- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (48 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (99 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (84 opinie)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (153 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (71 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Rekordowy kolos w stoczni Nauta
14 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Stocznia Nauta. Aż 320 mln zł zadłużenia wymagalnego
Tak dużego statku stocznia Nauta jeszcze nie remontowała. Ma ponad 277 m długości i 46 szerokości. To największa jednostka, jaka trafiła do gdyńskiej stoczni w jej 87-letniej historii.
Należący do norweskiego armatora zbiornikowiec wahadłowy o nazwie M/T Grena przybył do stoczni wczoraj (13 listopada). Zakres prac remontowych jest szeroki i obejmuje prace konserwacyjno - malarskie, stalowe, rurarskie, maszynowe oraz elektryczne. Statek remontowany będzie w suchym doku SD II.
To już kolejny zbiornikowiec, jaki trafił do Nauty w ostatnich dniach. Stocznia przyjęła do remontu statek M/T Propontis greckiego armatora i M/T Marlin Iris należący do armatora niemieckiego. Główny zakres prac na zbiornikowcu M/T Propontis - jednostce o długości całkowitej 249,9 m i szerokości 44,00 m - to wymiana kilkudziesięciu ton stali w części dziobowej oraz prace konserwacyjno - malarskie. M/T Marlin Iris to jednostka mniejsza, ma 183,2 m długości i 32,20 szerokości. Remont jest przeprowadzony w doku SD I.
W tym roku, przede wszystkim latem, Nauta remontowała już kilka zbiornikowców, m.in. M/T Brøvig Marin należący do norweskiego armatora Brøvigtank AS, M/T Venezia D dla holenderskiej firmy Maritime Performances BV, M/T Bergen Nordic dla norweskiego armatora Bergen Tankers AS, M/T Stenheim dla norweskiego Rederiet Stenersen AS czy M/T Sophie Schulte dla armatora z Chin.
Przyjmowanie przez gdyńską stocznię dużych jednostek, a takie są m.in. zbiornikowce, stało się możliwe dzięki przeprowadzce Nauty na tereny po Stoczni Gdynia. W październiku tego roku nowe możliwości, a przede wszystkim sposób ich wykorzystania, zostało zauważone i docenione przez branżę. Stocznia za znaczącą rozbudowę potencjału wykonawczego poprzez zagospodarowanie i wykorzystanie części terenu byłej Stoczni Gdynia, a w efekcie wejście na rynek remontu dużych statków powyżej 150 m długości otrzymała Bursztynowe Jajo, czyli nagrodę Krajowej Izby Gospodarki Morskiej.
Miejsca
Opinie (31) 2 zablokowane
-
2014-01-07 11:40
korupcja
w naucie jest tylko korupcja i zlodziejstwo
- 2 0
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.