- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (49 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (99 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (84 opinie)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (153 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (71 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Rozpoczęła się rozbudowa terminalu Baltic Hub
Oficjalnie rozpoczęto budowę kolejnego głębokowodnego nabrzeża w terminalu kontenerowym Baltic Hub (dawniej DCT) w Gdańsku. Powstanie on w całości na wodzie, a jego zabudowa przylegać będzie do T1, tym samym kontynuując inwestycję na morzu. Rozbudowa ma się zakończyć wiosną 2024 r.
W ramach T3 powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni 36,5 ha. Sam terminal powstanie na wodzie z dala od plaży, ale część infrastruktury towarzyszącej rozrośnie się również na lądzie na 550 m (na wschód), w odległości ponad 300 m od plaży Stogi. Projekt zrealizuje konsorcjum firm: polski Budimex i belgijska firma Dredging International NV. Wartość inwestycji to 470 mln euro. Całość będzie finansowana ze środków własnych Baltic Hub i kredytów zewnętrznych.
![To już koniec DCT Gdańsk, teraz będzie Baltic Hub](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3301/150x100/3301627__kr.webp)
Otwarcie terminalu dla działalności komercyjnej planowane jest na koniec pierwszej połowy 2024 r., a pełne zakończenie projektu na drugi kwartał 2025 r. Nowe nabrzeże zostanie wyposażone w siedem suwnic nabrzeżowych, zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG, pracujących na placu kontenerowym.
![Postęp prac w Baltic Hub. Polska powiększy się o 36 hektarów](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3699/150x100/3699697__kr.webp)
Po rozbudowie Baltic Hub do 2025 r. ma zwiększyć swoje obecne zdolności przeładunkowe z 2,9 mln TEU do 4,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie. T3 będzie mógł obsługiwać statki kontenerowe nowej generacji, przypływające na Morze Bałtyckie, zmniejszając odległości żeglugowe dla statków dowozowych i zapewniając polskim oraz regionalnym spedytorom więcej połączeń na świecie.
Opinie (120) 3 zablokowane
-
2022-11-29 08:47
Kolesie w galeriach nieźle się bawią
A zapracują na to robotnicy
- 2 0
-
2022-11-29 09:20
Już niedługo setki Tirów na Trasie Sucharskiego
- 2 0
-
2022-11-29 13:14
te wizualizacje nie są w skali zrobione
bo obecnie nabrzeże ma ok 300 metrów szerokości, nowe będzie prawie 2x szersze i w kolejnych etapach prawdopodobnie rozbudowane w kierunku lądu + rozbudowa bocznic i nowy plac składowania. Dla zaskoczonych skalą, to jest w planach od momentu wydania dokumentacji projektowej w 2004 roku. Oby tak dalej.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.