- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Sieci handlowe wydłużają godziny pracy
Sieci handlowe zdecydowały się na wydłużenie godzin pracy swoich sklepów w tygodniu przedświątecznym. Większość będzie czynna do 23, ale są też tacy, którzy będą handlować nawet do 24.
Na zmianę zdecydował się też Kaufland. W grudniu sklepy tej sieci standardowo są czynne dla klientów w godz. 6 -22, ale nie tuż przed świętami. Jak ogłoszono, większość placówek w dniach od 21 do 23 grudnia będzie pracować do 24.
Również sieć Carrefour zapowiedziała, że od 17 do 23 grudnia wszystkie hipermarkety Carrefour będą otwarte do godz. 23. Obecnie większość hipermarketów należących do sieci jest zamykanych o godz. 22.
Sklepy czynne tylko do godz. 21?
- W przypadku supermarketów decyzja dotycząca godzin otwarcia w wybranym sklepie będzie podejmowana indywidualnie - podano w komunikacie.
Sklepy sieci Netto w dniach 19-23 grudnia będą czynne w godz. od 6 do 23.
Jedynie Lidl z większych sieci nie zdecydował się na wydłużenie godzin pracy. Oznacza to, że przed świętami będą otwarte w standardowych godzinach - w zależności od lokalizacji - do godz. 22 lub 23.
Zdecydowanie krócej będą czynne sklepy w Wigilię, ale tę kwestię regulują przepisy. Przypominamy, że zgodnie z tzw. ustawą o ograniczeniu handlu w niedziele w Wigilię sklepy pracują do godz. 14. Nie oznacza to jednak, że aż do tej godziny sklepy będą obsługiwały klientów. Czas pracy sklepu to nie tylko obsługa, ale też np. rozliczenie kasy. Praktycznie wszystkie sieci zamykają się więc wcześniej. Do godz. 13 pracuje Biedronka, Lidl, Auchan, Kaufland, Carrefour i Netto. Zakupy po 14 można będzie zrobić, ale tylko na stacjach benzynowych oraz w sklepach prowadzonych przez właścicieli.
Opinie (252) 8 zablokowanych
-
2022-12-19 10:05
Opinia wyróżniona
Niedziele handlowe podstawą absurdu (62)
Przede wszystkim powinni znieść ten beznadziejny przepis o zakazie handlu w niedzielę, zyskując jeden dodatkowy dzień w tygodniu na zrobienie zakupów, dwa tygodnie przed świętami nie byłoby takiej masakry w sklepach. Nie znam osoby, która jest za niedzielami bez handlu.
- 275 143
-
2022-12-20 08:57
Odpowiedz (1)
Nie powinni nic zmieniać. Ludzie w handlu też mają rodziny itp. A nie tylko czekać aż klienci przyjdą. Sklepy są przeważnie od 6 do 22 więc każdy znajdzie czas żeby coś kupić w odpowiednich dla niego godzinach. Poza tym w grudniu były dwie handlowe niedzielę.
- 0 2
-
2022-12-22 14:28
Komusza mentalność.
Rozumiem, że jesteś przedstawicielem tych wszystkich osób pracujących w handlu i wyrażasz ich jednomyślne stanowisko? Za kogo wy się k**** ludzie uważacie by dyktować innym jak i kiedy mają pracować? Każdy pracownik podpisuje indywidualną umowę, na jakiej podstawie chcesz tam wciskać swoje 3 grosze? Oczywiście dla ich dobra! Bo to WY wiecie najlepiej co jest dobre dla wszystkich. Moralne ameby.
- 0 0
-
2022-12-20 07:42
Ja jestem za niedzielami bez handlu
- 1 1
-
2022-12-19 20:07
To
Po co walczyli o wolne soboty żeby pracować w niedzielę????.....??
- 2 1
-
2022-12-19 18:26
Dwie (2) niedziele przed świętami były handlowe
Nie ma potrzeby wydłużania 23. godzin handlu. Jeżeli ktoś nie zrobił zakupów przez całe 2 tygodnie, nie zrobi ich w ostatniej godzinie czy dwóch.
- 3 5
-
2022-12-19 15:55
Niedziela handlowa (1)
Nie znasz bo nie masz znajomych wśród pracowników handlu , albo lepiej stań po drugiej stronie to sam będziesz się domagał wolnej niedzieli
- 8 8
-
2022-12-19 17:02
ale co wy macie z tą niedzielą, jakiś kompleks czy co?
w sklepie jest cała masa pracowników bo muszą być dłużej niż 8 godzin i dłużej niż 5 dni czyli na tyle dużo by kazdy miał max te 40 godzin tygodniowo
myślisz że nagle wszyscy będą pracować w niedziele?
są tacy, którzy cię z przyjemnością zastąpią- 6 2
-
2022-12-19 15:45
To se popracuj w niedziele (1)
A najlepiej 7/7 na 12h
- 4 8
-
2022-12-20 01:31
No tak, jak ktoś pracuje w niedziele, to znaczy, ze 7/7. Idź pisać głupoty gdzie indziej.
- 1 0
-
2022-12-19 15:20
a kiedy urzędy niedzielne? (1)
referendum czy chcesz tyrać w niedzielę.
- 5 2
-
2022-12-19 20:05
urzedy to nie prywatny biznes
tylko uslugi na koszt podatnika, wiec mam nadzieje ze nigdy
- 0 1
-
2022-12-19 14:29
Oj jesteś za pracą w niedzielę, jesteś pewnie też za praworządnością w Polsce tak jak np. u szkopów. (7)
Ale to, że u szkopów w niedzielę jest zakaz handlu - o tym już chcesz zapomnieć.
- 5 6
-
2022-12-20 01:31
Już samym tekstem u szkopow Się osmieszasz
- 1 0
-
2022-12-19 14:52
w Iranie jest zakaz odsłaniania włosów przez kobiety (5)
czy u nas też ma być, skoro gdzieś jest?
Ciekawe że PIS tak nienawidzi Niemiec, a co się tylko da to kopiuje, jak 500+ lub korzysta z niemieckich produktów, jak PISowskie limuzyny
A tak przy okazji niektóre sklepy w Niemczech sa otwarte- 6 3
-
2022-12-20 08:45
(1)
to po kiego ta szopka z Maryja królową Polski i rządami kościoła , dotacjami z budżetu skoro nie jesteśmy krajem katolickim tylko krajem białych murzynów gdzie jeden murzyn drugiego kijem do roboty pogania
- 0 0
-
2022-12-20 09:07
Jakim kijem? Jeśli znasz takie przypadki, to zgłoś. Jest swoboda zawierania umów w dozwolonym zakresie (np. płaca minimalna, liczba godzin w tygodniu). Nie ma nawet obowiązku pracy, który był w PRL.
- 1 0
-
2022-12-20 07:46
(2)
Sieci handlowe są w niedziele zamknięte to znaczy że w Niemczech też rządź kościół katolicki?
- 0 0
-
2022-12-20 08:44
(1)
nie , tam się ludzie szanują i nikt nikogo kije nie goni , co dziś nie zrobiłeś zrobisz jutro , życie prywatne jest najważniejsze ... nie mówie tu o pracy w magazynie czy na szparagach ale w biurach projektowych
- 0 0
-
2022-12-20 08:57
Jakie gonienie kijem? Pracodawca przedstawia swoją ofertę: praca w takie dni, płaca taka. Przyjmujesz, albo nie. Gdzie tu widzisz kij?
- 1 0
-
2022-12-19 14:08
Ja jestem
- 0 1
-
2022-12-19 12:22
To ze ty dzbanku masz kaprysy to nieznaczy ze kogos to obchodzi
- 1 1
-
2022-12-19 12:00
To sam siadaj na kasie w niedziele (7)
Każdy ma prawo do wolnej niedzieli z rodziną.
- 16 20
-
2022-12-19 14:19
ja (1)
Każdy? Rozumiem, że w tę swoją wolną niedzielę posłusznie siedzisz w domku i do kościoła? Żadnych spacerków na lody, do restauracji czy kina? Ah tak, tam pewnie pracują roboty... :)))))
- 17 2
-
2022-12-19 14:50
Ukraińcy, bo to nie katolicy :O)
- 0 9
-
2022-12-19 13:42
(1)
Haha, pracuję w handlu, chętnie skorzystałabym z pracującej niedzieli. Przynajmniej w wolny dzień w tygodniu mogłabym załatwić cokolwiek :)
- 17 3
-
2022-12-19 16:59
ja też, gdybym pracował w handlu, to wolałbym być w pracy w niedzielę
kiedyś pracowałem w sklepie polsko-katolickim w UK, jakoś nikomu nie przeszkadzało, że w niedziele był otwarty
tak przy okazji w UK 26 grudnia to tzw. boxing day i sklepy są otwarte- 7 2
-
2022-12-19 12:21
(2)
Każdy? Szpitale, stacje benzynowe, kultura, infrastruktura (prąd, woda), policja, straż. Długo by wymieniać. W czym oni są gorsi od jaśniepani kasjerki? Takie zawodu. Nie podoba się, zmień, a nie "należy się".
- 25 6
-
2022-12-20 08:42
(1)
typowy Polak - jad jakich mało , konsumpcjonizm wlazł 100% , pracować jeść zakupy spać i sr*ć
- 0 2
-
2022-12-20 08:55
Zabrakło merytorycznych argumentów? Nie odniosłeś się do treści komentarza. I kto tu zionie jadem?
- 3 0
-
2022-12-19 11:41
to idz pracuj w niedziele :) (6)
pomysl o tych ludziach co pracuja jak Ty masz wolne w niedziele - oni tez maja swoje rodziny
- 18 22
-
2022-12-20 17:49
Tak... myślmy o ludziach, którzy pracują w niedzielę i również w święta. Oni też mają rodziny... lekarze, piloci, strażnicy więzienni, policjanci, ratownicy medyczni, kierowcy karetek, kontrolerzy lotów, kierowcy autobusów, pielęgniarki, recepcjoniści, pokojówki, strażacy i wiele, wiele innych. Wszyscy do domu w niedzielę i święta!
- 1 0
-
2022-12-20 00:17
w niedzielę nie ma wolnego zachrzania się na zapleczu
- 0 0
-
2022-12-19 17:20
Pracuje w niedziele, siedze w biurze i klikam swoje. Lubię to, bo mam święty spokój i mogę w ciszy popracować;) e moim przypadku 8h niedzieli = 16h w dni powszednie.
- 4 2
-
2022-12-19 11:51
(2)
Naprawdę chciałbym. Szef nie pozwala.
- 13 6
-
2022-12-20 07:48
(1)
No to jak ci szef nie pozwala to zmień pracę np na pracę e żabce będziesz sobie mógł pracować w każda niedziele ofert pracy jest mnóstwo bo większość nie chce pracować w weekendy ale skoro ty chcesz to zapraszam do pracy w handlu
- 1 2
-
2022-12-20 08:53
Życie składa się z kompromisów. Wolę wyższą płacę i niemożność pracy w soboty i niedziele.
- 1 0
-
2022-12-19 11:25
Ja jestem (1)
Za niedzielami bez handlu !!! A w sobotę sklepy do 13 xD
- 19 17
-
2022-12-19 12:03
i kartki, koniecznie kartki na alkohol i papierosy
- 18 7
-
2022-12-19 11:11
Jaśnie Pan może sobie zrobić zakupy w sobotę. (5)
- 12 21
-
2022-12-19 11:50
jaśnie pan może sobie chodzić na msze kazdego dnia tygodnia (4)
zdziwiony, że są?
tacy katolicy właśnie- 14 9
-
2022-12-19 12:42
(3)
To akurat słaby argument. Msze są każdego dnia, ale jest jest obowiązek uczestnictwa we mszy w niedziele. Inna sprawa, że w niedziele są msze od 6:00 do przynajmniej 21:00, choć to ostatnie może nie w każdej parafii. Da się połączyć pracę z uczestnictwem we mszy.
- 6 6
-
2022-12-20 08:41
(1)
pamiętaj aby dzień święty święcić , Bóg stworzył świat w 6 dni i 7 dnia odpoczywał a ty ze swoimi pierdołami nie potrafisz się wyrobić ? żal ! może jesteś nieogarem ?
- 0 2
-
2022-12-20 08:50
No, najwyraźniej nie potrafię. Nie jestem bogiem.
Podaj definicję święcenia dnia świętego. Gdzie jest napisane o powstrzymywaniu się od pracy? Jest tylko napisane o uczestnictwie we mszy.- 0 0
-
2022-12-19 14:24
słabe to jest to że Polska staje się Iranem
pod dyktando fundamentalistów
nikt katolikowi nie nakazuje robić zakupy w niedziele
i tak nie wszyscy sprzedawcy to katolicy, a przed zakazami na kasach często siedzieli studenci- 17 7
-
2022-12-19 10:58
(2)
To może się zatrudnij w sklepie i pracuj w niedzielę wielka paniusia co na tygodniu nie może zrobić zakupów
- 22 32
-
2022-12-20 01:29
na tygodniu- po jakiemu to wielka paniusiu?
- 3 2
-
2022-12-19 11:08
Osobiście chętnie bym pracował w sobotę i niedzielę i miał do dyspozycji dwa dni "robocze". Niestety, szef nie pozwala. Co mi po niedzieli, gdy sklepy zamknięte, urzędy zamknięte, miejsca rekreacji zamknięte? Na tygodniu poza sklepami wszystko wieczorem nieczynne.
- 31 10
-
2022-12-19 10:20
przepis o zakazie handlu w niedziele to typowo kościelny, wyznaniowy i bezsensowny przepis (11)
w Watykanie :O) sklepy sa otwarte w niedziele
- 47 19
-
2022-12-19 11:40
(2)
Przestań bredzić ! W Watykanie Nie ma sklepów !!!
- 2 9
-
2022-12-19 11:49
ależ są, radzę sprawdzić (1)
- 10 3
-
2022-12-19 12:32
W telewizji i radiu tadeusza nic nie mówią o tym
- 10 2
-
2022-12-19 11:12
Nie ma to z kościołem nic wspólnego. Po prostu należy się dzień odpoczynku. (7)
- 27 39
-
2022-12-20 15:49
Oczywiście, ale dlaczego to nie może być wtorek albo piątek?
- 0 0
-
2022-12-20 00:43
za prace w weekend dostaje sie dzien wolny/dni wolne lub kase. Pracowalem i teraz czasem am tez dyzury i nie placze.
- 3 0
-
2022-12-20 00:15
brednie wypisujesz , to księża kazali Pisowi zamknąć sklepy w niedzielę , wiernych ubywa , a Pis zamknął w
rewanżu za nagabywanie w kościołach w małych miasteczkach i na wsiach by głosowali na Pis i dzięki nim Pis u koryta
- 2 2
-
2022-12-19 11:49
a nie dwa przypadkiem? bo przepisy mówią o 40 godzinach pracy
ale co ty tam wiesz na tej zakrystii, ty masz z 3 i to w niedziele
- 6 4
-
2022-12-19 11:21
(2)
Coś Ci się chyba pomyliło. Nikt nie kwestionuje tego, że należy się dzień odpoczynku. Co więcej, należą się dwa dni i to kolejne.
- 33 5
-
2022-12-19 11:54
(1)
no to w tygodniu większość sklepów była by zamknięta lub z ograniczonymi godzinami bo już nikt nie chce pracować w handlu z uwagi na ,,wysoka,, kulturę klientów,
- 20 11
-
2022-12-19 12:16
Nie ma znaczenia, że ludzie nie chcą pracować w handlu. Pracują. Powody nie mają żadnego znaczenia dla nikogo poza nimi. Skończył się rynek pracownika w takich branżach, gdzie nie jest potrzebne wykształcenie lub znajomość j.polskiego.
Ja też nie chcę pracować (ogólnie), a pracuję. Nikogo to nie obchodzi.- 27 4
-
2022-12-19 10:18
Niedziele handlowe ok
Ale za większą stawkę lub dodatkowy dzień wolnego
- 53 5
-
2022-12-19 10:10
Różnica między niewolnictwem w Chinach a w Polsce jest taka że w Polsce do niewolnictwa płaconego pracodawcy połowę z Prfonu potrzebne jest orzeczenie o niepełnosprawności a w Chinach niewolnictwo bez orzeczenia.
- 16 6
-
2022-12-19 10:10
Dopisałbym:
"...a nie pracuje w handlu".- 34 33
-
2022-12-19 08:52
Opinia wyróżniona
(27)
Zamiast wydłużać godziny pracy do nocy, niech sieci handlowe zapewnią odpowiednią ilość obsługi kasowej. W teorii jest N kas ale czynna tylko jedna czy dwie. I kolejki na pół godziny stania.
Sieć, która zdecyduje się na taki krok z pewnością zyska o niebo więcej na obrocie niż na tych np. dodatkowych dwóch godzinach pracy obsługi.- 188 7
-
2022-12-19 14:22
(1)
Za grosze nikt do pracy nie pojdzie
- 0 0
-
2022-12-20 09:03
Może tak, może nie. Chętnych do pracy w sklepach nie brakuje. Mała liczba pracowników to decyzja kierownictwa, a nie brak chętnych.
- 0 0
-
2022-12-19 12:24
To jest dobry pomysł, ale niestety marketingowy strzał w kolano (2)
Jak by to brzmiało "w okresie świąteczno-noworocznym biedronka otwiera wszystkie kasy" - no zostaliby wyśmiani pod każdym artykułem. Dla nich to podkreślanie jednej z wad swoich sklepów, jakim jest niewystarczająca obsługa, a takich informacji się nie puszcza. To jakby ogłosić "wiemy, że w naszych sklepach są długie kolejki i nieotwarte kasy z
Jak by to brzmiało "w okresie świąteczno-noworocznym biedronka otwiera wszystkie kasy" - no zostaliby wyśmiani pod każdym artykułem. Dla nich to podkreślanie jednej z wad swoich sklepów, jakim jest niewystarczająca obsługa, a takich informacji się nie puszcza. To jakby ogłosić "wiemy, że w naszych sklepach są długie kolejki i nieotwarte kasy z powodu zbyt małej liczby pracowników na zmianie, dlatego specjalnie dla naszych klientów w okresie świątecznym otworzymy wszystkie kasy". No śmiech na sali!
Za to, o wydłużonych godzinach otwarcia napisze za darmo lokalny portal i klienci uznają to za zaletę tego sklepu. Niestety dużą wadą wydłużonych godzin jest to, że gdy przyjdzie się później to na regałach nie ma towarów bo wszystko wykupione, a personel np. świeżych warzyw czy owoców już nie dokłada. Tak samo nie odpiekają już pieczywa bo jeszcze nie zejdzie, więc na pólkach zostają wyłącznie paczkowane resztki. Czy zdarzyło wam się kiedyś zapytać w biedronce czy mają może na zapleczu towar, który skończył się na półce a wam bardzo zależy? Pewnie tak, i za każdym razem odpowiedź jest "cały towar jest wykładany na bieżąco". Nikt nawet nie sprawdzi i nie spróbuje pomóc, tylko zawsze tekst że jak nie ma to nie ma. Nawet nie sprawdzą a już wiedzą, że cały tir towarów został na bieżąco wypakowany przez dwie osoby.- 2 0
-
2022-12-20 06:07
Wcale im sie nie dziwie, ze maja prace w glebokim powazaniu. Tez bym tam mial gdybym tyle zarabial. Ale z drugiej strony jak mam czekac nie wiadomo ile przy samoobslugowej kasie na obsluge to po kilku minutach zostawiam wszystko tam gdzie stalem i wychodze. Nie mam zamiaru finansowac biedronki moim czasem bo nikt mi go nie odda.
- 0 0
-
2022-12-19 19:59
Wystarczy się tym nie chwalić publicznie
A po prostu otworzyć więcej kas. Po kilku dniach fama się rozniesie sama, bez czarnego PR-u. Sąsiadka powie drugiej, że w "naszej biedrze" nie ma kolejek. Ta sprawdzi i następnego dnia już bez zachęty przyjdzie tutaj a nie do konkurencji.
- 1 0
-
2022-12-19 11:30
ale skad sobie ich wezmą? (1)
wyprodukują? wydrukują? pożyczą na miesiąc? wez pomysl cos czlowieku za klawiatura
- 2 1
-
2022-12-19 14:32
A o agencjach pracy tymczasowej słyszałeś/-aś?
- 0 3
-
2022-12-19 11:12
(1)
Ilość personelu kasowego w sklepie jest skończona, tak samo jak ilość godzin w grafiku. Jeżeli obsadzisz wszystkie kasy danego dnia, to albo musisz dać ludziom wolne kiedy indziej (i to tak, żeby w innych dniach nie brakowało rąk do pracy, bo ktoś ma wolne za Wigilię), albo zapłacić (czego nikt nie chce robić). Sam długi czas robiłem na kasie, więc
Ilość personelu kasowego w sklepie jest skończona, tak samo jak ilość godzin w grafiku. Jeżeli obsadzisz wszystkie kasy danego dnia, to albo musisz dać ludziom wolne kiedy indziej (i to tak, żeby w innych dniach nie brakowało rąk do pracy, bo ktoś ma wolne za Wigilię), albo zapłacić (czego nikt nie chce robić). Sam długi czas robiłem na kasie, więc znam to z pierwszej ręki - i zawsze, jak ktoś narzekał "za mało otwartych kas, zatrudnijcie więcej kasjerów" to na końcu języka miałem "CV do działu kadr proszę".
- 3 0
-
2022-12-19 11:26
W sumie, chętnie bym zmienił pracę na mniej wymagającą intelektualnie, ale wynagrodzenie w nich nie przystaje do moich potrzeb. Proszę mi nie pisać o stresie w pracy. Pracownicy, którzy nie zajmują się namawianiem klienta na zakup, mają wszystko w poważaniu, a najbardziej klientów.
- 2 7
-
2022-12-19 09:23
(5)
Dokładnie. Już lepiej niech sklepy typu Biedra/Lidl będą czynne np. 10-18, ale ze wszystkimi czynnymi kasami, niż prawie całą dobę z jedną czynna kasa. Zarówno dla klienta, jak i pracowników to zdecydowanie najlepsza opcja. Nie ma sensu męczyć tych ludzi praca do nocy, tylko po to aby przyoszczedzajac na kadrach(wydłużając godziny otwarcia muszą
Dokładnie. Już lepiej niech sklepy typu Biedra/Lidl będą czynne np. 10-18, ale ze wszystkimi czynnymi kasami, niż prawie całą dobę z jedną czynna kasa. Zarówno dla klienta, jak i pracowników to zdecydowanie najlepsza opcja. Nie ma sensu męczyć tych ludzi praca do nocy, tylko po to aby przyoszczedzajac na kadrach(wydłużając godziny otwarcia muszą przerzedzić zmiany pracowników będących na miejscu, aby w ten sposób zagospodarować małym liczebnie personelem cały dzień pracy sklepu), niż zgrywać sklep prokliencki.
- 4 11
-
2022-12-20 01:35
Biedronka i Lidl to nie sklepy.
- 1 0
-
2022-12-19 09:24
tak od 10 do 18 to chyba tylko sklepy dla elektoratu PIS (3)
- 15 3
-
2022-12-19 09:27
(2)
To zatrudnij się do biedry i pracuj do nocy
- 4 5
-
2022-12-19 10:39
nie wiem co odpowiedzieć na taka głu pko wa tą argumentację
bo co tu odpowiedzieć?
Jak czekasz do lekarza, to sobie zatrudnij się jako lekarz?
Jak łamiesz nogę na krzywych schodach w mieście, to zatrudnij się jako pracownik UM?
Ale tak to jest rozmawiać z dziećmi z przedszkola...- 5 4
-
2022-12-19 09:33
Po co? Brakuje chętnych do pracy? Nie.
- 5 2
-
2022-12-19 09:02
Zgadzam się, pamiętam jak otwierali market na Osowej to kas było z 50 (10)
potem połowę polikwidowali a dziś czynnych jest tylko kilka - a kolejki ogromne.
Kasy samo-obsługowe to bzdura, bo raz i tak wymagają pomocy obsługi a dwa wszystko trwa 5 do 10 razy dłużej. To jest dobre tylko jak ktoś ma małe zakupy i płaci kartą.
Natomiast pracowników by ciągle rotować towarem czy zapychać ciągi komunikacyjne wszelkimpotem połowę polikwidowali a dziś czynnych jest tylko kilka - a kolejki ogromne.
Kasy samo-obsługowe to bzdura, bo raz i tak wymagają pomocy obsługi a dwa wszystko trwa 5 do 10 razy dłużej. To jest dobre tylko jak ktoś ma małe zakupy i płaci kartą.
Natomiast pracowników by ciągle rotować towarem czy zapychać ciągi komunikacyjne wszelkim możliwym bzdetem jakoś nie brakuje.
Do tego krótsze taśmy, więc pakowanie też trwa dłużej - weźcie mi to wytłumaczcie, bo nie rozumiem tego? Markety robią chyba wszystko, żeby zniechęcić do siebie ludzi.- 10 4
-
2022-12-19 10:06
(1)
Bo takie było założenie kas samoobsługowych tylko na parę towarów jak komuś się spieszy wie to każdy informatyk i ci co to wymyślili.
Kasy samoobsługowe głupieją na takie ilości ogromne towarów wiecznie się zacinają i tak jest potrzebna wiecznie pomoc bo kasy nie były programowane na takie ilości.
Najlepsze są te kasy w sklepach gdzieBo takie było założenie kas samoobsługowych tylko na parę towarów jak komuś się spieszy wie to każdy informatyk i ci co to wymyślili.
Kasy samoobsługowe głupieją na takie ilości ogromne towarów wiecznie się zacinają i tak jest potrzebna wiecznie pomoc bo kasy nie były programowane na takie ilości.
Najlepsze są te kasy w sklepach gdzie kasjerki w pierwszych kasach muszą dodatkowo zajmować się kasami samoobsługowym i i wtedy wszystko stoi
na zwykłych kasach i tych samoobsługowych plus nerwy. Już teraz to pokazuje że niestety to nie wypaliłonic szybciej.- 18 1
-
2022-12-20 01:35
Takie kasy gdzie jeden człowiek obsługuje kasę zwykła i samoobsługowa są w biedronce, a to nie sklep tylko dyskont.
- 0 0
-
2022-12-19 09:42
(5)
Jak nie potrafisz korzystaćz kay samoobsługowej to tobie zajmuje 5-10 razy dłużej.
- 8 15
-
2022-12-20 05:59
Korzystam z takich kas ale co mi po nich skoro obsluga tych kas gdzies łazi wiec i tak trzeba czekac
- 0 0
-
2022-12-19 14:30
(3)
Klient nie musi umieć obsługiwać kasy samoobsługowej. Od tego jest obsługa sklepu.
Jeśli kierownictwo ceduje to zadanie na klientów, niech z automatu dodają rabat np. 5% za samodzielne kasowanie. A nie szukają frajerów, którzy odwalą za nich robotę.- 5 3
-
2022-12-20 05:09
(1)
Jak ktoś cie spyta o numer telefonu to też powiesz, że nie muisz umieć obsługiwać telefonu? Jak w urzędzie każą Ci wysłać im maila to powiesz, że nie musisz umieć obsługiwać komputer?
- 1 0
-
2022-12-20 09:00
Mniej więcej tak mówię. Póki co posiadanie telefonu i adresu poczty elektronicznej nie jest w tym państwie obowiązkowe. Przy przy kwarantannie próbowano to wymusić (instalacja aplikacji, automat dzwoniący z informacją o kwarantannie), ale też nie się nie udało.
- 0 1
-
2022-12-20 01:34
Klient nie musi umieć obsługiwać kasyxdxd no tak, masz racje, klient nie musi umieć czytać i nacisnac odpowiedniego przycisku na ekranie, ani nie musi umieć przyłożyć kody kreskowego do czytnika. Rabat za kasowanie, ale piękna roszczeniowosc, to już wiem kto kilka miesięcy temu pisał list, ze powinien dostawać rabat Chciałeś zabłysnąć, ale nie wyszło.
- 2 0
-
2022-12-19 09:28
(1)
Chodzi o obniżenie kosztów. Zwolnić kasjera, a jego pracę przerzucić na klientów. Wystarczy ludziom wmówić, że tak jest dla nich lepiej, gdy odwalają pracę, za którąś kiedyś sklep musiał komuś płacić.
- 20 1
-
2022-12-19 09:33
O to dokładnie chodzi. Przerzucenie kosztu pracy z kasjera na klienta.
- 17 0
-
2022-12-19 08:57
Przecież to jest proste. Wydłużenie godzin pracy generuje niższy koszt niż zwiększenie obsługi kasowej.
Korporacje bardzo skrupulatnie to liczą. Tam nie ma przypadków.- 21 2
Wszystkie opinie
-
2022-12-19 08:52
Opinia wyróżniona
(27)
Zamiast wydłużać godziny pracy do nocy, niech sieci handlowe zapewnią odpowiednią ilość obsługi kasowej. W teorii jest N kas ale czynna tylko jedna czy dwie. I kolejki na pół godziny stania.
Sieć, która zdecyduje się na taki krok z pewnością zyska o niebo więcej na obrocie niż na tych np. dodatkowych dwóch godzinach pracy obsługi.- 188 7
-
2022-12-19 08:57
Przecież to jest proste. Wydłużenie godzin pracy generuje niższy koszt niż zwiększenie obsługi kasowej.
Korporacje bardzo skrupulatnie to liczą. Tam nie ma przypadków.- 21 2
-
2022-12-19 09:02
Zgadzam się, pamiętam jak otwierali market na Osowej to kas było z 50 (10)
potem połowę polikwidowali a dziś czynnych jest tylko kilka - a kolejki ogromne.
Kasy samo-obsługowe to bzdura, bo raz i tak wymagają pomocy obsługi a dwa wszystko trwa 5 do 10 razy dłużej. To jest dobre tylko jak ktoś ma małe zakupy i płaci kartą.
Natomiast pracowników by ciągle rotować towarem czy zapychać ciągi komunikacyjne wszelkim możliwym bzdetem jakoś nie brakuje.
Do tego krótsze taśmy, więc pakowanie też trwa dłużej - weźcie mi to wytłumaczcie, bo nie rozumiem tego? Markety robią chyba wszystko, żeby zniechęcić do siebie ludzi.- 10 4
-
2022-12-19 09:28
(1)
Chodzi o obniżenie kosztów. Zwolnić kasjera, a jego pracę przerzucić na klientów. Wystarczy ludziom wmówić, że tak jest dla nich lepiej, gdy odwalają pracę, za którąś kiedyś sklep musiał komuś płacić.
- 20 1
-
2022-12-19 09:33
O to dokładnie chodzi. Przerzucenie kosztu pracy z kasjera na klienta.
- 17 0
-
2022-12-19 09:42
(5)
Jak nie potrafisz korzystaćz kay samoobsługowej to tobie zajmuje 5-10 razy dłużej.
- 8 15
-
2022-12-19 14:30
(3)
Klient nie musi umieć obsługiwać kasy samoobsługowej. Od tego jest obsługa sklepu.
Jeśli kierownictwo ceduje to zadanie na klientów, niech z automatu dodają rabat np. 5% za samodzielne kasowanie. A nie szukają frajerów, którzy odwalą za nich robotę.- 5 3
-
2022-12-20 01:34
Klient nie musi umieć obsługiwać kasyxdxd no tak, masz racje, klient nie musi umieć czytać i nacisnac odpowiedniego przycisku na ekranie, ani nie musi umieć przyłożyć kody kreskowego do czytnika. Rabat za kasowanie, ale piękna roszczeniowosc, to już wiem kto kilka miesięcy temu pisał list, ze powinien dostawać rabat Chciałeś zabłysnąć, ale nie wyszło.
- 2 0
-
2022-12-20 05:09
(1)
Jak ktoś cie spyta o numer telefonu to też powiesz, że nie muisz umieć obsługiwać telefonu? Jak w urzędzie każą Ci wysłać im maila to powiesz, że nie musisz umieć obsługiwać komputer?
- 1 0
-
2022-12-20 09:00
Mniej więcej tak mówię. Póki co posiadanie telefonu i adresu poczty elektronicznej nie jest w tym państwie obowiązkowe. Przy przy kwarantannie próbowano to wymusić (instalacja aplikacji, automat dzwoniący z informacją o kwarantannie), ale też nie się nie udało.
- 0 1
-
2022-12-20 05:59
Korzystam z takich kas ale co mi po nich skoro obsluga tych kas gdzies łazi wiec i tak trzeba czekac
- 0 0
-
2022-12-19 10:06
(1)
Bo takie było założenie kas samoobsługowych tylko na parę towarów jak komuś się spieszy wie to każdy informatyk i ci co to wymyślili.
Kasy samoobsługowe głupieją na takie ilości ogromne towarów wiecznie się zacinają i tak jest potrzebna wiecznie pomoc bo kasy nie były programowane na takie ilości.
Najlepsze są te kasy w sklepach gdzie kasjerki w pierwszych kasach muszą dodatkowo zajmować się kasami samoobsługowym i i wtedy wszystko stoi
na zwykłych kasach i tych samoobsługowych plus nerwy. Już teraz to pokazuje że niestety to nie wypaliłonic szybciej.- 18 1
-
2022-12-20 01:35
Takie kasy gdzie jeden człowiek obsługuje kasę zwykła i samoobsługowa są w biedronce, a to nie sklep tylko dyskont.
- 0 0
-
2022-12-19 09:23
(5)
Dokładnie. Już lepiej niech sklepy typu Biedra/Lidl będą czynne np. 10-18, ale ze wszystkimi czynnymi kasami, niż prawie całą dobę z jedną czynna kasa. Zarówno dla klienta, jak i pracowników to zdecydowanie najlepsza opcja. Nie ma sensu męczyć tych ludzi praca do nocy, tylko po to aby przyoszczedzajac na kadrach(wydłużając godziny otwarcia muszą przerzedzić zmiany pracowników będących na miejscu, aby w ten sposób zagospodarować małym liczebnie personelem cały dzień pracy sklepu), niż zgrywać sklep prokliencki.
- 4 11
-
2022-12-19 09:24
tak od 10 do 18 to chyba tylko sklepy dla elektoratu PIS (3)
- 15 3
-
2022-12-19 09:27
(2)
To zatrudnij się do biedry i pracuj do nocy
- 4 5
-
2022-12-19 09:33
Po co? Brakuje chętnych do pracy? Nie.
- 5 2
-
2022-12-19 10:39
nie wiem co odpowiedzieć na taka głu pko wa tą argumentację
bo co tu odpowiedzieć?
Jak czekasz do lekarza, to sobie zatrudnij się jako lekarz?
Jak łamiesz nogę na krzywych schodach w mieście, to zatrudnij się jako pracownik UM?
Ale tak to jest rozmawiać z dziećmi z przedszkola...- 5 4
-
2022-12-20 01:35
Biedronka i Lidl to nie sklepy.
- 1 0
-
2022-12-19 11:12
(1)
Ilość personelu kasowego w sklepie jest skończona, tak samo jak ilość godzin w grafiku. Jeżeli obsadzisz wszystkie kasy danego dnia, to albo musisz dać ludziom wolne kiedy indziej (i to tak, żeby w innych dniach nie brakowało rąk do pracy, bo ktoś ma wolne za Wigilię), albo zapłacić (czego nikt nie chce robić). Sam długi czas robiłem na kasie, więc znam to z pierwszej ręki - i zawsze, jak ktoś narzekał "za mało otwartych kas, zatrudnijcie więcej kasjerów" to na końcu języka miałem "CV do działu kadr proszę".
- 3 0
-
2022-12-19 11:26
W sumie, chętnie bym zmienił pracę na mniej wymagającą intelektualnie, ale wynagrodzenie w nich nie przystaje do moich potrzeb. Proszę mi nie pisać o stresie w pracy. Pracownicy, którzy nie zajmują się namawianiem klienta na zakup, mają wszystko w poważaniu, a najbardziej klientów.
- 2 7
-
2022-12-19 11:30
ale skad sobie ich wezmą? (1)
wyprodukują? wydrukują? pożyczą na miesiąc? wez pomysl cos czlowieku za klawiatura
- 2 1
-
2022-12-19 14:32
A o agencjach pracy tymczasowej słyszałeś/-aś?
- 0 3
-
2022-12-19 12:24
To jest dobry pomysł, ale niestety marketingowy strzał w kolano (2)
Jak by to brzmiało "w okresie świąteczno-noworocznym biedronka otwiera wszystkie kasy" - no zostaliby wyśmiani pod każdym artykułem. Dla nich to podkreślanie jednej z wad swoich sklepów, jakim jest niewystarczająca obsługa, a takich informacji się nie puszcza. To jakby ogłosić "wiemy, że w naszych sklepach są długie kolejki i nieotwarte kasy z powodu zbyt małej liczby pracowników na zmianie, dlatego specjalnie dla naszych klientów w okresie świątecznym otworzymy wszystkie kasy". No śmiech na sali!
Za to, o wydłużonych godzinach otwarcia napisze za darmo lokalny portal i klienci uznają to za zaletę tego sklepu. Niestety dużą wadą wydłużonych godzin jest to, że gdy przyjdzie się później to na regałach nie ma towarów bo wszystko wykupione, a personel np. świeżych warzyw czy owoców już nie dokłada. Tak samo nie odpiekają już pieczywa bo jeszcze nie zejdzie, więc na pólkach zostają wyłącznie paczkowane resztki. Czy zdarzyło wam się kiedyś zapytać w biedronce czy mają może na zapleczu towar, który skończył się na półce a wam bardzo zależy? Pewnie tak, i za każdym razem odpowiedź jest "cały towar jest wykładany na bieżąco". Nikt nawet nie sprawdzi i nie spróbuje pomóc, tylko zawsze tekst że jak nie ma to nie ma. Nawet nie sprawdzą a już wiedzą, że cały tir towarów został na bieżąco wypakowany przez dwie osoby.- 2 0
-
2022-12-19 19:59
Wystarczy się tym nie chwalić publicznie
A po prostu otworzyć więcej kas. Po kilku dniach fama się rozniesie sama, bez czarnego PR-u. Sąsiadka powie drugiej, że w "naszej biedrze" nie ma kolejek. Ta sprawdzi i następnego dnia już bez zachęty przyjdzie tutaj a nie do konkurencji.
- 1 0
-
2022-12-20 06:07
Wcale im sie nie dziwie, ze maja prace w glebokim powazaniu. Tez bym tam mial gdybym tyle zarabial. Ale z drugiej strony jak mam czekac nie wiadomo ile przy samoobslugowej kasie na obsluge to po kilku minutach zostawiam wszystko tam gdzie stalem i wychodze. Nie mam zamiaru finansowac biedronki moim czasem bo nikt mi go nie odda.
- 0 0
-
2022-12-19 14:22
(1)
Za grosze nikt do pracy nie pojdzie
- 0 0
-
2022-12-20 09:03
Może tak, może nie. Chętnych do pracy w sklepach nie brakuje. Mała liczba pracowników to decyzja kierownictwa, a nie brak chętnych.
- 0 0
-
2022-12-19 09:00
(10)
Nie zazdroszczę pracownikom,zero życia prywatnego i czasu dla rodziny.A klienci cóż,zawsze się znajdą.
- 23 15
-
2022-12-19 09:13
Ile masz emerytury ? :)
- 3 2
-
2022-12-19 09:15
(7)
W handlu jest do wypracowania tyle samo godzin co w innych branżach. Czasu dla rodzin mają tyle samo co inni.
- 15 5
-
2022-12-19 09:20
on glosuje na PIS
nie spodziewaj się jakiejś merytorycznej wiedzy, tylko propagandy z centrali
- 9 0
-
2022-12-19 09:28
(3)
Widać że w handlu nigdy nie pracowałeś. Nie znam się ale komentuję.
- 5 9
-
2022-12-19 09:35
(2)
W handlu są jakieś inne przepisy dotyczące pracy niż w innych branżach? Raczej nie.
- 12 3
-
2022-12-19 09:59
nie drąż, bo zaraz cię zwyzywa (1)
on wie lepiej, bo jest z solidarności albo z zachrystii
przecież w handlu pracują niewolnicy, 24/24 i 7/7, u Niemca oczywiście, bo taki Lidl niemiecki jest, stoi nad nimi z batem i popędza...- 6 4
-
2022-12-19 10:22
Nie bierz tego do siebie, to częsty błąd lub gwara.
Słowo za*K*rystia nie pochodzi od Chrystusa, a od "sacristia".- 1 0
-
2022-12-19 10:50
(1)
Czas dla rodziny w nocy xD ?
- 0 4
-
2022-12-19 11:27
To ważna potrzeba i ważna część związku.
- 2 1
-
2022-12-20 06:28
A oni się cieszą, że mają pracę i godziwą ,jak za prace proste, zapłatę!!
No ale kłapouchy stary komuch ubolewa !!!!- 0 0
-
2022-12-19 09:04
Nie powinno być niedziel handlowych przed świętami, ani wydłużonych godzin (10)
Przecież uzasadnieniem likwidacji handlowych niedziel była możliwość przebywania z rodziną.
czy rodzina znika przed katolickimi świętami?- 35 9
-
2022-12-19 09:19
tyle, ze wtedy nagle solidaruchy i PISowcy podnieśliby raban - jak to święta musza być godne, a do tego potrzeba zakupów...
- 6 3
-
2022-12-19 09:36
(8)
A jak sądzisz? Kasa. Te święta to zarobek, chodzi o zysk - a pracownik ma się cieszyć i dziękować, że ma gdzie robić i za co żreć najtańsze, przepełnione chemią produkty. Nie podoba się? Saszki, Wołodje i Natasze już czekają by, mimo iż nie rozumieją po polsku, wsiąść za te kasy sklepowe.
- 5 2
-
2022-12-19 09:56
nie kasa, bo przecież sklepy nie mają nic do powiedzenia w tym zakresie (7)
ale gniew katolików, którzy nie mogliby pójść przed świętami na zakupy
- 2 0
-
2022-12-19 10:26
(6)
Mnie rozbawił spadek uczestnictwa we mszach po wprowadzeniu zakazu handlu. Najwyraźniej ludzie wstępowali do kościołów po drodze na zakupy. Dla samej mszy nie warto wychodzić z domu.
- 6 1
-
2022-12-19 10:43
może niedługo sklepy będą robione w pustych kościołach (5)
- 3 0
-
2022-12-19 10:55
(4)
Milo czytać wywody niedzielnych "atestów" co obchodzą święta.
- 2 3
-
2022-12-19 11:01
(2)
Skąd przekonanie, że obchodzę święta zgodnie z wiarą chrześcijańską? Dla mnie to tylko życzenia (bez opłatka), mniej lub bardziej tradycyjna kolacja i choinka.
- 5 0
-
2022-12-19 11:14
No to nie wiem jakie ty święta obchodzisz. Może pomyliły ci się dni :P (1)
- 0 2
-
2022-12-19 11:30
Czego nie rozumiesz? Uroczysta kolacja jest 24, ale nie ma to żadnego podłoża religijnego, a jedynie zwyczaj. Gdy pracowałem za granicą, przekładaliśmy kolację na inny dzień. Wszystko jest umowne.
- 5 0
-
2022-12-19 11:59
dzisiaj jest poniedziałek tygodniowy katoliku :O)
a problem dotyczy funkcjonowanie sklepów w okresie świąt, a nie świąt
- 0 0
-
2022-12-19 09:04
(4)
Wyncyj kas z ludzką obsługą! W mojej Biedronce są trzy kasy i trzy kasy samoobsługowe. Do kasy z kasjerem ustawia się kolejka długa, a na samoobsłudze co chwila komuś wyskakuje jakiś błąd, albo trzeba potwierdzić wiek kupującego. No i wtedy ten kasjer, który ma kolejkę długą musi wstać i pójść jeszcze rozwiązywać problemy przy samoobsłudze. Na prośbę o otwarcie większej ilości kas pada odpowiedź, że można iść do samoobslugowych. Wincyj kasjerów, a nie będzie trzeba wydlużać godzin pracy.
- 39 3
-
2022-12-19 09:32
(2)
Jedyny sklep, gdzie wiecznie problematyczne kasy samoobsługowe mają przydzielonego doń. obsługi pracownika, to chyba tylko Kaufland. Reszta sklepów kombinowała, żeby przyoszczedzic w ten sposób na etatach, więc pojawiający się problem na kasie samoobsługowej odrywa od pracy pobliskiego kasjera, albo kogoś rozkładającego towar na drugim końcu sklepu. Tak samo z kasjerkami w biedrze, których niby brakuje bo "nie ma ludzi do pracy". To pic na wodę, po prostu sklep ma taką politykę zatrudnienia, w stylu obozu pracy. I co z tego, że sklep jest czynny 6-22, jak zdecydowanie lepszy efekt przy tak mało licznym personelu uzyskaliby np. przez nie 15 a 10 lub 8 godzin otwarcia. Przynajmniej byłoby komu obsługiwać kasy, bez kilometrowych kolejek.
- 2 2
-
2022-12-19 09:45
Jedyny sklep, gdzie wiecznie problematyczne kasy samoobsługowe mają przydzielonego doń. obsługi pracownika, to chyba tylko Kaufland.?xdddd czy ty byłeś keidykolwiek w innym sklepie niż Kaufland? Auchany i Carrefoury od lat mają pracowników od kas samoobsługowych więc co ty za głupoty wypisujesz.
- 2 0
-
2022-12-19 12:58
Bo jak Tobie bardziej zależy żeby akurat u nich kupić to stoisz, ponarzekasz pod nosem ale skoro mają taniej to czekasz i tyle.
- 0 0
-
2022-12-19 09:43
Tak to jest jak kupuje sięw dyskoncie dla ubogich. W normalnych hipermarketach od kas samoobsługowych są specjalni pracownicy.
- 0 1
-
2022-12-19 09:07
Bez sensu
Lepiej by było gdyby w czasie normalnych godzin otwarcia było więcej kas w tym samym momencie otwartych
- 50 0
-
2022-12-19 09:09
(11)
E tam, ja proponuję jeszcze wydłużyć zmiany do 1 w nocy i jeszcze walić batem kasjerki po plecach, żeby Polacczek po wódę i fajki czół się jak pan...
Ehh pooolaaczki, jak tak się szanujecie, to nadal będziemy Chinami Europy.- 22 14
-
2022-12-19 09:22
(3)
Sądzisz, że wczesne zamykanie sklepów nas przed tym ustrzeże?
Skoro klientom to odpowiada i jest ich na tyle, że sklepowi się opłaca, to w czym problem?
Praca przy kasie nie jest obowiązkowa, możesz się zwolnić.- 5 2
-
2022-12-19 09:27
ale tacy jak on będą włazić ci do łóżka z buciorami
40 godzin, tyle ma do przepracowania każdy w tym kraju
jak chcesz nadgodziny, to też jest to regulowane
o wyzysku to piszą ci, którzy pracą nigdy w życiu się nie skalali, zwykle z Solidarności albo Razem- 2 2
-
2022-12-19 09:29
(1)
Mamusia z tatusiem przestaną utrzymywać to zaczniesz inaczej postrzegać świat
- 1 4
-
2022-12-19 09:48
Pracuję od dwudziestu lat. Jak niby mam inaczej postrzegać świat? Każdy dokonuje w młodości wyboru, jakie obszary będą dla niego dostępne.
- 6 1
-
2022-12-19 09:22
taka to ta katolicka wolska PIS (2)
- 4 2
-
2022-12-19 09:43
(1)
obsesja, to się nazywa obsesja
- 0 5
-
2022-12-19 09:53
zamykanie sklepów w niedziele z powodów wiary, tak to obsesja
- 6 0
-
2022-12-19 09:45
Chinami Europy jesteśmy dzięki PiSowi.
- 4 0
-
2022-12-20 00:51
no i? Co Ty piwprzysz w ogole? Wszedzie na swiecie sa ludzie, ktorzy musza robic 2 lub 3 zmiane. Wszedzie sa chiny?
WTF? Jestes roszczeniowcem, ktory nawet chyba nie ma pojecia ile trwa zmiana, bo sie praca nie skalałeś- 1 0
-
2022-12-20 06:32
Szczególnie, że Kraj zasiedlają tacy jak ty analfabeci ; czuł - zapamiętasz?
- 0 0
-
2022-12-20 11:08
Najpierw szanuj język polski- "czół"?
- 0 0
-
2022-12-19 09:12
........ (2)
Jest tylko jedna kasa czynna wszędzie bo jest ten cichy durny prykas w sklepach ludzie mają korzystać z samoobsługowych. Zwróćcie uwagę jest duża kolejka np w Biedronkach ludzie proszę o zadzwonienie by przyszedł ktoś na kasę owszem przychodzi ale najpierw pani się pyta kto ma kartę pomogę przy kasach po chwili gdy ludzie są zdenerwowani siada na drugą kasę.
Po co wydłużać godziny przecież jest bieda i inflacja to jest upodlenie ludzi pracujących w handlu. Sklepy i tak na swoim wychodzą nie istnieje żadna promocja parę dni temu w Biedronce były pomidory w opakowaniu 500 g na tace po 3.99 teraz na weekend były na tace po 500 g za 5.99 a szumnie zrobili promocje na pomidora gałązkowego kilogram za 7.99 i tak sklepy oszukują ze wszystkim parę towarów zawyżą by coś innego to zrobić w promocji i ludziom się wydaje że zaoszczędzili a tu absurd i ułuda.- 23 2
-
2022-12-19 09:38
OO
To gdzie ta demokracja bo niestety wkraczamy w etap niewolnictwa takiego utajnionego owiniętego w złotko a w środku g*wno.
Już mamy w Trójmieście i nie tylko Zakłady Pracy Chronionej ale tylko z nazwy bo tam zapychają i pracują też po 8 godz plus niektóre zakłady w soboty by normy właściciela wyrobić ale przecież nie masz źle pracujesz w takim zakładzie
masz orzeczenie potrzebne pilnie dla pracodawcy. Teraz przyszła kolej na sklepy niedługo pracodawcy stwierdzą że pracownik nie potrzebuje wcale przerwy. Szkoda tylko że niestety sami dajemy na to pozwolenie strachem utraty pracy i na tym góra korzysta od lat.- 1 1
-
2022-12-19 09:46
Fajny komentarz, taki wcale nie cebulacki. Jak kupujesz w dyskoncie dla biendych to sięnie dziw. Próbowałęś kupować w normalnym sklepie?
- 2 2
-
2022-12-19 09:21
Biedronce to nie pomoże (4)
Tak długo jak nie zmieni się strategia sklepów. Lidl gra w tej samej lidze, ale 3 razy lepiej. Działanie kas zwykłych i samoobsługowych, a także śmietnik w towarze, są wystarczającym argumentem za tym, aby do biedronki nie chodzić.
- 18 3
-
2022-12-19 09:22
niestety Lidl od dłuższego czasu zaczyna wzorować się na biedrze
radzę sprawdzić- 12 1
-
2022-12-19 09:31
Bb (2)
Lidl niestety jest drogi i głupotą jest go reklamowanie.
- 6 2
-
2022-12-19 10:34
W Biedronce za darmo dają.
- 4 5
-
2022-12-19 10:42
dobrze jest się przejść do sklepów, jak się twierdzi, że jeden jest droższy od drugiego
bo gdybyś przechodził czasem przez jeden i drugi, to zauważyłbyś że nie ma różnicy w cenie
raz w jednym jest drożej, raz w drugim
Biedronka ogólnie wcale nie jest tania, jedynie tak twierdzi prezesik, a to wystarcza już elektoratowi PIS- 8 2
-
2022-12-19 09:33
A ja tęsknię za handlem w każdą niedzielę. Luźniej, mniej ludzi... (5)
- 33 13
-
2022-12-19 09:37
(3)
No nie wiem. Ja robiłem zakupy w poprzednią niedzielę i ostatnią sobotę. W sobotę było mniej ludzi niż w niedzielę.
- 1 4
-
2022-12-19 09:54
może w sobotę pracowali? (2)
- 3 1
-
2022-12-19 10:09
(1)
Zgaduję, że ludzie nastawili się, że inni z przyzwyczajenia pójdą w sobotę, a tylko nieliczni pójdą w niedzielę. Okazało się, że wielu tak skalkulowało.
- 2 0
-
2022-12-19 10:23
tak bywa jak rozregulowuje się system
ogólnie to jest zakaz, ale czasem sklepy sa otwarte, tylko już nikt nie ma pojęcia kiedy (na pierwszym etapie zakazu przynajmniej było wiadomo, która niedziela jest handlowa)
- 1 1
-
2022-12-19 11:15
Wczoraj robiłem zakupy i wszędzie luz. Jakby jednak handel w niedziele był zbędny.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.