- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Ruszyły rekordowe kolejowe targi Trako 2019
We wtorek w Amber Expo rozpoczęły się 13. Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019. W tym roku w Gdańsku swoją ofertę prezentuje ponad 700 wystawców z 30 krajów na całym świecie. W piątek - ostatniego dnia imprezy - odbędzie się Dzień Edukacji i Kariery, którego program skierowany jest szczególnie do uczniów, studentów, dyrektorów szkół i osób poszukujących nowych wyzwań w życiu zawodowym.
W ciągu czterech dni imprezy swoją ofertę przedstawi w Gdańsku ponad 700 wystawców z 30 krajów na świecie. Do Gdańska przyjechali przedstawiciele zarządów kolei zagranicznych i przewoźników krajowych, polskich i europejskich instytucji działających na rzecz rozwoju kolei, producentów taboru, urządzeń i systemów wspomagających branżę kolejową.
- Mamy poczucie, że robi się nam trochę ciasno, dlatego wkrótce chcemy wybudować nową halę. Wierzymy, że kolejna edycja w 2021 będzie mogła się już odbyć w nowej, czwartej już hali targowej - zapowiedział Andrzej Bojanowski, prezes Międzynarodowych Targów Gdańskich. - Jestem przekonany, że transport szynowy i kolej to przyszłość regionów i całego kraju. Targi Trako 2019 są na to żywym dowodem. To dbałość i walka o klimat kieruje nas prosto na tory, na rozwój transportu szynowego, zarówno towarowego, jak i osobowego. Gdańsk jest miastem, który nie boi się inwestycji w transport szynowy, czego przykładem jest 30 km nowych tras tramwajowych czy pierwsza po wojnie nowa linia kolejowa, jaką jest Pomorska Kolej Metropolitalna.
Bogaty jest też program imprezy. W ciągu czterech dni w Amber Expo odbędzie się 40 różnego rodzaju wydarzeń: od debat, przez seminaria, aż po konferencje poświęcone transportowi szynowemu.
Program Trako 2019
Gratką dla wszystkich miłośników kolei może być szczególnie program czwartego dnia imprezy (piątek, 27 września). Wydarzenia skierowane są szczególnie do osób młodych, poszukujących pracy, uczniów i studentów, którzy swoją przyszłość chcieliby związać z koleją i transportem szynowym. To również okazja dla dyrektorów szkół i nauczycieli poszukujących nowych kierunków rozwoju dla swoich podopiecznych. Tego dnia odbędą się m.in. spotkania z pracodawcami, będzie można przygotować profesjonalne CV, poznać tajniki dobrej prezentacji podczas rozmowy kwalifikacyjnej czy poradzić się, jak złożyć wniosek o dofinansowanie unijne na założenie działalności gospodarczej.
- Trako 2019 to największe w Polsce i drugie w Europie targi kolejowe - podkreśla Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A. - Dla nas jest to bardzo ważny punkt w kalendarzu. Z roku na rok Trako umacnia swoją markę i pozycję wicelidera w Europie w branży szynowej. Świadczy o tym liczba wystawców i gości, którzy przyjeżdżają w tych dniach do Gdańska.
Umowa na bilet metropolitalny
We wtorek podczas targów miało miejsce także podpisanie umowy na dofinansowanie zintegrowanego biletu dla Pomorza. Unijne Centrum Projektów Transportowych przyznało spółce InnoBaltica 90 mln zł na realizację projektu o nazwie: "Zwiększenie dostępności regionalnego transportu kolejowego w województwie pomorskim poprzez jego integrację z transportem lokalnym - budowa elektronicznej platformy zintegrowanych usług mobilności".
Podpisanie umowy spowoduje uruchomienie środków unijnych, dzięki którym województwo pomorskie będzie miało jeden z najbardziej nowoczesnych zintegrowanych systemów płacenia za przejazdy w transporcie publicznym.
Wydarzenia
Opinie (63)
-
2019-09-25 10:29
(5)
Imprezę przenieść do Poznania ,MTG po prostu sobie nie radzi z przygotowaniem tak dużych targow .
- 5 15
-
2019-09-25 14:02
Czemu? (2)
Czemu tak myslisz? W jaki sposob MTG sobie nie radzi?
- 1 2
-
2019-09-25 17:54
(1)
Grzechów jest sporo ,od wielkości ciągów komunikacyjnych po sprawy podłączeń mediów .Nie skopiujesz targów w Berlinie .
- 2 1
-
2019-09-26 20:33
A jakie grzechy Wy macie drodzy wystawcy to dopiero by się można było rozpisać.
- 1 1
-
2019-09-26 01:40
jasne..... (1)
...... do Berlina przenieść......takim mądrym mówimy nie !!!!!
Sam się przenieś, będzie ci lepiej- 1 1
-
2019-09-27 21:29
Czytanie ze zrozumieniem się kłania, przenieść do Poznania !!!
- 1 0
-
2019-09-25 11:00
Kolejny raz zobaczymy pojazdy których w Trójmiescie przez najblizsze lata niebedzie!! (1)
- 2 2
-
2019-09-25 12:10
Griffiny IC będą dojeżdżały do Gdyni już w przyszłym roku.
Prezentowane na targach wagony IC już kursują w relacjach przez Trójmiasto.
- 2 0
-
2019-09-25 14:12
a czy jest
gdański tramwaj wodny?
- 3 0
-
2019-09-25 16:12
Prezes PKP - zupełna aberracja
Zwiąchol po zawodówie, zielonego pojęcia o kolei nie ma i skutecznie ją rozwala
- 4 6
-
2019-09-25 16:33
O czym jest ten materiał
Niby o wystawie kolejowej, a na pierwszej części filmu pokazują same hostessy.
- 4 0
-
2019-09-25 17:07
Koszty (3)
Ceny to jakiś dramat !!! Bilet wstępu jednodniowy to 95 zł, parking 50 zł. Impreza targowa w Berlinie (dziesięć razy większa) koszt wstępu na jeden dzień 17 Euro, parking 6 Euro. Skąd u nas takie ceny za wstęp na imprezę o regionalnym zasięgu ???
- 8 3
-
2019-09-25 19:23
Bzdury opowiadasz!
Skąd wziąłeś 95 zł??? Bilet jednodniowy jest za 15 zł.
- 1 1
-
2019-09-26 01:42
jedź do Berlina
i przestań lamentować trolku. Nie chcesz - to nie idź i nie kłam
- 2 1
-
2019-09-26 08:33
zbieraja na remony dworca
w Gd Glownym
- 0 2
-
2019-09-25 17:08
Umowa na bilet metropolitalny za 90 mln zł ???
To chyba jakiś żart. To przerost formy nad treścią. Te pieniądze powinno się przeznaczyć na dopłaty do biletów już istniejących, tak by ich cena nie przekraczała 100 zł. Obecnie aby swobodnie poruszać się po Trójmieście trzeba wydać 364 zł (cały obszar MZKZG autobusy/tramwaje/pociągi).
A dodam, że jak ktoś np. jedzie w danym czasie w Gdańsku, to nie korzysta w tym czasie z komunikacji miejskiej Gdyni. A to cena jest głównym powodem tak małego zainteresowania takimi biletami, a nie ich forma sprzedaży/dystrybucji. To co wystarczy zrobić, to wprowadzić taki bilet promocyjny (w cenie 100 zł) na powiedzmy pół roku, zobaczyć jak zmienią się nawyki pasażerów i wówczas inaczej rozdzielać dotacji. Ja np. mógłbym jeździć PKM-ką i autobusami ZTM, ale jeżdżę tylko autobusami, bo szkoda mi kasy na kolejny bilet. Tyle tylko, że ja w danym czasie mogę przebywać albo w autobusie albo w pociągu. Nie mogę być jednocześnie w dwóch środkach transportu na raz. Nie zwiększy mi się też liczba miejsc do których będę jeździć.- 6 1
-
2019-09-25 20:04
koszar (2)
Szkoda tylko, że przy okazji organizacji targów (nie tylko tych) nikt nie jest w stanie zapewnić normalnego wjazdu i wyjazdu z ul. Żaglowej. Tam znajdują się firmy, w których pracują ludzie, do których przyjeżdżają klienci. Brak zapewnionych parkingów dla klientów targów powoduje paraliż parkingu przy US, wyjazd z ul. Żaglowej zajmuje ok. 20 minut. Samochody blokujące auta na parkingu, taksówki blokujące cały przejazd, stojące zwyczajnie na ulicy. Ciężarówki, które próbują się przecisnąć pomiędzy autami zaparkowanymi a taksówkami. Taksówkarze radujący się widokiem ludzi próbujących wyjechać z parkingu pomiędzy ich samochodami. Wstyd dla organizatorów. Ale czego oczekiwać, skoro nawet pracownicy budynku Amber Expo nie mają zapewnionego darmowego parkingu i muszą parkować przy US zajmując przy okazji parking zarówno dla pracowników jak i dla klientów. Porażka.
- 10 1
-
2019-09-26 01:48
Organizacja i komunikacja
Podobne problemy są po meczach Lechii. Wiadomo, że Targi i Lechia powodują duże potoki ludzi i aut, a Straż Miejska i drogówka nie są w stanie podołać. Na tym polu jest totalna porażka, a niby było tyle imprez i koncertów gdzie można było nabrać doświadczenia w tym temacie i przećwiczyć sporo opcji zapewnienia sprawnej i płynnej komunikacji.
Brakuje umiejętności i chęci- 2 0
-
2019-09-28 08:44
Kompletny nieprawdziwy wpis.
Czemu to robisz, prawda jest ze dojazd jest utrudniony, lecz możliwy i nie ma paraliżu. Na urzędzie skarbowym był urządzony dodatkowy parking dla gosci vip. taxi w przyszłości będzie zorganizowane inaczej. Wszyscy pracownicy z biurowca AmberExpo mieli zabezpieczone miejsca parkingowe na dotychczasowych zasadach, trzeba było się tylko przejść 300 metrów.
Konfabulacja do potęgi n- 0 0
-
2019-09-27 16:48
trako (1)
czy naprawde trzeba upychać wiceprezydentów i to głównie tych nieudaczników na intratne stanowiska. zachowujecie sie dokładnie jak te pisowski pachołki bo tak np.Lisicki na otarcie łez dostał posade prezesa w gdańskiej komunikacji a teraz sie dowiaduje że po Kasprzaku na szefa targów poszedł ten zwiazany z deweloperami Bojanowski. |Ta jego wiecznie uśmiechnieta geba nigdy nie była symbolem rozumności i fachowości a takie Targi Gdańskie to znakomita pasada dla takich nierobów. Szanowna Pani Prezydent a nielepiej było pabywająć sie Bojanowskiega Dać go do roboty np.ochroniarskiej lub coś podobnego, a wybory tuż...tuż
- 3 0
-
2019-09-27 17:30
Pani prezydent raczej nic nie zrobi , bo tam pracuje jej siostra a z szwagra zrobili dyrektora więc wiadomo o co chodzi.
- 1 0
-
2019-09-28 11:00
targi kolejowe
W województwie, które z nadwyżka wykonało plan likwidacji "zbędnych" linii kolejowych, które przez 15lat nie kiwnęło palcem w sprawie wyposażenie i utrzymania linii istniejących, które zlikwidowało ZNTK w pobliżu portowego węzła kolejowego (też zapuszczonego), które nie mogło dogadać się z SKM i Regio oraz "kolegami" po fachu w oscinnych województwach, dzięki czemu do Elblaga z przesiadką w Maborku...
Skąd taka miłość do kolei?
Kasa z Unii?- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.