• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Schleswig-Holstein płynie do Gdańska

ms
24 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
W Gdańskiej Stoczni Remontowa pływający pod niemiecką banderą prom zyska nowoczesną instalację do czyszczenia spalin. W Gdańskiej Stoczni Remontowa pływający pod niemiecką banderą prom zyska nowoczesną instalację do czyszczenia spalin.

Należący do niemiecko-duńskiej linii promowej Scandilines statek jest w drodze do Gdańskiej Stoczni Remontowa, w której zyska nowoczesny system oczyszczania spalin.



Czy wiedziałeś, że polskie stocznie realizują także najbardziej nowoczesne w skali świata zlecenia?

Prom przypłynie do Gdańska prawdopodobnie w poniedziałek, 28 października. Wizyta statku w gdańskiej stoczni prawdopodobnie przeszłaby bez echa, gdyby nie jego nazwa, przywodząca na myśl niemiecki pancernik, który przypłynął do Gdańska w sierpniu 1939 roku. Dzięki temu skojarzeniu sprawą zainteresowały się nie tylko branżowe media.

O wizycie niemiecko-duńskiego promu w Gdańsku jako pierwszy poinformował branżowy Portal Morski. Ze szczegółami informuje on o technicznych aspektach modernizacji, jaką prom przejdzie w gdańskiej stoczni. System oczyszczania spalin, tzw. płuczka (ang. scrubber), jaki zamontowany zostanie przez Gdańską Stocznię Remontowa, to nowatorska instalacja. Gdańska stocznia niedawno zrealizowała jeden z pierwszych w świecie dużych kontraktów dotyczących instalacji scrubberów, który dotyczył trzech statków należących do linii promowej DFDS Seaways. Jak podaje Portal Morski, była to jedna z niewielu dotąd na świecie komercyjnych (a nie wyłącznie eksperymentalnych) instalacji tego typu systemu oczyszczania spalin.

Schleswig-Holstein jest tzw. promem dwustronnym, który nie musi wykonywać zwrotów przy przybijaniu do brzegu. To ważne, bo w przypadku niedługich tras żeglugowych, pozwala zaoszczędzić sporo czasu. A Schleswig-Holstein właśnie taka trasę obsługuje: wraz z bliźniaczym promem Deutschland, pływa na 18-kilometrowej linii Rødby (duńska wyspa Lollandia) - Puttgarden (niemiecka wyspa Fehmarn). Ten dystans jest pokonywany w czasie ok. 45 minut.

Prom przewozi na swoich pokładach samochody osobowe, ciężarówki, a także wagony kolejowe, ponieważ na jednym z pokładów znajduje się tor kolejowy. Wagony pociągów typu InterCity przewożone są promami co dwie godziny. Z obsługiwanego przez ten prom połączenia korzystają bowiem podróżujący na trasie Hamburg - Kopenhaga.
ms

Miejsca

Opinie (82) 5 zablokowanych

  • Wojna byndzie

    Przed wojną tys był.

    • 12 2

  • w Gdańsku pełna mobilizacja

    • 8 3

  • Prezydent i rząd już się pakują,

    Taktyczny odwrót.

    • 15 1

  • wolny

    Przed wojną też był

    • 4 1

  • To chciano zrobić za pomoca armat

    teraz przeprowadza się za pomocą ekonomi i polityki.
    tania siła robocza pracująca na rzecz niemiec.

    • 14 6

  • Schleswig-Holstein płynie do Gdańska z kurtuazyjną wizytą

    godzina 4.45 !!!!

    • 11 2

  • Wow,

    Schleswig & Holstein to tak znany projektant, że już się statku dorobił. Niezłe te kreacje muszą być.

    • 5 1

  • (4)

    Niemcy jak widać nie zapomnieli o dawnych czasach nawet nazwy te same nadaja

    • 9 1

    • S-H z 39 to okręt wybudowany za Kajzera....

      • 0 1

    • Biorąc pod uwagę, że ciągle mają ten region to chyba nic dziwnego (2)

      W dodatku Szlezwig-Holsztyn to rejon nadmorski, coś jak nasze Pomorze. Nawiasem mówiąc PŻM ma u nas statek o nazwie Pomorze.

      • 5 1

      • Mochery i innej maści oszołomy tego niewiedzą, (1)

        Znajomość geografii u nich sprawdza się tylko do jednego miasta w Niemczech :)

        • 1 3

        • Nie to ha analfabeto

          • 0 1

  • znowu?!

    • 5 0

  • Na szczęście w porcie już czeka ORP Błyskawica

    • 18 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane