- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 2 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (147 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Samorządy i trójmiejscy deweloperzy na targach w Cannes
Do piątku we francuskim Cannes trwają jedne z najważniejszych na świecie targów. Gdańsk i Sopot prezentuje się w ramach Gdańskiego Obszaru Metropolitarnego. Na udział w targach zdecydowało się także kilku naszych deweloperów.
Gdańsk i Sopot prezentują się w ramach Gdańskiego Obszaru Metropolitarnego (GOM). Gdynia nie ma swojego stoiska.
- W Gdyni dominują tereny prywatne, samorząd nie musi się tam promować. Ale nasze największe skarby, czyli tereny Nauty i Dalmoru są na targach prezentowane przez spółkę Invest in Pomerania oraz Polski Holding Nieruchomości - tłumaczy Joanna Grajter, rzecznik prasowy w Urzędzie Miasta w Gdyni.
GOM, który na targach prezentuje się po raz drugi, pozostaje w składzie: Gdańsk, Sopot, Pruszcz Gdański i Malbork oraz przedstawiciele inicjatywy Invest in Pomerania.
Z Sopotu do Cannes pojechały trzy osoby: prezydent Jacek Karnowski oraz dwoje pracowników urzędu. Na miejscu jest również prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz.
- Kalendarze spotkań prezydentów Gdańska i Sopotu są wypełnione, mamy nadzieję, że to dobra wróżba. Odbywają się tu także spotkania prezydentów światowych metropolii, które biorą udział w targach. Prezentowane są projekty rozwiązań i już stosowane tam rozwiązania. Jest to więc także miejsce poszukiwania nowego spojrzenia na funkcjonowanie miasta czy nowych funkcji, które ułatwią życie nie tylko turystom, ale także mieszkańcom - relacjonuje z Cannes Błażej Kucharski z biura prezydenta Sopotu.
Sopot w Cannes stara się szczególnie wesprzeć komercjalizację sopockiego dworca oraz poszukiwać inwestorów chętnych do budowy szpitala czy nowego hotelu na terenie Hipodromu. Miasta pokazują także prywatne tereny, te na których mogłyby powstać hotele, spa i inne obiekty użyteczności publicznej. GOM na tegoroczne targi zaktualizował utworzoną w 2012 r. Metropolitalną Ofertę Inwestycyjną (MOI), pokazującą możliwości inwestycyjne całej Metropolii Gdańskiej.
W Cannes nie brakuje także naszych deweloperów, którzy razem z GOM pokazują się na wspólnym stoisku o powierzchni około 62 m kw. Są tam m.in. Olivia Business Centre, Multi Development (Targ Sienny), Echo Investment (biurowiec Tryton), Hines Polska (Quattro Towers i biurowiec Neptun), Torus (m.in. Alchemia i Arkońska Business Park), BPTO (Młode Miasto) oraz Euro Styl (Opera Office oraz szereg osiedli mieszkaniowych), Allcon Investments (Łużycka Office Park, Łużycka Plus, Allcon @ Park).
- Targi w Cannes są bardzo ważne z punktu widzenia budowania relacji z inwestorami. W pewnym sensie czuję się w obowiązku tam pojechać po raz kolejny - mówi Maciej Grabski, inwestor w Olivia Business Centre. - Mogę pokazać kolejne budynki, a przede wszystkim powiedzieć, że mamy użytkowników z najwyższej światowej półki. Naprawdę możemy się chwalić tym, że firma Bayer wybrała na siedzibę swojego centrum serwisowego akurat Gdańsk. Na targach pokazujemy się wspólnie, praktycznie jako cała metropolia. Są przedstawiciele miast - Gdańska i Sopotu, są prywatni przedsiębiorcy, którzy inwestują w Trójmieście. To jest przemyślane działanie, które ma ogromne znaczenie dla całej aglomeracji. Właśnie takie wspólne przedsięwzięcia budują markę naszej metropolii za granicą.
Co roku, przy okazji wyjazdu włodarzy na tę imprezę, rozpoczyna się dyskusja na temat wydatków. Koszty tegorocznego udziału miasta Gdańska w Cannes to ok. 32. tys. zł. W targach partycypują również biznesowi partnerzy stoiska metropolitalnego.
Podczas poprzednich edycji targów Gdańsk pozyskał m.in. inwestorów Galerii Bałtyckiej (projekt o wartości 400 mln zł) - firmę ECE oraz inwestora największego obecnie projektu realizowanego w Gdańsku w ramach partnerstwa prywatno-publicznego - Forum Radunia (projekt o wartości 1 mld zł) - firmę Multi Development.
Opinie (52) 2 zablokowane
-
2013-03-14 07:49
Cannes to takie większe Żukowo (1)
nad ciepłym morzem. Zamiast Golf II jeżdżą Q7 itp - tyle różnic
- 1 1
-
2013-03-14 09:40
Zamienię willę w Żukowie, na mieszkanie w Cannes, nad ciepłym morzem.
Najlepiej przy Boulevard de la Croisette, albo Rue Georges Clemenceau, pilne !!!
- 0 0
-
2013-03-14 11:36
Fajna wycieczka za nasza kase
Jeszcze nowego 'papieza ubogich' tam brakuje, jak to media o nim mowia, ze podobno nawet kiedys cos ugotowal i autobusem pojechal nawet!
- 1 1
-
2017-03-19 20:22
hala targowa gdansk
kto zastopowal wyjazd pani prezes czy jest to przewodniczacy rady
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.