• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKOK Stefczyka ukarany za wprowadzanie w błąd

VIK
10 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Prezes UOKiK nałożyła na "Stefczyka" karę w wysokości 1,3 mln zł. Prezes UOKiK nałożyła na "Stefczyka" karę w wysokości 1,3 mln zł.

"Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale" - to hasło kampanii reklamowej SKOK im. F. Stefczyka w Gdyni (KASA Stefczyka), które zdaniem prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wprowadzało w błąd klientów. Za to nałożono na przedsiębiorcę ponad 1,3 mln zł kary.


Czy wiesz czym zajmuje się UOKiK?


Prezes UOKiK zakwestionowała kampanię Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej im. F. Stefczyka w Gdyni "Zapisz się za darmo". W jej ramach przedsiębiorca zachęcał do uzyskania członkostwa w kasie oraz otwarcia rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego. Reklamy pojawiły się w telewizji, radiu, prasie, internecie, ponadto w formie ulotek i sms-ów i e-maili. Ofertę promowano od 1 czerwca do 31 sierpnia 2012 r. m.in. hasłami: Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale; 0 zł za przelewy w oddziale.

Zdaniem UOKiK, na podstawie tych haseł konsumenci mogli odnieść wrażenie, że gdy założą konto, przelewy będą mogli dokonywać za darmo. Jak się okazało, w rzeczywistości nowy członek mógł wykonywać darmowe przelewy tylko do końca sierpnia, czyli w czasie obowiązywania promocji. W opinii Urzędu, gdyby konsumenci mieli rzetelne informacje o okresie obowiązywania oferty, mogliby nie skorzystać z usług SKOK im. F. Stefczyka. Prezes UOKiK uznała, że firma wprowadziła konsumentów w błąd. W rezultacie takich praktyk mogą oni zdecydować się na zakup towaru lub usługi, czego w normalnej sytuacji by nie zrobili.

Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przysługuje od niej odwołanie do sądu.

Więcej o pomorskiej gospodarce


W programie Marka Kańskiego Pomorska Kronika Biznesu : Pionierzy z Sopotu - rewitalizacja dworca pierwszym na europejską skalę eksperymentem łączącym Partnerstwo Publiczno Prywatne, unijny instrument finansowe Jessica i państwowy Bank ; Czy obywatelski projekt Gdańskiego Klubu Biznesu, zmian w Ustawie o Zamówieniach Publicznych będzie tamą dla rosnącej fali bankructw polskich firm ; Klastery - innowacyjne "plastry" na trudne czasy.

Pomorska Kronika Biznesy w TVP Gdańsk w piątek o 18.20. Powtórka programu w sobotę o 17.15
VIK

Miejsca

Opinie (79) 3 zablokowane

  • i bardzo dobrze! (1)

    Skok to jeden wielki bałagan, jeden wielki wyzysk i jedna wielka ściema!!

    • 8 8

    • Taaaa

      • 3 0

  • hymm (5)

    zastanawia mnie fakt, że jakakolwiek krytyka tej firmy jest zawsze odbierana jako Polityczna...a może po prostu Kasy Stefczyka są dziadostwem i tyle?

    • 5 8

    • a może po prostu są zbyt konkurencyjne (4)

      i ludzie bardziej im ufają, niż nie polskim bankom. Może w tym jest sedno.

      • 4 1

      • konkurencyjni? (3)

        A w czym i dla kogo?
        - dla Klientów: w pożyczkach z oprocentowaniem na ponad 20%?
        - dla Pracowników: w traktowaniu ich poniżej jakichkolwiek standardów?
        Niestety, ale z etyką biznesu to ta firma nie ma nic wspólnego.
        Ważne - Kasy Stefczyka, to 6 różnych kas działających pod tym samym logo.
        Byłam Klientem i Kasy i tzw. banku komercyjnego.
        Z Kasy zrezygnowałam- powód zatajanie istotnych informacji, takich jak zamrażanie 15 zł na IKS+, opłaty itp.
        W Banku mam transparentną umowę i nie płacę za nic - konto za zero, przelewy internetowe też, lokaty b.fajne... i to się nie zmienia od kilku lat.
        Więc ta konkurencyjność to mocno wirtualna rzeczywistość.

        • 2 1

        • To dlaczego tylu klientów mają (2)

          skoro są tacy słabi i mają słabe standardy? I mają niskie oprocentowanie lokat i słabe kredyty? Skąd ci ludzie się tam biorą?
          A na dodatek skoki są solą w oku banków komercyjnych ze względu na bardzo wysokie depozyty.

          • 1 1

          • A dlaczego ludzie kupują wyroby Adidasa, skoro to kilkukrotnie za droga chińczyzna z średniej półki? (1)

            Marketing, przy odpowiednich zagrywkach i guano zawinięte w papierek można sprzedać milionom ludzi.

            • 2 1

            • A dla tego mają,

              że inaczej liczą zdolność kredytową, a że potem % przeterminowania pożyczek w oddziale jest ogromny, bo zarżnięci Klienci tym cudownym oprocentowaniem ledwo zipią, to już nikt nie mówi.
              I jeśli uważasz, że 2,5 mln Klientów Kas to dużo, dla podmiotu gospodarczego, który jest tyle lat na rynku - to współczuję.....

              • 0 0

  • złodzieje (3)

    a co z Providentem to dopiero złodzieje im do d*py nie ma kto sie dobrać gorsi od Amber Gold

    • 10 0

    • I już kilka kar zabrali.

      • 1 0

    • złodziejski Provident (1)

      Od dawna zastanawiam się kto stoi za tym złodziejskim Providentem, jak to możliwe, że taka mafijna, bez skrupułów łupiąca zdesperowanych ludzi organizacja bezkarnie funkcjonuje, kwitnie i cały czas jest reklamowana. Rozgoryczenie klientów widoczne jest w atakach na Bogu ducha winne przedstawicielki tej firmy (co jakiś czas pisze się o jakichś napadach, morderstwach), ale przecież nie tędy droga. Provident ma się dobrze i zbija kasę

      • 1 0

      • Bo nie kłamie już w umowach.

        Tam jak wół stoi napisane, że cię złupią, bez dwuznaczności nawet, bo ludzie i tak podpisują. Problem leży w tym, że ludzie nie czytają umów, które podpisują w tym wypadku akurat, oraz że jak już przeczytają to nie rozumieją czym np. jest oprocentowanie w skali roku, są przekonani, że jak biorą 1000zł na 50% na trzy lata to oddadzą 1500zł, a potem wielkie zaskoczenie.

        Nie bym bronił tej firmy żerującej na zdesperowanych ludziach, ale niestety państwo nie jest w stanie obronić obywateli przed własną głupotą, i nie powinno być w stanie, bo musiałoby być to państwo totalitarne, kontrolujące każdą decyzję obywateli.

        • 0 0

  • kosztowne przecinki

    Karę powinien ponieść reklamodawca, za niewłaściwe przepisanie hasła , które powinno wyglądać tak: "Zapisz się "za". Darmo, do końca sierpnia, Iza. Darmo przelewaj, pieniądze w oddziale".

    BIPP!!!

    A poza tym, zgadzam się z opinią, że SKOK-i sa tępione przez lobby bankowe oraz z przyczyn politycznych. Wytykanie pochodzenia i powiązań przez banki, jest wyrazem bigoterii, cynizmu i obłudy. Wykopcie historię dowolnego banku, a zobaczycie takie rzeczy, ze włosy sie jeżą na głowie. Finansowanie komunizmu, faszyzmu, mafii, wojen, spekulacji kładących na łopatki gospodarki państw. SKOK-i przy bankach, to jak harcerze w zielonych mundurkach wobec karków w skórach, szerokich garniturach i czarnych furach.

    • 3 1

  • Do SKOKu wpłacę kasę

    jak powstanie SKOK im. Edwarda Abramowskiego

    • 0 0

  • Nie cierpię banku Nordea

    Nie cierpię banku Nordea

    • 1 0

  • meritum

    Zamiast toczyć ideologiczne wojny,zwroccie uwagę,że reklama naprawdę wprowadza w błąd.

    • 1 0

  • hej

    wszedzie te skoki czu ona sa naprawde bezpieczne czy to nie sa kolejne amber gold????? czmu nie ma o nich wiecej informacji .......

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane