- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (41 opinii)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (172 opinie)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (112 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (161 opinii)
- 5 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
SKOK Stefczyka ukarany za wprowadzanie w błąd
"Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale" - to hasło kampanii reklamowej SKOK im. F. Stefczyka w Gdyni (KASA Stefczyka), które zdaniem prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wprowadzało w błąd klientów. Za to nałożono na przedsiębiorcę ponad 1,3 mln zł kary.
Prezes UOKiK zakwestionowała kampanię Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej im. F. Stefczyka w Gdyni "Zapisz się za darmo". W jej ramach przedsiębiorca zachęcał do uzyskania członkostwa w kasie oraz otwarcia rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego. Reklamy pojawiły się w telewizji, radiu, prasie, internecie, ponadto w formie ulotek i sms-ów i e-maili. Ofertę promowano od 1 czerwca do 31 sierpnia 2012 r. m.in. hasłami: Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale; 0 zł za przelewy w oddziale.
Zdaniem UOKiK, na podstawie tych haseł konsumenci mogli odnieść wrażenie, że gdy założą konto, przelewy będą mogli dokonywać za darmo. Jak się okazało, w rzeczywistości nowy członek mógł wykonywać darmowe przelewy tylko do końca sierpnia, czyli w czasie obowiązywania promocji. W opinii Urzędu, gdyby konsumenci mieli rzetelne informacje o okresie obowiązywania oferty, mogliby nie skorzystać z usług SKOK im. F. Stefczyka. Prezes UOKiK uznała, że firma wprowadziła konsumentów w błąd. W rezultacie takich praktyk mogą oni zdecydować się na zakup towaru lub usługi, czego w normalnej sytuacji by nie zrobili.
Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przysługuje od niej odwołanie do sądu.
Więcej o pomorskiej gospodarce
W programie Marka Kańskiego Pomorska Kronika Biznesu : Pionierzy z Sopotu - rewitalizacja dworca pierwszym na europejską skalę eksperymentem łączącym Partnerstwo Publiczno Prywatne, unijny instrument finansowe Jessica i państwowy Bank ; Czy obywatelski projekt Gdańskiego Klubu Biznesu, zmian w Ustawie o Zamówieniach Publicznych będzie tamą dla rosnącej fali bankructw polskich firm ; Klastery - innowacyjne "plastry" na trudne czasy.
Pomorska Kronika Biznesy w TVP Gdańsk w piątek o 18.20. Powtórka programu w sobotę o 17.15
Miejsca
Opinie (79) 3 zablokowane
-
2013-01-10 21:56
i bardzo dobrze! (1)
Skok to jeden wielki bałagan, jeden wielki wyzysk i jedna wielka ściema!!
- 8 8
-
2013-01-10 22:45
Taaaa
- 3 0
-
2013-01-10 22:40
hymm (5)
zastanawia mnie fakt, że jakakolwiek krytyka tej firmy jest zawsze odbierana jako Polityczna...a może po prostu Kasy Stefczyka są dziadostwem i tyle?
- 5 8
-
2013-01-10 22:46
a może po prostu są zbyt konkurencyjne (4)
i ludzie bardziej im ufają, niż nie polskim bankom. Może w tym jest sedno.
- 4 1
-
2013-01-11 00:03
konkurencyjni? (3)
A w czym i dla kogo?
- dla Klientów: w pożyczkach z oprocentowaniem na ponad 20%?
- dla Pracowników: w traktowaniu ich poniżej jakichkolwiek standardów?
Niestety, ale z etyką biznesu to ta firma nie ma nic wspólnego.
Ważne - Kasy Stefczyka, to 6 różnych kas działających pod tym samym logo.
Byłam Klientem i Kasy i tzw. banku komercyjnego.
Z Kasy zrezygnowałam- powód zatajanie istotnych informacji, takich jak zamrażanie 15 zł na IKS+, opłaty itp.
W Banku mam transparentną umowę i nie płacę za nic - konto za zero, przelewy internetowe też, lokaty b.fajne... i to się nie zmienia od kilku lat.
Więc ta konkurencyjność to mocno wirtualna rzeczywistość.- 2 1
-
2013-01-11 13:11
To dlaczego tylu klientów mają (2)
skoro są tacy słabi i mają słabe standardy? I mają niskie oprocentowanie lokat i słabe kredyty? Skąd ci ludzie się tam biorą?
A na dodatek skoki są solą w oku banków komercyjnych ze względu na bardzo wysokie depozyty.- 1 1
-
2013-01-11 13:45
A dlaczego ludzie kupują wyroby Adidasa, skoro to kilkukrotnie za droga chińczyzna z średniej półki? (1)
Marketing, przy odpowiednich zagrywkach i guano zawinięte w papierek można sprzedać milionom ludzi.
- 2 1
-
2013-01-11 19:30
A dla tego mają,
że inaczej liczą zdolność kredytową, a że potem % przeterminowania pożyczek w oddziale jest ogromny, bo zarżnięci Klienci tym cudownym oprocentowaniem ledwo zipią, to już nikt nie mówi.
I jeśli uważasz, że 2,5 mln Klientów Kas to dużo, dla podmiotu gospodarczego, który jest tyle lat na rynku - to współczuję.....- 0 0
-
2013-01-11 09:38
złodzieje (3)
a co z Providentem to dopiero złodzieje im do d*py nie ma kto sie dobrać gorsi od Amber Gold
- 10 0
-
2013-01-11 09:51
I już kilka kar zabrali.
- 1 0
-
2013-01-13 18:12
złodziejski Provident (1)
Od dawna zastanawiam się kto stoi za tym złodziejskim Providentem, jak to możliwe, że taka mafijna, bez skrupułów łupiąca zdesperowanych ludzi organizacja bezkarnie funkcjonuje, kwitnie i cały czas jest reklamowana. Rozgoryczenie klientów widoczne jest w atakach na Bogu ducha winne przedstawicielki tej firmy (co jakiś czas pisze się o jakichś napadach, morderstwach), ale przecież nie tędy droga. Provident ma się dobrze i zbija kasę
- 1 0
-
2013-01-14 08:46
Bo nie kłamie już w umowach.
Tam jak wół stoi napisane, że cię złupią, bez dwuznaczności nawet, bo ludzie i tak podpisują. Problem leży w tym, że ludzie nie czytają umów, które podpisują w tym wypadku akurat, oraz że jak już przeczytają to nie rozumieją czym np. jest oprocentowanie w skali roku, są przekonani, że jak biorą 1000zł na 50% na trzy lata to oddadzą 1500zł, a potem wielkie zaskoczenie.
Nie bym bronił tej firmy żerującej na zdesperowanych ludziach, ale niestety państwo nie jest w stanie obronić obywateli przed własną głupotą, i nie powinno być w stanie, bo musiałoby być to państwo totalitarne, kontrolujące każdą decyzję obywateli.- 0 0
-
2013-01-11 13:19
kosztowne przecinki
Karę powinien ponieść reklamodawca, za niewłaściwe przepisanie hasła , które powinno wyglądać tak: "Zapisz się "za". Darmo, do końca sierpnia, Iza. Darmo przelewaj, pieniądze w oddziale".
BIPP!!!
A poza tym, zgadzam się z opinią, że SKOK-i sa tępione przez lobby bankowe oraz z przyczyn politycznych. Wytykanie pochodzenia i powiązań przez banki, jest wyrazem bigoterii, cynizmu i obłudy. Wykopcie historię dowolnego banku, a zobaczycie takie rzeczy, ze włosy sie jeżą na głowie. Finansowanie komunizmu, faszyzmu, mafii, wojen, spekulacji kładących na łopatki gospodarki państw. SKOK-i przy bankach, to jak harcerze w zielonych mundurkach wobec karków w skórach, szerokich garniturach i czarnych furach.- 3 1
-
2013-01-11 18:48
Do SKOKu wpłacę kasę
jak powstanie SKOK im. Edwarda Abramowskiego
- 0 0
-
2013-01-12 17:08
Nie cierpię banku Nordea
Nie cierpię banku Nordea
- 1 0
-
2013-01-14 08:08
meritum
Zamiast toczyć ideologiczne wojny,zwroccie uwagę,że reklama naprawdę wprowadza w błąd.
- 1 0
-
2013-01-28 13:29
hej
wszedzie te skoki czu ona sa naprawde bezpieczne czy to nie sa kolejne amber gold????? czmu nie ma o nich wiecej informacji .......
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.