• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowe przeładunki paliw w Gdańsku. Kolejne tankowce przypłyną we wrześniu

erka
20 sierpnia 2024, godz. 08:00 
Opinie (11)
Orlen i BP podpisały kontrakt na dostawy ropy naftowej.  Pierwszy tankowiec z zakontraktowaną ropą zawinie do gdańskiego portu we wrześniu 2024 r. Orlen i BP podpisały kontrakt na dostawy ropy naftowej.  Pierwszy tankowiec z zakontraktowaną ropą zawinie do gdańskiego portu we wrześniu 2024 r.

W pierwszej połowie 2024 r. Naftoport obsłużył 253 zbiornikowce i przeładował 19,8 mln ton ropy naftowej i produktów naftowych. Kolejne tankowce z ropą naftową przypłyną do Gdańska już we wrześniu. Orlen podpisał bowiem umowę z BP na dostawy 6 mln ton ropy naftowej z norweskich złóż na Morzu Północnym. Pokryje to ok. 15 proc. rocznego zapotrzebowania całej Grupy.



W okresie od stycznia do czerwca 2024 r. w Gdańsku przeładowano o 11 proc. więcej ropy naftowej i produktów naftowych niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (w całym 2023 roku w terminalu Naftoportu przeładowano 36,6 mln ton).



Orlen i BP podpisały kolejny kontrakt na dostawy ropy naftowej. Umowa jest tak skonstruowana, aby zapewniać Grupie elastyczność dostaw, a ładunki ropy naftowej będą, w zależności od zapotrzebowania, kierowane do portu w Gdańsku lub litewskiego portu w Butyndze. Pierwszy tankowiec z zakontraktowaną ropą zawinie do gdańskiego portu we wrześniu 2024 r.

We wrześniu przypłyną tankowce z ropą z Morza Północnego



- Współpraca z BP, stabilnym i uznanym partnerem, jest ważnym elementem dywersyfikacji portfela surowców Grupy Orlen. Co istotne, ropa, którą pozyskamy w ramach tego kontraktu, jest nie tylko stabilna jakościowo i pochodzi z bliskich geograficznie złóż Morza Północnego, ale też jej właściwości pozwalają osiągać dobre uzyski i są dobrze dostosowane do technologii przerobu w naszych rafineriach. To z kolei przekłada się na ekonomikę funkcjonowania zakładów produkcyjnych. W ramach współpracy z BP będziemy uważnie przyglądać się także innym potencjalnym perspektywom dla wspólnych projektów - mówi Ireneusz Fąfara, prezes zarządu Orlen.


Nowe gatunki ropy naftowej trafią do polskich rafinerii



- Umowa na zaopatrywanie Grupy Orlen w ropę naftową ze złóż norweskich jest ważnym krokiem biznesowym dla BP w Polsce. Pozwala także zwiększyć bezpieczeństwo energetyczne Polski i całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Dzięki naszemu zespołowi handlowemu możemy dostarczać nie tylko surowiec z Morza Północnego, lecz także uzyskać dostęp do wielu innych gatunków ropy, które wykorzystuje Orlen. Liczymy także na współpracę z Orlenem nad przyszłymi projektami mającymi na celu przyspieszenie transformacji energetycznej - podkreśla Bogdan Kucharski, prezes BP Polska.
Ze złóż na Morzu Północnym Orlen odbiera gatunki ropy Forties i Brent z Wielkiej Brytanii oraz Oseberg, Johan Sverdrup, Troll, Grane, Brent i Ekofisk z Norwegii. Pozyskuje także gatunki WTI, Bakken i Mars wydobywane w Stanach Zjednoczonych. W ramach dywersyfikacji koncern przyjmuje również dostawy ropy z Zatoki Perskiej oraz ropy Forcados i Bonny Light sprowadzane z Afryki Zachodniej.
erka

Miejsca

  • Naftoport Gdańsk, kpt. Witolda Poinca 1
  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (11)

  • Ale to musi boleć ZGPiS

    Przyjaciele Rosjanie

    • 4 11

  • spokojnie już się nowa władza zajmuje (1)

    zeby było mniej o 100, rozumiecie. 100 usmiechów na 100 dni . na 100% nie bedzie niczego . Donald, Panna, Unijka.

    • 7 10

    • Weź tabletki i lulu, lunatyku

      • 0 0

  • Czyli to samo robią co ostatnia władza. Psy szczekają a karawan jedzie dalej.

    • 4 0

  • Uśmiechamy się.

    Port w Elblągu miał przeładowywać tę ropę i te ładunki.
    Taka prosta sprawa zabrać innym i chwalić się nieswoim.
    Brakowało tylko w Elblągu portu, wykwalifikowanych pracowników, lini kolejowych, statków i ładunków.
    Przekop jest już i funkcjonuje .

    • 7 8

  • (2)

    A tym czasem rząd Tuska wstrzymał budowę drugiej nitki ropociągu Gdańsk-Płock, bo za drogo (wersja dla plebsu). Taką śmieszną władzę mamy u koryta.

    • 10 9

    • (1)

      Po co wydawać miliardy na dodatkową rurę jak można wozić ropę tirami i koleją. Autostrada ma jeszcze spore rezerwy i kolej chyba też. Są ważniejsze wydatki.

      • 1 5

      • dokładnie - 200ny wiceminister i 20ta komisja śledcza...

        ... ta od ruskich wpływów w 4 miesiące wyprodukowała 1,5 strony za 400tys zł. Niemiec płacze z radości :(((((((

        • 1 1

  • usunęli obsr*jtka i od razu lepiej

    • 22 6

  • Dzięki polskiemu rządowi zjednoczonej prawicy nie bierzemy już ruskiej ropy

    Udało się zerwać kontrakty podpisane jeszcze w 2010 roku w tym gazowy przekręt stulecia. Płaciliśmy za gaz najdrożej w Europie.

    • 0 0

  • Ale co my mieszkańcy Gdańska z tego mamy???

    Jak na razie widze tylko same minusy,bo kasa jest sciagana do Warszawki i z portu i z Lotosu.A co my Gdanszczanie dostajemy? Smród,zanieczyszczenie srodowiska-powietrza i wody,zniszczenie atrakcyjności plaży na Stogach,potencjalna bombę w postaci ryzyka katastrofy ekologicznej (strach nawet pomyslec co byłoby gdyby choć tylko jeden z tych tankowców miał wyciek).Dramatyczny wzrost ruchu ciężarówek na drogach i kontenerów kolejowych.Poza tym jako port strategiczny naturalnie ściągamy na siebie ruskie rakiety i bomby. A co zyskujemy? Ja nie widze nic ,poza moze praca dla kilkuset osób.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane