- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 2 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (147 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Remontowa Shipbuilding zbuduje lodołamacze dla Szczecina
Trwa dobra passa Remontowa Shipbuilding. Na początku marca tego roku stocznia podpisała kontrakt na budowę dwóch statków wielozadaniowych dla Urzędów Morskich, teraz wygrała przetarg na zaprojektowanie, wybudowanie i dostawę dwóch lodołamaczy liniowych dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
- Celem budowy 2 lodołamaczy liniowych jest zapewnienie efektywnego prowadzenia akcji lodołamania poprzez usuwanie zatorów lodowych i śryżowych oraz bezpieczne odprowadzanie kry lodowej. Realizacja przedmiotowego zadania wpłynie na zwiększenie ochrony przeciwpowodziowej ludności i ich mienia, aglomeracji miejskich, wsi i osad nadrzecznych usytuowanych wokół granicznego i dolnego odcinka rzeki Odry, środkowej Odry i Dolnej Warty, w tym istniejących na tych terenach podmiotów gospodarczych - podano w komunikacie.
Czytaj też: Stocznia ze Szczecina zbuduje lodołamacze dla Gdańska
Dwa nowe lodołamacze liniowe dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie mają zastąpić blisko 50-letnie jednostki. W ub. roku podpisano umowę o dofinansowaniu projektu przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Statki mają być gotowe jesienią 2020 r.
Czytaj też: Remontowa Shipbuilding buduje dla Urzędów Morskich
W przetargu wpłynęły trzy oferty. Konsorcjum złożone z gdyńskich firm: PGZ Stoczni Wojennej i Stoczni Remontowej Nauta zaproponowało cenę przeszło 31,5 mln zł. Remontowa Shipbuilding zaoferowała 30 mln 250 tys. zł, a świnoujska spółka Poltramp Yard - 44 mln 280 tys. zł. Za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez gdańską stocznię.
To już kolejny kontrakt Remontowa Shipbuilding dla instytucji ze Szczecina. Na początku marca tego roku stocznia podpisała z Urzędem Morskim w Szczecinie umowę na projekt i budowę dwóch wielozadaniowych jednostek dla administracji morskiej. Wartość tego kontraktu to ponad 213 mln zł.
Miejsca
Opinie (35) 1 zablokowana
-
2018-04-30 11:10
Jak to możliwe, że prywatny Poltramp złozył ofertę o 15 mln większą (4)
od pozostałych? Czyżby w RSB i Naucie inaczej liczono koszta?
Jaka jest zatem dochodowość tych projektów? 1-2%?- 9 2
-
2018-04-30 12:32
(1)
te ~15mln to prawie 50% drożej - przy dość szczegółowo sprecyzowanym zapytaniu ofertowym taka różnica jest kompletnie niezrozumiała.
- 6 0
-
2018-04-30 13:07
Zgadzam się
I tym bardziej nie rozumiem sensu ekonomicznego tego zlecenia.
- 4 0
-
2018-04-30 15:50
Prywatna RSB (1)
RSB to też prywatna firma.
- 2 0
-
2018-04-30 19:15
tak ale
postąpiła jak państwowa stocznia Nauta żyjąca z dotacji...
- 1 4
-
2018-04-30 12:33
Stal rem (2)
Dobrze ze wracaja na polnocna .
Rawciu i jego banda podnozkow ograna robote w mig .- 2 1
-
2018-04-30 15:32
Stał ten to same pijaczki
- 3 0
-
2018-05-01 14:06
Ogarna tak jak wstawki za male porobili gupki.
- 4 1
-
2018-04-30 12:53
PGZ i Remontowa są zdesperowane by dostać prace, Poltramp nie, dlatego dał cene realna. Tak sie domyślam. (1)
Powtarzam od lat: kryterium cenowe powinno byc znacznie rozluźnione, to zabójstwo dla firm produkujących skomplikowany produkt.
Na końcu każdej walki cenowej jest cmentarzysko firm.- 10 2
-
2018-05-18 21:59
Cmentarzysko firm i etosu pracy czyli produktywności.
Ale chciwość w branży stoczniowej nie ma granic, to wszystko już niedługo kręcić się będzie tylko dzięki Ukraińcom tzn. tylko emigranci będą pracować w tak słabych warunkach i fikcyjnym BHP, to już nie jest tylko kwestia wysokości zarobków, tylko żałosnych warunków pracy, bo dla polakówa warunki w pracy mogą być jak garażowe, śmietnikowe, tu się nie ceni pracy jako dobra, ale jako konieczność, ot taka pańszczyźniana mentalność... stąd taka niska wydajność/produktywność.
"Oni udają, że nam płacą, a my udajemy, że pracujemy".- 0 0
-
2018-04-30 14:23
Lodołamacze budują (1)
Latem?
- 0 3
-
2018-05-01 11:17
Nie, niech budują zimą. Przecież pstrykną palcem i zrobione - robota na jeden dzień...
- 2 0
-
2018-04-30 17:30
Lodołamacze serii L-1000 (1984-87r.) Stocznia "NAUTA" Gdynia
Można wybudować taniej? Można. Wystarczy sięgnąć do sprawdzonych projektów wybudowanych w latach 1984-87 lodołamaczy czołowych serii L-1000/40x/x . Nazwy to :TYGRYS, JAGUAR, LEW, GEPARD, BAWÓŁ, NIEDŻWIEDŻ, DZIK i PANTERA. Od lat bardzo dobrze radzą sobie z lodem na Wiśle. To solidne i sprawdzone mimo swojego wieku jednostki. Można oczywiście dokonać szeregu ( wyposażenie, siłownia itp.)- zmian ale projekt na "bazę" nowej generacji lodołamacza rzecznego już jest.
- 3 2
-
2018-04-30 19:51
A mogli zamowic u Szczurka.... on sprzedaje piekne wizualizacje.
- 1 3
-
2018-04-30 21:55
(2)
Chcesz zarabiac mniejniz w biedronce ale czuc sie spelnionym zawodowo nie wychodzac ze stoczni zatrudnij sie w remontowej stawka wieksza niz zycie
- 13 3
-
2018-05-01 14:08
26 brutto. W ikei zona za wykladanie olowkow .a 23 brutto po 3 msc.
- 4 1
-
2018-05-07 05:24
Wąski
Ta stocznia to patologia i polskie przekleństwo pieniądze są tam tak marne że nawet nasi ukraińscy towarzysze plują na ten syff
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.