• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding zbuduje promy dla Norled

VIK
20 lipca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
 Jednostki będą obsługiwały połączenie Festøya - Solavågen.  Jednostki będą obsługiwały połączenie Festøya - Solavågen.

Stocznia Remontowa Shipbuilding należąca do grupy Remontowa Holding podpisała kontrakt z norweskim armatorem Norled na budowę dwóch w pełni wyposażonych promów pasażersko-samochodowych o hybrydowym napędzie diesel-electric.



Będą to dwa promy o długości całkowitej 114,40 m każdy i szerokości 17,7 m. Będą to jednostki tzw. symetryczne (dwustronne) do żeglugi w norweskich fiordach. Mają obsługiwać połączenie Festøya - Solavågen. Zakontraktowane jednostki mają być dostarczone w IV kwartale 2019 roku. Obecnie w portfelu produkcyjnym Remontowa Shipbuilding jest 16 w pełni wyposażonych jednostek, w tym osiem okrętów.

Każdy ze statków budowanych dla Norled będzie wyposażony w dwa pędniki azymutalne oraz dwa zespoły prądotwórcze. W standardowym trybie pracy całość mocy pobierana będzie z baterii, które będą doładowywane w czasie postoju promu przy nabrzeżu poprzez wykorzystanie systemu szybkiego ładowania współpracującego z systemem automatycznego cumowania statku. Agregaty prądotwórcze, których silniki będą mogły pracować na 100-proc. paliwie bio-diesel, będą wykorzystywane jako źródła zasilania na wypadek awarii.

Promy będą zbudowane w oparciu o projekt LMG 120-DEH biura LMG Marin z Bergen. W stoczni Remontowa Shipbuilding zbudowano już 12 promów na bazie projektów norweskiego biura, w zakresie dokumentacji roboczej wspieranego zazwyczaj przez Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding. Kolejne dwa, o numerze budowy B617 dla Transport for London, przeznaczone na Tamizę, także o napędzie elektrycznym, zostały już zwodowane i są obecnie w trakcie wyposażania.

Norled (dawniej Tide Sjø AS), spółka zależna w grupie DSD AS (Det Stavangerske Dampskibsselskap) to jeden z największych przewoźników promowych w Norwegii, posiadający flotę 80 promów, spośród których sześć zostało zbudowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding. Norled to także lider wśród norweskich armatorów w dziedzinie wprowadzania "zielonej" żeglugi. W jego barwach pływa pierwszy na świecie zero-emisyjny (ZeroCat™ 120) prom o napędzie elektrycznym Ampere, zbudowany w Norwegii na kadłubie powstałym w działającej w Gdańsku firmie Aluship Technology.
VIK

Miejsca

Opinie (45) 2 zablokowane

  • Śmiechu warte

    Kto je będzie budował???? Skończy się jak ral. płace w całym holdingu marne. Zarabiają tylko koledzy, którzy mają za zadanie popędzać batem plebs.

    • 21 3

  • Co to jest "pędnik azymutalny"? (3)

    Czy autor mógłby mi przetłumaczyć "pędnik azymutalny" na język polski powszechny?

    • 1 12

    • Ster ktory sam trzyma zadaną pozycję.

      • 2 2

    • Odpal google i nie zawracaj d lamusie

      • 11 0

    • to jest termin okrętowy, zamiennie używamy nazwy "izopod". Wątpię, czy jest inna nawa w/w w j. polskim

      https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C4%99dnik_azymutalny

      • 1 0

  • Stop

    Banda gdzie akcje zrobili sobie prywate

    • 10 2

  • zostana zbudowane z opoznieniem

    . .. dlatego ze pod koniec roku stany zjednoczone powiedza calemu swiatu ze sa warte 0,3% w papierach wartosciowych wiec bedzie pierwszy raz w histori swiata taka sytuacja.. potem reakcja juz tylko w ksztalcie domina . .. a na dzien dzisiejszy jesli to maja budowac ukraincy i polacy na umowach o dzielo to tez niczego dobrego nie wrozy . ... a jesli mialby byc to podwykonawca " ADARD " to wyjdzie z tego tylko statek piracki ..

    • 7 0

  • (2)

    Najlepsza stocznia na Świecie

    • 9 19

    • A na Torun?

      • 0 0

    • Radom

      • 0 0

  • Pis, wybuduje. Tak jak ten w Szczecinie.

    • 8 1

  • tempo..tempo..tempo (1)

    aby znowu kar nie płacić.. co prawda Stocznia miała osiągnięcia..ale dostepność dobrych robotników mocno ograniczona.

    • 7 0

    • Stefan Koślicki sam zbuduje.

      • 3 0

  • Bar Mleczny Sloneczny zrobi nalesniki.

    • 2 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane