• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rosyjski armator wznawia połączenia z Gdańskiem

Robert Kiewlicz
1 lipca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Śmiertelny wypadek na terenie GCT
Statek m/v Delta Hamburg będzie pierwszy statkiem, który zawinie do Gdańska w ramach nowego połączenia. Statek m/v Delta Hamburg będzie pierwszy statkiem, który zawinie do Gdańska w ramach nowego połączenia.

Rosyjski armator, Delta Shipping Lines, wznawia, od 4 lipca 2011, stałe połączenia do Gdańskiego Terminalu Kontenerowego. Statki będą pływały na trasie Gdańsk - St.Petersburg - Gdańsk i będą zawijać do GTK raz w tygodniu.



Armator oferuje przewóz towarów kontenerami standardowymi: 20'dv i 40'dv, jak również w kontenerach specjalistycznych 40'HC, 40'RF, 40'HC-RF, 40'HC-PalletWide, 45'HC-PalletWide. Statki rosyjskiego armatora pływają na krótkich trasach pomiędzy terminalami kontenerowymi w portach europejskich leżących nad Bałtykiem i Morzem Północnym. Przewożą kontenery wyładowane w wielkich portach oceanicznych do mniejszych portów regionalnych. Agentem armatora jest gdyńska firma Safe Shipping.

Delta Shipping Lines zakończyły połączenia z Gdańskiem w 2009 roku. Powodem był kryzys światowy i trudności, jakie dotknęły w tym czasie linie żeglugowe.

Gdański Terminal Kontenerowy rozpoczął działalność w listopadzie 1998 r. na Nabrzeżu Szczecińskim zobacz na mapie Gdańska. Terminal jest przystosowany do obsługi statków o nośności do 20 tys. DWT. Jest wyposażony w jedną nabrzeżową suwnicę kontenerową, dwie suwnice placowe, dwa dźwigi nabrzeżowe, samojezdny dźwig nabrzeżowy o udźwigu 100 ton, wóz podsiębierny i dwa wozy typu reachstacker. Możliwa jest obsługa statków w systemach lo-lo i ro-ro. Przy nabrzeżu znajduje się Magazyn Czasowego Składowania, co pozwala na korzystanie z uproszczonej procedury odprawy kontenerów.

W 2010 roku terminal obsłużył 62 309 TEU w relacji burtowej. W związku ze wzrostem obrotów kontenerowych, planowane jest zwiększenie możliwości składowych terminalu.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (22)

  • Skansen (7)

    GTK powoli umiera...i nawet ostatnie plotki o wykupieniu przez DCT tylko to potwierdzaja...ale czemu sie dziwic: ciagle awarie, braki kadrowe (tylko jeden czlowiek moze obslugiwac duza suwnice), taryfa sobotnia od 23.00 w piatek

    • 4 14

    • Bez przesady

      Taryfa sobotnia od 23:00 w piatek to powszechna praktyka w Gdansku i w Gdyni.
      A Delta hamburg w ten poniedzilek (4.07) nie bedzie jeszcze ;)

      • 8 0

    • taryfa sobotnia

      taryfa sobotnia jest liczona od 23 ej w każdym terminalu kontenerowym, tak są bowiem poukładane zmiany portowe, I zmiana od 23.00 do 7.00, druga od 7.00 do 15.00, a III od 15.00 do 23.00. GTK ma się dobrze, świadczą o tym nowe linie kontenerowe, np. w tym roku po raz pierwszy pokazały się w Gdańsku statki CMA- CGM, a teraz powrócił armator rosyjski. Tak trzymać GTK, trzymam kciuki za tą młodą, prężną załogę i wszystkich sztauerów.

      • 8 1

    • "(tylko jeden czlowiek moze obslugiwac duza suwnice)" - no aż się zakrztusiłem z wrażenia ... :)

      Jak można pisać takie bzdury?

      • 8 2

    • mały ale kozak

      W rankingu wydajności terminali na Morzu Bałtyckim i Północnym ten skromnie wyposazony terminal bije na głowę huby zachodnioeuropwjskie i cały czas trzyma się sztywno w pierwszej 20-tce wśród 60 terminali przeważnie o niebo lepiej wyposażonych. To najlepiej odzwierciedla zaangażowanie pracowników, sprzęt to nie wszystko....

      • 2 1

    • DCT to kolos na glinianych nogach (1)

      jak w temacie. Maersk już traktuje DCT jak swoją własność i tak naprawdę on nimi zamiata, to terminal jednego armatora - znika Maersk i co wtedy??? A już budują swój terminal na Morzu Północnym... pożyjemy zobaczymy czy kiedyś na bramie DCT nie będzie wisiało logo GTK ..;)))) Umrę z beki....

      • 4 3

      • GTK DCT BCT SRETETE

        Mam w pupie jakie jakie logo mam na ubraniu, jeżeli dobrze traktują pracownika i płacą to dla mnie może już od jutra na DeCecie wisieć nazwa GTK! na DCT nawet durne remonty, poprawki, robią firmy z Niemiec, Dyrektor nie zna imion brygadzistów, kierownictwo (Polacy) nie umieją po polsku, żenadaTowarów do przeładowania będzie coraz więcej, zachodnie terminale są już przeładowane, starczy dla wszystkich, pozdrawiam wszystkich pracowników terminali w Polsce! Im nas więcej tym konkurencja płacowa może być wyższa!!

        • 0 1

    • a co by tam można kupić? Przecież GTK prawie nic nie posiada? to co jest i zostało mocno wykorzystane przez GTK należy do portu a nie do GTK...
      Co GTK miałoby sprzedać ? przecież nawet operacje nie są przeprowadzane przez GTK ludzi z portu...

      • 0 3

  • a co na to UNIFEEDER? (3)

    • 0 3

    • DCT trzyma tylko Maersk (2)

      DCT istnieje tylko dzięki jednemu armatorowi . W GTK dzięki public feederom i nowym liniom - przewija się cała plejada armatorów ............

      • 2 3

      • (1)

        no pewnie po 30 kontenerów każdy statek i tek udaje się wam uciułać w miesiącu GTK 4.073 TEU

        A DCT jednym statkiem przekracza wasz CAŁY miesięczny przeładunek:P

        • 2 3

        • moesz sobie mowic jaki DCT to och i ah, ale jak tylko mozna to puszcza sie kotenery przez GTK, to jest duzo tanszy..

          • 3 0

  • Port powinien zostac wyprowadzony na zewntrz, w rejon Portu Polnocnego.

    • 2 5

  • zablokować!

    • 1 3

  • ??? (3)

    Armator oferuje przewóz towarów kontenerami standardowymi: 20'dv i 40'dv - yyyyyy czy nie powinno byc napisane TEU?

    • 0 6

    • ogarnij sie

      • 0 0

    • nie, 20'DV i 40'DV (1TEU / 2 TEU)

      • 0 0

    • nie powinno

      • 0 0

  • rejs do St Petersburga dla turystów (2)

    Chętnie popłynęłabym z Gdańska do St Petersburga w celach turystycznych choćby na kilkudniowy wypad..
    Czy jest taka możliwość? Czy można na tych statkach transportowych wydzielić kabinę dla turystów? Czy są może statki typowo wycieczkowe na tej trasie?

    • 7 0

    • Gdynia-Helsinki promem

      i dalej albo promem albo pociągiem (4,5h).

      • 1 0

    • Jest podana w tekście nazwa agenta obsługującego armatora - wykonać telefon z zapytaniem

      • 0 0

  • Wyższość innego rodzaju

    Na GTK przynajmniej szefostwo operacyjne zawsze przyjmie linię z otwartymi rękami i życzliwością bez traktowania "z góry" niż "niedaleko"

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane