- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (78 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Remontowa Shipbuilding zbuduje kolejny prom
14 grudnia 2023, godz. 08:00
W Gdańsku powstanie prom pasażersko-samochodowy o napędzie hybrydowym do żeglugi w norweskich fiordach. Remontowa Shipbuilding właśnie podpisała kontrakt z Torghatten Nord AS, jedną z największych firm żeglugowych w Norwegii.
- Jednostka będzie obsługiwała połączenie Stornes-Bjørnerå. Statek o numerze budowy B 620 będzie wyposażony w dwa pędniki azymutalne z zamontowanymi w pionie silnikami elektrycznymi zasilanymi z baterii lub awaryjnie z agregatów. W normalnej operacji baterie będą doładowywane z sieci lądowej w czasie rozładunku/załadunku. Będzie to miało miejsce relatywnie często, jako że pojedyncze przejście jednostki będzie zajmowało nie więcej niż 12 minut - czytamy w komunikacie.
"Gdynia" już w Gdańsku
Prom zostanie zbudowany zostanie na podstawie projektu opracowanego przez The Norwegian Ship Design Company AS, wspieranego, w zakresie dokumentacji roboczej, przez Remontowa Marine Design & Consulting z Remontowa Holding. Przekazanie statku armatorowi planowane jest w I kwartale 2026 r. Jednostka będzie miała prawie 64 m długości i 15,5 m szerokości.
- Prom będzie eksploatowany w wymagających warunkach, wynikających choćby z faktu operowania w rejonie Koła Podbiegunowego. Jego projekt stawia szczególny nacisk na zastosowanie lekkich materiałów oraz implementację szerokiego zakresu rozwiązań i systemów, charakteryzujących się niskimi stratami, co w ostatecznym rozrachunku ma pozwolić na maksymalną możliwą redukcję zużycia energii - poinformowano w komunikacie.
Remontowa Shipbuilding ma już na swoim koncie budowę jednostek niskoemisyjnych, z których większość dostarczyła na rynek norweski. Dla Torghatten Nord w latach 2011-2013 zbudowała osiem promów, w tym cztery o napędzie LNG.
- Nowy kontrakt na budowę promu dla Torghatten Nord to jednocześnie kolejny krok w rozwoju kompetencji Stoczni jako dostawcy jednostek hybrydowych o zasilaniu bateryjnym. W latach 2018 - 2021 Remontowa Shipbuilding zbudowała łącznie sześć promów elektrycznych, w tym cztery dla armatorów z Norwegii i dwa dla armatorów z Wielkiej Brytanii - czytamy w komunikacie.
VIK
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-12-14 09:15
RSB-
Dawna Stocznia Północna ma wieloletnie tradycje w budowie promów nie tylko dla armatorów z Europy ale całego świata. Będąc pracownikiem tej Stoczni miałem okazję przyłożyć rękę do budowy kilku promów. Pozdrawiam załogę Kadłubowni.
- 47 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.