem Departamentu Gospodarki i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. Zajmował się prywatyzacją firmy Neptun Film Sp. z o.o., realizując funkcję nadzoru właścicielskiego z ramienia Samorządu Województwa Pomorskiego. Posiada również kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej....

Najczęściej czytane