- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 2 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (147 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Sieć stacji tankowania paliw gazowych od PGNiG
PGNiG Obrót Detaliczny powiększa sieć stacji tankowania skroplonego (LNG), jak i sprężonego gazu ziemnego (CNG). Spółka planuje uruchomienie kolejnych 4 stacji CNG, co oznacza, że jeszcze w 2023 r. będzie ich obsługiwała łącznie 40. W tym 3 w Trójmieście.
Coraz więcej stacji tankowania gazu
W 2022 r. sieć PGNiG Obrót Detaliczny liczyła 17 ogólnodostępnych stacji tankowania CNG. Obecnie na terenie Polski dostępnych jest już 36 takich obiektów. Do końca 2023 r. spółka planuje uruchomienie kolejnych 4 w: Białymstoku, Płocku, Szczecinie i Gdyni.
Dynamiczny rozwój sieci stacji wynika między innymi z zapisów ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, w ramach której Polska Spółka Gazownictwa, jako operator systemu dystrybucyjnego, zobowiązana została do wybudowania 23 nowych stacji tankowania CNG w całej Polsce. Stacje są konsekwentnie udostępniane spółce PGNiG Obrót Detaliczny, która odpowiada za ich obsługę.
Sprężony gaz ziemny w transporcie
W Polsce ze sprężonego gazu ziemnego (CNG) korzystają między innymi firmy kurierskie, pojazdy komunalne, takie jak śmieciarki, oraz przede wszystkim nowoczesne i ekologiczne autobusy gazowe. Tego typu pojazdy emitują znacznie mniej spalin i hałasu, dlatego przewoźnicy chętnie wykorzystują flotę zasilaną gazem ziemnym w centrach miast.
Obecnie z paliwa CNG i LNG korzysta ponad 800 autobusów w 16 polskich miastach, m.in. w Warszawie, Rzeszowie czy Gdyni. Z kolei skroplony gaz ziemny (LNG) znajduje zastosowanie w logistyce i transporcie ciężkim.
Opinie wybrane
-
2023-11-23 08:49
Wizualnie... brzydka wiata (1)
- 3 6
-
2023-11-23 11:28
Fakt , powinna wyglądać jak katedra Notre dame
- 1 0
-
2023-11-23 11:23
5:1 (1)
W 1990 r miałem epizod związany z pracą , zostałem na jakiś czas taksówkarzem . Znajomy namówił mnie do założenia w moim Polonezie instalacji LPG .Problemem było jednak to ze jedyna stacja tankowania gazu była w Chyloni jednakże stosunek ceny benzyny do ceny gazu był 5:1 więc opłacało się jeździć do Chyloni by zatankować . Następna stacja chyba po roku powstała przy wjeździe do Pruszcza i wtedy było łatwiej a jazda Polonezem była rzeczywiście tania .
- 5 0
-
2023-11-23 11:32
he , znam takiego ktory jeździł tankować swoją Skode ON w Kaliningradzie ! Do Bydgoszczy będę jeździł ale na MOL-u i na razie na Orlenie tankował nie będę
- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.