• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy kolos w stoczni Nauta

VIK, Wioletta Kakowska-Mehring
14 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Takiego kolosa stocznia Nauta jeszcze nie remontowała. Takiego kolosa stocznia Nauta jeszcze nie remontowała.

Tak dużego statku stocznia Nauta jeszcze nie remontowała. Ma ponad 277 m długości i 46 szerokości. To największa jednostka, jaka trafiła do gdyńskiej stoczni w jej 87-letniej historii.


M/T Grena jest remontowany w suchym doku SD II. M/T Grena jest remontowany w suchym doku SD II.

Należący do norweskiego armatora zbiornikowiec wahadłowy o nazwie M/T Grena przybył do stoczni wczoraj (13 listopada). Zakres prac remontowych jest szeroki i obejmuje prace konserwacyjno - malarskie, stalowe, rurarskie, maszynowe oraz elektryczne. Statek remontowany będzie w suchym doku SD II.

To już kolejny zbiornikowiec, jaki trafił do Nauty w ostatnich dniach. Stocznia przyjęła do remontu statek M/T Propontis greckiego armatora i M/T Marlin Iris należący do armatora niemieckiego. Główny zakres prac na zbiornikowcu M/T Propontis - jednostce o długości całkowitej 249,9 m i szerokości 44,00 m - to wymiana kilkudziesięciu ton stali w części dziobowej oraz prace konserwacyjno - malarskie. M/T Marlin Iris to jednostka mniejsza, ma 183,2 m długości i 32,20 szerokości. Remont jest przeprowadzony w doku SD I.

W tym roku, przede wszystkim latem, Nauta remontowała już kilka zbiornikowców, m.in. M/T Brøvig Marin należący do norweskiego armatora Brøvigtank AS, M/T Venezia D dla holenderskiej firmy Maritime Performances BV, M/T Bergen Nordic dla norweskiego armatora Bergen Tankers AS, M/T Stenheim dla norweskiego Rederiet Stenersen AS czy M/T Sophie Schulte dla armatora z Chin.

Przyjmowanie przez gdyńską stocznię dużych jednostek, a takie są m.in. zbiornikowce, stało się możliwe dzięki przeprowadzce Nauty na tereny po Stoczni Gdynia. W październiku tego roku nowe możliwości, a przede wszystkim sposób ich wykorzystania, zostało zauważone i docenione przez branżę. Stocznia za znaczącą rozbudowę potencjału wykonawczego poprzez zagospodarowanie i wykorzystanie części terenu byłej Stoczni Gdynia, a w efekcie wejście na rynek remontu dużych statków powyżej 150 m długości otrzymała Bursztynowe Jajo, czyli nagrodę Krajowej Izby Gospodarki Morskiej.

Miejsca

Opinie (31) 2 zablokowane

  • korupcja

    w naucie jest tylko korupcja i zlodziejstwo

    • 2 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto Przewodniczącym Rad Nadzorczych Abantia Polska oraz Ibereolica; jak i członkiem Rad Nadzorczych. Od czerwca 1997 prowadzi własną firmę doradczą Profit-Consult zajmującą się: doradztwem inwestycyjnym, organizacją finansowania rozwoju i inwestycji, projektami doradczymi w zakresie zarządzania inwestycjami, pośrednictwem finansowym i opiniowaniem kontraktów.

Najczęściej czytane