• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding nagrodzona za Festøya

VIK
1 września 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Prom Festøya może przewozić do 296 pasażerów i 120 aut osobowych. Prom Festøya może przewozić do 296 pasażerów i 120 aut osobowych.

Pasażerski prom hybrydowy z napędem bateryjnym Festøya został zauważony na konferencji Shippax Ferry Conference. Remontowa Shipbuilding dostała za jego budowę prestiżową nagrodę Shippax Award.



Festøya to pierwszy z serii czterech w pełni wyposażonych promów hybrydowych o napędzie elektrycznym, budowanych dla norweskiego armatora Norled. Został on przekazany zamawiającemu w czerwcu ub. roku. Prom został zbudowany według projektu LMG 120-DEH opracowanego przez LMG Marin oraz szczegółowej dokumentacji przygotowanej przez Remontowa Marine Design & Consulting z grupy kapitałowej Remontowa Holding. Spełnia wymogi przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego DNV i Norweskiej Administracji Morskiej.

Nagrody Shippax Adwards przyznawane są od 1999 roku przez niezależne jury w kilku kategoriach. Wyróżnienia te mają nagradzać kreatywność i innowacyjność lub niezwykłe rezultaty w zakresie projektowania, budowy i przebudowy statków wycieczkowych, promów oraz jednostek ro-ro. Gala odbyła się na pokładzie promu Seaways Pearl.

Nagrodę w imieniu stoczni Remontowa Shipbuilding odebrał członek zarządu Dariusz Jaguszewski. Nagrodę w imieniu stoczni Remontowa Shipbuilding odebrał członek zarządu Dariusz Jaguszewski.

Nagrodzony prom reprezentuje nową generację hybrydowych statków z napędem bateryjnym, spełniających bardzo rygorystyczne międzynarodowe przepisy dotyczące poziomu emisji szkodliwych substancji i gazów cieplarnianych i jest jednym z najbardziej energooszczędnych statków w swojej klasie. Prom napędzają dwa pędniki azymutalne i dwa zespoły prądotwórcze. W standardowym trybie pracy całość mocy pobierana jest z akumulatorów elektrycznych, doładowywanych z lądu w czasie postoju promu przy nabrzeżu, co ma trwać 11 minut. Agregaty prądotwórcze na statku, pracujące w 100 proc. na paliwie biodiesel, mają być wykorzystywane jako źródła zasilania na wypadek awarii.

Gospodarka morska w Trójmieście



Na statku zastosowano wiele rozwiązań obniżających zużycie energii, w tym m.in.: odzysk ciepła, oświetlenie LED, system elektryczny o wysokiej wydajności, system wentylacji i klimatyzacji sterowany czujnikami temperatury i dwutlenku węgla, farbę minimalizującą tarcie oraz lekką konstrukcję statków. Warto również wspomnieć o rozwiązaniu, w którym pomieszczenia dla pasażerów znajdują się pod pokładem samochodowym, co znacznie poprawia przepływ osób i zwiększa ogólną dostępność statku.

Festøya i pozostałe trzy (Solavågen, Mannheller i Fodnes) promy budowane były w ramach kontraktów podpisanych w lipcu i sierpniu 2018 roku. Wszystkie zostały już przekazane armatorowi. Prototypowy prom Festøya, podobnie jak drugi z serii obsługuje połączenie Festøya - Solavågen, natomiast dwa pozostałe kursują pomiędzy Mannheller i Fodnes.
VIK

Miejsca

Opinie (30) 6 zablokowanych

  • (3)

    No to chłopaki spisali się, szykuje się gruuuuba imprezka w "Barze pod rurami";)

    • 26 4

    • Budowniczy (2)

      O to pewnie premia !
      Kierownik budowy pewnie zgarnal ze 30000 zł ! A ile zwykły pracownik ?

      • 4 2

      • Miske ryżu (1)

        Mateusz

        • 2 1

        • Jan

          Jak tam ojciec na emeryturze ?

          • 0 0

  • Bez tytułu (6)

    Dzięki szczegółowej dokumentacji przygotowanej przez Remontowa Marine Design & Consulting została zrealizowana ta budowa pod nadzorem RSB, a budowały głównie różne, spółki i spółeczki. Czas podzielić się nagrodą z RMDC.

    • 22 5

    • niech RMDC zacznie projektowac nowsze technologie (2)

      byscie sie czegos tam w tej kreślarni nauczyli, to i budowy by lepiej szły. ale nie, wszystko tak jak zawsze, stara technologia najlepsza, wszystko jak za króla ćwieczka. standardy sprzed 50 lat.

      • 6 4

      • Jasne od kiedy to rsb ma super technologie?
        I tak za was robią spolki

        • 8 1

      • Jak RSB zacznie lepiej płacić

        • 2 0

    • Jestem ciekaw ile kart zmian wyszlo (2)

      • 3 0

      • (1)

        w setkach :D

        • 0 0

        • To i tak dobrze ze nie w tysiacach

          Jest progres

          • 0 0

  • Pora (2)

    Na kolejne kontrakty....

    • 9 0

    • O to ciężko w tych czasach..

      • 0 4

    • Pora na Telesfora

      • 1 0

  • (2)

    A czy na stoczni w rusztowaniach dalej robi paker Rafi? Wciąż go wspominam!

    • 5 0

    • Makolomba (1)

      Teraz Płcią kiedyś makolomba z G

      • 1 0

      • ???

        • 1 1

  • (1)

    Super, tylko się cieszyć, że kolejna nagroda trafia do Trójmiasta. Brawo RSB, tak tzymać !

    • 22 0

    • Co by nie powiedzieć - stocznia sobie dobrze radzi. Zauważają ich na świecie. Ale cóż sprawdza się powiedzenie "trudno być prorokiem we własnym kraju"

      • 10 2

  • Rt (7)

    Nagrody są,a pracy na stoczni brak.Zwolnien ciąg dalszy.

    • 9 4

    • (2)

      Niby kogo zwalniają? Nie ma żadnych zwolnień. Proszę wskazać konkretne osoby/stanowiska a nie siać defetyzm.

      • 8 0

      • . (1)

        oj zwalniaja, tj. nie przedluzaja umowy. czyli jak zwolnienie

        • 0 4

        • Komu? Wszystkim z produkcji przedluzaja umowy. Konkret poprosze a nie opowiadaj glupot

          • 3 1

    • Zwolnienia (3)

      To jeszcze jest tam ktoś do zwolnienia ?

      • 1 1

      • 400 osób na etacie (2)

        • 1 0

        • 400 na etacie? (1)

          A z kadlubowni ilu ? 2 brygady? Po 10 osob?

          • 1 1

          • 110 osób

            • 0 0

  • koles przygotuj sie lepiej

    "Pasażerski prom hybrydowy z napędem bateryjnym" jak juz to naped hybrydowy a jezeli zasilany to z akumulatoro a nie z baterii bi ich nie mozna ładować

    • 2 1

  • Kanał w ściekach

    Drodzy dziennikarze, weźcie zróbcie artykuł o tym jak na trzeciej zmianie do kanału z doków leci wszystko. Farba, szlaka, ścieki, śmieci.

    • 3 0

  • Bar "Pod Rurami" również przyznał nagrodę i puchar

    za zajęcie 1 miejsca. Ale co z tego, jak nikt nie chce nic zlecać ?. Jak podatnik i podwykonawca nie dopłaci to koniec. Taki to pożytek z farmazoniarzy, pseudoprywaciarzy z państwowego tzw. "geniuszy" "wizjonerów" "pasjonatów" itp. itd. Tylko trzeba ich prywatne długi spłacać.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane